25 marts, 2011

Nedēļas Izlase (21.03.11.-27.03.11.)

AMGmusic Nedēļas Izlase #12 (21.03.2011. – 27.03.2011.)

Sveicināti!

Vēl nieka piecas dienas, un AMGmusic varēs pacelt šampanieši glāzi par savu piecpadsmito dzimšanas dienu! Līdzīgi, kā tas bija ar mūsu desmito jubileju 2006.gadā, arī šogad Lielās Svinības nāksies gan atlikt uz vēlāku laiku – iespējams vasaru. Labā ziņa – gatavojot dzimšanas dienas setlisti, nonācu pie secinājuma, ka būs vien jātaisa trīsdaļīgs pasākums ar trim dažādiem AMGmusic būtību atspoguļojošiem posmiem: 1) Popmūzikas periods (1996-2000), 2) Elektroniskās, deju un house mūzikas periods (2001-2005) un 3) Indie periods (2006-2010). Vēl gan nekas nav akmenī iekalts, jo, kā jau minēju, plāni par pašu pasākumu, vietu, datumu un laiku turpina mainīties.

Šo stāstu arī tāpēc, ka nākamā nedēļa būs neliels izņēmums. Nākamnedēļ mazāku uzmanību AMGmusic pievērsīs jaunajai mūzikai, bet tā vietā – par godu apaļajai jubilejai – piedāvās 15 gadu retrospekciju. Proti, atgādināsim paši sev un arī Jums, kas šo piecpadsmit gadu laikā ir tikuši atzīti par AMGmusic Gada Singliem un Gada Albumiem. Tur būs daudz interesantu lietu – gan tādas, kas izsauks nostalģiskas un patīkamas atmiņas, gan tādas, par kurām labākajā gadījumā var paķiķināt. Galu galā, neviens no mums nav piedzimis ar perfektu mūzikas gaumi!

Kamēr AMGmusic gatavojās un plānoja dzimšanas dienas svinības, tikmēr mūziķi bija devuši mums nelielu atelpu. Šonedēļ vien 12 jauni singli iepeldēja AMGmusic virtuālajā fonotēkā, no kurām 4 dziesmas izpelnījās A novērtējumu (tās visas, protams, piedāvāšu Jums zemāk!), 3 palika C kategorijā, savukārt 6 apzīmējām ar burtiņu B. Tieši tāpēc, ka tikai sešas dziesmas šonedēļ B-LISTĒ, atsevišķu sarakstu tam šoreiz neveltījām. Tā vietā labāk piedāvāšu Jums arī trīs jaukus remiksus vīkenda tonusam, kā arī vienu kaverversiju un Nedēļas Video.


TRACK OF THE WEEK:

Four Tet, Burial & Thom Yorke - "Mirror" [Text Records]
(from 12'' "Ego/Mirror", out now)


Kad kopā sanāk pēdējo divdesmit gadu izcilākās Lielbritānijas grupas solists, dubstep nekronētais karalis un viens no pēdējo gadu spožākajiem electronica/IDM producentiem, nekas cits kā ŠEDEVRS nevar sanākt. Šis nebūs izņēmuma gadījums. Pēc velnišķīgas sakārdināšanas ar vājas kvalitātes radio ripu (radio rip) šonedēļ uz Four Tet piederošā leibla Text Records beidzot tika izdota solītā Burial, Four Tet un Toma Jorka kopīgi veidotā plate ar diviem skaņdarbiem – „Ego” pirmajā pusē un „Mirror” otrajā.

Kā jau minēju singla apskatā, joprojām nepamet sajūta, ka abi slavenie producenti nav strādājuši vienlīdzīgi pie abām dziesmām. Proti, šķiet, ka pie „Ego” veidošanas darbojies Four Tet, bet „Mirror” ir Burial skaņdarbs ar visām no tā izrietošajām sekām. Šogad apritēs jau četri gadi kopš izcilā Burial albuma „Untrue”, bet šeit mēs varam pārliecināties, ka Viljams Bevans (talantīgā producenta īstais vārds) nav zaudējis ne kripatiņu no sava apbrīnojamā talanta, veidot skaņdarbus kā īstas narkotikas, kas tiešām fiziski ietekmē cilvēku smadzeņu puslodes. Un ietekmē tik garšīgi, ka gribas vēl un vēl. Un būs! Jau nākamnedēļ leibls Hyperdub piedāvās jaunu Burial singlu! Kurš grib ar mani saderēt, kas būs nākamās nedēļas AMGmusic Nedēļas Singls?

Sīkāk par dziesmu lasi šeit.



A-LISTED TRACKS:

Just a Number 05272011 - "He Didn't Want a Love Song" [Tri Angle]
(no release information yet)

Jautājums par to, kas ir noslēpies zem savdabīgā nosaukuma Just a Number 05272011, kas var patiesi izrādīties „tikai skaitlis”, bet var nozīmēt, ka mūs sagaida patiesības stunda šī gada 27.maijā, ir atklāts. Vai mūs āzē The Knife un Fever Ray? Vai tam ir kāda nozīme? Nozīme ir tikai tam, ka mūsu priekšā nolikts viens no skaistākajiem šī gada hypnagogic pop un cold electro krustojumiem, kura piedziedājums man vēl vakarnakt neļāva ilgi aizmigt. „He didn’t want a love song / I tell you, that’s for sure...

