FIVE BEST ALBUMS OF THE MONTH:
5.Jagwar Ma – „Howlin”
Release date: 10/06/2013
Label: Marathon Artists
AMG rating: 8/10
Izplatītākais Sidnejas
kolektīva Jagwar Ma apzīmējums interneta mūzikas žurnālos ir „psihodēliskās elektroniskās popmūzikas”
grupa, kas ir visai plašs jēdziens, tātad nepasaka tā īsti neko. Piemēram,
„Uncertainty” izklausās kā modīgs 21.gadsimta disko mūzikas skaņdarbs ala DFA Records mākslinieku manierē,
mazliet naivais un ritmiskais „The Loneliness” sasaucas ar sērfpopa noskaņām,
„Did You Have To” ir narkotiski nomierinoša popmūzika The Drums gaumē, bet „Four” varētu būt izņemts no kādas rave/house mūzikas kompilācijas. Kā šis
viss turas kopā? Pat pārsteidzoši labi. Šo muzikālo kokteili apvieno tieši
vasarīgums un pozitīvās emocijas, kas neatstājas vēl ilgi pēc albuma
izskanēšanas.
4.Disclosure – „Settle”
Release date: 03/06/2013
Label: PMR
AMG rating: 8/10
Brāļu Hovarda un Gaja Lorensu
dueta Disclosure debijas albums
„Settle” ar tā pirmajiem singliem varēja radīt nepareizu priekšstatu. Vairāk
nekā stundu garā ieraksta galvenais motīvs gan ir house mūzika un tās tekstūra, taču šis ir sen nedzirdēti veiksmīgs
kokteilis, kurā sapludināti atvēsinoši deep-house/glitch-electro
un uzvelkoši old-school garage/house
ritmi, radot vienu no 2013.gada izcilākajiem vasaras deju mūzikas ierakstiem.
3.Deafheaven – „Sunbather”
Release date: 10/06/2013
Label: Deathwish
AMG rating: 8/10
Pārliecinoši 2013.gada un
viens no pēdējās piecgades kritiķu visaugstāk novērtētajiem albumiem ir no
metāla mūzikas lauciņa. Sanfrancisko kolektīvs Deafheaven teju pajuka, kad pēc nenovērtētā debijas albuma un tam
sekojošās finansiālās krīzes grupu pameta trīs dalībnieki, atstājot dibinātājus
Džordžu Klārku un Keriju Makoju divatā. Tā vietā, lai mestu plinti krūmos, abi
kopā ar jaunu bundzinieku ir radījuši piepildītu, krāsainu, pat melodisku
metāla un post-roka kausējumu, kas noteikti neliks vilties arī tiem mūzikas
cienītājiem, kas ar šādu virzienu ir uz Jūs.
2.Sigur Ros – „Kveikur”
Release date: 17/06/2013
Label: XL
AMG rating: 8.5/10
Ko varēja gaidīt no grupas,
kas vēl pirms gada izdeva savu karjeras vājāko albumu, pēc kura iznākšanas to
pamet viens no tās dalībniekiem? Katrā ziņā ne to, ko mēs esam saņēmuši – vienu
no izcilākajiem Sigur Ros albumiem,
katrā ziņā spēcīgāko kopš 2005.gada „Takk”. Sen islandieši nav skanējuši tik
vitāli, izslāpuši, pat netīri brīžiem. „Kveikur” varētu būt grupas tumšākais
ieraksts, kas gan nenozīmē, ka Sigur Ros pazaudējuši sirsnību un episkumu
melodijās. Kur vēl labāks brīdis, lai pabaudītu Sigur Ros dzīvajā Positivus
festivālā?
1.Kanye West – „Yeezus”
Release date: 24/06/2013
Label: Def Jam
AMG rating: 9/10
Pašpārliecības Kanjē Vestam nekad nav trūcis. Šķiet,
tikai viņš pēc viena no grandiozākajiem ierakstiem hip-hop vēsturē ar nākamo
varētu startēt pilnīgi citā virzienā, turklāt sākt iespringt tikai tad, kad
līdz albuma izdošanai atlikušas divas nedēļas un divām dziesmām sacerētu
tekstus divas stundas pirms albuma nodošanas. Protams, visticamāk, ka tas viss
(tāpat kā izvēlēšanās neizdot singlus, albumu izdot bez vāciņa noformējuma) ir
vienkārši reklāmas triks. Kuru tas interesē? Kanjē Vests uguņo!
Paša balss, Bon Iver klātbūtne (turklāt trijās no
albuma desmit dziesmām!) un kārtējā fantastiskā semplu izvēle ir tās trīs
lietas, kas liek noticēt, ka „Yeezus” izdevis tas pats mākslinieks, kas pirms
trim gadiem „My Beautiful Dark Twisted Fantasy”. Šis ir ekstrēmākais un
dārdošākais Vesta albums viņa karjerā, kurā hip-hop mūziku brīžiem nomāc
griezīgas electro, acid-house un pat industrial mūzikas skaņas. Savukārt pats
Kanjē ārdās tik monstrāli, kā to sen nav darījis.
Viņš ir lielīgs, nebaidās būt
vulgārs un egocentrisks. Te nav ne smakas no zināmās melanholijas un pārdomām,
kas caurvija iepriekšējo plati. Kanjē apzinās, ka ir karalis hip-hopā šobrīd,
bet tā vietā, lai sēdētu uz lauriem, apliecina, cik ārkārtīgi talantīgs ir, un
gūst baudu no tā. „Kanjē Vests ne vienmēr
dod mums to, ko mēs vēlamies, bet viņš vienmēr dod to, kas mums vajadzīgs,”
rakstīja kāds mūzikas žurnālists, un tam jāpiekrīt.
Atsevišķs stāsts varētu būt
par liriku, kurai jau atkal netrūkst kritiķu. Lielākoties jau pamatoti, jo tā
nekad nav bijusi Yeezus spēcīgākā puse. Taču arī šeit netrūkst izcilu vietu, un
man personīgi tuvākais ir albuma lēnākais numurs „Hold My Liquor”:
„Bitch I'm back out my coma, waking up on your sofa
When I park my Range Rover, slightly scratch your Corolla
Okay, I smashed your Corolla, I'm hanging on a hangover
Five years we been over, ask me why I came over
One more hit and I can own ya, one more fuck and I can own ya
When I park my Range Rover, slightly scratch your Corolla
Okay, I smashed your Corolla, I'm hanging on a hangover
Five years we been over, ask me why I came over
One more hit and I can own ya, one more fuck and I can own ya
(...)
Then her auntie came over, skinny bitch with no shoulders
Tellin' you that I'm bogus, bitch you don't even know us
„Baby girl, he's a loner, baby girl, he's a loner
Late night organ donor, after that he disown ya
After that he's just hopeless, soul mates become soulless
When he's sober it's over and...” BITCH, I'M BACK OUT OF MY COMA!”
Tellin' you that I'm bogus, bitch you don't even know us
„Baby girl, he's a loner, baby girl, he's a loner
Late night organ donor, after that he disown ya
After that he's just hopeless, soul mates become soulless
When he's sober it's over and...” BITCH, I'M BACK OUT OF MY COMA!”