Slavenais mūziķis Stīvijs Vonders ir atvainojies Frenkam
Oušenam par saviem izteikumiem britu laikrakstam The Guardian un apgalvo, ka
ticis pārprasts. Šonedēļ Stīvijs Vonders izplatīja sekojošo relīzi mēdijiem: „Es atvainojos, ja mani vārdi par kāda
apjukumu mīlestībā, ir radījuši pārpratumu. Neviens savos izteikumos un mūzikā
nav bijis lielāks mīlestības advokāts par mani. Protams, mīlestība ir mīlestība
– vai tā būtu starp sievieti un vīrieti, sievieti un sievieti vai vīrieti un
vīrieti.” Atgādinu, ka lielāko nepatiku mūziķu vidū izpelnījās Vondera
izteikums, ka Frens Oušens, kurš nesen atzinās, ka viņa pirmā lielā mīlestība
ir bijusi pret vīrieti, „varētu būt bijis
apjucis, jo dažreiz cilvēki jauc mīlestību un pieķeršanos”.
Internetā nonākuši e-pasti
liecina, ka promoteru kompāniju AEG, kas 2009.gadā gatavojās rīkot grandiozos Maikla Džeksona koncertus Londonā,
patiesībā nemaz nav ticējuši šādai iespējai. Saskaņā ar šiem dokumentiem kāds
Losandželosas producents mūziķi raksturojis kā „haosā esošu emocionāli
paralizētu cilvēku, kas ir pilns šaubu par gaidāmajiem pasākumiem.” Atklātībā
nonākušie e-pasti tiks izmantoti kā liecības tiesas prāvā starp pasākuma
rīkotājiem un apdrošināšanas kompāniju, kas nevēlas izmaksāt 17,5 miljonus ASV
dolāru par nenotikušajiem koncertiem.
Kamēr pasaulē nerimst
spekulācijas par iespējamo The Rolling
Stones atgriešanos uz skatuves nākamajā gadā, novembrī grupa izdos nu jau
neskaitāmo labāko dziesmu izlasi. Jaunā kompilācija, kas sauksies „GRRR!”, būs
ievērojama ar to, ka tajā tiks iekļautas divas pilnīgi jaunas Rolling Stones
dziesmas „Gloom and Doom” un „One Last Show”, kas abas ierakstītas grupas
pēdējā ierakstu sesijā Parīzē šogad. 80 labāko dziesmu apkopojums būs veltīts
grupas 50 gadu jubilejai.
Noskaidroti pasaules bagātākie hip-hop mūziķi. Neskatoties
uz to, ka pēdējais mūziķa albums izdots aizvēsturiskajā 1999.gadā, bet topošais
„Detox” tiek atlikts no gada uz gadu, pārliecinoši pirmajā vietā joprojām
atrodams slavenais producents Dr. Dre, kura finanšu līdzekļi tiek lēsti ap 100
miljonu dolāru apmērā. 2.vietā ar „tikai” 45 miljoniem dolāru atrodas P.Diddy,
bet trijnieku noslēdz Jay-Z ar 38 miljoniem ASV dolāru. No šobrīd aktīvākajiem
reperiem visaugstāk – 4.vietā – ierindojies Kanje Vests. Viņa kontā ir 35
miljoni.
Sestdienas rītā 91 gada vecumā
pēc ilgstošām pārciestās triekas komplikācijām mira leģendārais dzejnieks Hals Deivids, kura sadarbība ar
komponistu Bērtu Bekareku devusi neskaitāmus popmūzikas hītus 60’tajos un
70’tajos gados. Deivids ar Bakarā iepazinās 50’to gadu nogalē Ņujorkā, un abi
radīja tādas neaizmirstamas dziesmas kā „Walk On By”, „Raindrops Keep Falling
On My Head”, „What The World Needs Now Is Love” u.c., kurus izpildīja plašs
mūziķu diapazons – Toms Džonss, Dionna Vorvika, Dastija Springfīlda, Džekija
DeŠanona un citi. Pagājušajā gadā Halam Deividam piešķīra arī savu zvaigzni
Holivudas zvaigžņu alejā, bet viņa sieva stāsta, ka mūziķis turpinājis rakstīt
vēl neilgi pirms savas nāves.
