Dikti bijām samīlējušies
Ņūdžersijas guļamistabas mūziķa Deiva Hauka jeb Memory Tapes mūzikā 2009.gadā. Gandrīz neviena saulrieta ballīte
neiztika bez lieliskā singla „Bicycle”, kam sekoja ļoti veiksmīgs debijas
albums „Seek Magic”. 2010.gadā mūziķis nāca klajā ar veselu lērumu remiksu,
savukārt gadu vēlāk mazliet apbēdināja ar visai neizteiksmīgu plati „Player
Piano”. Šogad mūziķis bija mazliet pieklusis, bet nu zināms, ka decembrī tiks
izdots Memory Tapes trešais albums „Grace/Confusion”. To šobrīd ievada astoņu
minūšu garš skaņdarbs „Sheila”, kas jau stipri atgādina to Deivu, kas mums tik
ļoti iepatikās pirms trim gadiem. Vienlaikus kustinoša, bet arī melanholiski skumja
kompozīcija, kuras laikā minētās astoņas minūtes aizlido kā nebijušas.
Jessie Ware -
"Night Light" (Joe Goddard Remix) [PMR]
(no official
release info)
Arvien straujāk tuvojas gada
beigas, un jau šīs nedēļas nogalē AMGmusic sāks pārcilāt 2012.gada labākos
albumus, kādu šogad bijis ne mazums. Starp labākajiem debijas darbiem pavisam
noteikti pieminams arī Džesijas Veiras
albums „Devotion”. Tajā atrodama arī burvīgā dziesmiņa „Night Light”, kurai
nupat kā prezentēts videoklips, kā arī jauns remikss no viena mums ļoti labi
zināma vīra – Hot Chip dalībnieka Džo Godarda. Veiras samtainā un
plūstošā balss saglabā soul/r’n’b
noskaņu, kas papildināta ar burvīgiem, tipiskā Godarda manierē ieturētiem house bītiem. Viss liecina, ka šis būs
„Devotion” nākamais singls.
CHVRCHES -
"The Mother We Share" (A JD Twitch Optimo Mix) [National Anthem]
(from f/c single
"The Mother We Share", out November 5th)
Septembrī AMGmusic Jums
piedāvāja silti mīlīgo Glāzgovas apvienības CHVRCHES singlu „The Mother We Share”. Tolaik arī norādījām, ka
oficiāli singls tiks izdots 5.novembrī. Kā jau šādos gadījumos bieži notiek,
tas tiks papildināts arī ar remiksiem. CHVRCHES tautietis JD Twitch no dueta Optimo,
nezaudējot dziesmas gaišo noskaņu, radījis mazliet elektrizētāku versiju, kas
vairāk derēs disko zālēm.
Solandža Noulza jau vairākus gadus nav vairs tikai slavenās
popzvaigznes Bejonsī mazā māsiņa. Nebūtu gan īsti korekti salīdzināt abu māsu
muzikālos skanējumus, jo viena ir glamūra un komercijas pārpildīta zvaigzne,
kamēr otras ierakstos jūtams siltums, retro-soul noskaņas un daudz sirsnīgāka
attieksme pret mūziku. Nākamā gada sākumā Solandžai nāks klajā trešais studijas
ieraksts, ko šobrīd ievada jaunākais singls „Losing You” – pagaidām
viennozīmīgi labākais pop-hīts, kādu AMGmusic no šīs dāmas ir dzirdējis.
Bērnības Milicija
- "Pasaule Ir Neērta Vieta" [self-released]
(no official
release info)
Kamēr mēs vēl visi gaidām Bērnības Milicijas, cerams, topošo
trešo studijas albumu, grupa šonedēļ nākusi klajā ar jaunu, turklāt pirmo savā
karjerā video dziesmai „Pasaule Ir Neērta Vieta”, kas jau labu laiku tiek
atspēlēta koncertos. Gaumīgā videoklipa autore ir Zane Raudiņa, bet mums vēl
svarīgāk ir tas, ka pats singls turpina apliecināt, ka Jura Simanoviča vadītais
kolektīvs ir viena no baudāmākajām grupām Latvijas mūzikā pēdējos desmit gados.
AMGmusic komentārs:„Pirmoreiz klausoties un cenšoties izvērtēt
„Until The Quiet Comes”, gandrīz uzkāpu uz tā paša grābekļa, kas ierīvēja pieri
2010.gadā, kad pirmoreiz iepazinos arFlying
Lotus iepriekšējo albumu „Cosmogramma”. Proti, pieļāvu divas kļūdas uzreiz
– pirmkārt, klausījos albumu t.s. „strīmā” jeb ne visai labas kvalitātes ierakstā.
Otrkārt, neviļus analizēju albumu, nevis kā veselu kopumu, bet iedziļinājos
katrā dziesmā jeb muzikālajā fragmentā atsevišķi. Nepareizi!
Nē, materiāla analīzei šeit,
protams, ir atliku likām. Flying Lotus (īstajā vārdā Stīvens Elisons) jau pirms
vairākiem gadiem sevi pieteica kā vienu no spožākajiem skaņu meistariem
21.gadsimtā, ko spoži apliecina arī „Until The Quiet Comes” platē, spēlējoties
ar dažādām skaņu cilpām, tikšķiem, plunkšķiem un ko tik vēl ne, ka brīžiem
rodas sajūta – šeit ir ielikts viss, ko vien elektroniskajā mūzikā vispār
iespējams ielikt. Taču visupirms šo albumu tomēr gribētos vērtēt no emocionālā
viedokļa, proti, no tā, kādā pasaku un noskaņu pasaulē šī plate ieved.
Daudzviet mūzikas presē jau ir
apcilāta tēma par Elisona dzimtas koku – jaunais mūziķis ir radinieks izcilajai
džeza pianistei Alisei Koltreinai.
„Until The Quiet Comes” ir pirmais FlyLo albums, kurš vistiešākā veidā vispirms
asociējas tieši ar džezu. Kāds mūzikas mēdijs šo plati pat jau paspējis nodēvēt
par „digitālās ēras džeza albumu”, un
tas nav tālu no patiesības. Elisons šo gadu laikā ir krietni pielicis arī
klavierspēlē, ko apliecināja nesenā intervijā, un tieši šī nianse visvairāk
krīt ausīs, klausoties albumu. Šis burvīgais kontrasts starp elektronisko pasauli
un gadsimtu vecāko mūzikas virzienu – džezu.
„Until The Quiet Comes”
noteikti ir daudz piezemētāks, mazāk ambiciozs par pirms diviem gadiem izlaisto
„Cosmogramma”, ko mūzikas prese nodēvēja par „elektroniskās mūzikas simfoniju”. Taču tieši šis vieglums un
neiespringtība ir palīdzējusi FlyLo radīt karjeras viengabalaināko, nosvērtāko
un, iespējams, ietekmīgāko albumu. Piepalīdzot vokālistiem Thundercat, Tomam Jorkam,
Nikijai Randai un Erikai Badū, „Until The Quiet Comes” ir
gan gada skaistākais sapņu albums, gan arī muzikāli robežas noārdošākais darbs.
Kaut kas liek domāt, ka par šo albumu mēs vēl runāsim pēc gadiem desmit. Vai
divdesmit. Vai piecdesmit. Vai simts... Jo būsim godīgi – vai tiešām mēs visi
tā pa īstam 2000.gadā novērtējām „Kid A”?”