11 marts, 2011

Nedēļas Izlase (07.03.11.-13.03.11.)

AMGmusic Nedēļas Izlase #10 (07.03.2011. – 13.03.2011.)

Sveicināti!

Droši vien nebija īsti pareizi pirms Nedēļas Izlases noskatīties šausminošos kadrus no zemestrīces un cunami izārdītās Japānas. Tādos brīžos saproti, cik patiesībā mazs un nevarīgs esi pret Dabas spēku. Tādos brīžos saproti, cik nenovērtējama vērtība elpot, dzīvot un spēt priecāties par lietām, kas tev ir apkārt. Neizsakāmi skumji. Visdziļākās līdzjūtības no AMGmusic Japānas valstij un tās iedzīvotājiem.

Tomēr atgriežoties pie mūzikas, jāsecina, ka šī ir bijusi gana raiba nedēļa. Centrālā ziņa aizsākās jau pagājušās piektdienas vakarā, kad Radiohead stilā visus nošokēja Arctic Monkeys ar jaunu klipu un singlu „Brick By Brick”. Šonedēļ tapa oficiāli zināms, ka jaunais mērkaķu albums sauksies „Suck It And See” un tiks izdots jūnija sākumā. Diemžēl nedēļa neiztika arī bez skumjām – otrdien 44 gadu vecumā savās mājās miris tika atrasts Alice In Chains bijušais basģitārists Maiks Stārs...

Ja es teiktu, ka šobrīd jauno, nenoklausīto dziesmu un albumu mapē uz mana datora ir kaudze, tas būtu tas pats, kas teikt, ka laikrakstos var atrast dažus burtus. Centīšos tai izburties cauri nedēļas nogalē, kas savukārt nozīmē, ka nākamā nedēļa AMGmusic varētu izvērsties gana ražīga. Tikmēr šīs nedēļas aktuālākās dziesmas – gluži kā pagājušajā nedēļā – atrodamas ekskluzīvi tikai un vienīgi šeit, Nedēļas Izlasē, kas šonedēļ svin jau savu desmito jubileju 2011.gadā.

No 20 jaunajiem singliem šoreiz veselas septiņas kompozīcijas ir novērtētas ar A burtu, kas nozīmē, ka šī nedēļas izlase būtībā arī sastāvēs no jaunajiem singliem. Piedāvāšu arī vienu, manuprāt, ļoti saulainu un pēc vasaras kliedzošu remiksu, kā arī gana interesantu kaverversiju un pieminēsim arī mūžībā aizgājušo Maiku Stāru. Ķeramies klāt? Ķeramies!


TRACK OF THE WEEK:

R.E.M. - "UBerlin" [Warner]
(from LP "Collapse Into Now", out now)
(released as a digital single on March 7th)


Ja man kāds vēl pirms mēneša būtu teicis, ka kādā no 2011.gada Nedēļas Izlasēm par Nedēļas Dziesmu es nosaukušu kādu R.E.M. singlu, es droši vien padomātu par šo cilvēku ne tās glaimojošākās domas. Kopš 2005.gada singla „Electron Blue” nebiju dzirdējis neko no šīs savulaik tik ietekmīgās grupas, lai dotu kaut mazākās cerības, ka pieredzējušajiem atēniešiem (ne tiem, kas Grieķijā, bet tiem, kas ASV, Džordžijas štatā dzīvo) kaut kur atvilktnē ir saglabājies arī sauss pulveris.

Jaunākais albums „Collapse Into Now”, kas veikalos parādījās šo pirmdien, protams, ne tuvu nestāv tādiem šedevriem kā 1988.gada „Green” vai 1992.gada „Automatic For The People”, pat ne 1998.gada „Up”. Taču šajā gadsimtā (oh, ku tas labi skan!), manuprāt, tas ir spēcīgākais grupas ieraksts, kurš nav ne tuvu tik blāvs un saturiski tukšs kā „Around The Sun” (2004), nedz arī tik lieki uzspēlēti roķīgs un, ņemot vērā grupas dalībnieku vecumu, tādējādi arī mazliet smieklīgs kā „Accelerate” (2008).

Mūzikas kritiķi visi kā sarunājuši norāda, ka „Collapse Into Now” ir apvienots gan 80’to gadu grupas neatkarīgums, spurainums, gan 90’to gadu melodiskums un vieglums. Tiesa gan, steidz arī norādīt, ka vairākas albuma dziesmas izklausās pēc tādiem kā veco hītu rīmeikiem, un šeit mēs arī nonākam pie šīs nedēļas AMGmusic Nedēļas Singla – dziesmas „UBerlin”, ko mūzikas speci steidz nodēvēt par vāju „Drive” - starp citu, pēdējo dziesmu, ko pirms savas nāvas esot klausījies Kurt Kobeins – atdarinājumu. Dziesmas iesākums ar akustisko ģitāru un vārdu „Hey” patiešām atsit atmiņā leģendāro 1991.gada melnbalto videoklipu, kuru tolaik kā pielipis pie televizora ekrāna, skatoties MTV, nekad nelaidu garām.

Varbūt tas saistīts ar manu sentimentālo šīs nedēļas garastāvokli, bet arī pēc n-tās dziesmas noklausīšanās es palieku pie sava – šī ir skaistākā R.E.M. dziesma, ko grupa ir sacerējusi kopš 2000.gada singla „The Great Beyond” no filmas „Man on the Moon”. Gan noskaņa, gan melodija, gan Maikla Staipa deklamējošais dziedājums pantiņos, gan lipīgais piedziedājums – viss man patīk šajā dziesmā, un par R.E.M. es neko tādu neesmu teicis gadus desmit.

I will make it through the day / And then the day becomes the night / I will make it through the night”. Iedvesmojoši!



A-LISTED TRACKS:

Wolfram & Constantin - "Session-Recession" [Mr. Intl]
(released as a digital single on March 7th)

Būtībā šim bija jābūt Nedēļas Singlam! Pagājušajā nedēļā sanāca parunāties ar vienu labu draugu, kuram stāstīju par to, kā arvien vairāk un vairāk deju mūzikā sāk dominēt 90’tajos gados aktuālais acid house un rave. Kā trekns pierādījums maniem vārdiem ir šo pirmdien uz Endijam Batleram (Hercules and Love Affair) piederošā leibla MR. INTL izdotais Wolfram & Constantin singls „Session-Recession”. Vēl neviens gabals nav skanējis tik līdzīgi The K.L.F. daiļradei. Pēdējos atļaušos nosaukt par acid karaļiem.

