01 jūnijs, 2013

ALBUMS: Daft Punk – Random Access Memories (part 2)


Daft Punk – „Random Access Memories”
Release date: 20/05/2013
Label: Columbia
AMG rating: 10/10

Pirms gandrīz precīzi 10 gadiem - 2003.gada 27.jūnijā - agrā rītā, pēc tusiņa kopā ar ex-klasesbiedriem un gaišas noskaņas, kas tika pastiprināta ar amfetamīna lietošanu, atbraucis mājās es uzrakstīju dzejoli. Nevarēju pat iedomāties, ka pēc 10 gadiem tas būs ļoti labs raksturojums Daft Punk albumam.



Mani mazie robotiņi
Divatā spēlējas
Ar laimi nepazītu.
Šai saules pilnā istabā
Var netraucēti ālēties
Kaut vai visu rītu.

Mazie, mīļie robotiņi
Nezin, kas ir laimes mirklis,
Kas – nelaimes aptumsums.
Mašinērijas pultīm
Prāts un sirds nestrādā
Kā mums.

Divi mazi robotiņi
Bez prāta un bez sirds
Raud kopā ar tevi.
Abiem robotiņiem
Acu daļas rotā skumjas
Par sevi.

Robotiņi arī vēlas mīlēt,
Robotiņi arī vēlas dzīvot,
Bet nezin – kā.
Robotiņus nevar mācīt,
Robotiņiem nedrīkst rādīt –
Tiem pašiem jāstrādā.

Jā, mēs visi redzam
Un mēs visi saprotam
Šo stāstu,
Šo melanholisko drāmu
Par divu robotiņu mīlu
Un lāstu.

Paies gads vai visi desmit,
Un robotiņi vairs nebūs viņi –
Tie izaugs.
Ar laiku pat pasaule mainās,
Robotiņi smieties par sevi vairs
Neļaus.

Un mīlestība spīd mums visiem acīs.
Es viens šeit, tu viena tur.
Viņš viens kaut kur, viņa viena vēl tālāk.

 

ALBUMS: Daft Punk – Random Access Memories (part 1)


Daft Punk – "Random Access Memories"
Release date: 20/05/2013
Label: Columbia
AMG rating: 10/10


DAFT PUNK ALBUMS „RANDOM ACCESS MEMORIES” IR IZCILS.


30 maijs, 2013

ALBUMS: Majical Cloudz – Impersonator


Majical Cloudz – "Impersonator"
Release date: 27/05/2013
Label: Matador
AMG rating: 8/10

Nesenā intervijā Devonam Velšam no Majical Cloudz vaicāja, kas, viņaprāt, ir labākā koncertu vieta Monreālā. Viņš nosauca sava drauga Metjū mājokli, kas nedēļas nogalēs pārtopot par vietējo mūziķu uzstāšanās vietu. No sava mājas bāriņa Metjū tirgo alkoholu, viņš izveidojis improvizētu skatuvi turpat istabā, pieslēdzis visparastākās mājas skandas, un cilvēki, kas vēlas, tur var uzstāties aptuveni 20 cilvēku lielai publikai. Šķiet, tā varētu būt perfekta vieta, kur dzīvajā baudīt Majical Cloudz.

Nepārsteidz, ka Monreālas popmūzikas dueta koncertos nereti meitenes (un gan jau to darītu arī emocionālais šo rindu autors) no sirds apraudoties. Grūti būtu atrast vēl kādu pēdējos gados izdotu mūzikas albumu, kas būtu tik tiešs. Bez zemtekstiem, bez aplinkiem, bez liekvārdības iztiek Devons Velšs, kura balss un teksts spēlē pirmo, otro un nereti arī trešo vijoli Majical Cloudz dziesmās. Līdzīgu mūziķu netrūkst, kaut vai How To Dress Well, bet Majical Cloudz atšķirība ir tieši šī familiaritāte un neflirtējošs tiešums. Kā uz soliņa sēdošs iedzēris kungs, kas tieši Tev un tagad vēlas izkratīt sirdi un pafilozofēt par lietām.