Sīkāk par dziesmu lasi šeit.
Just A Number 05272011 - He Didn't Want A Love Song by Voler


Mueran Humanos - "Horas Tristes" [Blind Prophet]
(from LP "Muearan Humanos", out now)
(available as a
free download)

Šķiet, vēl nekad tik daudz cilvēku no spāniski runājošām valstīm (konrēti, no Argentīnas) nebija vienas nedēļas laikā apmeklējuši AMGmusic lapu. Prieks! Taču Mueran Humanos dziesmas „Horas Tristes” nokļūšana AMGmusic A-LISTē nav notikusi tāpēc, ka man būtu kādas biznesa intereses Argentīnā. Gluži vienkārši tik interesanti skanošu krautroku es sen neatceros dzirdējis. Katrā ziņā ne pēdējos pāris gados. Berlīnē tapušais dueta albums „Mueran Humanos”, no kura ņemta šī dziesma, veikalos nopērkams jau kopš pērnā gada rudens.

Sīkāk par dziesmu lasi šeit.
Mueran Humanos ::: Horas Tristes by datferdat


Cults - "You Know What I Mean" [Columbia]
(from f/c LP "The Cults", out in May)


Šonedēļ mūs turpināja priecēt amerikāņu duets Cults, kas pelnīti saucams par vienu no spožākajiem atklājumiem mūzikā 2010.gadā. Maijā beidzot iznāks ilgi lolotais Cults debijas albums, kur noteikti starp „Go Outside” un „Oh My God” atradīsit arī dziesmiņu „You Know What I Mean” – mazliet liriskāku un skumjāku, bet vienalga sasodīti skaistu 60’to gadu popmūzikas paraugu.

Sīkāk par dziesmu lasi šeit.
Cults - You Know What I Mean by cultscultscults


ALBUM OF THE WEEK:

The Weeknd – „House of Balloons” Mixtape [self-released]
(
free download)
AMG rating: 9/10


Zviedru duets jj un amerikāņu mūziķis Toms Krells jeb How To Dress Well jau pāris gadus ir padarījuši r’n’b par atkal klausāmu un baudāmu mūzikas stilu, bet tas, kas dzirdams šonedēļ par velti piedāvātajā Kanādas dueta The Weeknd miksteipā „House of Balloons”, pārspļauj visu! R’n’b – tāpat kā hip-hopam – jau sen bija nepieciešamas zāles, lai paliktu šai saulē, un par brīnumlīdzekli ir nostrādājis dapsteps, kura ietekmes nevar nesaklausīt arī šeit.

Tā kā Nedēļas Ierakstu apskatā Jums jau piedāvāju dziesmiņu „House of Balloons”, kas balstīta uz Siouxsie and the Banshees 1980.gada singla „Happy House” sempliem, šeit atzīmēšu miksteipa septīto treku „Coming Down”, kura saknes (oriģinālu, uz kā šis ir būvēts) nu nekādi nevaru atminēties. Varbūt tas vispār IR oriģināls, un man tikai liekas, ka šo melodiju esmu kaut kur dzirdējis?! Pie joda, tas būtu pat vēl interesantāk.

Plašāk par šīs nedēļas ierakstiem lasi šeit.
The Weeknd - Coming Down by The_Weeknd


COVER OF THE WEEK:

Mark Ronson and The Business Intl. - "Solitude Is Bliss" (Tame Impala Cover)
(recorded live at Australia’s Triple J station)


Visu britu popmūziķu labākais draugs, producents Marks Ronsons viņdien bija piestājis Austrālijas radiostacijā Triple J. Turklāt piestājis tur kopā ar bijušo The Pipettes dalībnieci, tagadējo solo mākslinieci Rouzu Elinoru Dugallu un trio Miike Snow dalībnieku Endrū Vaijatu (jāpiebilst, ka abi mūziķi piedalījās arī Marka Ronsona pēdējā albumā „Record Collection”). Kopā pa trim viņi tur dzīvajā izpildīja pērnā gada lielisko Austrālijas debitantu Tame Impala hītsinglu „Solitude Is Bliss”. Teikšu, ka Dugallas balsij šis skaņdarbs piestāv vienkārši perfekti!
Mark Ronson & The Business Intl - Solitude Is Bliss (Tame Impala Cover) by Pop Labyrinth


THREE REMIXES FOR THE WEEKEND:

The Naked and Famous - "Young Blood" (Youth Kills presents Dekade Remix) [Polydor]
(from "Young Blood" digital single, out now)


Kamēr domāju, ar kuru no šonedēļ iekrātajiem miksiem sākt, logā iespīdēja tiiiiik spoža saule! Nekas cits neatliek. Sāksim ar izcili saulaino, pat nedaudz 2007.gada Fonzerelli miksus atgādinošo jaunā britu electro dueta Dekade versiju jaunzēlandiešu uzlecošo zvaigžņu The Naked and Famous jaunākajam singlam „Young Blood” (B-LISTĒ šomēnes). Asaras drīkst notraukt. Šampanieti drīkst iemalkot. Dejot – obligāti.
Young Blood (Dekade Remix) - The Naked & Famous by DEKADEMUSIC


