14 februāris, 2014

Recycle Culture - Hearts Over Clubs


Recycle Culture - "Hearts Over Clubs" [self-released]
(released as a single on February 9th)

Jau vairāk nekā gadu ar interesantiem skaņdarbiem (un arī remiksiem, piemēram, The xx un How To Dress Well) ik pa laikam priecē mistisks projekts ar nosaukumu Recycle Culture, kas esot kāds „Toms”, kurš „dzīvojot internetā”. Ok. Šonedēļ Recycle Culture piedāvā jaunu dubultsinglu, no kura pat grūti izvēlēties labāko skaņdarbu. Paliksim pie a-pusē esošā „Hearts Over Clubs”, kas iesākas kā ambients chill-out treks, vēlāk smuki apaug ar house ritmu, līdz ieslēdzas saksofons un skaņdarbs pāriet teju nu-jazz stilistikā. Taču noteikti novērtējiet arī viegli „dramenbeisīgo” „Lights Iced Out”, kas savukārt atsauc atmiņā Way Out West 90’to gadu daiļradi. Turklāt, ja jums ir grūti ar naudiņām (kā AMGmusic), internetā dzīvojošais Toms visu dubultsinglu piedāvā lejupielādēt arī bez maksas.

13 februāris, 2014

A-LIST: Paradigma - Tā aka


Paradigma - "Tā aka" [self-released]
(available as a free download)

Tiem, kam šķiet, ka es esmu ļoti kategorisks un tendēts uz pārspīlējumiem, varu atklāt, ka skolas laikā ar mani un manu „melns-balts” attieksmi bija daudz trakāk. Vairs neatceros, kurā klasē tas bija, bet tad, kad bija, jāmācās par Frici Bārdu (man tajā laikā – „melns”), es to nedarīju vienkārši principiāli. Par šo tīnisko glupīgu, protams, saņēmu vairākus vieniniekus. Lai šo visu dumjo spītību padarītu vēl uzskatāmāku, kad pienāca laiks mācīties par Eduardu Veidenbaumu (man tajā laikā – balts), tā iespringu, ka par domrakstu, dzejas analīzi un pašu dzejoļu mācēšanu no galvas sekoja vairāki desmitnieki. Bet ne par mani, Eduardu un Frici šis stāsts.

Šis stāsts ir par patīkamāko pārsteigumu latviešu mūzikā 2014.gadā sākumā – par synth-pop/minimal-wave projektu Paradigma, kura autors ir mūzikas un analogo sintezatoru entuziasts Uldis Zemzars, kurš, starp citu, bija līderis savulaik diezgan pazīstamajā grunge apvienībā Grindstones. Nu jau gadus sešus Uldis ir stipri aizrāvies ar elektronisko mūziku un pērn laida klajā arī dažus instrumentālus skaņdarbus, kam tīri labi veicās Radio NABA LV Top 10. „Tā Aka”, kuras pamatā ir pieminētā Friča Bārdas dzeja, ir Paradigma pirmais gabals ar vokālu, taču es joprojām uzskatu, ka tā ir tikai daļa no dziesmas veiksmes stāsta. Saturiski it kā minimāli būvētais skaņdarbs, kas sastāv no divām daļām, ir viens no lipīgākajiem un vienlaikus kvalitatīvākajiem synth-pop gabaliem, ko es pēdējos gados latviešu mūzikā esmu dzirdējis, turklāt piedziedājuma vilnis un arī vokāla tembrs kaut kur stilistiski atgādina post-punk garu ala Aurora gaumē.

Un atgriežoties pie dziesmas teksta – tas ir vienkārši lielisks! „Pie tumši dziļas akas / Kluss enģels raudāja / Un viņa asara akā / Kā zvaigznīte iekrita / Ir gājušas dienas un naktis / Bet akā vēl zvaigznīte mirdz / Ak, klusais eņģeli, vai zini / Tā aka ir mana sirds”. Ir vērts ne tikai man no jauna atvērt šī izcilā dzejnieka grāmatas.

