2012.gada labākā remiksa
autors Goldroom gada sākumā laida
klajā pats savu singlu „Sweetness Alive”, kam veiksmīgāks izrādījās Future Unlimited remikss. Šķiet, citu
darbu pārveidošana viņam padodas labāk, un uzskatāms piemērs ir rīmeiks
jaunākajam Ņujorkas dueta The Knocks
(atceraties 2010.gada vasaras hītu „Make It Better”?) singlam „Modern Hearts”.
Atsaldināta Kelvina Herisa modē
ieturētais oriģināls šeit ieguvis daudz intīmākas un skaistākas aprises.
Kārtējais gabals, ko droši iekļaut 2013.gada vasaras saulrietu izlasē.
Pēdējais Londonas
elektroniskās mūzikas pārstāvja Džona
Hopkinsa albums iznāca 2009.gadā, bet tas nenozīmē, ka viņš bijis nozudis
no mūzikas skatuves. Patiesībā Hopkins šo četru gadu laikā sadarbojies ar
veselu kaudzi mūziķu (skaļākā sadarbība bija ar Braienu Īno 2010.gada albumā „Small Craft on a Milk Sea”),
producējis n-tos citu mūziķu darbus un izveidojis arī daudzus remiksus, tai
skaitā AMGmusic lasītājiem labi pazīstamajiem Four Tet, Wild Beasts, David Lynch u.c.
3.jūnijā Hopkins izdos savu
otro solo albumu „Immunity”, ko šobrīd ievada singls „Open Eye Signal”. Ja līdz
šim AMGmusic fonotēkā esošie Hopkinsa darbi klasificējās kā „electronica” vai pat
„ambient”, tad šis jau ir masīvs tehno. Kāpjošs, dobjš un absolūti
pārliecinošs.
Reiz sensenos laikos, kad es
vēl gāju vidusskolā, pārnācis mājās no skolas uzliku Depeche Modevistumšāko ierakstu „Songs of Faith and Devotion” un
aizmigu. To joprojām spilgti atceros, jo šīs mūzikas fonā (albums bija palicis
uz „repeat”) piedzīvoju sirreālistiskāko tumša misticisma pilnāko sapni savā mūžā.
Klausoties The Haxan Coak albumu
„Excavation”, varu tikai aptuveni iztēloties, kādas šausmas es
redzētu, ja kādreiz sanāktu aizmigt pie šī ieraksta. Baidos mēģināt.
Vienmēr esmu teicis, ka
mūzikas pārsvars pār kino ir neapstrīdams – kino bez mūzikas grūti iedomāties,
bet mūziku bez vizuāliem komponentiem gan. The Haxan Cloak tam ir spilgts
apliecinājums. Sākotnēji klausoties "Excavation",
rodas sajūta, ka Jorkšīras mūziķis un producents Bobijs Krličs būtībā vienkārši
būvē noskaņu ar drone skaņām, kas
varētu būt izņemtas no biedējošākās šausmu filmas, un pastiprina tos ar tik
neiedomājami zemiem basiem, ka visi dabstepa mākslinieki var iet atpūsties. Tas
ir maldīgs priekšstats. Patiesībā liela daļa albuma ierakstīta ar dzīvajiem
instrumentiem, piemēram, milzu bungām, gongiem un timpāniem, ko Krličs atradis
kādā klasiskās mūzikas ierakstu studijā.
No šīs klaustrofobiskās 50
minūšu pasakas, kas turklāt ir konceptuāla (iepriekšējais albums beidzās ar tā
galvenā tēla nāvi, šeit ir viņa pēcnāves piedzīvojumi), ļoti grūti un principā arī diezgan
bezjēdzīgi izcelt atsevišķus skaņdarbus. Ir jāaizvelk aizkari, jāaizslēdz visas
pārējās ierīces, un burtiskā nozīmē tīri fiziski jāizjūt šis albums. Ar panikas
lēkmju un smagu depresiju sirgstošiem cilvēkiem gan es to neieteiktu, bet
pārējiem tas varētu būt labs ceļojums šausmu filmu pasaulē, kurā The Haxan
Cloak muzikālā pavadījumā režisors ir jūsu paša prāts. Prognozēju, ka šis būs
visaugstāko atzīmi no AMGmusic saņēmušais albums 2013.gadā, kuru es būšu
klausījies tikai trīs reizes. Bet iespaidīgi bez gala!