Austriešu dīdžejs un producents Volframs Ekerts pirmoreiz AMGmusic uzmanības lokā nonāca jau pērn, kad viņa kompozīcijas „Hall Of Shame” Skatebard remikss pelnīti tika atzīts par vienu no 2010.gada iespaidīgākajiem deju trekiem, gada beigās atrodot vietu arī starp gada labākajiem deju skaņdarbiem. Nākamnedēļ uz vācu leibla Permanent Vacation iznāks jaunieša debijas albums, kas jau šobrīd ir manā rīcībā un ko noteikti noklausīšos tuvākajā laikā. Diemžēl gan tur nav atrodams „Session-Recession” – izteikti skābs, masīvs, melns un līdz mielēm enerģisks klubu jumtu rāvējs.
WOLFRAM & CONSTANTIN - RECESSION SESSION by WOLFRAM


Adam Kesher - "Hour Of The Wolf" [EMI France]
(released as a digital single on March 7th)


Pagājušajā nedēļā, kad starp labākajiem miksiem piedāvāju jums arī Lifelike miksu Adam Kesher dziesmai „Hour Of The Wolf”, nekādi nevarēju atcerēties, kur es esmu šo vārdu jau dzirdējis. Apskaidrība nāca šodien – Adams Kešers bija tas dīvainais un piečakarētais režisors ar kantainajām brillītēm manā visu laiku mīļākajā filmā „Malholandas Ceļš” (rež. Deivids Linčs). Acīmredzot tieši no šīs filmas šādu nosaukumu izvēlējusies franču apvienība, kas sastāv no pieciem cilvēkiem.

Tāpat pagājušajā nedēļā kļūdaini nodēvēju singlu „Hour of the Wolf” par francūžu debijas singlu. Ne tuvu tā nav. Patiesībā grupas kontā jau ir pat veseli divi albumi, no kuriem pēdējais iznācis 2010.gadā. Starp citu, no šī albuma arī nāk dziesma „Hour of the Wolf”, kas – līdzīgi kā britu Two Door Cinema Club vai Delphic – balansē uz electro-pop un indie-rock robežas, vairāk gan tuvojoties pirmajai. Pēdējos divos gados it kā esam jau atēdušies šāda formāta mūziku, taču „Hour Of The Wolf” skan tik lipīgi un emocionāli, ka nopelna neviltotus aplausus no AMGmusic.
Adam Kesher - Hour Of The Wolf by Disque Primeur


Night Plane - "Parallel Lines" [self-released]
(from compilation "Soul Clap's Social Experiment 002", out now)


Kamēr Latvijā mūziķi kļūst par kritiķiem un radio raidījumu vadītājiem, Amerikā notiek otrādāk. Deju un elektroniskās mūzikas žurnāla Resident Advisor apskatnieks Viljamss Raušers jeb Night Plane, nolēmis, ka pietiek tikai runāt un rakstīt un jāķeras vērsim pie mantām pašam, pagājušā gada nogalē pa vienam SoundCloud vietnē sāka publicēt paša veidotus, lielākoties house mūzikas skaņdarbus un remiksus.

Mūsu ausīm garām nav paslīdējis viņa jaunākais veikums – gandrīz desmit minūtes garais treks „Parallel Lines”, ko pats mākslinieks trāpīgi nodēvējis kā „dream house”. Plūstošas sintezatoru skaņas un eksellents sieviešu vokāla sempls ir treka atslēgas, kas neizbēgami rada vēlas nakts / agra rīta noskaņu, pat ja pulkstenis rāda nedaudz pāri trijiem pēcpusdienā un ārā spīd spoža saule.
Night Plane - Parallel Lines by Night Plane


The Chemical Brothers - "Container Park" [Sony]
(from OST "Hanna", out on March 14th)


Par 2010.gada nogales lielāko muzikālo dāvanu daudziem kļuva franču elektroniskās mūzikas nekronēto karaļu Daft Punk skaņu celiņš filmai „Tron: Legacy”. Cik nu tas beigās sanāca veiksmīgs vai neveiksmīgs, lai spriež Daft Punk fani, bet pavisam nesen uzzinājām, ka francūžu pēdās devušies arī britu deju mūzikas veterāni The Chemical Brothers, kas veidojuši muzikālo fonu aprīlī uz kino ekrāniem iznākošajai filmai „Hanna” – Džo Raita trillerim ar Sīrsi Ronanu un Keitu Blānšetu galvenajā lomās.

Līdz filmai un pašam skaņu celiņam mazliet jāpaciešas (attiecīgi – mēnesis un trīs dienas), bet šonedēļ piedāvājam saundtreka pirmo skaņdarbu „Container Park”, kas pēc savas uzbūves un izpildījuma var derēt tikai un vienīgi trillerim. Biedējošs, smags, griezīgs un skaļš instrumentāls darbs, kas pietiekami labi varētu noderēt arī kā fons, ar automašīnu traucoties cauri negaisam. The Chemical Brothers patīkami pārsteidza jau pērn ar patiešām veiksmīgo albumu „Further”. Vai tam sekos arī gada labākais saundtreks?
Container Park by The Chemical Brothers by Hannamovie


Wild Beasts - "Albatross" [Domino]
(from f/c LP "Smother", out on May 9th)
(available as a
free download)

Laiks skrien Huseina Bolta kājām. Liekas vēl vakar tas bija, kad ar kūstošu sirdi un pavērtu muti jūsmojām par ģeniālo Wild Beasts albumu „Two Dancers” (2.vieta AMGmusic 2009.gada albumu topā), kā tā jau ir vēsture un britu kvartets ir atpakaļ ar jaunu singlu un – pēc diviem mēnešiem – arī jaunu albumu. Pirmais singls „Albatross”, kurš taustāmā formātā tiks izdots 2.maijā, bet šobrīd pieejams digitālai lejupielādei, izklausās kā b-puses skaņdarbs kādam no „Two Dancers” gabaliem. Taču tas nav slikti domāts, gluži vienkārši šī dziesma atgādina „Two Dancers” materiālu, tikai ar mierīgāku, klusāku un akustiskāku piesitienu. Manuprāt, joprojām gana skaisti.
Wild Beasts - Albatross by DominoRecordCo


Olof Arnalds feat Bjork - "Surrender" [One Little Indian]
(from LP „Innundir Skinni”, released in 2010)
(released as a 7'' vinyl single on March 3rd)


Kārtīgam latvietim vispirms jāzina, ka Islandē vārdu „Olof”, kā izrādās, dod meitenēm, nevis puikām, kā tas ir, piemēram, Vācijā vai Latvijā. Tālāk der uzzināt, ka Olofa Arnaldsa ir gana pieredzējusi un atzīta mūziķe ne tikai Islandē, bet arī visā pārējā pasaulē, kur kopš Bjorkas laikiem islandiešu mūziku gaida atplestām rokām. Pieminēju Bjorku? Manuprāt, skaņdarba „Surrender” veiksmes atslēga ir tieši viņa, pievienojoties dziesmas beigās ar pasakaini skaistu bekvokālu jau tā skaistai un intīmi trauslai kompozīcijai.