Miles Kane - "Rearrange" (Skreamix) [self-released]
(available as a
free download)

Londonas dubstep scēnu pārstāvošais Olivers Dīns Džouns jeb Skream (viņš arī viens no trio Magnetic Man dalībniekiem!) sāk sevi nopietni pieteikt Gada Labākā Remiksētāja godam. Februārī viņš paņēma AMGmusic mēneša remiksu Top 10 ar savu versiju Cassius trekam „I Love U So”, bet tagad – turklāt par velti! – piedāvā teicamu remiksu Mailza Keina jaunākajam singlam „Rearrange”. Ja kāds ir piemirsis, tad Mailzs Keins savulaik bija grupas The Rascals līderis, bet vēlāk plašāku popularitāti ieguva kā viens no dueta The Last Shadow Puppets dalībniekiem (otrs ir Arctic Monkeys solists Alekss Tērners). Drum’n’base – dabstepa viens no jaunākajiem brāļiem – bliež ne pa jokam! Nopietni, grieziet šo skaļāk!
Miles Kane - Rearrange - Skreamix by SKREAMIZM


Daft Punk - "End Of Line" (Boys Noize Remix) [Walt Disney]
(from f/c LP "Tron: Legacy R3CONFIGUR3D", out on April 5th)


Kamēr Skream vēl tikai pretendē uz Gada Labākā Remiksētāja godu, paklausīsimies, kā 2011.gadā izklausās 2010.gada šīs balvas ieguvējs – vācu producents Boys Noize. Aprīļa sākumā tiks izdots pērnā gada Daft Punk saundtreka filmai „Tron: Legacy” remiksu izlase, kur atradīsit arī tādus vārdus kā M83, Moby, Photek, Sander Kleinenberg un daudzus citus. Jā, un grieziet skaļāk šo arī!
Daft Punk - End of Line (Boys Noize Remix) by njpassos


VIDEO OF THE WEEK:

tUnE-yArDs - "Bizness" [4AD]
(Directed by Mimi Cave)
(from f/c LP "w h o k i l l", out on April 18th)


Šonedēļ piespiedu kārtā nācās no trases noņemt īsti nestrādājošo „Nedēļas Video Izlase” sadaļu. Tad nu kompensēsim to, turpmāk katrā Nedēļas Izlasē ievietojot pa vienam videoklipam. Šonedēļ labākās emocijas raisīja amerikāņu režisores Mimijas Keivas darbs pie videoklipa tUnE-yArDs nesenajam singlam „Bizness” (B-LISTē februārī). Kolorītās mūziķes Merilas Gārbusas otrais studijas albums būs klāt jau aprīlī (patiesībā pirātu tīklos to var atrast jau šobrīd), bet tikmēr varam pabaudīt krāšņo, dzīvīgo un visnotaļ jautro klipu.


Lai Jums jauka nedēļas nogale! Tiekamies pirmdien ar pirmo daļu no projekta AMGmusic RETROSPEKCIJA 1996-2011.

Nedēļas Ieraksti (21.03.-27.03.)

2011.gads sāk kļūt par tādu kā eksperimentu gadu AMGmusic – katru mēnesi nākam klajā ar jaunām sadaļām. Var jau būt, ka tas nav nemaz neloģiski, - galu galā, AMGmusic šogad svin 15 gadu jubileju, un kurš tad no mums 15 gadu vecumā nav padevies dažādiem eksperimentiem, pārmaiņām un sevis izzināšanas priekiem!

Ja nopietni, tad šī sadaļa (cerams!) nomainīs sadaļu „Nedēļas Video Izlase”, kuru pēc kāda laika (cerams!!) savā pārziņā pārņems kāds cits cilvēciņš. Tikmēr man vienmēr kremtis, ka nolāpītā laika trūkuma dēļ nesanāk kaut vai pāris vārdos pastāstīt par jaunajiem ierakstiem, kuri konkrētās nedēļas garumā ir piepildījuši improvizētā AMGmusic ofisa telpas.

Tad nu tāda arī būs šīs iknedēļas (cerams!!!) rubrikas galvenā būtība – neieslīgt garās, filozofiskās pārdomās un analītiskos tekstos, bet dažos teikumos pastāstīt, kāpēc un pie kādiem apstākļiem viens vai otrs albums vai EP Jums noderētu, vai arī tieši pretēji – kāpēc no kādas plates (CD/MP3) labāk turēties pa gabalu. Pirmajā rubrikā apskatīsim vienu EP, vienu miksteipu un trīs albumus. Kā jau ierasts AMGmusic, sāksim ar pašu galveno.


Nedēļas Ieraksti (21.03.-27.03.)

