Milk Music -
"I've Got a Wild Feeling" [Fat Possum]
(from f/c LP
"Cruise", out April 2nd)
Vašingtonas rokmūzikas
kvartets Milk Music pirmoreiz
uzspīdēja aptuveni pirms diviem gadiem, turklāt jau toreiz, vadoties pēc grupas
dalībnieku pieredzes un vecuma, par „zaļiem gurķiem” viņus īsti nevarēja dēvēt.
Kādu laiku nelikuši par sevi manīt, Milk Music ir klāt ar jaunu singlu „I’ve
Got a Wild Feeling”, kas ieskandina aprīlī gaidāmo grupas debijas albumu
„Cruise”. Turklāt singls pieejams lejupielādei par velti.
Monreālas synth-pop apvienība Young
Galaxy, kas savulaik ar diviem singliem bijusi AMGmusic A-LISTē, aprīlī
atgriezīsies ar jaunu albumu „Ultramarine”. To, tāpat kā iepriekšējo plati
„Shapeshifting”, producējis zviedru mūziķis Dens Lisviks, un savu skandināvisko skanējumu Young Galaxy turpina
arī jaunākajā singlā „Pretty Boy”.
Esben And The Witch – "Wash The Sins Not Only The
Face" Release date: 21/01/2013
Label: Matador
AMG rating: 8/10
Gada sākums ar auksto laiku un
tumšajām dienām allaž bijis Braitonas trijotnes Esben and the Witch pļaujas laiks. 2010.gada februārī viņi debitēja
ar lielisko singlu „Lucia, at the Precipice”, gadu vēlāk janvārī iznāca grupas
debijas albums „Violet Cries”, bet 2013.gada atkal jau janvārī EATW ir atpakaļ
ar otro studijas albumu, kam dots īpaši daiļrunīgs nosaukums „Wash The Sins, Not
Only The Face”.
Pēc minētā debijas singla no šiem
jauniešiem tika gaidītas lielas lietas. BBC pat iekļāva grupu savā ikgadējā
„Sound of...” sarakstā, kur togad atradās tādas zvaigznes Džeimss Bleiks,
Džesija Džei, Klēra Magvaira un The Vaccines. Diemžēl debijas albums sanāca
izteikti nedraudzīgs, auksts un – sliktākais – prātā nepaliekošs. Sportā to
sauc par pārdegšanu, neesmu pārliecināts, vai to var attiecināt uz mūziku, taču
"Violet Cries” atstāja pārdomas – vai nu grupa tiešām ir spējīga tikai uz
vienu singlu, vai arī vēl nav nobriedusi.
„Wash The Sins” pierāda otro
variantu. Turklāt grupa nav mainījusi savu skanējumu, tas joprojām ir depresīvs
un ledains, toties klāt nākušas izjustākas emocijas, kas labāk ļauj izpausties
spēcīgajam Reičelas Deivisas vokālam, plašākas skaņu sienas, kas brīžiem pat goth-rock stilu nomaina pret shoegaze, un pārliecinošākas,
smeldzīgākas melodijas. Visvairāk gan iepriecina saturs, kas ir pārdomāts un
sakārtots. Sākot ar enerģisko un vienlaikus melanholiski skaisto ievadu
„Iceland Spar” un beidzot ar grandiozu kreščendo un neskaitāmas reizes
atkārtojošo mantru „Smashed to pieces in
the still of night” albuma izskaņā.
Pēc Austra un Zola Jesus
spožajām debijām gothic lauciņā Esben
and the Witch, visticamāk, neatstās graujošu iespaidu uz mūzikas gardēžiem.
Atliek vien zīlēt, kā būtu bijis, ja Esben and the Witch karjeru būtu sākuši ar
šādu albumu...
Ja kāds deju mūzikas skaņdarbs
atceļo no Londonas, visbiežāk tas būs 2step/garage,
dubstep, IDM/glitch vai labākajā gadījumā kāds smagāks house mūzikas paveids. Tamdēļ liels prieks bija pērn, pateicoties
lieliskajam remiksam Little Dragon skaņdarbam „Little Man”, iepazīt jauno Londonas dīdžeju un producentu Clancy. Absolūts gaišums, mīlestība un
skaists 90’to gadu piano-house naivums staro arī no viņa jaunākā singla „How To Hold On
You”, kas stipri atgādina viņa vācu kolēģa Tensnake
labākos darbus. Clancy ir draugs ne tikai mums, bet arī Jums, šo singlu jau
atkal piedāvājot par velti.
Devendra Banhart -
"Never Seen Such Good Things" [Nonesuch]
(from f/c LP
"Mala", out March 12th)
Teksasā dzimušais, Venecuēlā
augušais un šobrīd Kalifornijā mītošais t.s. freak-folk dziesminieks Devendra
Benhārts allaž bijis liels mūzikas kritiķu mīlulis. Tamdēļ zināms
pārsteigums bija 2009.gadā, kad viņa līdz šim pēdējo albumu „What Will We Be”
tie paši kritiķi aplēja ar, ja ne gluži samazgām, tad aukstu ūdeni gan. Vai
tas, vai kas cits pie vainas, bet martā gaidāmais albums „Mala” būs pirmais
pēdējo četru gadu laikā mūziķim, kurš pirms tam izdeva plates teju vai katru
gadu.