REMIX OF THE WEEK:

Delorean - "Stay Close" (RAC Mix) [self-released]
(from compilation "Remixes - Vol 2", out now)
(available as a
free download)

Nedēļā, kad tā īsti līdz galam neiepriecināja neviens albums – stipri vīlos jaunākajā Elbow darbā, līdz galam interesants nešķita arī trešais Noah and the Wale albums, vien R.E.M. daļēji iepriecināja, bet arī ne līdz tādam līmenim, lai to sauktu par Nedēļas Albumu – klausītākais ieraksts šonedēļ AMGmusic bija jauno producentu apvienības RAC izlase „Remixes – Vol 2”, kurā trijotne savā mērcē apslacījusi tādus AMGmusic lasītājiem jau zināmus gabalus kā Washed Out „New Theory”, Phoenix „Armistice”, kā arī Delorean pērnā gada vasaras himnu „Stay Close”.

Zem RAC jeb Remix Artist Collective izkārtnes paslēpušies Andrē Alens Anhos, Endrjū Maurijs un Karls Klings, kurš kā pēdējais pievienojās 2010.gadā. Kā jau pēc nosaukuma var spriest, grupa darbojas tikai kā remiksētāji un šobrīd viņu kontā ir jau neskaitāmi miksi tādiem labi zināmiem māksliniekiem kā Bloc Party, Tokyo Police Club, Ra Ra Riot, U2, The Gossip, Lady Gaga un tā šo sarakstu varētu turpināt vēl un vēl.

Mana izvēle no puišu jaunākās, par velti pieejamās izlases „RAC – VOL 2” ir mikss Delroean saulainajam trekam „Stay Close”, kurš RAC rokās kļuvis pat vēl saulaināks, ja tas vispār ir iespējams. Katrā ziņā tam klāt nācis pozitīvs, neuzbāzīgs, taču gana lipīgs un dejot un priecāties aicinošs bīts, saglabājot oriģināla pludmales ballīšu un pozitīvisma auru. Vasara, Tu jau nāc? Nāc, lūdzu!
Delorean - Stay Close (RAC Mix) by RAC


COVER OF THE WEEK:

Dum Dum Girls – „There Is A Light That Never Goes Out” [Sub Pop]
(from EP „He Gets Me High”, out now)


Jau pērn sevi veiksmīgi piesakot ar debijas albumu „I Will Be”, vēl apņēmīgāk šogad turpina Kristīne Gandreda jeb Dee Dee ar savu grupu Dum Dum Girls – pagājušajā nedēļā uz slavenā leibla Sub Pop tika izdots gana baudāms EP „He Gets Me High”. Tajā starp četrām dziesmām atradīsit arī kaverversiju leģendārajai The Smiths 1986.gada kompozīcijai „There Is A Light That Never Goes Out”, ko atļaušos nodēvēt ne tikai par visu laiku smeldzīgāko The Smiths dziesmu, bet vienu no labākajām dziesmām cilvēces vēsturē vispār. Dum Dum Girls izpildījumā Moriseja sentimentu un sirds kliedzienus nomainījis grandžīgs un garāžisks roks. Interesanta versija.
Dum Dum Girls - "There Is A Light That Never Goes Out" (The Smiths) by AwkwardSound


R.I.P. MIKE STARR (1966-2011)

8.martā savā dzīvesvietā Soltleiksitijā tika atrasts miris leģendārās 90’to gadu grunge apvienības Alice In Chains basģitārists Maiks Stārs. Lai arī joprojām oficiāli nav zināmi nāves cēloņi, liecinieki stāsta, ka pēdējoreiz Stārs redzēts lietojam metadonu kopā ar antidepresantiem. Mūziķis ilgus gadus bija atkarīgs no heroīna, ar ko publiski sāka cīnīties 2009.gadā, piesakoties dalībai realitātes šovā „Celebrity Rehab”, kur dažādas slavenības kameru priekšā iziet rehabilitācijas kursus un cīnās ar savām atkarībām.

Stārs mūziķa karjeru uzsāka jau 80’to gadu vidū, vēlāk būdams arī starp Alice In Chains dibinātājiem. Kopā ar viņu tika ierakstīti slavenākie grupas albumi – 1990.gada „Facelift” un 1992.gada „Dirt”. Pēc šī ieraksta Stārs grupu pameta, uz īsu brīdi pievienojoties heavy metal grupai Sun Red Sun. Savukārt nu Stārs ir pievienojies bijušajam kolēģim grupā Alice In Chains – solistam Leinam Steilijam, kurš mira 2002.gadā no narkotiku (kokaīna un heroīna jeb spīdbola) pārdozēšanas.

Vieglas smiltis, Maik!

Viens no maniem visu laiku mīļākajiem 90’to gadu skaņdarbiem – „Would” – dziesma, pie kuras ir izdzerta ne viena vien pilna glāze viskija un izkliegta sāpe. Dziesmu, starp citu, minētais Leins Steilijs sarakstīja par godu kolēģim Endrjū Vudam no grupas Mother Love Bone, kurš 1990.gadā mira no... heroīna pārdozēšanas.

Into the flood again
Same old trip it was back then
So I made a big mistake
Try to see it once my way...

B-LIST TRACKS (07.03.-13.03.)

„B-LIST Tracks of the Week” apkopojam tās jaunās dziesmas, kas ir palikušas ārpus nedēļas labāko dziesmu izlases, taču vienalga būtu pelnījušas nelielu uzmanību. Katru nedēļu izcelšu piecas kompozīcijas no šī saraksta, savukārt pārējās dziesmas glīti sarindosim alfabēta secībā – tās jūs paši varat atrast YouTube vai SoundCloud neizsmeļamajos plašumos.


Arctic Monkeys - "Brick By Brick" [Domino]
(from f/c LP "Suck It And See", out on June 6th)

Pēc kādas ceturtās noklausīšanās reizes tomēr nākas atzīt, ka nav nemaz tik slikts jaunais Arctic Monkeys singls, kas kalpo kā priekšvēstnesis jūnijā gaidāmajam grupas ceturtajam albumam „Suck It And See”. Un tomēr. Tik izteikts The Beatles psihodēliskās puses un amerikāņu garage-rock krustojums nav tas, kāpēc man vēl pirms trim gadiem tā gāja pie sirds izteikti britiskā un ironiski trāpīgā angļu jaunās paaudzes super-grupa.



The Naked And Famous - "Young Blood" [Polydor]
(from LP „Passive Me, Agressive You”, out on March 14th)
(released as a digital single on March 4th)


Nu jau arī tie, kas māk skaitīt tikai uz vienas rokas pirkstiem, spēj izrēķināt, cik atlicis līdz Jaunzēlandes jauno uzlecošo zvaigžņu The Naked and Famous debijas albuma iznākšanai Eiropā. Atgādināšu, ka tur, tālajā Jaunzēlandē un Austrālijā albums jau gandrīz pusgadu kā pieejams. Janvārī singls „Punching In A Dream” iekļuva AMGmusic A-LISTĒ un izcīnīja augsto 5.vietu mēneša topā. „Young Blood” ir mazāk izteikts hīts, bet tik un tā ļoti gaumīga un lipīga popmūzika.



