01 februāris, 2013

ALBUMS: Local Natives – Hummingbird

Local Natives – „Hummingbird”
Release date: 28/01/2013
Label: Infectious
AMG rating: 8/10

Saulainā un skaistā ASV rietumkrasta slavenākā pilsēta Losandželosa mūzikas kontekstā vairāk pazīstama kā hip-hopa, sērf-roka, alt-roka un šaurākās aprindās arī noise/hardcore mītne. Patīkams pārsteigums bija 2009.gada Local Natives debijas albums „Gorilla Manor”, ko presē nereti salīdzināja ar Fleet Foxes.

Grupas otrais studijas albums „Hummingbird”, kas tapis Ņujorkā kopā ar The National ģitāristu Āronu Desneru, skan plašāk, eksplozīvāk un melanholiskāk. Jau pirms trim gadiem grupa tika slavēta par izcilo melodiju izjūtu, kas nav pazaudēt arī šeit, toties puiši, kas uzsver, ka visas dziesmas sacer un ieraksta kopā, auguši tekstuāli.

Starp abiem albumiem ar grupu notika divas nozīmīgas, bet sāpīgas lietas. 2011.gada maijā nācās šķirties no basģitārista Endija Hamma, kas pameta grupu, savukārt pagājušajā vasarā nomira grupas solista Kelsija Aijera māte. Par pēdējo vistiešāk un ārkārtīgi aizkustinoši Kelsijs dzied skaistajā albuma izskaņas dziesmā „Colombia”: „If you never felt all my love / I pray now you do”.

Tikmēr muzikāli šeit ir pilns ar pērlēm. Izcils ir akustiski sāktais „Mt. Washington”, kas pievienojoties ritmam un basam, pakāpeniski nonāk līdz kulminācijai ar Aijera emocionālo vokālu: „I don’t have to see you right now”. Tikpat satriecoši ir arī „Black Spot”, kas noteikti ir depresīvākais un piesātinātākais albuma skaņdarbs, kā arī jau pirms kāda laika dzirdētais singls „Heavy Feet”, kurā Local Natives visvairāk atgādina albuma producenta Desnera grupu The National.

Vienmēr patīkami redzēt, kā jauni mūziķi pilnveidojas un aug. Ar „Hummingbird” Local Natives pierāda, ka ir uz pareizā ceļa, un dāvā mums pagaidām romantiskāko un skaistāko 2013.gada albumu.

RMX: Cat Power -"Manhattan (Ryan Hemsworth Remix)


Cat Power  - "Manhattan" (Ryan Hemsworth Remix feat. Angel Haze) [Matador]
(no official release info)

Nu jau vairs pat neatceros, kad pirmoreiz gribēju rakstīt par 22 gadus jauno kanādiešu producentu Raienu Hemsvortu – mākslinieku, kurš pērn izpelnījās neskaitāmas uzslavas mūzikas presē par daudzajiem remiksiem, tai skaitā Grimes hītam „Genesis” un Mikky Ekko – „Pull Me Down”. Vēl šī gada sākumā Hemsvorts izdeva fantastisku singlu „BasedWorld”, bet arī tad kaut kas sakrita, ka par šo skaņdarbu pastāstīt nesanāca.

Smieklīgi, bet arī šorīt ir akūts laika trūkums, taču nu jau klusēšana līdzinātos noziegumam pret mūziku. Producenta jaunākais rīmeiks ir Cat Power singlam „Manhattan” no dziedātājas pagājušā gada albuma „Sun”. Hemsvorts nereti savos miksos dziesmas pārvērš līdz pilnīgai nepazīšanai, un šis ir spilgts pierādījums. Pieaicinot citu jauno uzlecošo zvaigzni – reperi Angel Haze – Hemsvorts rada atmosfērisku electro-pop balādi ar r’n’b esenci.

31 janvāris, 2013

A-LIST: Jagwar Ma - The Throw


Jagwar Ma - "The Throw" [Marathon Artists]
(released as a single on January 27th)

Ir mūzikas stili, kuri piedzīvo spožus, bet ļoti īsus uzplaukumus. Reti sanāk atcerēties, ka 90’to gadu sākumā britu salās juka prātā dēļ t.s. „madchester” kustības. Pēdējoreiz šo stilu atminējos 2010.gada vasarā, kad Positivus festivālā ekstāzē uzmetu kreklu uz skatuves Happy Mondays uzstāšanās laikā, bet šo pirmdien atmiņu atsvaidzināja Jagwar Ma lieliskais debijas singls „The Throw”.

Interesanti, ka Jagwar Ma nav no Mančestras, pat ne no Lielbritānijas. Tas ir jauns trio no Austrālijas, par kuru informācijas, protams, vēl ir stipri maz. Turklāt par to pašu grupa savā tviterkontā ar smīnu norāda: „neprecīza”. Pie savām ietekmēm Jagwar Ma nemaz nemin nevienu Madchester grupu, un, taisnību sakot, šeit patiešām saklausāmas dažādas nianses, tai skaitā 70’to gadu psihodēlija, kas vēl vairāk jūtama pirmajos grupas skaņdarbos.

„The Throw” miksējis pazīstamais producents Jūens Pīrsons, tas digitāli pieejams jau šobrīd, bet vinila platē tiks izdots februāra beigās.

Depeche Mode - Heaven


Depeche Mode - "Heaven" [Sony Music]
(from f/c LP "Delta Machine", out March 25th)

Vakar 9:00 pēc Losandželosas laika vietējā radiostacija KROQ – izsenis lieli DM draugi – pirmatskaņoja pasaulei jauno Depeche Mode singlu „Heaven”, kas ievada martā gaidāmo grupas trīspadsmito albumu „Delta Machine”. Tiesa, neviena ASV radiostacija nevar mēroties spēkiem ar krievu mūzikas pirātiem – jau vairākas stundas pirms „pirmizrādes” dziesma peldēja interneta tīklos.