Jāatzīstas, nekad neesmu bijis
liels Benhārta un vispār dziesminieku (singer/songwriter)
cienītājs, taču šis ir vienkārši lielisks darbs. Sākot no līgani narkotiskās,
šķietami pat ironiskās melodijas, beidzot ar fantastiskajām rindiņām „If we ever make sweet love again / I’m sure
it will be quite disgusting”, vārdu „disgusting” izlokot tā, ka arī tas
izklausās gana sarkastiski. Tāpat kā dziesmas noslēdzošais teksts „Sad lady, you win / Sad lady, you win”. Valentaindeja Grinčiem šis būs lielisks
skaņu celiņš 14.februārī!
Ak, šīs patīkamās un pulsu
paātrinošās sajūtas, saņemot singlu, ko var pilnīgi droši dēvēt par Nedēļas
Singlu un par 95% arī Mēneša Singlu! Droši vien neviens svētdienas mūzikas
klausītājs šo melomāna prieku nespēs saprast.
Klāt ir jauna, maz zināma grupa
ar negūglējamu nosaukumu. Visticamāk
meklētājā vispirms atradīsit veikalus, kur var iegādāties bungu šķīvjus („cymbals”
angļu val.) vai rakstus par Ņujorkas apvienību Cymbals Eat Guitars. Lai gan pēc
šodienas standartiem ņemot, Londonas kvartets CYMBALS nebūt vairs nav jauna grupa. Vēl pagājušajā desmitgadē
dibinātā grupa jau 2011.gadā paspēja izdot debijas albumu, turklāt atzīmēties
ar populārajā britu mūzikas žurnālā NME.
Iesprindzinot mazliet
smadzenes, atcerējos, ka arī es esmu šos rakstus par CYMBALS lasījis, turklāt
dzirdējis arī abus populārākos viņu singlus „Totally Over” un „No Bad Decisions”,
taču ne viens, ne otrs lielu iespaidu neatstāja. Ar visu savu rotaļīgumu un
dzīvesprieku grupa atstāja pārāk samākslotu un eksperimentēšanu-eksperimentu-pēc iespaidu, īpaši neizceļoties uz
tobrīd vairāku šādi skanošu grupu kā Foals
vai Everything Everything fona.
Man nav pilnīgi nekādu ideju,
kas noticis ar CYMBALS, bet gadu vēlāk viņu skanējumu vairs nevar pazīt! Jau
pagājušā gada deviņu minūšu garais singls „Like An Animal” vairāk izklausījās
pēc deju zāļu skaņdarba, nevis eksperimentāla poproka, savukārt „The Natural
World” pārspēj visas cerības. Kur „Like An Animal” bija naksnīgs un apreibis,
tur „The Natural World” ir pozitīvisma jūra ar siltu sentimenta piedevu un lipīgi
himnisku piedziedājumu „I don’t know
enough about you / To be kind, to be kind to you”. Absolūti fantastiski! Un
es jau jūtu, kurš gabals manos 2013.gada DJ setos varētu neiziet no saraksta...
21.gadsimta otrās desmitgades
elektroniskās mūzikas bacilis ir tik lipīgs, ka ar to viens aiz otra sāk
inficēties arī rokmūziķi un folkmūziķi. Pirms nedēļas runājām par Okkervil River līderi Vilu Šefu, bet
tagad kārta The Czars solistam un
dziesminiekam Džonam Grāntam.
Pēc The Czars izjukšanas
2004.gadā Grāntam neklājās viegli. Problēmas ar atkarību no alkohola un
narkotikām, kā arī grūtības pieņemt savu netradicionālo seksualitāti noveda pie
dziļi personiska debijas solo albuma „Queen of Denmark” 2010.gadā, ko britu
žurnāls Mojo togad atzina par gada labāko ierakstu.
„Queen of Denmark” tapa kopā
ar amerikāņu folkmūzikas apvienību Midlake, tamdēļ daudziem par lielu
pārsteigumu pērn nāca ziņa, ka savu otro solo albumu Džons Grānts gatavojas
ierakstīt kopā ar islandiešu elektroniskās mūzikas guru Gus Gus galveno skaņu
vīru Biggi Veira. Klāt pirmais
singls „Pale Green Ghosts”, kas izklausās it kā Dead Can Dance būtu izdomājuši ierakstīt albumu kopā ar Mārtinu Goru un Vinsu Klārku.
Mēneša sākumā, atlūkojoties uz
aizvadīto, gada apskatiem pārpildīto decembri, vērsu uzmanību uz pieciem singliem, to vidū arī kāda jauna Londonas dueta Cloud Boat dziesmu „I Left For A Reason”. Pāris nedēļas vēlāk
uzzinām, ka marta sākumā Cloud Boat izdos savu pirmo vinila singlu.