Cloud Control - "There's Nothing In The Water We Can't Fight" [Infectious]
(released as a digital single on March 6th)


No Jaunzēlandes uz Austrāliju. Cloud Control, kas izklausās pēc tipiskas amerikāņu indī folkroka grupas, debijas plati „Bliss Release” izdeva jau pērnā gada maijā, bet šobrīd aktuāls ir jaunākais šī albuma singls „There’s Nothing In The Water We Can’t Fight”. Jādomā, ka arī šis albums vēl varētu sagaidīt Eiropas relīzi.



Hyetal - "Diamond Islands" [Black Acre]
(to be released as a digital single on April 11th)


Hyetal jeb britu dubstep producents Deivids Kornijs AMGmusic atzīmējās pērn, kad ar teicamo singlu „Phoenix” izdevās iekļūt starp labākajiem „Saulrieta Mūzikas” skaņdarbiem. 2.maijā iznāks puiša ilgi lolotais debijas albums, bet vēl pirms tam – Aprīlī – leibls Black Acre piedāvās singlu „Diamond Island”, kas jau ir mūsu rīcībā.
Hyetal - Diamond Islands by Black Acre Records


The Weeknd - "What You Need" [self-released]
(no release information yet)
(available as a
free download)

Un noslēgumā kas pavisam svaigs. Tik vien šobrīd ir zināms, ka The Weeknd nāk no Kanādas, un tas esot duets. Tas arī viss. Lai runā mūzika – dūmakains, sevī ievelkošs, mazliet seksuāls un vienlaikus romantisks, naksnīgs 80’to gadu R’n’B krustojums ar dabstepu. „He’s what you want / I’m what you need” kopā ar muzikālo fonu raisa pavisam tiešas vīzijas.
The Weeknd - What You Need by The_Weeknd


PĀRĒJĀS B-LIST DZIESMAS:

Art Brut - "Unprofessional Wrestling" [Cooking Vinyl]
(from f/c LP "Brilliant… Tragic!", out on May 16th)
(available as a free download)

Bag Raiders - "Sunlight" [Modular]
(released as a digital single on March 7th)

Here We Go Magic - "Hands in the Sky" [Secretly Canadian]
(from f/c EP "The January", out on May 10th)
(available as a free download)

jj - "The End" [self-released]
(available as a free download)

Nedēļas Video Izlase (07.03.-13.03.)

Nedēļas Video Izlase (07.03.-13.03.)


Klāt ir AMGmusic otrā video izlase! Tajā šoreiz esam atlasījuši jaunāko video darbu dziesmai no pagājušā mēneša labākā albuma, tāpat arī mazs pastāsts, kāpēc ir bīstami vienam mājās dzert Martini, kāpēc nevajadzētu slikti izturēties pret dzīvniekiem, kā arī 90’to gadu noskaņās ieturēts videoklips no jaunās britu grupas Yuck. Bet visam pāri, protams, nedēļas videoklips no grupas, kas nu jau apaļu gadu sevi var droši dēvēt par Mūzikas Video Guru.


Die Antwoord – „Rich Bitch” [Interscope]
(dir. Kobus Holnaaier and Ninja)

Pērnā gada sensācija hip-hopā no Dienvidāfrikas – Zef kultūru pārstāvošā trijotne Die Antwoord – savu karjeru sāka ar fantastisko un vienlaikus kaitinošo videoklipu dziesmai „Enter The Ninja”. Tamdēļ, pat ja jūs nesekojat līdzi Die Antwoord mūzikai, klipus garām laist gan nevajadzētu. Jaunākajā veikumā Jolandi nodedzina savu vecāku māju ar visiem tās iemītniekiem, dejo kaķsievietes kostīmā, bet Nindža ir izaudzējis pasakaini briesmīgas ūsas. Tas IR jāredz!



Atmosphere – „Just For Show” [Rhymesayers]
(dir. Dave Wilson)


Ar hip-hop kolektīvu arī turpinām šīs nedēļas video izlasi. No Dienvidāfrikas gan pārceļamies uz Minesotas štatu ASV. Apvienība Atmosphere 11.aprīlī laidīs klajā jau savu sesto albumu „The Family Sing”. Tā pirmais singls ir „Just For Show”, kura videoklipa galvenais varonis ir kāds dzeltens retrīvers (esot tāda suņu suga, tiešām nezinu, man dzīvnieki nav draugi) ar izcili skumjām acīm. Šunelis apvainojas uz saviem saimniekiem un dodas labākas dzīves meklējumos pilsētas ielās. Viņš acīmredzot nebija lasījis Annas Brigaderes pasaku par Sprīdīti...



Architecture In Helsinki – „Contact High” [Modular]
(dir. Krozm)

Augstāk minētajā 11.aprīlī jaunāko albumu (piekto) piedāvās arī grupa Architecture In Helsinki, kura – ka tavu brīnumu! – nāk no pavisam citas pilsētas, pat citas valsts. Austrālijas avangardiskais kvintets jau kādu laiciņu atpakaļ piedāvāja jaunās plates pirmo singlu „Contact High” (februārī izpelnījās iekļūšanu AMGmusic B-LIST sadaļā), kuram nu tapis arī video. Varētu iet pie sirds cilvēkiem, kuriem ļoti garšo Martini, jo īpaši tiem, kuriem patīk to malkot vienatnē.



Yuck – „Get Away” [Mercury Records]
(dir. Michael)


Pirms dažām nedēļām savu debijas albumu izdeva daudzviet slavētā jaunā britu apvienība Yuck, kurus dēvē par 90’to gadu alternative rock un grunge mūzikas atdzīvinātājiem. Jāsaka, ka es, turklāt būdams augstākminēto mūzikas stilu cienītājs, biju nedaudz vīlies puiši debijas platē (6/10), taču pāris pērles tur tiešām atrodamas. Viena no tām ir kompocīcija „Get Away”, kurai tagad tapis arī atbilstošs videoklips – gan nosaukuma ziņā (meitene grib tikt prom, stopē mašīnas un galu galā iekāpj Yuck busiņā), gan arī 90’to gadu stilistikas ziņā. Klipu režisējis... Maikls. Jā, tas Maikls. Nu nav taču daudz Maiklu pasaulē!