The Weeknd – „House of Balloons” Mixtape
Release date: 21/03/2011
Label:
self-released
AMG rating: 9/10

Zinot savu aizņemtību un, jāatzīstas, arī slinkumu, laikam jau sniedzu lāča pakalpojumu The Weeknd, iekļaujot dueta debijas miksteipa „House of Balloons” aprakstu šajā rubrikā un neuzrakstot par to atsevišķu rakstu. Proti, šis nav tikai nedēļas svarīgākais ieraksts, šis ir tikai otrs (pareizāk sakot, JAU otrs!) 2011.gada ieraksts, kas no AMGmusic nopelna 9/10, turklāt pārsteidzoši pārliecinošu un treknu devītnieku!

The Weeknd ir jauns duets no Toronto, kuru veido Džeremijs Rouzs (producents) un Ebele Tesfeja (balss). Ja var ticēt internetā lasītajam (pagaidām par šo duetu informācija ir ļoti skopa), pirmais, kas sacēlis haipu ap The Weeknd, ir slavenais kanādiešu hip-hop mūziķis Dreiks (Drake), kura sajūsmas kliedzienus aši uztvēra mūzikas blogeri un žurnālisti, padarot dziesmu „What You Need” par vienu no visaprunātākajiem skaņdarbiem martā.

Pirmoreiz noklausoties šo 50 minūtes garo ierakstu, nesapratu, kāpēc tas nav klasificēts kā „albums”, bet gan „miksteips”. Proti, šeit atrodamas deviņas atsevišķas kompozīcijas, turklāt atdalītas ar klusuma pauzēm, kā normālam albumam pienākas. Tikai ieklausoties rūpīgāk, nācās secināt, ka viss šis ieraksts ir balstīts uz dažādiem sempliem, ar kuru atšifrēšanu man nesokas tik labi, kā vēlētos. Vakar nedaudz talkā nāca slavenais ASV portāls Pitchfork, kas prātīgi norādīja, ka, piemēram, titulskaņdarbs ir balstīts uz 1980.gada Siouxsie & The Banshees singla „Happy House” motīviem.

Saknes un kājas meklēšanu pārējām dziesmām atstāšu Jūsu pārziņā, jo šis ir ieraksts, kam nav nepieciešama semplu uzskaite, rīmju analīze (kaut gan dziesmas „What You Need” piedziedājums „He’s what you want / I’m what you need” pelnījis īpašas uzslavas) vai bekgraunda stāsti. Šis ir vienkārši debešķīgs un perfekti mūsdienīgs r’n’b (jā, tieši tā – r’n’b!) ieraksts, kas skan tā, kā vēl nav skanējis neviens cits r’n’b ieraksts.

Starp citu, vēl nesen tviterī par pēkšņo hipsteru pievēršanos r’n’b un hip-hopam vīpsnāja How To Dress Well. Bet, atvainojiet, ja ŠĀDI skan r’n’b, tad, kā lai to neiemīl? Es pavisam noteikti un jau sen zināju, ka šim mūzikas stilam ir nepieciešams pārliet asinis. Un tad cēli, bez fanfarām, bet ar lielu spēku un drosmi durvis atvēra Dabsteps. Paldies viņam!

KAM VARĒTU PATIKT?: Pilnīgi visiem. Pie šāda secinājuma nonācu, kad ar sajūsmu no virtuves iznāca mana draudzene, pazīstama kā liela hip-hop un r’n’b nīdēja, lai pajautātu man, kas ir tas fantastiskais ieraksts, kas skan. Īpaši patiks nekomerciālā gala r’n’b faniem, jaunā r’n’b viļņa ala How To Dress Well un jj cienītājiem, kā arī, manuprāt, SALEM un witch-house mūzikas draugiem.

ALBUMA ODZIŅA: Šeit nevar izcelt vienu konkrētu skaņdarbu, šis ieraksts ir jābauda visā godībā. Ja nu tomēr, uzsākot šīs rubrikas tradīciju, viens ir jāizvēlas, tad lai iet jau rakstā minētais tituldarbs „House of Balloons”. Piebildīšu, ka šī dziesma miksteipā ir samiksēta kopā ar „Glass Table Girls”, kas sāksies pie 3:26.



Bērnības Milicija – „Nevieta” EP
Release date: 05/03/2011
Label:
self-released
AMG rating: 8/10


Ar ļoti mājīgu un patīkamas emocijas raisošu koncertu 5.martā bārā „Miit” savu jaunāko EP prezentēja pašmāju „jaunās” mūzikas zvaigznes Bērnības Milicija. Apzināti „jaunās” lieku pēdiņās, jo, kā zināms, grupas debijas albums datējams vēl ar tālo 2004.gadu. Taču, manuprāt, šis ir no tiem retajiem, taču ārkārtīgi patīkamajiem gadījumiem, kad ar katru nākošo ierakstu grupas skanējums, dziesmu uzbūve un tās rosinošā emociju gamma arvien paplašinās un aug. Protams, pilnvērtīgi par Bērnības Milicijas augšanu varēsim spriest, kad sagaidīsim trijotnes trešo albumu, kam dots ļoti grūts uzdevums – pārspēt vienu no aizgājušās desmitgades izcilākajiem latviešu mūzikas albumiem „Naktī Guļot Uz Muguras”.