Ak, šīs tā dēvētās
supergrupas! Kā gan lai savādāk dēvē Divine
Fits, kurā zem viena karoga kopā sapulcējušies Wolf Parade un Handsome Furs
vokālists Dens Bekners, Spoon
līderis Brits Daniels un bundzinieks Sems Brauns no New Bomb Turks. Ja pēdējais varbūt vidējam mūzikas klausītājam būs
mazāk zināms, tad par pirmajiem diviem ir rakstīts gana daudz un parasti
paaugstinātos toņos. Interesanti, ka tieši Brits Daniels esot bijis šīs grupas
izveidošanas iniciators, nevis Bekners, kurš pavisam nesen paziņoja par
Handsome Furs darbības pārtraukšanu, bet Wolf Parade paņēmuši „bezalgas
atvaļinājumu” vēl senāk. Tālāk seko pārsteidzošākā daļa – šis albums nebūt
neatgādina divu slavu ieguvušu, bet nedaudz no visa nogurušu mūziķu kopīgu džemošanu
naudas pelnīšanas nolūkā. Tieši otrādi – „A Thing Called Divine Fits” izklausās
neticami organiski, pārdomāti un interesanti, mijoties ģitārām, new-wave sintezatoriem un pārmaiņus arī
abu vokālistu balsīm. Atliek vien cerēt, ka Dena Beknera nupat paziņotais
presē, ka šis nav „viena albuma projekts”, izrādīsies patiesība.
Cat Power – „Sun”
Release date: 03/09/2012
Label: Matador
Average Critics Rating: 7.5/10
AMG rating: 7/10
Šķiet pat mazliet neticami, ka
pēdējais Čenas Māršalas jeb Cat Power
albums ar oriģinālu materiālu iznāca vien pirms sešiem gadiem. Jā, pa starpu
vēl bija 2008.gada kaverversiju izlase „Jukebox”, bet to tomēr negribas tā īsti
piesaistīt šīs talantīgās amerikāņu mūziķes albumu katalogam. Izrādās, darbs
pie „Sun” aizsācies jau neilgi pēc „The Greatest” izdošanas, taču dažādu
iemeslu dēļ ticis pārtraukts, izdzēsts, sākts atkal no gala, līdz kulmināciju
sasniedzis šogad, kad paralēli norisinājās arī presē jau daudz aprakstītā
mūziķes šķiršanās no amerikāņu aktiera Džovanni Ribisi. Sazvanījusi sev
tīkamāko producentu – Filipu Zdaru no dueta Cassius, kas Māršalai iepaticies pēc viņa darba pie Beastie Boys pēdējā ieraksta –
dziedātāja pārcēlās uz Franciju un dažu mēnešu laikā ilgi lolotais albums bija
gatavs. Neskatoties uz visām likstām un nebūšanām kā profesionālajā, tā
personiskajā dzīvē, „Sun” ir uzmundrinoši pozitīvs ieraksts, sava veida
manifests pašiedvesmai un dzīvespriekam.
Jens Lekman – „I Know What Love Isn’t”
Release date: 03/09/2012
Label: Secretly Canadian
Avrage Critics Rating:: 6.9/10
AMG rating: 7/10
Arī tik lieli romantiķi un
melanholiķi, kāds noteikti ir zviedru dziesminieks Jens Lekmans, šķiras un, ja reiz runa ir par mūziķiem, tad
neizbēgams ir „šķiršanās ieraksts”, kādu bez lielām ceremonijām albumu „I Know
What Love Isn’t” dēvē pats tās autors. Turklāt tūdaļ piebilst: „Man nepatīk šķiršanās ieraksti, kas šķiet
labi. Man patīk tādi, kas liekas sū.i, un vēlāk, kad izdoti, liekas vēl lielāki
sū.i”. Lai gan jaunākais Lekmana albums noteikti nestāv blakus fantastiskajam
2007.gada „Night Falls Over Kortedala” (jā, starp albumiem pagājuši pieci
gadi!), par „sūdu” to noteikti nevar dēvēt. Ja neiedziļinās tekstuālajās
niansēs („Erica America, I wish I never met you / Like I wish I never tasted
wine”), šis pat varētu šķist tīri mīlīgs, mazliet sentimentāls romantiska
vakara pavadījums.