PJ Harvey – „The Glorious Land” [Island]
(dir. Seamus Murphy)


Tas nekam nederētu un būtu nepareizi, ja šīs nedēļas video izlasē mēs laistu garām Pīdžejas Hārvijas jaunāko klipu „The Glorious Land” no pagaidām 2011.gada ģeniālākā albuma „Let England Shake”. Arī šis, tāpat kā iepriekšējie Hārvijas klipi, tapis sadarbībā ar īru fotogrāfu Sīmusu Mērfiju, kura uzņemtās bildes, kā arī stāstītais par piedzīvoto Afganistānas kara laikā kalpoja par iedvesmas avotu minētajam albumam. Tāpat kā iepriekšējie abu kopdarbi arī šis iesākas ar Pīdžeju Hārviju strinkšķinot dziesmas melodiju uz ģitāras kādā mājas studijā, bet turpinās ar dabas un tai disonējošiem kara skatiem.

10 marts, 2011

FEBRUĀRA REMIKSU TOP 10

TOP 10 REMIXES OF THE MONTH

10.Moonbootica - "Tonight" (Herve's Voodoo Chilli Remix) [Cheap Thrills]
(released as a digital single on January 30th)

Moonbootica - Tonight (Hervé's Voodoo Chilli Remix) by Cheap Thrills Records

9.Hard Mix - "Alright" (Sumsun Remix) [self-released]
(available as a
free download)

Hard Mix - Alright (Sumsun Remix) by Sumsun

8.The Streets - "Puzzled by People" (Zoo Kid Remix) [self-released]
(available as a
free download)

The Streets - Puzzled By People (Zoo Kid Remix) by 679artists

7.Clare Maguire - "Last Dance" (Chase & Status Remix) [Polydor]
(from f/c digital single, to be released on March 7th)
(available as a
free download)

Clare Maguire - The Last Dance (Chase & Status Remix) by Radar Maker

6.Dominant Legs - "Clawing out at the Walls" (Altair Nouveau Remix) [Lefse]
(available as a
free download)

Clawing out at the Walls (Altair Nouveau Remix) by altairnouveau

5.Cut Copy - "Take Me Over" (Mylo Remix) [Modular Recordings]
(from "Take Me Over" digital single, out now)

CUT COPY - Take Me Over (Mylo remix) by label Barclay

4.The Hood Internet - "Sprawl Of Glass (Arcade Fire vs Blondie)" [self-released]
(available as a
free download)

The Hood Internet - Sprawl Of Glass (Arcade Fire x Blondie) by hoodinternet

3.Hercules and Love Affair - "My House" (Tensnake Remix) [Moshi Moshi]
(from "My House - Remixes" EP, out soon)

My House (Tensnake Remix) by moshi moshi music

2.Magnetic Man feat John Legend - "Getting Nowhere" (Breakage As Hard As We Try Remix) [Columbia]
(from "Getting Nowhere" digital single, out on February 18th)

Magnetic Man feat John Legend - Getting Nowhere (Breakage Mix) by Music2liveby

1.Cassius - "I Love U So" (Skream's Made Zdar Feel Like He Was 20 Again Remix) [Because Music]
(from 12" vinyl "I Love U So - Remixes", out on February 28th)

Cassius-I Love You So Skream Remix by walczakwdz

FEBRUĀRA ALBUMU TOP 5

ALBUMU TOP 5 FEBRUĀRĪ

5.Gil Scott-Heron & Jamie xx – "We’re New Here"

Release date: 21/02/2011
Label: XL Recordings
AMG rating: 7/10

Pērnā gada sākumā kā Fēnikss no pelniem cēlās 70’to gadu spoken-word un jazz-funk leģenda Džils Skots Herons, pēc 16(!) gadu klusēšanas, kas cita starpā saistīta arī ar sirmā kunga nedienām ar kokaīnu un likumsargiem, izdodot jaunu albumu „I’m New Here”. Turklāt albums dēvējams par teju izcilu – tas izcīnīja arī 12.vietu AMGmusic 2010.gada noslēguma albumu topā.

Albuma „I’m New Here” producents un cilvēks, kas muzikāli vistiešākajā ziņā palīdzēja Skotam Heronam atdzimt, bija XL Recordings boss Ričards Rasels. Tieši viņš, būdams liels grupas The xx cienītājs, piespēlēja Džeimijam Smitam ideju par „I’m New Here” remiksu albumu, ko jaunais producents, pats savukārt būdams liels Džila Skota Herona daiļrades piekritējs, aši akceptēja.

Un šeit nu ir rezultāts – no skumja, naksnīga un trip-hop stilos ieturēta dzīvesstāsta tapis mazliet vairāk kā pusstundu garš, optimistisks ceļojums aktuālajos UK bass ritmos un dubstep noskaņās. Interesanti, ka Džeimijs šajā platē faktiski izmantojis vien Džila Skota Herona balsi, pārējās skaņas un elementus pieliekot klāt pats. Turklāt atsevišķās dziesmās pat ņemti arī slavenā mūziķa vokāli no viņa 70’to gadu platēm.

The xx faniem un Džila Skota Herona cienītājiem šī būs medus maize. Pārējiem – interesanta un saturiski vērtīga klausāmviela, kas, cerams, liks vēlreiz (vai pirmoreiz) plašu (CD, MP3 – kā vēlaties) atskaņotājā ievietot pērnā gada oriģinālu.



4.James Blake – "James Blake"
Release date: 07/02/2011
Label: A&M Records
AMG rating: 8/10


Varen zīmīgi, ka šī mēneša albuma topā pēc Džila Skota Herona remiksu plates sanāk rakstīt par Džeimsa Bleika solo debiju. Neliegšos – arī patīkami, jo reti kurš man no sirds ticēja, kad es ar putām uz lūpām stāstīju par The xx debijas albumu un to, kādu neizdzēšamu iespaidu tas atstās uz mūziku turpmākajos gados. Pēdējā pusgada laikā visvairāk aprunātais (labā nozīmē!) britu producents intervijās nemaz neslēpj, ka šis albums tapis viennozīmīgi ietekmējoties no The xx 2009.gada šedevra.

Šķēpi saistībā ar „James Blake” albumu tika lauzti ne pa jokam. Un jau atkal taisnība ir kaut kur pa vidu. Pavisam noteikti šajā debijas albumā būs vīlušies tie, kas gaidīja turpinājumu pērnā gada EP „CMYK” garā. Nē, dāmas un kungi. Šis ir izteikti lēns, kluss un aizkustinošs ieraksts, kurš dubstep un garage ritmus ir sapludinājis ar to, ko parasti apzīmē kā „singer-songwriter” muzicēšanu. Bez tam izdarījis to tik prasmīgi, ka arī šeit robežas ir nojauktas uz visiem laikiem.