„I Left For A Reason”
salīdzināju ar How To Dress Well
daiļradi. Principā šis trauslums un melanholiskais minimālisms lielā mērā saglabāts
arī „Wanderlust”, gan pievienojot gličīgas
skaņas un klikšķus, kas neizbēgami rada asociācijas ar citu londonieti – Džeimsu Bleiku. Turklāt abus
māksliniekus vieno arī kopīga ierakstu kompānija. Taču svarīgākais – šis
skaņdarbs apliecina, ka ne velti Cloud Boat esam ierakstījuši 2013.gada
potenciāli spožo debitantu sarakstā.
Pagājušajā nedēļā Doldrums sakarā runājām par strauji
uzplaukstošo Monreālas popmūzikas scēnu. Lūk, vēl viens projekts no šīs Kanādas
pilsētas, kam vērst uzmanību - Mozart’s
Sister.
Mozart’s Sister ir Kailas
Tompsones Hanatas solo projekts, ko viņa aizsāka jau 2011.gadā. Togad pašas
spēkiem izdeva arī EP „Dear Fear”, bet nu noslēgusi ierakstu līgumu ar leiblu
Merok, kas karjeru sākumposmā izdevis tādu zināmu mākslinieku kā Crystal
Castles, Klaxons un SALEM ierakstus. Februārī tiks izdots EP „Hello”, kura
aktuālais singls „Mozart’s Sister” ļoti veiksmīgi kombinē Grimes spocīgumu, Crystal
Castles trance sintezatoru
skanējumu un 80’to gadu popmūzikas tendences ala Sindijas Lauperes manierē.
Janvāris jau pāri pusei, un
beidzot klāt arī pirmais potenciālais deju zāļu grāvējs. Par to parūpējies
britu garage/2step duets Disclosure, ko veido divi brāļi – Gajs
un Hovards Lourensi. AMGmusic acīs abi jaunieši nonāca jau 2010.gadā ar debijas
singlu „Offline Dexterity”, bet plašāku atpazīstamību ieguva pērn, pateicoties
veiksmīgajam EP „The Face”. Baumo, ka jau tuvāko mēnešu laikā Disclosure izdos
arī debijas albumu, ko šobrīd ievada enerģiskais un dobju basu pavadītais
singls „White Noise”, kas, šķiet, ir visniknākais, ko no Disclosure nācies
dzirdēt. Vokāls dziesmā no AlunaGeorge
(vēl viens perspektīvs britu deju mūzikas duets, par ko esam runājuši jau)
solistes Alunas Frānsisas.
Agrāk jaunās dziesmas
lielākoties iedalījās divās lielās kategorijās – tās, kuras promotēja lielie
ierakstu leibli, un tās, par kurām runāja mūzikas eksperti. Nu jau vairākus
gadus ir vēl trešā niša – mūzikas blogos apspriestākie singli. Pie pēdējiem
jāpieskaita Sir Sly debijas singls
„Ghost”.
Losandželosas apvienība
dibināta tikai pagājušajā vasarā, taču ātri vien sacēla ažiotāžu interneta
pasaulē ar pirmo singlu „Ghost”. Tolaik par puišiem tikpat kā neviens neko
nezināja, baumoja pat, ka Sir Sly ir Foster
The Peoplealter-ego, kas visai
interesanti, jo tieši šī Losandželosas grupa vispirms ienāca prātā, kad
pirmoreiz noklausījos „Ghost”. Tiesa, noskaņa daudz tumšāka. Vismaz salīdzinot
ar Foster The People, jo visādi citādi „Ghost” ir diezgan tipiska popmūzikas
kompozīcija, ko britu The Guardian pat salīdzina ar... Coldplay.
Nākamnedēļ EP „Ghost” ar trim
skaņdarbiem būs nopērkams mp3 versijā, bet februārī ASV un martā Eiropā iznāks
arī 7” vinila plate.
Sky Ferreira -
"Everything Is Embarrassing" (Twin Shadow Remix) [Capitol]
(no official
release info)
2012.gada labākā singla
autori, otra labākā albuma autori un par AMGmusic gada labāko grupu atzītā Twin Shadow ne pirmo reizi veido
remiksu. Viņu versija par MS MR „Hurricane” atgādināja kaut ko no chillwave/glitch
apcirkņiem, savukārt rīmeiks Niki & The Dove singlam „DJ, Easy My Mind” bija atkailināta, gluži kā akustiskā
dziesmas versija. Pilnīgi citā virzienā Twin Shadow devušies miksējot citu
2012.gada vienu no labākajiem singliem, Sky
Ferreira „Everything Is Embarrassing”. Kāds interneta komentētājs šo
salīdzināja ar... David Guetta. Geta
vai nē, bet klubā skanot šādam euro-dance
skaņdarbam, diez vai kādam ienāktu prātā, ka tas ir Twin Shadow darbs.
Interesanti un jautri.