No pirmdienas jaunais EP „Nevieta” pieejams arī MP3 formātā grupas oficiālajā mājaslapā, kur tas lejupielādējams bez maksas (starp citu, arī šis mūsu laikmetā ir apsveicams solis, par ko iedomājas reti kurš pašmāju mūziķis, bet – ticiet man – tie daži nopelnītie lati neatsvērs to ieguldījumu, ko dos fakts, ka Jūsu dziesma nonāks pie iespējami lielākas auditorijas!). Tajā atrodamas 4 jaunas dziesmas, no kurām gan dievas – „Dieva Pirksts” un „Ļaunā Krāsā” – jau labu laiku cirkulējušas interneta vidē.

Sīkāk šeit.

KAM VARĒTU PATIKT?: Noteikti visiem pēc labas pašmāju mūzikas izslāpušiem cilvēkiem, kā arī Aurora, K.Remonts, The Cure un Joy Division faniem.

ALBUMA ODZIŅA: Ir un paliek „Ļaunā Krāsā”. Latviešu ģitārmūzikā šāds hīts nav bijis vismaz gadus trīs.



The Human League – „Credo”
Release date: 21/03/2011
Label: Wall of Sound
AMG rating: 7/10


Vīpsnājoši un ar nievām – domāju, ka AMGmusic nebija vienīgā vieta, kur aptuveni šādi tikai sagaidīts jaunākais nu jau 34 gadus vecās synth-pop apvienības The Human League albums. Jā, šī ir grupa, kas 1981.gadā parūpējās par vienu no sava laikmeta izcilākajiem pop albumiem („Dare”), taču tajā pat laikā šī ir apvienība, kas kopš tā gada neko līdzīgu (pat ne tuvu) nav spējusi atkārtot.

Nekāds šedevrs un jaunus horizontus atklājošs nav arī devītais (jā, tikai devītais!) grupas studijas albums „Credo”. Laikmetā, kad tos mūziķus, kuri savulaik ietekmējās no The Human League, var manīt ar sirmiem matu ērkuļiem, slavenā trijotne (Filips Oukijs un viņa savulaik kafejnīcā atrastās divas meitenes) pierāda, ka 2011.gadā analogie sintezatori un izteikti popsīgā noskaņa nostrādā. Nostrādā ar vienu nosacījumu, ja dziesmās ir melodija un grūvs. Albumā „Credo” ir abi.

Patīkami apzināties, ka The Human League savā pieklājīgajā vecumā necenšas izgudrot jaunu divriteni vai līdz ārprātam pār-producēt savu albumu (skatīt pēdējo Depeche Mode veikumu!), bet gan piedāvā nepiespiestas, izteikti 80’to gadu vintage un konkrēti The Human League mērcē skanošas lipīgas dziesmiņas. Nekas jau nu ļoti baudāms, bet visā visumā pieklājīgi!

KAM VARĒTU PATIKT?: 80’to gadu popmūzikas, jo īpaši The Human League cienītājiem.

ALBUMA ODZIŅA: Līdz mielēm lipīgais piektais treks „Egomaniac”.



Tim Hecker – „Ravedeath, 1972”
Release date: 21/02/2011
Label: Kranky
AMG rating: 7/10


Nekādi nevaru ignorēt vienu no pagaidām 2011.gadā visaugstāk novērtētajiem albumiem mūzikas kritiķu vidū. MP3 versijā Tima Hekera jaunākais albums „Ravedeath, 1972” tika izdots jau februāra vidū, tā paša mēneša beigās iznāca arī CD versijā, bet šonedēļ Eiropā sagaidījis savu vinila relīzi. Atzīšos, vinila man nav, bet nepamet sajūta, ka šis albums visbaudāmāks būtu tieši šādā formātā. Otrs variants – uz austiņām.

Kanādiešu skaņu kolāžists un mākslinieks Tims Hekers savu jaunāko darbu iesācis rakstīt kādā baznīcā Islandē, izmantojot ērģeles, kuru motīviem vēlāk pieskaņotas pārējās skaņas jau ierakstu studijā. Vārds „klaustrofobisks”, šķiet, visvairāk atbilst šim albumam, turklāt – kā bieži vien notiek ar ambient un drone albumiem – šis nav ieraksts, ko uzlikt fonā un cerēt, ka tas nostrādās pats no sevis. Šis ir 52 minūšu albums, kas prasa iedziļināšanos, uzmanību un mīlestību, lai tas padotos Jūsu sirdij. Jā, nav maza prasība skrienošā laikmetā, bet toties, ja šie nosacījumi būs, Jūsu emocijas tika bagātinātas ar ārkārtīgi izjustu, nedaudz smagnēju, bet ausu kārpiņas barojošu materiālu, kas pārsteigs ar savu no minimālisma izveidotu plašumu.

KAM VARĒTU PATIKT?: Drone un ambient cienītājiem. Īpaši izvēlētas mūzikas faniem, kurus iedvesmo vientulība, nakts un ērģeļu pasakainā valstība.

ALBUMA ODZIŅA: „In The Fog II”, kurā, manuprāt, vislabāk atspoguļojas albuma būtība.



