08 jūnijs, 2013

A-LIST: Fuck Buttons - The Red Wing


Fuck Buttons - "The Red Wing" [ATP]
(from f/c LP "Slow Focus", out July 22nd)

Rakstot par grupām, kas pārstāv drone/noise electronica stilu, reti sanāk lietot vārdus „melodisks” un „episks”, bet bez tiem neiztikt Bristoles dueta Fuck Buttons gadījumā. Viņu pēdējais albums „Tarot Sport” 2009.gadā bija viens no grandiozākajiem šī mūzikas virziena ierakstiem (6.vieta AMGmusic 2009.gada albumu topā), kādus esmu dzirdējis, un izskatās, ka jūlijā gaidāmais turpinājums „Slow Focus” nebūs izņēmums. Albuma pirmais singls „The Red Wing”, kas jau atkal singla formātā saīsināts par divām trešdaļām, pat nedaudz atsauc M83 pēdējā ieraksta episkumu, jo īpaši pēdējā minūtē, kad emocijas sasniedz kulmināciju. Ticu, ka albuma versijā šis treks vispār noraus jumtu.

Nine Inch Nails - Came Back Haunted


Nine Inch Nails - "Came Back Haunted" [Columbia]
(from f/c LP "Hesitation Marks", out September 3rd)

Lielākos svētkus šonedēļ saviem faniem sarūpēja Nine Inch Nails. Jau krietni pirms tam bija zināms, ka grupai šogad iznāks jauns albums, par kuru iepriekš Trents Reznors izteicās, ka tas būšot „FUCKING lielisks”. Šonedēļ uzzinājām, ka albumu sauks „Hesitation Marks”, tas iznāks 3.septmbrī, un Nine Inch Nails šovasar dosies koncertturnejā, uzstājoties arī vairākos Eiropas festivālos, tai skaitā Beļģijas Pukelpop, Vācijas Rock’n’Heim un Anglijas Leeds/Reading. Bonusā saņēmām arī plates pirmo singlu – „Came Back Haunted”, kas noteikti ir labākais grupas singls pēdējos vismaz desmit gados, jo īpaši tāds tas šķiet pēc nepārliecinošā eksperimenta ar projektu How to destroy angels.

Forest Swords - Thor's Stone


Forest Swords - "Thor's Stone" [Tri Angle]
(no official release info)

2010.gadā pasaule uzzināja par Liverpūles producentu Metu Bārnsu jeb Forest Swords. Viņa tā gada singls „Rattling Cage” savulaik kļuva par AMGmusic Nedēļas Singlu, bet tā gada albums (tehniski – EP) debijas albums „Dagger Paths” ievietojās 20 labāko gada ierakstu sarakstā. Faktiski tā arī bija pēdējā reize, kad dzirdējām kaut ko no Forest Swords. Šogad mākslinieks plāno izdot turpinājumu, par kuru gan pagaidām oficiālas informācijas nav. Ir tikai viņa tvīts „Dzīve plūst un mainās, bet patiesība ir liecinieks” un norāde uz šo skaņdarbu „Thor’s Stone”, kas izklausās ne mazāk tumši un iespaidīgi, kā „Dagger Paths” pirms trim gadiem.

Sigur Ros - Kveikur


Sigur Ros - "Kveikur" [XL]
(from f/c LP "Kveikur", out June 17th)

Straujiem soļiem tuvojas jaunais Sigur Ros albums. „Kveikur” iznāks jau 17.jūnijā, šonedēļ parādījušās arī pirmās albuma recenzijas, un tās ir pietiekami glaimojošas. Žurnāls Clash rakstīja, ka albums ir viss, bet tikai ne Sigur Ros atražojums, kā – būsim godīgi – varēja dēvēt viņu pēdējo plati. Nu, to, ka grupa šogad izklausās svaigi, jau varēja manīt arī pirmajā singlā „Brennistein”, bet ļoti patīkams ir arī jaunākais treks, albuma tituldziesma „Kveikur”.

Ell V Gore - Lobotomy


Ell V Gore - "Lobotomy" [Bad Actors]
(from EP "Sex Static", out now)

Ell V Gore ir 24 gadus jauns Toronto no-wave/punk-rock mūziķa Eliota Džounsa projekts, kas šonedēļ izdevis debijas EP „Sex Static”. Džounss ir visai aktīvs personāžs Toronto underground mūzikas apritē, rīko dažādus synth-wave un punk-rock ballītes mazos pagrabos un pat nodibinājis savu ierakstu izdevniecību Pretty Pretty Records. 4 treku EP „Sex Static” lielākais hailaits ir skaņdarbs „Lobotomy” – viegli psihodēlisks un agresīvs pankroks, kas izklausās pēc agresīvas Dirty Beaches versijas par Joy Division dziesmu „Transmission”.