Tā kā šī ir mūzika, ko pilnīgi
bezjēdzīgi klausīties YouTube kvalitātē, ieskatam labāk piedāvāšu interviju ar
pašu Bobiju, kurā viņš, fonā skanot „Excavation”, pastāsta gan par sevi, gan šo
albumu.
Ņujorkas neatkarīgās mūzikas
leibls Pendu Sound pēdējos gados ir atklājis pasaulei vairākus interesantus
jaunos māksliniekus, piemēram, Chelsea
Wolfe un Starred. Jaunākā grupa
Pendu Sound paspārnē ir Ņujorkas post-punk
duets Tempers, kas gada sākumā
izdeva savu debijas singlu, šūgeiza un sapņainības caurvīto „Eyes Wide Wider”.
Savukārt jaunākais singls „Strange Harvest” drīzāk velk uz elektronisku un
gotisku post-panku ar pabaisu noskaņu, ko īpaši akcentē solistes Džasmīnes
Golstanehas jaudīgais vokāls.
(from f/c LP
"Innocence is Kinky", out April 22nd)
Pēdējos mēnešos mūzikas presē
arvien skaļāk sāk runāt par jauno norvēģu dziedātāju Dženiju Vēlu. Jau nākamnedēļ iznāks viņas jaunākais albums „Innocence
Is Kinky”.Par „jaunu” mūzikas terminoloģijā
gan Vēlu nevar dēvēt. 32 gadus vecā Oslo mūziķe savu karjeru sāka jau pirms
desmit gadiem, izdodot divus dzimtenē ļoti atzinīgi novērtētus ierakstus ar
segvārdu Rockettothesky. Starp citu,
2008.gada albuma singls „The Dead, Dead Water Lily Thing” veiksmīgi atzīmējās
arī AMGmusic 2009.gada februārī iegūstot 4.vietu tā mēneša singlu Top 20.
Diemžēl neesmu dzirdējis
mūziķes pirmo albumu, kas izdots ar savu īsto vārdu, 2011.gada „Viscera”, bet
vadoties pēc pirmajiem diviem „Innocence Is Kinky” singliem, šķiet, ka skatuves
vārda maiņa nav nejauša – būtiski mainījies ir arī saturs. Ja Rockettothesky
tolaik varēja pielīdzināt Bat For Lashes
agrīnajiem darbiem un attāli pat The
Knife, tad jaunākās dziesmas vairāk sasaucas ar ambientu un minimālu
elektrofolku ala Džūlijas Holteres
gaumē, kurā galvenā ass ir Vēlas balss. Jo īpaši iespaidīgi tas strādā šajā,
brīžiem jodelējošajā skaņdarbā „The Seer”. PJ
Harvey sadarbības partnera Džona Periša producētais albums „The Seer” tiks
izdots jau nākampirmdien – 22.aprīlī.
Polica feat.
Justin Vernon - "Tiff" [Memphis Industries]
(released as a
single on April 16th)
Mineapolisas kolektīvs Polica, kuras kodolu veido bijušie Gayngs dalībnieki Raiens Olsons un
Čenija Līnija, pērn izdeva ļoti solīdu debijas albumu „Give You The Ghost”, kas
iekļuva 2013.gada AMGmusic labāko albumu Top 40. Šogad grupa gatavojas otrajai
studijas platei, un piedāvā tās pirmo singlu „Tiff”, kurā piedalās arī Bon Iver līderis Džastins Vernons, kas
jau pasen presē izteicies, ka ir liels Polica fans.
Kalifornijas mūziķis Thundercat jeb Stīvens Bruners plašāku
uzmanību izpelnījās, atzīmējoties abos pēdējos Flying Lotus albumos. Viņa sapņainā basģitāras spēle un liegais
vokāls jau tā meditatīvajiem FlyLo ierakstiem piešķīra jo īpaši romantisku,
vasaras saulrietam atbilstošu noskaņu. Vasaras saulrieti atkal drīz būs klāt,
tāpat kā jauns Thundercat albums, kas sekos 2011.gadā izdotajam, bet maz
pamanītajam „The Golden Age of Apocalypse”.
