(from f/c 12"
vinyl "Falling/Running", out June 11th)
Parasti jauni deju zāļu un
vasaras ballīšu hīti no Austrālijas parādās rudenī/ziemā, kas visai loģiski, jo
pie viņiem tur viss ačgārni ar gadalaikiem. Kalendārs un laikapstākļi absolūti
vienaldzīgi jaunajam Austrālijas trio Lace
Curtain, kas šonedēļ nāk klajā ar vienu no grūvīgākajiem un
hipnotiskākajiem disko skaņdarbiem pēdējos mēnešos.
Interesanti, ka Lace Curtain
jauno plati izdos Mexican Summer, jo „Falling (ii)” (plates otrajā pusē būs ar „Falling
(i)”) ir visas īpašības, ar kurām slavens Ņujorkas DFA Records leibls.
Stampājošs, masīvs, uz kraut-rock
pusi tendēts bungmašīnas ritms, synth-pop
melodiskums, ko šeit papildina arī dzīvās ģitāras iestarpinājumi, atgādinot Cut Copy, un vispārēja disko noskaņa.
Turklāt „Falling (ii)” savu nepilnu septiņu minūšu garumā pamanās vismaz
trīsreiz mainīt noskaņu no agresīvi pulsējošas uz saulaini relaksējošu, uz
narkotiski apdullušu. Šādi varētu izklausīties !!! un Cut Copy
kopdarbs, ar ko baroties diskotēku karstākajos punktos. Gaidām plati 11.jūnijā!
Tuvojoties Positivus festivālam,
arvien vairāk un vairāk iepriecina jaunā britu dziedātāja Charli XCX. Savam ļoti gaumīgajam aprīlī izdotajam debijas albumam
viņa nesen pievienoja lielisku singlu kopā ar Marina and the Diamonds, bet nupat nākusi klajā ar pārsteidzoši
labu kaverversiju/remiksu norvēģu producenta Lindstrom skaņdarbam „Fāār-i-kāāl”. Miksa, kas tapis kopā ar britu
producentu TWIN iDoL, lielākā odziņa
ir radikālā dziesmas būtības un noskaņas maiņa. Ja oriģināls, kas atrodams
Lindstrom pērnā gada albumā „Smalhans”, ir retro-futūristisks un daftpancisks electro-disko, tad Charli
XCX vokāls (īpaši piedziedājumā) šo padara par smagnēji skumju popdziesmu.
(non-album single;
"Hanging Gardens" out June 3rd)
Tie, kas jau dzirdējuši,
norāda, ka par vienu no 2013.gada vasaras skaņu celiņiem varētu būt parūpējies
Losandželosas disco/house mūzikas
duets Classixx. Maikls Deivids un
Tailers Bleiks ir pazīstami jau kopš skolas dienām, abi kopā arī sākuši apgūt
dīdžeja arodu un radīt paši savus skaņdarbus, kas arī pagājušās desmitgades
beigās noveda pie loģiska iznākuma – dueta Classixx. Četru gadu laikā puiši ir
izdevuši vairākus singlus un miksējuši n-tos māksliniekus (starp tiem arī Phoenix, YACHT, Gossip, Passion Pit, Lana Del Ray u.c. singli), tomēr tikai šovasar tiks izdots viņu
debijas albums „Hanging Gardens”. Plate Eiropas veikalos nokļūs 3.jūnijā, bet
tikmēr varam papriecāties par pludmales diskotēku noskaņās ieturēto treku „Valley
Vacation”, kas nezināmu iemeslu dēļ gan nebūs atrodams albumā.
Books of Love ir duets, ko veido indie-pop mūzikā sevi jau apliecinājušas dāmas – Vivian Girls un La Sera dalībniece Keitija Gudmena un Grēta Morgana no Čikāgas
apvienības The Hush Sound. Kādu
vakaru kopīgi atpūšoties Losandželosā, abām ienācis prātā uzrakstīt dziesmu par
mīlestību citā dimensijā. Tā nu tapa 60’to gadu ballīšu stilā ieturēts
skaņdarbs „Space Time”, kas ātri tika arī ierakstīts un ir pieejams par
kapeiciņām meiteņu bandcamp vietnē.