Kā mīnusu Džeimsa Bleika debijas platei var minēt to, ka albuma divi centrālie treki ir kaverversijas. Pirmais – jau pērnā gada nogalē klausītais Feist skaņdarbs „Limit To Your Love”. Otrais – šobrīd aktuālais singls „The Wilhelm Scream”, kas – kā tas atklājās tikai pēc albuma izdošanas – patiesībā ir Džeimsa Bleika tēva sacerēts treks, kas savulaik izdots viņa 2006.gada albumā „4th Estate”. Turklāt trešais labākais albuma darbs ir „I Never Learnt To Share”, kas arī internetā cirkulēja jau pērn.

Toties tas, kā Bleiks šos skaņdarbus ir apdarinājis muzikāli un ietinis albuma kontekstā, nemaz nerunājot par perfekto intīmo atmosfēru un producentam neraksturīgi pārliecinošo balsi, ir apbrīnojami un vienkārši skaisti. Pat klusums, ar kuru Bleiks nebaidās rotaļāties savās dziesmās, vēl nekad nav skanējis tik romantiski. Pilnībā pievienojos Clash žurnālam, kas Bleiku nosauca par „klusās revolūcijas princi”.



3.Radiohead – "The King of Limbs"
Release date: 18/02/2011
Label: XL
AMG rating: 8/10

„„The King of Limbs” nav šedevrs, tas neatklāj neko tādu, ko mēs par Radiohead nezinājām. Vēl vairāk – šis nav ne tuvu no labākajiem Radiohead ierakstiem. Taču tas tik un tā pievelk kā magnēts, ļaujot ar katru nākošo klausīšanās reizi sevi iemīlēt vēl vairāk un vairāk, bez tam arī klusi – it kā neviļus, it kā nevērīgi – paužot mums jau sen zināmo patiesību, ka pēdējo divdesmit gadu laikā Lielbritānijā nav bijusi izcilāka grupa par šo.

Plašāk par albumu lasi šeit.



2.Nicolas Jaar – "Space Is Only Noise"
Release date: 14/02/2011
Label: Circus Company
AMG rating: 8/10


„(...)Par vēl lielāku pārsteigumu Nikolass Džārs ir parūpējies šogad, izdodot savu debijas albumu „Space Is Only Noise”. Neizsmeļams slinkums pārņem brīdī, kad jāuzskaita visas albumā atrodamās muzikālās ietekmes. Būšu īss – tās šeit ir atliku likām: sākot no minimal techno, turpinot ar franču kino mūziku un beidzot ar afrikāņu džezu. Taču pāri visam ir jaunieša spēja ala Flying Lotus līmenī to visu savirpināt kopā tā, lai nekas neizklausās lieki, nekas neizklausās garlaicīgi vai nomācoši.

Plašāk par albumu lasi šeit.



1.PJ Harvey – "Let England Shake"
Release date: 14/02/2011
Label: Island
AMG rating: 9/10

„(...) Šī nav padsmitnieku hipiju pretošanās kustības himna, tāpat šis nav arī Bono stilā ieturēts tukšs manifests par lietām, no kurām mūziķis ne nieka nesaprot. Šī ir perfekta un skaudra cilvēku nežēlīgās dabas analīze, kas diemžēl noved pie loģiskiem secinājumiem, ka nekas jau būtībā nav mainījies. Un nemainīsies ar. Dziesmas „The Glorious Land”: „How is our glorious country ploughed? / Not by iron ploughs / Our lands is ploughed by tanks and feet, / Feet marching” (Iztulkošu: „Kā mūsu lieliskā zeme tiek arta? / Ne ar dzelzs arkliem / Ar tankiem un kājām / Maršējošām kājām”).

Plašāk par albumu lasi šeit.



VĒL ŠOMĒNES IZVĒRTĒJĀM:

WIN WIN – „Win Win” [Vice Music]
AMG rating: 7/10

Cut Copy – „Zonoscope” [Modular]
AMG rating: 7/10

Hercules and Love Affair – „Blue Songs” [Moshi Moshi]
AMG rating: 7/10

Bright Eyes – „The People’s Key” [Polydor]
AMG rating: 7/10

...And You Will Know Us By The Trail Of Dead – „Tao Of The Dead” [Century Media]
AMG rating: 7/10


Mogwai – „Hardcore Will Never Die, But You Will” [Rock Action]
AMG rating: 6/10

Toro Y Moi – „Underneath The Pine” [Carpark]
AMG rating: 6/10

Esben and the Witch – „Violet Cries” [Matador]
AMG rating: 6/10

Yuck – „Yuck” [Mercury]
AMG rating: 6/10

Deerhoof – „Deerhoof vs Evil” [ATP Recordings]
AMG rating: 5/10

Gruff Rhys – „Hotel Shampoo” [OVNI Records]
AMG rating: 5/10

FEBRUĀRA TOP 20

Sveiciens!

Brīdī, kad marts jau sasniedzis savu trešdaļu, AMGmusic beidzot piedāvā Februāra Singlu Top 20. Atvainojos par „nelielo” aizkavēšanos, kas saistīta ar manu apslimšanu un dažādajām ķibelēm – gan tehniskām, gan emocionālām. Gribētu jau solīt, ka tas vairs neatkārtosies, bet dzīve, kā izrādās, ir viens neparedzams frukts.

Vēl divas dziesmas un varētu lepni pavēstīt, ka februāris AMGmusic singlu kastītē dāvājis simts jaunas kompozīcijas, no kurām 19 atstājām C-LISTĒ (tātad pēc vecās sistēmas 6 un mazāk balles), 57 izpelnījās B-LISTES godu, bet vēl 22 šomēnes novērtējām ar „A” burtiņu. Tās tātad lepni turpina soļot pretī 2011.gada topam.

Attiecīgi no šīm 22 pagājušajā mēnesī izceltajām kompozīcijām arī sastāv AMGmusic Februāra Singlu Top 20. Malā nācās palikt norvēģu apvienības Harrys Gym singlam "Old Man", kā arī pieredzējušajiem čikāgiešiem Kill Hannah ar dziesmu „Promise Me”. Toties Top 20 iekļuvušas uzreiz divas latviešu mūziķu dziesmas, kas ir ļoti rets gadījums pie mums.

Turpinot iesāktās tradīcijas, arī šoreiz bez plašākiem komentāriem par dziesmām, par kurām esmu jau rakstījis. Vien dažos teikumos par tām dziesmām, kuras atsevišķiem rakstiem paslīdējušas garām! Patīkamu klausīšanos!


AMG TOP 20 IN FEBRUARY 2011

20.Planningtorock - "Doorway" [DFA]
(from f/c LP "W", out on May 16th)


Par dziesmu plašāk lasi šeit.