Jūlijā gaidāmo plati ievada
pirmais singls „Heartbreaks + Setbacks”, ko tāpat kā visu jauno albumu producējis
tas pats Flying Lotus, taču šoreiz sadarbība ir pamanāmi citāda. Skaņdarbs joprojām
ir absolūti ideāls saulrieta sagaidīšanai, bet papildināts ar iepriekš
Thundercat daiļradē reti novērotu izteiktu popmūzikas/r’n’b melodiju. Arī
Flying Lotus gličīgās skaņas šoreiz
izklausās mazāk eksperimentālas, cik modernas un 2013.gadā iederošas. Rezultātā
sanācis viens no labākajiem šī gada pop-singliem, pierādot jau tā neapstrīdamo
FlyLo kā producenta potenciālu.
Pagājušajā vasarā AMGmusic A-LISTē iekļuva Kanādas dueta Solay Year
gotiski depresīvais skaņdarbs „Lines”. Tolaik teicu, ka „drīzumā” apvienība
prezentēs savu debijas albumu „Waverly”. Pēc mēneša saņēmām kopā ar tautieti Grimes radītu singlu „Brotherhood”, bet
minētais albums diemžēl līdz Eiropas veikaliem tā arī neatceļoja. Tas tiks
labos 25.jūnijā, kad papildinātu „Waverly” vinila plates un digitālā formātā
izplatīs leibls Splendour. Jaunākais singls „Global Girlfriend” arī nav nekāds
antidepresants, taču, pateicoties klikšķošajiem bītiem un skandināviskai
elektronikai, varētu būt viens no gaišākajiem grupas skaņdarbiem.
Drake feat. James Fauntleroy -
"Girls Love Beyoncé" [self-released]
(no official
release info)
Kad pēdējoreiz dzirdējām ko
jaunu no Kanādas mūziķa Drake, viņš
mūs pamatīgi pārsteidza ar tumšu un agresīvu hip-hop skaņdarbu. Savā jaunākajā
singlā „Girls Love Beyonce” Dreiks atgriezies pie sev ierastākiem paradumiem –
melanholiskām un pārdomu pilnām balādēm par attiecībām un to jēgu. Dziesmā, kas
piedziedājumā citē Destiny’s Child
mega-hītu „Say My Name”, piedalās arī mūziķis un producents Džeimss Fontlrojs. „5
AM In Toronto” aprakstu noslēdzu ar vārdiem: „šogad Dreiks plāno izdot trešo albumu, bet, vai šis gabals tur tiks
iekļauts, nemāku teikt.” Tas pats attiecas arī uz šo dziesmu, toties šo vismaz var lejupielādēt bez maksas.
Kaut kā neveicas Yeah Yeah Yeahs ar pāra skaitļu
albumiem. 2003.gada debijas albums bija ļoti spēcīgs pieteikums, 2006.gada otrā
plate „Show Your Bones” pagalam viduvēja, 2009.gada trešais albums „It’s Blitz!”
lielisks, bet 2013.gada turpinājums „Mosquito”... pat nezinu, kā lai latviski
pasaka. Angliski ideāls apzīmējums būtu „messy”. Nekārtīgs? Haotisks? Derēs abi.
Pavisam noteikti haotisks ir
47 minūšu garā ieraksta izkārtojums (likt kā otro dziesmu albumā lēnāko gabalu
nekad nav bijis prāta darbs, jo īpaši pēc spridzinoša ievada), velkot deķi uz
visām pusēm bez tāda īsta kopsaucēja, kas saturētu albumu kopā. Iespējams, tas
arī aizved pie šķietama „nekārtīguma” atsevišķu dziesmu skanējumā. Jau minētais
otrais citādi nemaz ne sliktais gabals „Subway” izklausās vientuļi tukšs,
savukārt potenciāls hīt-singls „Buried Alive” ir stipri pārproducēts, vēl
pievienojot absolūti lieku repu no Dr. Octagon, kura vienīgais pienesums ir
traucēšana izbaudīt lielisko Nika Zinera ģitāras solo.
Par visu iepriekš minēto ir
divtik žēl, ņemot vērā, ka albuma materiāls ir pat ļoti kvalitatīvs. „Slave” ir
perfekts Yeah Yeah Yeahs pop-roks ar lipīgu piedziedājumu un potenciālu kļūt
par hītu koncertos, savukārt „These Paths” ir visinteresantākais un viens no
visu laiku izcilākajiem gabaliem, ko grupa ir radījusi. Aizkustinoši skaists ir
arī pus-lēnais „Despair”, kas interesantā kārtā vēl burvīgāks ir akustiskajā
versijā albuma „deluxe editon”.