P.S. Uldis ļoti laipni atbildēja uz dažiem AMGmusic jautājumiem par muzikālo pagātni un šo konkrēto skaņdarbu. Šo mazo interviju publicēšu rīt.

Tourist feat. Will Heard - I Can't Keep Up


Tourist feat. Will Heard - "I Can't Keep Up" [Method]
(from f/c EP "Patterns", out soon)

Viens no jaunajiem un acīmredzami talantīgajiem britu producentiem, kas iekrita AMGmusic ausīs pērn, bet par ko tā arī nav sanācis rakstīt, ir Braitonas mūziķis ar segvārdu Tourist. Sācis savu karjeru kā perspektīvs remiksētājs (ko vērts ir viņa rīmeiks HAIM singlam „The Wire”!), pērn Tourist izdeva arī solo skaņdarbus, no kuriem mums visvairāk iepatikās izteikti dejiskais „Together”. Pamatīgs pārsteigums ir producenta jaunākais veikums „I Can’t Keep Up”, kas ir krietni lēnāks, 90’to gadu nogales r’n’b posmu atgādinošāks un, jāatzīst, arī pospīgāks darbs. Taču „I Can’t Keep Up”, piedaloties Vilam Hērdam, vēl jo vairāk uzsver šī puiša talantu, daudzpusību un, iespējams, veiksmes stāstu nākotnē. Debijas EP "Patterns" sekos jau tuvākajā laikā.

A-LIST: Todd Osborn - 5thep


Todd Osborn - "5thep" [Blueberry]
(from EP "Michigan Dream", out February 10th)

Baigi jocīgi. Kopš 2012.gada februārī sāku strādāt Radio NABA, parasti ir bijis tā – vispirms skaņdarbs parādās raidījumā Nedēļas Mūzikas Apskats (vai vismaz šajās lapās) un tikai tad tas nokļūst radio topa jaunumos. JO ĪPAŠI, ja tiek aizskarta deju mūzikas sadaļa un JO ĪPAŠI, ja skaņdarbs ir izteikti... popsīgs? Šis ir jocīgais gadījums, kad ir noticis tieši pretējais.

Pieredzējušais Detroitas dīdžejs un producents Tods Osborns deju mūzikas stilus nešķiro, vieglāk ir sašķirot savus segvārdus. Te viņš, paslēpies zem segvārda MUSK, izdod disko un house mūzikas kasetes izredzētajiem, te pēkšņi pāriet uz it kā radikāli atšķirīgo stilu drum’n’base un nosauc sevi par Soundmurderer, te atkal apēd ko garšīgu, pieaicina ciemos Džo Godardu no Hot Chip un rada teju autentisku, kājas un citus locekļus kustinošu chicago-house gabalu.

Šīs nedēļas sākumā Tods, kurš beidzot vairs neslēpjas zem pseidonīmiem, izdeva jaunāko EP ar nosaukumu „Michigan Dream”. Tā centrālais hīts „5thep”, kas šīs nedēļas laikā ir bijis viens no visvairāk spēlētajiem skaņdarbiem AMGmusic mazajā guļamistabas ofisā, šķietami apvieno teju visas šī talantīgā producenta muzikālās ietekmes. Ievadošie vokāla sempli liecina par tūlīt sekojošu smagu drum’n’base gabalu, bet pēc īsa mirkļa ieslēdzas elektrisks house ritms un prātā vizualizējas vasaras pludmales ballīšu skati. Pat ja tā nav redzēta mēnešiem ilgi.

A-LIST: Wild Beasts - Sweet Spot


Wild Beasts - "Sweet Spot" [Domino]
(from f/c LP "Present Tense", out February 24th)

Kad Wild Beasts 2014.gada pirmajās dienās prezentēja sava jaunā albuma „Present Tense” pirmo singlu, daudz tika runāts par grupas stilistiskajām pārmaiņām, kuras pastiprināja arī Toma Fleminga izteikumi presē, ka jaunā plate būs „vispopsīgākā” Wild Beasts karjerā. Tiesa, „Wanderlust” galarezultāts sanāca lielisks, tāpēc šīs transformācijas nekādas īpašās bažas vai satraukumu neradīja.

