2013.GADA REMIKSU TOP 20
10.-1.VIETA
10.Alt-J -
"Dissolve Me" (Planet of Sound Remix) [Infectious]
(from single
"Dissolve Me")
Iepriekš vairākām slavenām
britu grupām (Kasabian, Hard-Fi) veidojuši neoficiālus remiksus, šogad plašāku
uzmanību no AMGmusic izpelnījās anonīmā Londonas komanda ar nosaukumu Planet of Sound ar jau pavisam oficiālu
rīmeiku pagājušā gada veiksmīgo debitantu Alt-J
singlam „Dissolve Me”. AMGmusic tolaik rakstīja: „Ar vasaras elpu apveltīto londoniešu remiksu droši var papildināt
ballīšu izlases.”. Marta remiksu topā ieņēma 2.vietu.
9.Cat Power feat. Angel Haze - "Manhattan" (Ryan Hemsworth
Remix) [Matador]
(no official release info)
Jaunais kanādiešu producents Raiens Hemsvorts jau pērn izpelnījās
mūzikas apskatnieku uzmanību, gan pateicoties savam EP „Last Words”, gan
remiksiem tādiem māksliniekiem kā Kanye West, Grimes, Frank Ocean u.c. Tomēr
viņa lielā debija bija tieši šogad, kad beidzot tika izdots pilnais debijas
ieraksts „Guilt Trips”. Savukārt pašā gada sākumā viņš iesildījās ar lielisku
remiksu pērnā gada Cat Power albuma
„Sun” singlam „Manhattan”. AMGmusic tolaik rakstīja: „Pieaicinot citu jauno uzlecošo zvaigzni – reperi Angel Haze – Hemsvorts radījis atmosfērisku electro-pop balādi ar
r’n’b esenci.”. Janvāra remiksu topā ieņēma 1.vietu.
8.Depeche Mode - "Heaven" (Owlle Remix) [Sony Music]
(from "Heaven" maxi-single)
Bazildonas synth-pop milžu Depeche Mode jaunais albums „Delta Machine” iznāca tikpat viduvējs,
kā tā trīs singlu daudzie remiksi, starp kuriem arī tādi slaveni vīri kā
Blawan, Jacques Lu Cont, Maps un pat Nicolas Jaar. Tamdēļ patīkams pārsteigums,
ka par labāko no visiem n-tajiem remiksiem parūpējās līdz šim mazpazīstamā
franču producente (jā, vienīgā šajā topā!) Owlle
jeb Frānsa Pikulē, kas vecišķo balādi „Heaven” ietērpa atsperīgos un saulainos house mūzikas bītos. AMGmusic tolaik
rakstīja: „Lūk, ŠĀDS „Heaven” jau ir daudz baudāmāks un interesantāks.”.
Februāra remiksu topā ieņēma 1.vietu.
7.Daft Punk - "Doin It Right" (Bird Peterson Remix)
[self-released]
(available as a free download)
Grūti pateikt, vai pie vainas
stingrie autortiesību likumi vai vienkārši bijība pret Daft Punk, bet no viņu šī gada izcilā albuma „Random Access
Memories” vēl jūlijā, kad jau bija pagājuši divi mēneši kopš šis albums
neatstāja atskaņotāju, tā arī nebiju sagaidījis nevienu atbilstošu remiksu, ko
uzspēlēt diskotēkās. Tā nu aiz gara laika izdomāju pasērfot SoundCloud – sak,
varbūt kāds pašdarbnieks būs ko vērtīgu sarūpējis. Amerikāņu producentu Bird Peterson gluži par amatieri
nenosauksi - viņa kontā vairāki desmiti remiksu. „Doin It Right” jau
oriģinālajā versijā pārsteidz un pat šokē ar to, cik vienkāršība var būt elpu
aizraujoša un episka. Tamdēļ Bird Peterson šeit nav sarežģījis lietas, vien
pievienojis slīdoši kosmiskākus sintezatora tembrus un masīvākus basus, kas
remiksa vidū jau tā himnisko skaņdarbu padara vienkārši atbilstošāku deju
zālēm, jo neko vairāk šai izcilajai melodijai nemaz nav iespējams pielikt.
Jūlija remiksu topā ieņēma 2.vietu.