The Strokes – „Angles”
Release date: 21/03/2011
Label: Rough Trade
AMG rating: 6/10

The Strokes sakarā laikam es varu justies visapmierinātākais. Nekad neesmu bijis šīs grupas liels cienītājs (tai pat laikā sevi pieskaitu The White Stripes un The Libertines – divu vienmēr The Strokes sakarā pieminētu grupu – faniem), tāpēc manas ekspektācijas par jauno The Strokes albumu „Angles”, kas seko veselus piecus gadus pēc grupas iepriekšējā albuma „First Impressions Of Earth”, nebija no augstākajām.

Un ko? Neesmu vīlies. Šis ir visnotaļ klausāms, baudāms, melodijām bagāts un visumā atzīstams ieraksts, kurš turklāt savu 34 minūšu garumā nevienā mirklī nepaliek garlaicīgs. Jā, albuma nelaime slēpjas nedaudz apstāklī, ka tas izklausās saraustīts, atgādinot b-pušu dziesmu izlasi, bet to iespējams var izskaidrot ar ļoti interesanto albuma ierakstīšanas procesu, kurā grupas solists Džulians Kasablankas savu vokālu ierakstījis pilnīgi atsevišķi no grupas dalībniekiem, nosūtot to pārējiem biedriem caur e-pastu.

Līdz ar to „Angles” ir izteikti spoži treki (ievadošais „Machu Piccachu”, „Games”, arī These New Puritans un pat The Horrors atgādinošais „You’re So Right”), bet arī izteikti vājuma brīži, kas diemžēl albumam neļauj ielikt vairāk par 6/10. Secinājums nāk pats no sevis: šis ir viens no acīmredzami samākslotākajiem apvienošanās mēģinājumiem mūzikā pēdējos gados. Kam tas bija nepieciešams?

KAM VARĒTU PATIKT?: The Strokes faniem un The Strokes nīdējiem. Pirmajiem, lai būtu, par ko jūsmot pēc piecu gadu pauzes. Otrajiem, lai teiktu: „Es taču teicu, ka šī grupa sevi ir izsmēlusi!

ALBUMA ODZIŅA: Lai cik tas nebūtu dīvaini, popsīgākā un The Strokes vismazāk atgādinošā „Games”, kas velk uz... Keane pusi. Šoreiz, no visas sirds, labā nozīmē!

24 marts, 2011

EP: Bērnības Milicija - "Nevieta"

Bērnības Milicija – "Nevieta" EP

Release date: 05/03/2011
Label: self-released
AMG rating: 8/10


Ar ļoti mājīgu un patīkamas emocijas raisošu koncertu 5.martā bārā „Miit” savu jaunāko EP prezentēja pašmāju „jaunās” mūzikas zvaigznes Bērnības Milicija. Apzināti „jaunās” lieku pēdiņās, jo, kā zināms, grupas debijas albums datējams vēl ar tālo 2004.gadu. Taču, manuprāt, šis ir no tiem retajiem, taču ārkārtīgi patīkamajiem gadījumiem, kad ar katru nākošo ierakstu grupas skanējums, dziesmu uzbūve un tās rosinošā emociju gamma arvien paplašinās un aug. Protams, pilnvērtīgi par Bērnības Milicijas augšanu varēsim spriest, kad sagaidīsim trijotnes trešo albumu, kam dots ļoti grūts uzdevums – pārspēt vienu no aizgājušās desmitgades izcilākajiem latviešu mūzikas albumiem „Naktī Guļot Uz Muguras”.

No pirmdienas jaunais EP „Nevieta” pieejams arī MP3 formātā grupas oficiālajā mājaslapā, kur tas lejupielādējams bez maksas (starp citu, arī šis mūsu laikmetā ir apsveicams solis, par ko iedomājas reti kurš pašmāju mūziķis, bet – ticiet man – tie daži nopelnītie lati neatsvērs to ieguldījumu, ko dos fakts, ka Jūsu dziesma nonāks pie iespējami lielākas auditorijas!). Tajā atrodamas 4 jaunas dziesmas, no kurām gan dievas – „Dieva Pirksts” un „Ļaunā Krāsā” – jau labu laiku cirkulējušas interneta vidē.

No EP četriem gabaliem vislielākās ovācijas pelnījušas tieši pirmās divas publicētās kompozīcijas. Trīsdaļīgais, ļoti nopietnais un pat psiholoģiski smagais astoņu minūšu garais „Dieva Pirksts” skan tā, kā nav skanējis neviens post-punk stilā ieturēts skaņdarbs Latvijā kopš Auroras laikiem, savukārt „Ļaunā Krāsā” grupai ir, kā jau esmu minējis, vienkārši perfekts hīts, kuram piemīt visas tam nepieciešamās īpašības – lipīgs teksts, atkal jau ideāli skanošas ģitāras (1:10 – 1:32 – PASAKA!) un savdabīgais, ne ar vienu LV mūzikā nesajaucamais Jura Simanoviča vokāls, kura stāstījums ir tik pārliecinošs, ka nav domas jautāt, kāpēc „logs naktī būs jāatstāj vaļā” un kāpēc „debesis ir ļaunā krāsā”. Tu vienkārši zini, ka tas logs IR jāatstāj vaļā. Starp citu, arī minētajā koncertā tieši šīs dziesmas laikā aizmirsos no ārpasaules visvairāk.