Un temati ir dažādi, tāpat kā noskaņas. Pirmais albuma singls „Childhood’s End” ar savu drūmo atklāsmi, ka pēc saulainas bērnības gala beigās pienāk nāve, varēja radīt nepareizu priekšstatu. Pamatā „Impersonator” caurstrāvo nevis skumjas vai bezcerība, kā tas nereti ir līdzīgā manierē ieturētos albumos, bet gan drīzāk fakta konstatācija, lietu nosaukšana īstos vārdos un samierināšanās ar to. Piemēram, otrajā skaņdarbs „This Is Magic”, kurā bez patosa Velšs dzied: „If this is the last thing that I do / I feel good that I sang it”. Jāpiebilst, ka arī muzikāli albums ir ieturēts filigrāni. No mazām niansītēm, līdz pat dziesmai „Mister”, kas vispār atrodas ļoti tuvu synth-pop teritorijai.

Runā, ka Devons Velšs koncertos mīl skatīties pirmajās rindās esošajiem tieši acīs. Šis albums uzrunā tieši tā, kā to dara cilvēki, kad runājot skatās acīs. Ja albuma temati (arī muzikālie) ir aizskar arī Tevi, tad „Impersonator” būs viens no 2013.gada foršākajiem čomiem.

„Childhood’s End” video:


„Bugs Don’t Buzz” audio:
 

Matthew Dear - She's Just That Way


Matthew Dear - "She's Just That Way" [Ghostly]
(from f/c LP "Beams - Complete Editon", out June 17th)

Amerikāņu mūziķis Metjū Diers jūnijā laidīs klajā paplašinātu izdevumu savam pērnā gada albumam „Beams” (7/10 – AMGmusic vērtējums). Bez 11 albuma skaņdarbiem, tur būs arī vesela kaudze ar remiksiem, dziesmas no EP „Headcage”, kā arī viens pilnīgi jauns gabals. „She’s Just That Way” varētu būt rotaļīgākais Diera skaņdarbs, kas mūziķa dziedāšanas manieres dēļ nedaudz atgādina kaut ko no Pulp diskogrāfijas.

White Lies - Getting Even


White Lies - "Getting Even" [Universal]
(from f/c third LP, out later this year)

2009.gada janvāris bija visai melns mēnesis AMGmusic biogrāfijā. Ar to daļēji var izskaidrot, kāpēc ar ovācijām tika sagaidīts jauns britu kolektīvs, kura pirmo singlu sauca „Death”, bet otro – „To Lose My Life”. Pēdējais kļuva par milzīgu hītu Eiropā, un White Lies ierakstījās arī AMGmusic labāko debitantu sarakstā, tiesa, līdz brīdim, kad es dzirdēju, cik drausmīgi grupa izklausās koncertos.

Kritiķi ir bijuši ārkārtīgi nežēlīgi pret White Lies, īpaši viņu otro albumu „Ritual”, kas iznāca 2011.gada janvārī. Tas grupu acīmredzami nesatrauc, jo jaunākais singls „Getting Even” spītīgi turpina White Lies muzikālo līniju – post-punk pamatus novest līdz 13-15 gadus vecu, pusaudžu problēmu piesātinātu bērnu saprašanai. Un tieši šis savādais naivums dīvainā kārtā padara „Getting Even” mīlīgu. The Killers kloni? Varbūt, bet labāk The Killers 2005 kloni, nekā paši The Killers 2013.

29 maijs, 2013

Ikonika feat. Jessy Lanza - Beach Mode (Keep It Simple)


Ikonika feat. Jessy Lanza - "Beach Mode (Keep It Simple)" [Hyperdub]
(from f/c LP "Aerotropolis", out July 29th)

Britu producente Sāra Abdela-Hamida jeb Ikonika ir viena no daudzpusīgākajām un līdz ar to interesantākajām slavenā leibla Hyperdub māksliniecēm. Viņas kontā gan ir tikai viens studijas albums (2010.gadā izdotais „Contact, Love, Want, Have”), bet daudzie remiksi un singlu plates norāda, ka jaunā sieviete nebaidās eksperimentēt ar dažādām skaņām un mūzikas stiliem. Visam cauri vijas dubstep ietekmes, bet tās var būt gan griezīgi agresīvas, gan relaksējoši meditējošas, gan dejot aicinošas. 29.jūlijā iznāks Ikonika otrais studijas albums „Aerotropolis”, ko šobrīd ievada pirmais singls „Beach Mode (Keep It Smile)”, un tas atkal ir kaut kas nedzirdēts Ikonika daiļradē. Šis vairs nav nekāds dabsteps, bet absolūts house mūzikas skaņdarbs, turklāt saulains un izteikti melodisks, atgādinot 80’to gadu nogales tendences.