Tieši tāpēc jaunākais singls „Sweet Spot” priecē uzreiz divos veidos. Pirmkārt, dziesma pati par sevi atkal ir bezgala skaista, apvienojot „smitiskas” ģitāras ar jauno Wild Beasts aizraušanos – sintezatoriem. Otrkārt, šī ir jūtama atgriešanās pie tā, ko mēs klausījāmies izcilajā 2009.gada albumā „Two Dancers” – gan Torpa un Fleminga vokālā saspēle, gan ritmiskā struktūra, gan jutekliskā emociju gamma. Daži jau kaut ko zem ūsām murmina par iespējams labāko 2014.gada albumu...

12 februāris, 2014

RMX: Ellie Goulding - Burn (Four Tet Remix)


Ellie Goulding - "Burn" (Four Tet Remix) [self-released]
(no official release info)

Britu producents Four Tet īpaši neiespringst uz savu darbu nosaukumu izdomāšanu. Pērn viņš piedāvāja gabalu, ko nosauca „The Track I’ve Been Playing That People Keep Asking About And That Joy Used In His RA Mix And Daphni Played On Boiler Room”, turklāt ar nemainītu nosaukumu izdeva to arī plates formātā uz sava leibla Text Records. Viņa jaunākais pienesums ir remikss Ellijas Goldingas singlam „Burn”, ko AMGmusic ir saīsinājis uz „Burn” (Four Tet Remix), lai gan patiesībā tas viss saucas – „I Got This Song Burn Stuck In My Head So I Did A Remix And Ellie DMed Me And She’s Into It”. Nu re, un mūzikas apskatniekiem pie viena nav jāskaidro, kā un kāpēc šis remikss ir tapis. Var vien piebilst, ka labs! Ļoti labs!

A-LIST: Trust - Capitol


Trust - "Capitol" [Arts & Crafts]
(from f/c LP "Joyland", out March 3rd)

Kad pašā gada sākumā atklātībā tika nodots pirmais Trust singls no martā gaidāmā jaunā albuma „Joyland”, mazliet pārsteidza tam līdzi nākusī informācija – Trust vairs neesot duets (acīmredzot, Maja Postepski tomēr nespēja sadalīt spēkus starp šo apvienību un savu pamatdarbu grupā Austra), bet gan Roberta Alfonsa solo projekts. Singls „Rescue, Mister” vairāk atgādināja pretēju notikumu gaitu.

Ja „Rescue, Mister” sakarā to varēja norakstīt uz pievienotās sievietes vokālu, tad jaunākais singls „Capitol” pārsteidz vēl vairāk. Trust skanējums šeit ir vēl paplašinātāks, bagātāks, ar izteikti melodisku piedziedājumu, kurā šķietami pievienojas vesela brigāde ar sintezatora skābāko skaņu pārzinātājiem, kuri vienlaikus spēj tiem likt izklausīties silti un apskaujoši. Iespējams, šīs izmaiņas Robertam Alfonsam būs nākušas tikai par labu. Albums „Joyland” digitālā versijā iznāks jau 3.martā.

Woman's Hour - Her Ghost


Woman's Hour - "Her Ghost" [Secretly Canadian]
(to be released as a 7" vinyl on March 24th)

Woman’s Hour ir jauns kvartets no Ziemeļlondonas, kas tikai pērn sākuši publicēt savus skaņdarbu SoundCloud, un gada nogalē uz leibla Luv Luv Luv Records izdeva arī pirmo oficiālo singlu „Darkest Place”. Pēc tam sekoja patiešām burvīga kaverversija Lionas Lūisas slavenajam X-Factor hītam „Bleeding Love” un arī ierakstu līgums ar pazīstamo amerikāņu mūzikas leiblu Secretly Canadian. Grupas jaunākais singls, kas digitāli pieejams jau šobrīd, bet plates formātā tiks izdots martā, ir pagaidām pārliecinošākais darbs. „Her Ghost” Woman’s Hour arvien vairāk attālinās no The xx stilistikas un tuvinās samtainam dream-pop skanējumam.