19.Tribes of the City - "Svet Diskotek" [Platforma.lv]
(released as a digital single on January 17th)

Paņēmuši nelielu radošu pārtraukumu, ar jaunu singlu ir atpakaļ pašmāju iepriekšējās desmitgades spēcīgākā grupa Tribes Of The City. 2011.gadā tiek solīta arī grupas labāko dziesmu izlase, turklāt vinila formātā!
Tribes of the city свет дискотек by Tribes of the city


18.MEN feat Antony Hegarty - "Who Am I To Feel So Free" [IAmSound]
(released as a digital single on February 14th)


Par dziesmu plašāk lasi šeit.
MEN - Who Am I to Feel So Free (feat. Antony Hegarty) by acid stag


17.The Fresh & Onlys - "Do You Believe in Destiny" [Sacred Bones]
(from f/c EP "Secret Walls", out on April 26th)
(available as a
free download)

Par dziesmu plašāk lasi šeit.
The Fresh & Onlys - Do You Believe In Destiny by forcefieldpr


16.WIN WIN feat Alexis Taylor - "Interleave With You" [Vice]
(from LP "WIN WIN", out now)

Plašāk par WIN WIN debijas albumu lasi šeit.
Interleave ft. Alexis Taylor by xxxchange


15.Baths - "The Nothing" [Anticon]
(released as a digital single on March 1st)

Par dziesmu plašāk lasi šeit.
Baths - "The Nothing" by anticon


14.Purity Ring - "Ungirthed" [self-released]
(available as a
free download)

Kas notiek, kad savieno electro-house ar hypnagogic-pop un pievieno post-dubstep mērci? Sanāk kaut kas stipri līdzīgs Purity Ring debijas skaņdarbam „Ungirthed”. Viens no mēneša oriģinālākajiem un interesantākajiem darbiem.
Ungirthed by PURITY RING


13.The Vaccines - "Post Break-Up Sex" [Columbia]
(from f/c LP "What Did You Expect From The Vaccines?", out on March 21st)
(released as a digital single on January 21st)

Britu jaunā rokmūzikas cerība The Vaccines turpina iepriecināt! Decembrī jūsmojām un dejojām pie Londonas kvarteta enerģiskā debijas singla „Wreckin’ Bar (Ra Ra Ra)”, savukārt turpinājums sanācis labākajās britu pab-balāžu noskaņās.



12.PS I Love You feat Diamond Rings - "Leftovers" [Paper Bag]
(released as a digital single on February 22nd)

Par dziesmu plašāk lasi šeit.
PS I Love You [ft. Diamond Rings] - Leftovers by Pretty Much Amazing


11.The Kills - "Satellite" [Domino]
(from f/c LP "Blood Pressures", out on April 4th)


Par dziesmu plašāk lasi šeit.



10.The Pains Of Being Pure At Heart - "Belong" [Slumberland]
(from f/c LP "Belong", out on March 28th)
(to be released as a 7'' vinyl single on March 14th)


Par dziesmu plašāk lasi šeit.
The Pains of Being Pure At Heart - Belong by Slumberland Records


9.Cold Cave - "The Great Pan Is Dead" [Matador]
(from f/c LP "Cherish the Light Years", out on April 4th)
(available as a
free download)

Par dziesmu plašāk lasi šeit.
Cold Cave - The Great Pan Is Dead by artsandcraftsmx


8.Panda Bear - "Last Night At The Jetty" (album version) [Paw Tracks]
(from f/c LP "Tomboy", out on April 12th)
(available as a
free download)

Par dziesmu plašāk lasi šeit.
Panda Bear - Last Night At The Jetty (Album Version) by One Thirty BPM


7.Koudlam - "See You All" [Luv Luv Luv]
(released as a digital single on January 24th)

Franču mākslinieks ar segvārdu Koudlam piedāvā kaut ko pa vidu starp psychedelic disco un to, ko es mēdzu dēvēt par drunk-pop (ala Hunx and his Punx vai The Almighty Defenders). Vienkārši eksellenti pavelkošs bīts un stipri dzēruša cilvēka iespaidu atstājošs vokāls: „I can see you all / I can see you aaaaalllll”. Kājas tā vien nes dejot. Mēneša jautrākais skaņdarbs! Precīzāk – viens no diviem jautrākajiem skaņdarbiem (skatīt 6.vietu!).



6.Wavves - "Horse Shoes" [self-released]
(available as a
free download)

Plašāk par dziesmu lasi šeit.
WAVVES - Horse Shoes by thisisfakediy


5.Alpines - "Drive" [Polydor]
(released as a single on February 11th)

Plašāk par dziesmu lasi šeit.



4.Bērnības Milicija - "Ļaunā Krāsā" [Tornis Rec]
(from f/c EP "Nevieta", out sometime later this year)
(available as
free download)

Plašāk par dziesmu lasi šeit.



3.James Blake - "The Wilhelm Scream" [Polydor]
(from f/c LP "James Blake", out on February 14th)
(released as a 12" vinyl single on March 7th)

Plašāk par dziesmu lasi šeit.



2.Fleet Foxes - "Helplessness Blues" [Bella Union]
(from f/c LP "Helplessness Blues", out in May)
(available as a
free download)

Plašāk par dziesmu lasi šeit.
Fleet Foxes - Helplessness Blues by subpop


1.Radiohead - "Lotus Flower" [XL]
(from LP "The King Of Limbs", out now digitally)


Plašāk par dziesmu lasi šeit.

ALBUMS: PJ Harvey - "Let England Shake"

PJ Harvey – "Let England Shake"

Release date: 14/02/2011
Label: Island
AMG rating: 9/10

Tāds kā ļaunais bubulis visu mēnesi man bija paša uzstādītais pienākums uzrakstīt kaut ko par Pīdžeju Hārviju. Par viņas jauno albumu. Kāpēc? Tāpēc, ka es tāds esmu. Ar ļoti lielu cieņu, bijību un pārlieku lielu respektu, lai kaut ko rakstītu par albumu, kas pēc jebkādiem kritērijiem ir izcils. Un tā arī visu mēnesi šim bubulim pāri netiku. Tagad ir jāraksta AMGmusic mēneša albumu tops un tagad vairs nav kur atkāpties – dažos vārdos kaut kas jāpasaka arī par pirmo 2011.gada izcilo plati.

Visupirms sākšu ar to, ka šis ir jau astotais albums daudzos mūzikas žurnālos par visu laiku ietekmīgāko sievieti britu rokmūzikā pasludinātajai Pollijai Džīnai Hārvijai. Tas seko 2007.gadā izdotajam „White Chalk”, kas – neraksturīgi Hārvijai – bija miermīlīgs, sentimentāls un neprotestējošs ieraksts, balstīts uz klavierēm, kuras mūziķe bija apguvusi tikai neilgi pirms albuma ieraksta. Varbūt tieši šis albums, kas no manis izpelnījās knapu 6/10, kalpoja par iemeslu, lai no 90’tajos gados publiku šokējošās dāmas es vairs negaidītu neko izcilu. Tā vietā dziedātāja rada savu karjeras labāko albumu. Piedodiet, ja man nepiekrītat, bet tā es tiešām domāju.