No abiem pārējiem gabaliem gribētu izcelt „Industrija”, kas, pirmkārt, iesākas (un arī turpinās) ar ļoti labu tekstu („Es esmu mobila atkritumu rūpnīca / Ļoti ieinteresēta savā dizainā / Varbūt man vajadzētu vairāk ieklausīties citos / Varbūt man palīdzētu termiska apstrāde”), tāpat patīkami pārsteidz arī ar griezīgo ģitāru skaņu un vēl izteiktāki post-pancīgu noskaņu, kāda tomēr nebija tik ļoti jūtama albumā „Naktī Guļot Uz Muguras”. No, kā savukārt nākas secināt, ka Bērnības Milicijai sastāva maiņa nav kaitējusi. Tieši otrādi – jaunajā EP grupa daudz mazāk raisa asociācijas ar Hospitāļu Ielu (acīmredzot, akordeons darīja savu...), bet iegūst skanējumu, kas, manuprāt, grupai un tās līderim piestāv vēl organiskāk.

Nākas kost pirkstos, ka tā arī neatlika laiks šajā anormāli saspringtajā mēnesī satikties un pārrunāt dažas AMGmusic lasītāju interesējošas detaļas par Bērnības Miliciju ar tās solistu Juri Simanoviču, kurš atstāja ārkārtīgi pieklājīga un inteliģenta cilvēka iespaidu mūsu neilgās sarunas laikā EP prezentācijā, taču cerēsim, ka viņš neņems ļaunā un atradīs dažas brīvas minūtes mums aprīlī. Galu galā – Bērnības Milicija pārliecinoši piesaka sevi AMGmusic gada balvai „Best Latvian Act 2011”.

A-LIST: Mueran Humanos - "Horas Tristes"

Mueran Humanos - "Horas Tristes" [Blind Prophet]
(from LP "Muearan Humanos", out now)
(available as a
free download)


Vācija ir pazīstama kā krautroka dzimtene. Tāpēc būtu visai savādi, ja Argentīnas duets Mueran Humanos par savu darba placdarmu būtu izvēlējušies kādu citu pilsētu, nevis Berlīni. Šķiet, tik psihodēlisku, narkotisku un pat halucinogēnu krautroka maisījumu ar industriālo roku nevarētu izveidot nekur citur uz šīs plašās planētas, kā vien Vācijas galvaspilsētā, kas vēl pirms dažām desmitgadēm bija pazīstama kā mūziķu bohēmas un nepārtrauktas narkotiku lietošanas citadele.

Albums „Mueran Humanos”, kurā atrodams šis skaņdarbs „Horas Tristes”, izdots jau pērnā gada oktobrī, bet bija pamanījies paslīdēt garām lielākajiem mūzikas mēdijiem (tai skaitā AMGmusic). Arī šonedēļ vēl apsvēru, vai piedāvāt dziesmu AMGmusic lasītājiem (it kā jau pavecs gabals...), līdz pēc trešās noklausīšanās reizes nonācu pie secinājuma, ka narkotisks krautroks spāņu valodā(!) ir kaut kas tāds, ar ko man obligāti jāpadalās. Viens no pēdējo mēnešu interesantākajiem un svaigākajiem trekiem!

Mueran Humanos ::: Horas Tristes by datferdat

A-LIST: Just a Number 05272011 - "He Didn't Want a Love Song"

Just a Number 05272011 - "He Didn't Want a Love Song" [Tri Angle]
(no release information yet)


Nav vēl nodzīvoti trīs mēneši 2011.gadā, kā klāt ir jau vismaz otrais mistiskais projekts, kas izsaucis sajūsmu vētru starp mūzikas žurnālistiem un blogeriem visā pasaulē. Šajā gadījumā pat nav īsti zināms, no kuras valsts ir izpildītāji (Izpildītājs? Izpildītāja?) ar ļoti jau nu interesanto nosaukumu Just a Number 05272011. Pagaidām atliek vien minēt, vai arī paļauties uz vienīgo šobrīd esošo pavedienu, proti, ka kaut kas notiks vai taps zināms 2011.gada 27.maijā, kas neapšaubāmi noslēpts nosaukumā.

Otrs pavediens ir Just a Number 05272011 SoundCloud vietnē pie draugiem minētais leibls Tri Angle, kas pērn mums dāvāja vairākus lieliskus debitantus – oOooO, Balam Acab, How To Dress Well u.c. Starp citu, šis it kā teorētiski izslēdz minējumus, ka „He Didn’t Want a Love Song” varētu būt kāds sakars ar zviedru slaveno duetu The Knife vai tā dalībnieci Fever Ray. No otras puses, Just a Number 05272011 ļoti atgādina The Knife, tiesa ar mazliet „siltāku” un minimalizētāku skaņu. Varētu pat teikt, ka Just a Number 05272011 izklausās kā „The Knife popmūzikas versija”.