06 jūnijs, 2013

MAIJS 2013: 5 ALBUMI

5.The National – „Trouble Will Find Me”












Release date: 20/05/2013
Label: 4AD
AMG rating: 8/10

The National jau visai pasen ir atraduši savu muzikālo komforta zonu. Jaunajā albumā grupa un tās solists Mets Berningers izklausās atraduši arī emocionālo komforta zonu. Tas vienlaikus ir „Trouble Will Find Me” pluss un mīnuss. No vienas puses pietrūkst emociju dažādības un dzirksteļu sprakšķēšanas, no otras ļoti grūti piesieties albumam, kas ir tik melodisks un vienkārši skaists.



4.Majical Cloudz – „Impersonator”












Release date: 27/05/2013
Label: Matador
AMG rating: 8/10

Nepārsteidz, ka Monreālas popmūzikas dueta Majical Cloudz koncertos nereti meitenes no sirds apraudoties. Grūti būtu atrast vēl kādu pēdējos gados izdotu mūzikas albumu, kas būtu tik tiešs. Bez zemtekstiem, bez aplinkiem, bez liekvārdības iztiek Devons Velšs, kura balss un teksts spēlē pirmo, otro un nereti arī trešo vijoli Majical Cloudz dziesmās. Līdzīgu mūziķu netrūkst, kaut vai How To Dress Well, bet Majical Cloudz atšķirība ir tieši šī familiaritāte un neflirtējošs tiešums. Kā uz soliņa sēdošs iedzēris kungs, kas tieši Tev un tagad vēlas izkratīt sirdi un pafilozofēt par lietām.


3.Vampire Weekend – „Modern Vampires Of The City”












Release date: 13/05/2013
Label: XL
AMG rating: 9/10

Seši septiņi gadi mūzikā, komerciāli panākumi un kritiķu atzinība, kā arī 30gadnieku statusa tuvošanās – tas ir tikpat vārīgs un bīstams periods, kā jaunam sportistam ieiešana profesionāļu kārtā. „Modern Vampires of the City” vairs nav tā bezrūpīgā rotaļāšanās, ar kādu Vampire Weekend ienāca mūzikā 2007.gadā. Arī šajā albumā gan lielākā daļa dziesmu ir mažora toņos, taču albums ir daudz dziļāks, sevi izzinošāks un nobriedušāks. Vampire Weekend no trakulīgiem, bet talantīgiem studentiem ir kļuvuši par atzītiem profesoriem savā lauciņā un pieredzes bagātiem vīriem sadzīvē, neaizmirstot arī par dzīves baudīšanu.


2.Savages – „Silence Yourself”












Release date: 06/05/2013
Label: Matador
AMG rating: 9/10

Nu jau vairs neko neizmainīt – četru dāmu kolektīva Savages debijas albums „Silence Yourself” mūzikas vēsturē ieies, galvenokārt, kā skaļais protests pret telefonu izmantošanu koncertos un uzmanības nekoncertēšanu uz būtisko (tas izskan arī dziesmas „Shut Up” video versijā un lasāms uz plates vāciņa). Taču man gribētos to gan mazliet pastumt maliņā, un drīzāk to saistīt kontekstā ar jaunības maksimālismu un vēlēšanos radīt mazu revolūciju, kas ir tik ļoti nepieciešama īpašība jauniem rokmūziķiem. Būtiskāk ir, ka šī vēlme ir palīdzējusi radīt emocionālu, dārdošu un enerģijas pārpildītu ierakstu, kura laikā 39 minūtes paskrien vienā acumirklī. Laiks rādīs, vai Savages kļūs par šīs desmitgades spēcīgāko post-punk ansambli, kad emocijas būs mazliet piezemējušās, bet pagaidām tās ir palīdzējušas radīt sen nedzirdēti lielisku, dusmīgu debijas albumu.