11 februāris, 2014

A-LIST: Angel Olsen - White Fire


Angel Olsen - "White Fire" [Jagjaguwar]
(from f/c LP "Burn Your Fire for No Witness", out February 17th)

Gan klausoties viņas agrīnos ierakstus, gan lasot internetā atrodamās intervijas, 27 gadus vecā Misūrī augusī, bet tagad Čikāgā mītošā mūziķe Endžela Olsena atgādina klusu darba rūķīti, kam publicitāte vienmēr paliks otrajā, ja ne piektajā plānā mūzikai. Savulaik kopā ar Marisu Nadleri un Vilu Oldemu muzicējusī meitene ar mūzikas mēdiju uzmanību pirmoreiz pa īstam sastapās vien 2012.gada nogalē, kad daudzi sāka skaļi sačukstēties par viņas trauslo un visnotaļ minimālo debijas albumu „Half Way Home”.

Pusotru gadu vēlāk daudz kas ir mainījies. Pirmkārt, tagad Angel Olsen vairs nav Endželas solo projekts, bet gan trio. Otrkārt, jaunās grupas albumu „Burn Your Fire For No Witness” izdos pazīstamais Indiānas leibls Jagjaguwar. Visbeidzot, treškārt, Angel Olsen gada sākumā pārsteidza ar gaidāmā albuma pirmo singlu „Forgiven/Forgotten”, kas bija ieturēts izteiktā grunge-pop manierē. Tamdēļ ārkārtīgi patīkamas sajūtas pārņem, klausoties otro albuma singlu „White Fire”, ko presē jau pielīdzina Leonarda Koena daiļradei. Tas ir viscaur Olsenas solo darbs, kas no vienas puses atgādina viņas debijas albumu, bet no otras – izklausās daudz nobriedušāks un, jā, arī izteikti skumjāks.

Avey Tare's Slasher Flicks - Little Fang


Avey Tare's Slasher Flicks - "Little Fang" [Domino]
(from f/c LP "Enter the Slasher House", out April 7th)

No divām redzamākajām figūrām grupā Animal CollectivePanda Bear un Avey Tare – pirmais vienmēr šķitis nedaudz melanholiskāks un melodiskāks, savukārt otrs uz muzikāliem eksperimentiem un skaņu kolāžām tendētāks, ko Avey Tare apliecināja arī savā pēdējā solo ierakstā, 2010.gada albumā „Down There”. Pagājušajā vasarā Deivids Portners (tāds ir viņa pasē rakstītais vārds) nodibinājis pats savu grupu, ko dēvē par Avay Tare’s Slasher Flicks, un 7.aprīlī iznāks tās pirmais albums „Enter the Slasher House”. Pretēji biedējošajam albuma nosaukumam pirmais singls „Little Flang” ir rotaļīgs un pat melodisks, viegli psihodēlisks indie-pop, kas kaut kur sasaucas ar Deerhunter un Ariela Pinka daiļradi.

Todd Terje - Delorean Dynamite


Todd Terje - "Delorean Dynamite" [Olsen]
(from f/c LP "It's Album Time", out April 7th)

Gads ir knapi sācies, bet norvēģu diskomūzikas producents Tods Terje jau pieteicies balvai par gada labākā albuma noformējumu (sk. augstāk!) un arī albuma nosaukumu – „It’s Album Time”, ko viņš izdos 7.aprīlī pats uz sava leibla Olsen Records un kurā cita starpā būs arī kopā ar Braienu Feriju veidota kaverversija Roberta Palmera klasiskajam hītam „Johnny and Mary”. Plates centrālais hīts tomēr ir skaņdarbs „Delorean Dynamite”, kurā Terje pamanās burvīgi samīt kopā klasisku diskomūzikas struktūru ar baleriskām noskaņām, kas ļauj gabalu vienlīdz lieliski baudīt kā deju zālē sestdienas naktī, tā mājās otrdienas pievakarē.