Jacques Greene
feat. How to Dress Well - "On Your Side" [LuckyMe]
(from f/c EP
"On Your Side", out June 3rd)
Atskaitot neseno koncertu
Rīgā, mūziķis Toms Krells jeb How To
Dress Well pēdējoreiz tika manīts februārī, sadarbojoties ar Losandželosas
producentu Shlohmoskaņdarbā „Don’t Say No”. Ja tā sadarbība šķita loģiska, un iznākums paredzams, tad daudz interesantāk
bija ieraudzīt, ka HTDW iedziedājis skaņdarbu jūnijā gaidāmajā Monreālas
producenta Žaka Grīna EP „On Your
Side”. Par laimi vai diemžēl (atkarībā no tā, kurš no abiem māksliniekiem Jums
tuvāks sirdij) arī šīs dziesmas deķi uz savu pusi tomēr vairāk aizvilcis
Krells, ar savu sapņaino falsetu mazliet fonā atstājot Žaka Grīna talantu
veidot pasakainas skaņu nianses ar Jamie
xx atgādinošām steel-drums (atkal
aizmirsu, kā tās latviski sauc...) kulminācijā.
P.S. Kamēr vēl esam pie šī
temata, uzliekam vēlreiz Žaka Grīna fantastisko remiksu Radiohead 2011.gada
singlam „Lotus Flower”!
Aprīlī AMGmusic A-LISTē (un
Radio NABA raidījuma NMA sadaļā „Best New Artist”) iekļuva kāda jauna dāma no
Ņujorkas, vārdā Margarēta Čardieta un segvārdā Pharmakon ar dikti traku skaņdarbu „Crawling On Bruised Knees”.
Nupat izdots viņas īstais debijas albums „Abandon”, un kopā ar to publikas
ausīm nodots arī aktuālais singls „Ache”. Ja Jums šķita, ka „Crawling” ir par
smagu Jūsu ausīm, tad nedz albumu, ne jaunāko gabalu neieteiktu. Lieta tāda, ka
„Crawling”, manuprāt, ir vieglākais plates gabals. Plates, kas pildīta ar
histēriskiem kliedzieniem, motoriskiem ritmiem un iznīcinošām skaņām. Toties
noskaņu var noķert ne pa jokam! Viens no mēneša labākajiem ierakstiem.
P.S. Es zinu, ka man jau vesela
kaudze albumu, par kuriem jāuzraksta. Kaut kad saņemšos vismaz pāris rindkopās.
Pagājušajā piektdienā
2011.gada sensācija mūzikā – kanādiešu mūziķis The Weeknd – publiskoja pirmo singlu no šovasar gaidāmā jaunā albuma. Atskaņoju to piektdienas NMA kā „Hottest
Record”, bet jāatzīst, ka Ābels Tesfejs nemaina kārtis, un tas drīzumā var
nospēlēt nelabu joku. Pavisam nelabi drīz būs arī jaunajam Londonas mūziķim Džoelam Kompasam, vien ieraugot savās
recenzijās kanādieša vārdu, jo, lai arī viņa balss vairāk atgādina Kregu Deividu, muzikālās līdzības
nesaklausīs tikai kurlais. Turklāt pat pirmā oficiālā preses bilde (skatīt augstāk) apbrīnojami līdzinās pirmajai The Weeknd bildei. Džoelam gan ir tikai 19 gadu, šis būtībā ir pirmais
lielais darbs, tāpēc visas iespējas radīt pašam savu rokrakstu. Drīzumā gaidāms
jaunieša debijas EP „Astronaut”, un pirmais skaņdarbs „Fucked Up” atstāj
cerīgas sajūtas.
Glass Candy -
"Warm in the Winter" [Italians Do It Better]
(from compilation
"After Dark 2", out now)
Mūsdienās, kad jauna mūzika
gāžas aumaļām, un pagājušās nedēļas hīts ir jau aizmirsta vēsture, biju
iedomājies, ka viena vēl iepriekšējās desmitgades mūzikas biznesa iezīme būs gājusi neatgriezeniskā zudībā. Proti, ka pirms krietnāka laika izdoti
izcili, bet nenovērtēti skaņdarbi piedzīvos otru dzīvi, pateicoties kādam
nejaušības faktoram. Piemēram, tās pašas grupas cita singla komerciāliem
panākumiem, reklāmas lauciņam, leibla nomaiņai u.c. Bet tieši tā noticis ar Glass Candy skaņdarbu „Warm In The
Winter”, kura sakarā mazliet jāielūkojas vēsturē.
Jāsāk ar to, ka Glass Candy,
kuras kodolu veido vokāliste Aida No un producents Džonijs Džūels, ir dibināti
diezgan pasen (deviņdesmito gadu vidū), taču grupas kontā pagaidām ir vien
divi albumi. Tas varētu būt skaidrojams ar Džonija Džūela aizņemtību divās
citās darba vietās – viņš ir viens no leibla Italians Do It Better dibinātājiem, kā arī muzikālais līderis grupā
Chromatics, kas noteiktilabipazīstama AMGmusic lasītājiem... Starp citu, ilgu laiku tieši Glass Candy
2007.gada albums „B/E/A/T/B/O/X” tika uzskatīts par leibla vizītkarti un
veiksmīgāko ierakstu. Tas gan mainījās 2012.gada matā, kad iznāca Chromatics hrestomātiskais albums „Kill For Love”, protams, vēlāk kļūstot arī par 2012.Gada Albumu #1.