1.Daft Punk – „Random Access Memories”












Release date: 20/05/2013
Label: Columbia
AMG rating: 10/10

Būtībā „Random Access Memories” ir tas pats Daft Punk. Vienkārši semplu, bungu mašīnu un datoru vietā šeit pulti savās rokās pārņēmuši cilvēki, kas gan dzied, gan spēlē dzīvās bungas, ģitāras, klavieres un citus instrumentus, gan vienkārši piešķir albumam cilvēcīgu, mazliet sentimentālu noskaņu. Noskaņu, kas Daft Punk nekad nav bijusi raksturīga, bet acīmredzot vienmēr sēdējusi iekšā, maskējusies aiz robotu maskām. Taču arī maskas noveco, tās kļūst par smagu, un rodas vēlēšanās būt pašiem. „RAM” ir cieņas atdošana un sava interpretācija par veselu mūzikas laikmetu, kas tādu profesionāļu rokās kļuvusi par jaunu šedevru.

MAIJS 2013: SINGLU TOP 20


Sveiciens!

Joprojām patīk tā jocīgā sajūta, kad trīs dienas nav redzēts ne tviteris, ne e-pasts, ne ziņu portāli. Iesaku Tev arī! Cita lieta, ka mūzikas gan mazliet pietrūka.

Jebkurā gadījumā maijs bijis satriecoši interesants mēnesis mūzikā, domāju, ka nebūs pārspīlēti teikt – spēcīgākais šajā tūkstošgadē pagaidām. Kāpēc tas tā, par to vairāk albumu apskatā. Singlu ziņā gan maijs nav bijis tik iespaidīgs, toties vienas dziesmas sakarā jau atkal jāpiesauc, ja ne tūkstošgade, tad vismaz dekāde.

Ok, tiešām sakrājušies daudzi nepadarīti darbi, tamdēļ lejā AMGmusic 2013.gada MAIJA TOP 20, kā ierasts, lejupielādējama miksteipa izskatā, kā arī mēneša labāko remiksu piecinieks. Albumu piecinieks sekos mazliet vēlāk.


2013 MAIJA SINGLU TOP 20

20.Wampire - "Orchards" [Polyvinyl]
19.Joe Goddard feat. Mara Carlyle - "She Burns" [Greco-Roman]
18.Classixx - "Valley Vacation" [Innovative Leisure]
17.Last Days of 1984 - "Lost Hearts" [Osaka]
16.Daughn Gibson - "You Don't Fade" [Sub Pop]
15.Kate Boy - "The Way We Are" [IAMSOUND]
14.Ikonika feat. Jessy Lanza - "Beach Mode (Keep It Simple)" [Hyperdub]
13.Jacques Greene feat. How to Dress Well - "On Your Side" [LuckyMe]
12.Mariah Carey feat. Miguel - "#Beautiful" [Island Def Jam]
11.The National - "Sea of Love" [4AD]
10.HAERTS - "All The Days" [Columbia]
9.Disclosure - "When A Fire Starts To Burn" [PMR]
8.Lace Curtain - "Falling (II)" [Mexican Summer]
7.Glass Candy - "Warm in the Winter" [Italians Do It Better]
6.CHVRCHES - "Gun" [Virgin]
5.Marina and the Diamonds & Charli XCX - "Just Desserts" [self-released]
4.Vampire Weekend - "Ya Hey" [XL]
3.Cilpa - "Melnās Kupenas" [self-released]
2.Majical Cloudz - "Bugs Don't Buzz" [Matador]
1.Daft Punk feat. Panda Bear - "Doin' it Right" [Columbia]




FIVE BEST REMIXES OF THE MONTH:

5.Lindstrom - "Faar-i-kaal" (Charli XCX vs TWIN iDoL remix) [Feedelity Music]
4.Carly Rae Jepsen - "Call Me Maybe" (SAINT PEPSI Edit) [self-released]
3.Holy Other - "Held" (Fort Romeau Remix) [Tri Angle]
2.MS MR - "Hurricane" (CHVRCHES Remix) [self-released]
1.Disclosure feat. Eliza Doolittle - "You & Me" (Baauer Remix) [Island]

05 jūnijs, 2013

ALBUMS: Daft Punk – Random Access Memories (part 3)


Daft Punk – "Random Access Memories"
Release date: 20/05/2013
Label: Columbia
AMG rating: 10/10

Vai Daft Punk 2013.gadā ir radījuši disko mūzikas revolūciju? Nē. Vai Daft Punk 1997.gadā radīja house mūzikas revolūciju? Jā? NĒ! Pilnīgi un noteikti nē. Tas, ko viņi izdarīja, viņi uztaustīja tā brīža deju mūzikas nogurušākos punktus, ieeļļoja tos un izmasēja. Protams, leģendārie videoklipi, maskas un perfekts mārketings tam visam palīdzēja kļūt hrestomātiskam, bet neba Daft Punk radīja jaunu mūzikas stilu. „French-house”? Tas, kas vēlāk kļuva pazīstams kā „french-house”, no Daft Punk ir visai attālu.