RMX: Yumi Zouma - A Long Walk Home For Parted Lovers (Wild Nothing Remix)


Yumi Zouma - "A Long Walk Home For Parted Lovers" (Wild Nothing Remix) [Cascine]
(no official release info)

Pagājušajā mēnesī rakstīju par jauno Jaunzēlandes apvienību Yumi Zouma un viņu skaņdarbu "Salka Gets Her Hopes Up". Šomēnes (šodien ASV, nākamnedēļ Eiropā) iznāk grupas debijas EP, no kura gan visi četri skaņdarbi jau labu laiku cirkulē internetā. Tikmēr līdzīgā manierē spēlējošā amerikāņu grupa Wild Nothing, kas pēdējoreiz AMGmusic lapās atzīmējās pērnā gada pavasarī ar singlu „A Dancing Shell”, radījuši remiksu EP ievadošajam skaņdarbam „A Long Walk Home For Parted Lovers”.

A-LIST: Mas Ysa - Shame


Mas Ysa - "Shame" [Downtown]
(from f/c EP "Worth", out March 17th)

Pēdējos gados tas jau vairs nav nekāds pārsteigums, ja kārtējais jaunais talants mūzikā nāk no Kanādas. Mas Ysa ir jauns mūziķis Tomass Arsenō no Monreālas, kurš gan jau labu laiku dzīvojas pa Amerikas Savienotajām Valstīm, kur izveidojis arī savu ierakstu studiju un paspējis iesildīt tādus mums labi zināmus māksliniekus kā Deerhunter un Purity Ring, turklāt paralēli darbojas arī kā vizuālais mākslinieks.

Jau pērn Tomass izdeva gana gaumīgu debijas singlu „Why”, kas bija ieturēts rotaļīgā electro-pop manierē, tam sekoja šī gada sākumā piedāvātais „Years”, kas ar savu tumšo barok-popa izpildījumu atsauca atmiņā viņa tautiešus Majical Cloudz. Toties „Shame” var dēvēt par Mas Ysa pirmo tiešām izcilo skaņdarbu. Ja meklējam salīdzinājumus, „Shame” ir kā krustojums starp Future Islands dūmakainajām skumjām (arī vokāla tembrs Tomasam ir līdzīgs Semjuelam Heringam) un M83 eksplozivitāti, kas šeit visā krāšņumā baudāma dziesmas piedziedājumā.

Future feat. Pharrell, Pusha-T & Casino - Move That Dope


Future feat. Pharrell, Pusha-T & Casino - "Move That Dope" [Free Bandz]
(from f/c LP "Honest", out this year)

Future jeb 30 gadus vecais reperis Naivadius Kešs no Atlantas salīdzinoši vēlu sāka savu mūziķa karjeru, tikai pirms pāris gadiem tiekot pie līguma ar ierakstu koncernu Epic Records. 2012.gadā iznāca ne īsti izteiksmīgs debijas albums „Pluto”, kam šogad sekos otrais ieraksts „Honest”. Jau pērn Future iepazīstināja ar gaidāmā albuma tituldziesmu, bet jaunākais viņa skaņdarbs noteikti dēvējams par iespaidīgāko karjerā. „Move That Dope” – sešarpus minūšu gabals par narkotikām, to lietošanu un tirgošanu - tapis kopā ar Pusha-T, paša Future brāli Casino un arī Farelu Viljamu, kurš atgriezies pie repošanas.

LAFAWNDAH - Chili


LAFAWNDAH - "Chili" [self-released]
(no official release info)

Dzimusi Teherānā, bet uzaugusi Parīzē, irāņu/ēģiptiešu izcelsmes mūziķe un dīdžeje LAFAWNDAH savu muzikālo karjeru sākusi 2011.gadā Meksikas galvaspilsētā Mehiko, pašas dibinātajā meiteņu grupā Nidada. Pavisam nesen kopā ar Portugālē dzīvojošo producentu Žanu Klodu Bičaru LAFAWNDAH ierakstījusi debijas EP. Pagaidām nav informācijas, kad tas varētu tikt izdots, bet esam tikuši pie pirmā EP augļa, skaņdarba „Chili”, kas ir savu vokāla radīto silto atmosfēru kombinācijā ar izteikti vēsajiem ritmiem ir patīkama vēsma elektroniskajā mūzikā.