Aptuveni ap to laiku Džonijs
Džūels sāka runāt par kompilācijas „After Dark 2” izdošanu, kas sekotu pirmajai
izlasei, kura iznāca tālajā 2007.gadā. Grūti pateikt, vai pie vainas negaidītie
„Kill For Love” panākumi, bet „After Dark 2” izlase veikalos nokļuvusi tikai šonedēļ,
un (par lielu pārsteigumu man!) tajā bez jauniem skaņdarbiem iekļauts arī Glass
Candy 2011.gada rudens singls „Warm In The Winter”, kuru tolaik aprakstīju šādiem vārdiem: „pozitīvs un gaišs
mīlestības manifests”. Pie tā arī pieturēšos. Turklāt skaņdarbs ļoti labi
iederas šā brīža kontekstā ar joprojām spēcīgas emocijas raisošo, gaišuma un
sirsnības piepildīto Daft Punk jauno
albumu.
„You’re beautiful! You came from heaven. You came down to this place to
fill out the dark corners. And that’s why I love you. WE LOVE YOU,” fonā
skanot debešķīgai, plūstošai sintezatora partijai, dzied Aido No, un Tev nav
nekādu šaubu, ka viņa nemānās. Perfekts skaņdarbs DJ seta noslēgumam, starp
citu.
London Grammar -
"Wasting My Young Years" (Kids of the Apocalypse Remix) [Metal &
Dust]
(from f/c EP
"Wasting My Young Rears (Remixes)", out June 16th)
Pašā gada sākumā es vērsu Jūsu
uzmanību kādam jaunam un pilnīgi anonīmam projektam Kids of the Apocalypse (saīsināti KOTA), kas 21.decembrī izlaida
svinīgi ironisko singlu „Masters of the Sun” saistībā ar par laimi (diemžēl?)
nepienākušo pasaules galu. Nepilnu pusgadu vēlāk joprojām nav nekādas
informācijas, kas paslēpies zem KOTA segvārda, bet toties zinām, ka tas nav
bijis viena hīta projekts.
16.jūnijā savu debijas EP
izdos jaunais trio London Grammar
no... jā, Londonas. Grupa jau ar pirmo singlu „Hey Now” bijusi AMGmusic redzeslokā,
tiesa, pārlieku lielās līdzības ar citām šādi skanošām grupām dēļ par viņiem
gan neesmu neko rakstījis. Arī jaunais singls uzkrītoši atsit The xx / Florence + the Machine
daiļradi, toties KOTA remikss piešķir „Wasting My Young Years” to pašu naivo,
bet dikti šūpojošo ritmu, reivīgos sintezatorus un padara gan himniskāku, gan
deju zālēm piemērotu. Tiesa, tumšām deju zālēm un, vēlams, agrā rītā.
Pagājušā gada aprīlī pirmoreiz
rakstīju par tālbraucēju šoferi un elektroniskās/kantri („countronica”?) mūzikas
pārstāvi Donu Gibsonu. Tolaik
mūziķis bija tikko paklusi izdevis debijas albumu „All Hell”, un „Tiffany Lou” singla recenziju noslēdzu ar vārdiem: „Esmu
pilnīgi drošs – Dona Gibsona vārdu mēs vēl dzirdēsim”. Tā arī, Gibsons
ticis pie līguma ar pazīstamo ierakstu leiblu Sub Pop Records un jūlijā laidīs
klajā otro albumu „Me Moan”. Pirmais singls man paskrēja garām, bet otrais „You
Don’t Fade” ir interesants ar savu tumšāko un bagātīgāko skanējumu, kas
izklausās pēc Nika Keiva sadarbības
ar UNKLE.
Joe Goddard feat.
Mara Carlyle - "She Burns" [Greco-Roman]
(from f/c EP
"Taking Over", out later this year)
Džo Godards nevar nosēdēt mierā. Kad nav aizņemts savā pamatdarbā Hot Chip, blakusprojektā The 2 Bears vai veidojot remiksus citu
mākslinieku singliem, viņš veido savus solo skaņdarbus. 2011.gadā kopā ar
vokālisti Valentina tapa ļoti
veiksmīgs singls (un EP) „Gabriel”, bet šovasar britu producents plāno jaunu EP
„Taking Over”. Šobrīd atklātībā nodots pirmais tā skaņdarbs, kopā ar dziedātāju
Māru Kārlailu tapušais astoņu minūšu
garais „She Burns”, kas ir piezemētāks un sapņaināks par Godarda iepriekšējiem
skaņdarbiem.