Šis ievads vairāk domāts tiem, kas uzskata, ka Daft Punk ar jauno plati ir „nogājuši no ceļa” vai ļāvušies popmūzikai. Tiem derētu paturēt atmiņā, ka house mūzika (un tā ir pamatā slavenajam albumam „Homework”) „per se” ir radusies no disko mūzikas. Ja neticat, paklausieties disko ierakstus no vēlīniem 70’tajiem, tad kaut ko no sākumposma „chicago-house” un tad, piemēram, „Around The World”. Otra lieta, kas jāatceras, Daft Punk dalībniekiem tūlīt būs 40. Kas ir loģiski šādā vecumā? Jā, atcerēties saknes, priekštečus, un galu galā vienkārši darīt to, ko sirds visvairāk vēlas.

To arī duets ir izdarījis šajā albumā. Pirmais (arī otrais un piektais) iespaids ir mānīgs. Būtībā „Random Access Memories” IR tas pats Daft Punk. Vienkārši semplu, bungu mašīnu un datoru vietā šeit pulti savās rokās pārņēmuši cilvēki, kas gan dzied, gan spēlē dzīvās bungas, ģitāras, klavieres un citus instrumentus, gan vienkārši piešķir albumam cilvēcīgu, mazliet sentimentālu noskaņu. Noskaņu, kas Daft Punk nekad nav bijusi raksturīga, bet acīmredzot vienmēr sēdējusi iekšā, maskējusies aiz robotu maskām. Taču arī maskas noveco, tās kļūst par smagu, un rodas vēlēšanās būt pašiem.

Tālāk seko piņķerīgākā lieta. Būt pašiem ir forši, bet, ja tu esi pacēlis mūzikas latiņu tik augstu, ka tur pat Sergejs Bubka nepārlēktu savā labākajā formā, ir jādomā, kā to noturēt. Interesantākais, ka klausoties „RAM”, nevienā mirklī nerodas sajūta, ka Daft Punk būtu uz šo jautājumu dziļi iespringuši. Tik dabisks, mierpilns un pat nirvānisks izklausās ieraksts, lai es spētu noticēt, ka pie šī albuma ir lieti sviedri, vai strādāts neticamos perfekcionisma apstākļos, kā to norādījis viens no albuma viesiem, disko mūzikas leģenda Džordžio Moroders.

Paradoksālā kārtā ar visu iepriekš minēto, šis ir viens no izcilākajiem mūzikas ierakstiem vēsturē, nemaz nerunājot par Daft Punk diskogrāfiju. Man tam šobrīd vienkārši nevar būt nekādu pierādījumu, jo albumus (tāpat kā filmas vai citas mākslas formas) pārbauda viens bargs onkulis – laiks. Laiks tad arī parādīs, cik nozīmīgs „RAM” būs pēc 10, 20 vai 50 gadiem, bet jau šobrīd iezīmējas viena acīmredzama lieta. Proti, viens pēc otra pēdējo nedēļu laikā rodas jauni disko skaņdarbi, cilvēki diskotēkās sāk interesēties par šo mūzikas stilu, un tas vairs nav „out-dated”. Tātad īstermiņā albums jau ir nostrādājis. Gan vēlreiz jāpiebilst, ka tas šis nav disko ieraksts. Tā ir cieņas atdošana un sava interpretācija par veselu mūzikas laikmetu, kas tādu profesionāļu rokās kļuvusi par jaunu šedevru.

Sportā nav iespējams izzīlēt, kā, piemēram, Helmuts Balderis savā top formā izskatītos šodienas NHL. Mūzikā, kā izrādās, tas ir iespējams, un Daft Punk skaidri apliecina, ka pirms 30 gadiem viņi būtu ne mazākas zvaigznes.

Viss augstāk rakstītais bija domāts kā ievads, vēlams vienā rindkopā... Tā kā mans nodoms nav sarakstīt grāmatu par Daft Punk vai disko mūziku, es atļaušos pēc ievada arī principā beigt šo apskatu (turklāt vienu – daudz trāpīgāku – jau uzrakstīju!). Just lose yourself to dance & get lucky!