Trentemoller feat. Jonny Pierce - Never Stop Running


Trentemoller feat. Jonny Pierce - "Never Stop Running" [In My Room]
(from f/c LP "Lost", out later this year)

Domāju, ka nebūs pārspīlēts, ja teikšu, ka dāņu producents Anders Trentemellers bija viens no spēcīgākajiem iepriekšējās desmitgades remiksētājiem. Ko vien vērti ir viņa miksi The Knife singlam „We Share Our Mothers Health” un īpaši Royksopp „What Else Is There?”, ja jāizceļ skaļākie. Savukārt pēdējoreiz viņš tika manīts pirms pusotra gada ar ļoti naksnīgu rīmeiku tā gada singlam #1 – M83 „Midnight City”.

Tikmēr, kā tas nereti ar remiksētājiem ir, paša Trentemoller kontā ir vien divi studijas albumi, no kuriem pēdējais iznāca 2010.gadā. Šogad tikšot izdots trešais ieraksts ar nosaukumu „Lost”, un klāt tā pirmais singls „Never Stop Running”. Interesanti, ka viesvokālista lomā šeit iejuties The Drums līderis Džonijs Pīrss. Kā jau rakstīju pērn, grupa paņēmusi mazu pārtraukumu, kura laikā Pīrss plāno izdot solo plati šogad. Nemaz nebūtu slikti, ja tajā mēs sagaidītu kaut ko līdzīgu šim – The Drums gaišu liriskumu komplektā ar labi nostrādātu un plaši skanošu electro/pop.

TV Colours - Beverly


TV Colours - "Beverly" [Eighteen]
(from f/c LP "Purple Skies, Toxic River, out in June)

No leģendārajiem stāstiem par Maiklu Džeksonu līdz pat nupat izdotajam Daft Punk jaunajam albumam – perfekcionisms profesionālu mūziķu vidū nav sveša parādība. Daudz retāki ir gadījumi, kad šī īpašība piemīt jaunpienācējiem mūzikā. Austrālijas galvaspilsētas Kanberas mūziķis Bobijs Kills jeb TV Colours divreiz esot pabeidzis debijas albuma ierakstu un... divreiz to iznīcinājis, lai atkal sāktu no jauna. Beidzot Kills laikam ir apmierināts ar paveikto, jo tuvāko nedēļu laikā beidzot izdos loloto albumu „Purple Skies, Toxic Rivers”. Pirmais singls „Beverly” tiešām izklausās gan piepildīts un nostrādāts, gan himnisks un melodisks, muzikāli atsaucot atmiņā vienu no 2012.gada spēcīgākajiem ierakstiem rokmūzikā – Japandroids plati „Celebration Rock”.

Schoolboy Q - Hell Of A Night


Schoolboy Q - "Hell Of A Night" [Interscope]
(from f/c LP "Oxymoron", out later this year)

Par 2012.gada spožāko hītu hip-hop lauciņā un vispār vienu no pērnā gada Top 20 singliem parūpējās Kalifornijas reperis Kvinsijs Metjū Henlijs jeb Schoolboy Q. Šobrīd mūziķis strādā pie turpinājuma, un pagājušās nedēļas nogalē kādas NBA spēles laikā tika prezentēts jauns Schoolboy Q skaņdarbs „Hell of a Night”, ko producējis Dj Dahl. Minētais hīts „Hands on the Wheel”, kas bija atrodams viņa pērnā gada albumā „Habits & Contradictions”, būtībā bija himna alum, zālei, ballītēm un seksam. Līdzīgā manierē ieturēts arī „Hell of a Night”, kas varētu būt radio-draudzīgākais Schoolboy Q singls pagaidām.