6.Bryan Ferry - "Don't Stop the Dance" (Eric 'Dr. Dunks'
Duncan Remix) [Virgin]
(from EP "Don't Stop the Dance")
Braiena Ferija astoņdesmito gadu hīts „Don’t Stop The Dance” šo
gandrīz 30 gadu laikā piedzīvojis neskaitāmus remiksus, kas tomēr ātri
aizmirsušies un palikuši dziļā ēnā šai burvīgi skumjajai balādei. Losandželosā
dzimušais un Ņujorkā mītošais dīdžejs un producents Ēriks „Dr. Dunks” Dankans, šķiet, atradis īsto recepti. Vienpadsmit
ar pusi minūšu (jā, apsveicu ar gada garāko Top 20 iekļuvušo remiksu!) garais
rīmeiks iemieso teju visas emocijas un vēlmes, ko no „Don’t Stop The Dance”
varētu vēlēties. Klasisks house
mūzikas ritms sākumā, džeziski naksnīgs vidus, kurā kādas dāmas un paša Ferija
vokāla sempli sapludināti tā, it kā viņš būtu pavairāk iedzēris un murmulētu,
un visbeidzot pasakaini skaista izskaņa ar saksofonu un piedziedājuma
atkārtojumu. Jūlija remiksu topā ieņēma 1.vietu.
5.Parachute Youth - "Can't Get Better Than This" (Finnebassen
Remix) [Warner]
(from single "Can't Get Better Than This")
AMGmusic rakstīja: „Parachute
Youth (Sidnejas/Londonas trio,
kura centrā pazīstamais producents un dīdžejs Sems Litlmors jeb Sam La Moore)
singls „Can’t Get Better Than This” oriģinālā tika izdots vēl 2012.gada sākumā,
un būtībā arī bija pat ļoti neslikts, gaumīgs electro-pop gabals. Taču norvēģu
producents Finnebassen (Fins Peders
Vangs) ir pamanījies radīt vienkārši pasakainu, visumā minimālu deep-house
remiksu, precīzi izvēloties oriģināla labākās sastāvdaļas – sintezatora tēmu un
piedziedājuma rindiņu „Can’t Get Better Than This”. Deep-house vispār ir
unikāls elektroniskās mūzikas paveids, kas spēj vienlaikus būt gan ļoti silts,
gan romantisks, gan mazliet sentimentāls, un visas trīs īpašības izcili strādā
šajā skaņdarbā.” Un būtībā pat grūti vēl, ko piebilst. Aprīļa vidū
atklātībā nodotais remikss bija pirmais, ko saucu par „Gada Remiksu pagaidām”.
Tolaik gan neiedomājos, ka jau pēc dažām dienām tiks izdots kas vēl
jaudīgāks... Aprīļa remiksu topā ieņēma 1.vietu.
4.Boys Noize -
"XTC" (The Chemical Brothers Remix) [Boysnoize Records]
(from single
"XTC / Ich R U")
Tas notika 2010.gadā. Togad
iznāca pagaidām pēdējais The Chemical
Brothers studijas albums „Further”. Albumam nebija ne vainas, bet to stipri
aizēnoja viens fantastisks remikss singlam „Swoon”, ko izveidoja... vācu
producents Boys Noize. Lieki teikt,
ka šis remikss bez variantiem arī uzvarēja 2010.gada labāko remiksu kategorijā,
kas tolaik gan mums vēl saucās „Deju Zāļu Himna”. Trīs gadi riņķī, un The Chemical
Brothers ir atdevuši parādu, radot elpu aizraujošu rīmeiku Boys Noize singlam
„XTC”, kas oriģinālā, maigi izsakoties, nebija īpaši baudāms. Mančestras deju
mūzikas leģendas pierāda, ka pulveris vēl ir sauss, un atgādina 2008.gada
koncertu, kad man likās - no basu radītajām vibrācijām tūlīt apstāsies sirds.
AMGmusic rakstīja: „Šis rīmeiks (...) ir
negaidīta un galvu reibinoša atgriešanās 90’to gadu rave un acid noskaņās, kas
nonesīs jumtu ne vienai vien ballītei šogad.”. Marta remiksu topā ieņēma
1.vietu.
3.The Knife -
"Let's Talk About Gender, Baby" (Planningtorock Rework) [Mute]
(released as a
single on October 14th)
Pēc septiņu gadu pauzes šogad
uz skatuves (gan pārnestā, gan tiešā nozīmē) atgriezās ietekmīgākais skandināvu
elektroniskās mūzikas duets The Knife.