Albums „Let England Shake” ir no tām platēm, kuras centrālā ass ir dziesmu teksti (he, gluži kā pērnā gada Arcade Fire „The Suburbs” – 1.vieta 2010.gada AMGmusic albumu topā!). Atzīšos, ka pirmoreiz mana sirds pret šo albumu atvērās tikai tad, kad sāku klausīties un iedziļināties tajā ironijā, skaudrumā un diemžēl arī patiesībā, par ko Hārvija dzied. Par ko tad galu galā stāsts? Par karu. Albuma ietekmes meklējamas dzejā un vēsturiskos rakstos par Pirmo Pasaules karu, kā arī Pollijas personīgajās sarunās ar cilvēkiem, kas vēl pavisam nesen dienējuši (lasi – karojuši) Irākā un Afganistānā.

Teiksiet, kas tur tāds liels – muzikāla vācelīte par mūzikā sen nobružātām tēmām? Kļūdīsities. Šī nav padsmitnieku hipiju pretošanās kustības himna, tāpat šis nav arī Bono stilā ieturēts tukšs manifests par lietām, no kurām mūziķis ne nieka nesaprot. Šī ir perfekta un skaudra cilvēku nežēlīgās dabas analīze, kas diemžēl noved pie loģiskiem secinājumiem, ka nekas jau būtībā nav mainījies. Un nemainīsies ar. Dziesmas „The Glorious Land” ievads: „How is our glorious country ploughed? / Not by iron ploughs / Our lands is ploughed by tanks and feet, / Feet marching” (Iztulkošu: „Kā mūsu lieliskā zeme tiek arta? / Ne ar dzelzs arkliem / Ar tankiem un kājām / Maršējošām kājām”).

It kā ar šo nežēlīgo realitātes sajūtu vēl nebūtu diezgan, Pīdžeja Hārvija albumā ievieto tikai viņai piemītošo fantastisko ironiju, no kuras viennozīmīgi jāizceļ „The Words That Maketh Murder”, kur pēc visām šausmu lietām, ko Hārvija stāsta redzējusi kara laikā, seko noslēguma rindiņa „What if I take my problems to the United Nations?” (taisnības labad gan jāmin, ka šī rindiņa ir aizlienēta no Edija Kohreina 1959.gada singla "Summertime Blues", taču šajā gadījumā ieguvusi pilnīgi citu kontekstu). Skarba un izteikti ironiska, bet arī patiesa piezīme, ka visas šīs cilvēkus aizsargājošās organizācijas nespēj un nekad nespēs slāpēt nolādēti un dumji slepkavnieciskos mūsu sugas instinktus, kurus dažs labs valsts vadītājs vēl finansē ar miljardiem un miljardiem dolāru.



Ja līdz šai daļai albums mani uzrunāja kā kvalitatīvs un ļoti interesants, saturīgs, perfekti izpildīts darbs, tad piektā dziesma „All and Everyone” man vienkārši izrāva sirdi. Nelietošu nekādus „viena no”. Šī IR PATI depresīvākā, skumjākā, stindzinošākā un vienlaikus skaistākā dziesma par karu un nāvi, kādu es jebkad esmu dzirdējis. „Death was in the ancient fortress, / Shelled by a million bullets / From gunners, waiting in the copses / With hearts that threatened to pop their boxes, / As we advanced into the sun / death was all and everyone.” Ja šis nespēj aizkustināt, tad jums nav sirds. Vai arī jūs esat Džordžs Bušs.

Būtībā citēt varētu teju vai katru no albuma dziesmām, bet nobeigumā vien vēlos piebilst, ka šis albums ir ideāli nostrādāts arī muzikāli un pavisam noteikti patiks ne tikai „vecās labās” Pīdžejas Hārvijas cienītājiem, bet arī citiem mūzikas mīļotājiem, kas spēj gūtu patiesu baudu no melodijas kāpinājumiem / kritumiem, to uzbūves un veidojošās noskaņas (no depresīvi smagas, līdz pozitīvi ironiskai), lieliskas balss un dažādu mūzikas instrumentu (ievērtējiet trombonu dziesmā „The Last Living Rose”! FANTASTIKA!!) kombinācijas. Gads tikko sācies, bet viens mūzikas hrestomātijā uz visiem laikiem paliekošs ieraksts jau ir mūsu rīcībā. Pēdējoreiz tik tuvu, lai ieliktu kādam albumam (neskaitot pārizdevumus) 10/10, biju 2007.gada rudenī, kad iznāca Radiohead „In Rainbows”...

ALBUMS: Nicolas Jaar - "Space Is Only Noise"

Nicolas Jaar – "Space Is Only Noise"

Release date: 14/02/2011
Label: Circus Company
AMG rating: 8/10

Ar Nikolasu Džāru muzikāli pirmoreiz iepazinos pērnā gada nogalē, kad līdz manām ausīm nokļuva mūziķa 2010.gada vasarā izdotais EP „Marks & Angles”. Lieki teikt, ka man tad prātā pat neienāca, ka šis Čīlē augušais, bet šobrīd Ņujorkā mītošais puisis ir tikai 21 gadu vecs – tik nobriedis, nostrādāts un pat izsmalcināts bija skanējums visās trīs EP atrodamajās dziesmās.

Par vēl lielāku pārsteigumu Džārs ir parūpējies šogad, izdodot savu debijas albumu „Space Is Only Noise”. Neizsmeļams slinkums pārņem brīdī, kad jāuzskaita visas albumā atrodamās muzikālās ietekmes. Būšu īss – tās šeit ir atliku likām: sākot no minimal techno, turpinot ar franču kino mūziku un beidzot ar afrikāņu džezu. Taču pāri visam ir jaunieša spēja ala Flying Lotus līmenī to visu savirpināt kopā tā, lai nekas neizklausās lieki, nekas neizklausās garlaicīgi vai nomācoši.

Tieši pretēji – atsevišķas dziesmas, tādas kā mantriskais un burvestības pilnais „Keep Me There”, Reju Čārlzu samplējošais un džezīgais „I Got A Woman” un hipnotiski sintētiskais „Space Is Only Noise If You Can See” – rada tādu fascinējošu noskaņu, ka no gūtās labsajūtas brīžiem pat paliek bail. Turklāt nav mazsvarīgi šādiem ierakstiem arī fakts, ka to melodijas neiziet no prāta vēl ilgi pēc noklausīšanās – šī lieta man pietrūka visu slavētajā pērnā gada Flying Lotus albumā „Cosmogramma”.

Skaņu kolāžu mīļiem un Deivida Linča filmu noskaņu cienītājiem šis ir obligāts albums! Nē, piedodiet. Šis VISPĀR ir obligāts 2011.gada albums!


Absolūtais albuma hailaits - "Space Is Only Noise If You Can See":