Sanervozējušies būs bijuši Yeah
Yeah Yeahs? Diezin vai tādā vecumā... Drīzāk pārcentušies. Bet paliksim pie
pozitīvā – „Mosquito” rada pārliecību, ka grupa ne tuvu nav sevi izsmēlusi.
Kamēr vēl pieejams un nav
noņemts no YouTube, noskaties stundu garo grupas uzstāšanas Coachella festivālā
pagājušās nedēļas nogalē. Dziesmu saraksts (izceltās ir no jaunā albuma): 1)Sacrilege, 2)Rich, 3)Under the Earth, 4)Slave, 5)Zero, 6)Subway
7)Soft Shock, 8)Pin, 9)Gold Lion, 10)Maps, 11)Heads Will Roll.
Parachute Youth -
"Can't Get Better Than This" (Finnebassen Remix) [Warner]
(from f/c single
"Can't Get Better Than This", out June 16th)
Pēc AMGmusic dzimšanas dienas,
Coachella festivāla un citām nelielu paģiru raisošām lietām sākt darba nedēļu
ar pagaidām Gada Remiksu #1 – tas ir vārdos grūti ietverams enerģijas spēriens.
Turklāt vēl dienā, kad ir tik fantastiski laikapstākļi aiz AMGmusic Jūrmalas
improvizētā ofisa/guļamistabas loga. Nopietni, ar šobrīd procesā esošo
saulrietu šis skaņdarbs ir pat vēl jaudīgāks!
Parachute Youth (Sidnejas/Londonas trio, kura centrā pazīstamais
producents un dīdžejs Sems Litlmors jeb Sam La Moore) singls „Can’t Get Better Than This” oriģinālā tika izdots vēl 2012.gada sākumā, un būtībā arī bija ļoti neslikts, gaumīgs electro-pop
gabals. Taču norvēģu producents Finnebassen
(Fins Peders Vangs) ir pamanījies radīt vienkārši pasakainu, visumā minimālu deep-house remiksu, precīzi izvēloties
oriģināla labākās sastāvdaļas – sintezatora pieskārienus un piedziedājuma rindiņu
„Can’t Get Better Than This”. Deep-house
vispār ir unikāls elektroniskās mūzikas paveids, kas spēj vienlaikus būt gan
ļoti silts, gan romantisks, gan mazliet melanholisks, un visas trīs noskaņas, nomainot cita citu,
izcili strādā šajā skaņdarbā.
Saistībā ar Daft Punk gaidāmo albumu Farels Viljamssvakar stāstīja, ka
francūžu mūzikā ir kas tāds, kas pat neprasa pievienot tai MDMA, lai apreibtu.
Par šo var droši teikt to pašu! Nudien - "can't get better than this"!
Gluži kā paredzējuši, ka
pirmdien (15.aprīlī) Latvijā beidzot ar visiem čemodāniem ieradīsies ilgi
sauktais pavasaris, ar jaunu singlu pēc trīs gadu pārtraukuma atgriezies
Austrālijas duets Empire Of The Sun.
Ja kādam pa šiem garajiem gadiem piemirsies, Empire of the Sun spoži startēja
2009.gadā. Debijas albums gan sanāca tāds „gaidīts
tika vairāk”, bet tā pirmie divi singli kļuva par milzīgiem hītiem, turklāt
abi savulaik kļuva arī par AMGmusic Nedēļas Singliem. „Walking On A Dream”
2009.gada sākumā, kad AMGmusic vēl bāzējās uz citiem serveriem un tā laika
rakstītais arhīvos nav palicis, bet „We Are The People” – tā paša gada maija pēdējā nedēļā.
Kopš tā laika daudz ūdeņu
aiztecējis. Redzamākais no dalībniekiem bijis Niks Litlmors, kas 2009.gada
septembrī pamanījās pazust tipa „bez
vēsts” uz pieciem mēnešiem (baumoja, ka Empire of the Sun tā arī paliks bez
viņa) un vēlāk pievērsties savam otram projektam Pnau, kam pērn iznāca albums ar Eltona Džona dziesmu rīmeikiem. Tomēr, kā redzam, viss abu starpā
atkal ir kārtībā, un jūnijā Empire of the Sun būs atpakaļ ar otro studijas
plati „Alive”. Ja „We Are The People” apskatā minēju, ka ar visu viduvējo
albumu grupa ir pelnījusi uzslavas par perfektu singlu izvēli, tad šoreiz duets
trāpa desmitniekā ar laikapstākļiem. „Alive” jau vairs nav nekāds „pavasarīgs gabals”, kā esmu dēvējis
vismaz kādas četras pērnās nedēļas mazliet saulainās dziesmas, šis jau ir īsts
vasaras ballīšu grāvējs.