Tiesa, droši vien tikai retais gaidīja, ka jaunais albums „Shaking The
Habitual” būs teju 100 minūšu garš, vietām psihopātisks tumšas tehno mūzikas
manifests. Savukārt septembrī Boltonas/Berlīnes producente Planningtorock tomēr parūpējās, lai The Knife jaunā albuma
skaņdarbus var atskaņot arī mierīgākos deju plačos un pat radiostacijās. „Full
of Fire” ir pārtapis par „Let’s Talk About Gender, Baby” un līdz nepazīšanai
mainījies arī muzikāli. AMGmusic tolaik rakstīja: „Ja The Knife oriģināls ir industriāls tehno, balstīts uz griezošu un
aukstu ritmu, tad Planningtorock rīmeiks ir lipīgs diskotēku hīts, balstīts uz
vienkāršas un lipīgas sintezatora tēmas.”. Septembra remiksu topā ieņēma
1.vietu.
2.Pulp -
"After You" (Soulwax Remix) [Rough Trade]
(released as a 12”
vinyl on April 20th)
Nonākam līdz vienīgajam
producentu duetam, kas AMGmusic labāko remiksu Top 10 bija pagājušajā gadā, un
turpat, tikai vairākas vietas augstāk atrodas arī šogad. Pērn viņi radīja disko
versiju jau tā disko noskaņās ieturētajam Arcade
Fire 2010.gada skaņdarbam „Sprawl II (mountains beyond mountains)”, bet
šogad ķērušies pie Pulp. Brāļi
Dīvoli jeb Soulwax no Beļģijas bija
viens no populārākajiem un arī ražīgākajiem deju mūzikas projektiem pagājušās
desmitgades pirmajā pusē, taču pēdējos gados kvantitāti aizstāj ar kvalitāti.
Viņu pēdējais albums datēts ar 2007.gadu, bet pēdējos gados vispār radījuši
vien pāris remiksus. AMGmusic tolaik rakstīja: „Šis ir ne tikai viens no pagaidām 2013.gada izcilākajiem remiksiem, bet
viens no Soulwax karjeras labākajiem darbiem, būtībā no oriģināla saglabājot
vien, kā jau allaž, izcilo Džāvisa balsi.”. Zināt, kas ir pats interesantākais?
Skaņdarba oriģināla producents ir Džeims Mērfijs. Khm, khm. Skatīt zemāk.
Aprīļa remiksu topā ieņēma 2.vietu.
01.David Bowie -
"Love Is Lost" (Hello To Steve Reich By James Murphy Remix)
[Columbia]
(from LP "The Next Day" deluxe edition)
Gan klausoties LCD Soundsystem ierakstus, gan
skatoties dažādas intervijas, vienmēr pārņem sajūta, ka Džeimss Mērfijs īpaši
neiespringst uz sasniegumiem. Varbūt pie vainas ir viņa mānīgi rāmais,
omulīgais vienkārša tusētāja izskats, varbūt tas, ka ar izdoto ierakstu
daudzumu 43 gadus vecais producents nekad nav pārspīlējis, allaž kvalitātei
piešķirot galveno nozīmi. Šogad, kad pēdējais (un vismaz pagaidām tas tiešām
arī paliks pēdējais) LCD Soundsystem albums ir jau divarpus gadus vecs, bet
neko citu muzikāli Mērfijs nav pasācis, par viņu jārunā gan gada labāko albumu
sakarā, gan arī par vienu no desmitgades izcilākajiem remiksiem.
AMGmusic rakstīja: „Mērfijs, kurš ar remiksiem nebija
nodarbojies sešus gadus, intervijā BBC Radio 6 atzinis, ka vienmēr no oriģināla
ir centies saglabāt tikai vokālu, ap kuru lipināt kopā pārējos ingredientus. Tā
tas ir arī šajā gadījumā, kad teju trešdaļa no 10 minūšu garā remiksa būtībā
balstīta uz komponista Stīva Reiha 1972.gada skaņdarba „Clapping Music” bāzes.
Savukārt miksa vidū mēs izdzirdam klasiskā 1980.gada Bovija „Ashes To Ashes”
sintezatora skaņas. Pārējais ir Džeimss Mērfijs, kas, pilnībā pārveidojot
skaņu, pratis izcilā veidā saglabāt oriģināla svinīguma un arī zināmas nolemtības
auru. Izcili. „OH WHAT HAVE YOU DONE?”. Oktobra remiksu topā ieņēma
1.vietu.