Jebkurā gadījumā „He Didn’t Want a Love Song” ir jau kārtējais šī gada saldais ēdiens mūzikas mīļotājiem. Ideāli ieturēts, būvēts, elektrizēts treks, turklāt ar lipīgu un, manuprāt, gana mīļu un skaistu piedziedājumu („He didn’t want a love song / I tell you, that’s for sure”).

He Didn't Want A Love Song from just a number 05272011 on Vimeo.

23 marts, 2011

A-LIST: Four Tet, Burial, Thom Yorke - "Mirror"

Four Tet, Burial & Thom Yorke - "Mirror" [Text Records]
(from 12'' "Ego/Mirror", out now)


Tiešām interesanti: ja kopā sanāk izcilākais dubstep producents, viens no pēdējo gadu spožākajiem elektroniskās un IDM mūzikas pārstāvjiem un vienas no pagājušā gadsimta izcilākās grupas vokālistiem, kurš turklāt ir zināms kā ļoti progresīvi domājošs izcilu melodiju autors, pastāv kaut mazākā iespēja, ka visu trīs mūzikas monstru darba rezultāts varētu būt neizdevies? Nu tīri teorētiski?

Ja tīri teorētiski pieņemam, ka varētu, tad šis noteikti nebūs tam piemērs. To, ka britu dīdžejs Kīrens Hebdens jeb Four Tet sadarbībā ar dubstep pārstāvi Burial var vienkārši nonest jumtu jebkuram perfektu skaņu un sirdi plosošu noskaņu mīlošam cilvēkam, mēs jau pārliecinājāmies 2009.gadā (skatīt izcilo treku „Moth”!), tad Toms Jorks šajā kompānijā ir jaunums. Turklāt jaunums, kurš šeit kļuvis par teju vai galveno atslēgu.

Ja plates A puse – treks „Ego” – uzreiz nepadodas sirdij ar pirmo noklausīšanās reizi (tas ir diezgan tipiski Four-Tet’īgs treks ar dabstepīgiem ritmiem un eksperimentāli džezīgu noskaņu), tad „Mirror” pārspļauj pat Radiohead šī gada singlu „Lotus Flower” un, iespējams, pat minēto „Moth”. Grūti pateikt, vai abi producenti (Burial un Four Tet) pie abiem skaņdarbiem strādājuši vienlīdz adekvāti (uz plates vāciņa jau atkal nav nekāda informācija!), bet nepamet sajūta, ka „Mirror” ir vairāk Burial darbs.

Tiesa gan, jebkurā gadījumā, kā jau minēju augstāk, skaņdarba galvenā veiksmes atslēga noslēpta divos vārdos – Toms Jorks. Skumjie, ārpasaules noskaņu raisošie ritmi nekad nedotu tādas emocijas, ja tiem pa virsu tikai sev raksturīgā manierē Radiohead solists nedungotu tekstu, no kura pat daļu nav iespējams saprast, tādējādi šim trekam piešķirot arī no prāta grūti izdzēšamu melodiju, atgādinot gan kaut ko no „The Eraser” albuma, gan arī perfekto Jorka sadarbību ar Modeselektor 2008.gada AMGmusic hīt-singlā „The White Flash”.

Garantēju – ar vienu reizi nepietiks. „Mirror” izraisa īslaicīgu (vai varbūt arī ilglaicīgu – dies’ vien zina) atkarību. ESMU BRĪDINĀJIS JŪS! Jā, tiesa gan, vinila faniem nāksies mazliet paciesties. Plates pirmais metiens esot izpārdots dažu minūšu laikā! Šobrīd tiekot štancētas jaunas plates.

A-LIST: Cults - "You Know What I Mean"

Cults - "You Know What I Mean" [Columbia]
(from f/c LP "The Cults", out in May)



60’to gadu saulainā twee-pop reanimēšana nebija nekāds jaunums 2010.gadā. Patiesību sakot, ikreiz klausoties kaut ko no šī mūzikas stila, man vispirms atmiņā ataust piedzīvojumiem un muzikāliem atklājumiem bagātā 2009.gada vasara. Toties 2010.gads mums dāvāja vismaz divas lieliskas, prātā paliekošas un vērtīgas šo mūzikas stilu pārstāvošas jaunas grupas. No Lielbritānijas piedāvājumā bija Summer Camp, bet vēl pirms viņiem AMGmusic atzīmējas Ņujorkas duets Cults.

Debitējuši pērnā gada martā ar singlu „Go Outside” (8.vieta mēneša topā un 41.vieta visa gada singlu topā), duets jūlijā izdeva vēl vienu pasakaini skaistu melodiju „Oh My God” (14.vieta mēneša topā), pēc kā arī tapa zināms, ka Cults nepaliks vien mūzikas fanātu pierakstu blociņos, bet kļūs par veiksmes stāstu – ar grupu līgumu noslēdza mūzikas gigants Columbia Records. Tad nu maijā varēsim priecāties par pāra (arī privātajā dzīvē!) debijas albumu, kuru jau šobrīd ieskandina mazliet liriskākais un skumjākais, bet noteikti ne sliktākais skaņdarbs „You Know What I Mean”.