Gada sākumā, kad parasti visi
mūzikas portāli ir pilni ar jauno grupu sarakstiem, kas būs „milzu hītu autori”
turpmākajos 12 mēnešos, starp daudzajām pelavām varēja atrast arī šo to
interesantu, tai skaitā Londonas kvartetu Wolf
Alice. Februārī grupa izdeva gana gaumīgu singlu „Fluffy”, kas nedaudz
atgādināja citu Londonas jauno grupu – Savages.
Otrais singls „Bros”, kas tiks izdots maijā, ir radikāli savādāks – gaišāks,
melodiskāks un saulaināks, drīzāk radot asociācijas ar Losandželosas meitenēm HAIM vai Best Coast.
Wolf Alice 2010.gadā aizsākās
kā solistes Ellijas Rouzvelas solo projekts. Nākamā gada laikā pa vienam
pievienojās vēl trīs dalībnieki, un 2012.gadā pašu spēkiem tika izdots EP „Wolf
Alice”, kā arī singls „Loving You”, kas izpelnījās gan BBC Radio 1, gan arī
Lielbritānijā populārā mūzikas izdevuma NME uzmanību. Interesanti, ka vēl viens
AMGmusic rīcībā esošs Wolf Alice skaņdarbs „White Leather” (b-puse „Fluffy”
singlam) ir atkal no pilnīgi citas operas, tāpēc šī ansambļa debijas albumu būs
tiešām interesanti paklausīties.
Dre Skull feat.
Megan James and Popcaan - "First Time" [Mixpak]
(released as a
single on April 15th)
Pagājušās nedēļas nogale
pagāja zem pilnīgas COACHELLA zīmes.
YouTube kanālā, kas jau otro gadu pēc kārtas piedāvāja tiešraidi, protams, uzmanība
bija vērsta uz „lielajiem un skaļajiem”
vārdiem, bet liels prieks bija skatīt arī Purity
Ring uzstāšanos, kas gan atstāja divējādas sajūtas. No vienas puses, duets
dzīvajā ir ļoti, ļoti baudāms, bet no otras – tā vien šķiet daudz vairāk
piemērots mazāku izmēru iekštelpām, kur veidojas tuvāks un personiskāks
kontakts ar publiku.
„First Time” ir jaunākais singls
Bruklinas producentam, Diplo, Major Lazer, Snoop Lion sadarbības partnerim un arī leibla Mixpak Records
īpašniekam Dre Skull. Tomēr singla galvenajā
lomā ir tieši Purity Ring soliste Megana Džeimsa, kuras vokālam ieskanoties, tā
vien liekas, ka šis ir jauns Kanādas dueta singls. Ar vien’ maz’ pantiņ’
dziesmas vidū piedalās arī Jamaikas danchall
mūziķis Popcaan.
(from f/c LP
"Trouble Will Find Me", out May 20th)
Gluži kā skatoties Deivida
Linča filmas nevar saprast, par ko (no kā) īsti jābaidās, grūti izskaidrot The National dziesmu melanholiju. Arī
jaunākajā dziesmā „Don’t Swallow The Cap” solists Mets Berningers, kura
skumjais baritons ir galvenais noskaņas veidotājs, būtībā dzied par pozitīvām
lietām: „I’m not alone, I’ll never be / Into the bone I’ll never grieve”, bet
kaut kā nepamet sajūta, ka viņš mūs vēlas piemānīt, kaut arī labu domādams.
Jaunais albums „Trouble Will Find Me” gaidāms 20.maijā.
Par The National runājot...
Jau rīt (17.aprīlī) Ņujorkas kino festivālā „Tribeca Film Festival” tiks
pirmizrādīta dokumentālā filma „Mistaken for Strangers”, kas no vienas puses
atspoguļos The National iepriekšējo koncertturneju 2010.gada izcilā albuma
„High Violet” ietvaros, bet no otras puses būs par solista Meta Berningera
brāli Tomu, kurš ir arī filmas režisors, un abu savstarpējām attiecībām. Filmas
treileri skaties zemāk.