Animal Collective –„Centipede Hz”
Release date: 03/09/2012
Label: Domino
Avrage Critics Rating: 7.3/10
AMG rating: 6/10
Ko darīt, kad Tu esi izdevis
vienu no desmitgades kritiķu visaugstāk novērtētākajiem albumiem, un Tev jārada
jauns ieraksts? Šķiet, šis jautājums vismazāk uztrauc tādus eksperimentālistus
un brīvdomātājus, kādi ir Animal
Collective. Tā vietā, lai mēģinātu izdarīt neiespējamo – uztaisītu
„Merriweather Post Pavillion” 2 – Merilendas kvartets jaunākajā platē ir
„atgriezies pie saknēm”, savākušies dzimtajā ciemā, kur gadiem kāja nav sperta
un kopīgi radījuši nepretenciozu albumu, kas nudien izklausās pēc Animal
Collective agrīnā posma darbiem. Daudz mazāk ambientu noskaņu, daudz mazāk
rūpīgas skaņu lipināšanas. To vietā kārtīgs „džezs” rokmūzikas manierē ar tikai
Animal Collective piemītošo haosu. Grūti klausāms, taču ar atsevišķi spožām
pērlēm.
The Vaccines – „Come Of Age”
Release date: 03/09/2012
Label: Columbia
Average Critics Rating: 6.5/10
AMG rating: 6/10
Brīžiem var pat ar smaidu
apbrīnot britu mūzikas žurnālu izmisīgos centienus meklēt „jaunās rokmūzikas
mesijas”, kas glābs britus no nekad nebeidzamās cīņas ar amerikāņu kolēģiem,
kura pēdējos gados tiek strauji zaudēta. Brīžiem tas spēj uzdzīt arī skumjas.
Tā vienā maisā – ar izbrīnu un skumjām – jāatzīmē The Vaccines pielīdzināšana teju Arctic Monkeys spožumam. Jāatzīst gan, ka pirms pusotra gada
izdotais londoniešu debijas albums „What Did You Expect?” bija gana solīds un
veselīgs ieraksts, tāpat gribētos arī uzslavēt grupu pēc redzētā koncertos,
taču otrais albums nepārsteidz. Nekā jauna, ko piedāvāt The Vaccines nav, bet
muzikālais noformējums brīžiem jau velk uz tādām pab-rok grupām kā The Enemy
vai, nedod die’s, Spector.
(from f/c EP
"Candy Bar Creep Show", out September 17th)
Nekas diži nav mainījies
salīdzinājumā ar maiju, kad AMGmusic vērsa jūsu uzmanību uz debijas singlu Bruklinas duetam MS MR – par viņiem
internetā informācija joprojām ir gana skopa. Šis tas gan ir mainījies –
pirmkārt, ir zināms, ka 17.septembrī grupa izdos debijas EP „Candy Bar Creep
Show”, otrkārt, ir sajūta, ka grupa muzikāli ir vēl pielikusi. Jaunākais
singls, kas ieskandina gaidāmo EP, ir savdabīgi drastisks un melni enerģisks
stāsts un filozofēšana par dvēseli un ķermeni: „Dig up the bones / But leave the soul alone”. Savukārt dueta daiļā
dzimuma pienesums dziesmai ir tāds, kādu man laikam vairāk gribējās sagaidīt no
Florences Velčas pērnā gada Florence and
the Machine albumā. Labs pieteikums lielām lietām!
Pirmoreiz par šo Losandželosas
pankroka kvartetu FIDLAR lasīju
britu mūzikas žurnālā NME, sadaļā „labākās jaunās grupas”. Nupat šos
māksliniekus, kuru grupas nosaukums, izrādās, ir akronīms teikumam „Fuck It
Dog, Life’s A Risk”, ir ievērojuši arī Savienotajās Valstīs. Ja Jums šķiet
interesants atrisinājums burtu salikumam FIDLAR, tad vēl vairāk ies pie sirds
aktuālā singla „Cheap Beer” piedziedājums: „I!
Drink! Cheap! Bear! So! What! FUCK! YOU!”. Eh, jaunība, maksimālisms un
lēts alus – kā mums tā visa reizēm pietrūkst! Debijas albums FIDLAR plānots
nākamā gada pirmajā pusē.