Tāda normāla, parasta dziesma,” kāds anonīms cilvēks šorīt komentēja TVNET. Šķiet, tikai dāmas, kas itin viegli gūst orgasmu, tikai izdzirdot Gahana (vispār latviski pareizi būtu „Gāna”, bet neraustīšu lauvu (DM fanu) aiz ūsām) balsi, varētu šo viedokli apstrīdēt. Tukša, garāmejoša, emocijas neraisoša, prātā nepaliekoša dziesma pat pēc 10 noklausīšanās reizēm, kas tā īsti neiederētos pat visai viduvējajā Gahana 2003.gada solo albumā „Paper Monsters”, kura skanējumu tā visvairāk atgādina. Starp citu, dziesmas autors ir Mārtins Gors.

Cita lieta ir ar singla b-puses skaņdarbu, kas jau ir krietni vien interesantāks. Paradoksāli, bet „All That’s Mine” autors ir Deivs Gahans, kura dziesmu rakstīšanu apšaubījis ne viens vien karstasinīgs fans. Harmoniju ziņā neko jaunu šis gabals gan nenes, arī tekstuāli Gahans joprojām ir visnotaļ garlaicīgs, taču šeit jau ir jūtamāk piestrādāts pie aranžijas, radot tumšāku noskaņu un vairākas interesantas vietas, kas nedaudz atgādina to Depeche Mode, ko mēs pazinām 90’tajos gados.

Uz pozitīvās nots – vismaz singla vāciņš ir smuks! Un maxi-singlā, kas tiks izdots pirmdien, būs remiksi no Blawan un Matthew Dear vs Audion. Varbūt, ka tomēr būs vērts nopirkt.

Club 8 - Kill Kill Kill


Club 8 - "Kill Kill Kill" [Labrador]
(released as a single on January 14th)

Zviedru dueta Club 8 jaunākais singls „Kill Kill Kill” nu jau gandrīz divas nedēļas atrodas AMGmusic fonotēkā. Iemesls, kāpēc tikai tagad piedāvāju Jums to noklausīties, ir tāds, ka visas divas nedēļas nevarēju saprast – ir vai nav šis pelnījis vietu A-LISTē. Noteikti smeldzīgākais singls ierasti dzīvespriecīgajā Club 8 katalogā, kas aizskar dzīvnieku nokaušanas tēmu. „The voices from the other side / God I hope they very soon go quiet,” dzied Karolīna Komsteta un dziesmas Twin Peaks noskaņu vēl paspilgtina dramatiskie ērģeļu uznācieni.

30 janvāris, 2013

RMX: How to Dress Well - & It Was U (Elite Gymnastics Remix)


How to Dress Well - "& It Was U" (Elite Gymnastics Remix) [Weird World]
(available as a free download)

Parasti izlaižu ziņas lielajos mūzikas portālos, kur tiek runāts par mākslinieku gaidāmajām koncertturnejām. Pārāk sāpīgi vienmēr smagi nopūsties, ka mūsu platuma grādiem brauc garām visi interesantie jaunie mākslinieki, jo īpaši jau r’n’b stilā spēlējošie. Tāpēc ļoti patīkams pārsteigums bija pirmdien pie ziņas par Toma Krella jeb How To Dress Well Eiropas tūri pavasarī ieraudzīt arī Rīgas vārdu, par ko, protams, liels paldies organizētājiem. 8.maijā Palladium koncertzālē gaidāms viens no skaistākajiem koncertiem Latvijā 2013.gadā.

Vienlaikus ar ziņu par koncertu datumiem, Toms savā soundcloud.com vietnē ievietoja arī jaunu skaņdarbu. Tas ir viņa pērnā gada albuma „Total Loss” dziesmas „& It Was U” rīmeiks, ko veidojis neviens cits kā mums labi pazīstamais Džeimss Brūkss jeb Elite Gymnastics. Jau oriģinālā šis ir viens no gaišākajiem How To Dress Well darbiem, bet EG pievienojis sev raksturīgus, taču šoreiz izteikti maigos sintezatorus un stīgu instrumentus, radot ļoti labu skaņu celiņu čillautam... pludmalē. Jāatceras par šo vasarā!

A-LIST: Autre Ne Veut - Play by Play


Autre Ne Veut - "Play by Play" [Software]
(from f/c LP "Anxiety", out February 26th)

Bruklinas mūziķis Arturs Ašins jeb Autre Ne Veut jau bija izdevis divus atzītus ierakstus (2010.gada debijas albumu „Autre Ne Veut” un 2011.gada EP „Body”), kad līdz AMGmusic atnāca viņa lieliskais pagājušā gada A-LIST singls „Counting”. Tolaik jau minēju, ka 2013.gada februārī mākslinieks izdos otro plati, kuru tagad ieskandina jauns singls.

Nu jau, cerams, mani neviens nav jāpārliecina, ka r’n’b pēdējos pāris gados piedzīvojis radikālākās, līdz ar to arī interesantākās pārmaiņas. Par 2011.gada varoni kļuva kanādietis Ābels Tesfejs jeb The Weeknd ar izteikti tumšo, andergraundisko skanējumu, semplus aizņemoties no neatkarīgās indī mūzikas. Savukārt pērn tas bija Frenks Oušens, kurš savu satriecošo stāstnieka talantu papildināja ar klasisko r’n’b un soulmūzikas skaņu elementiem. Ļoti gribētos cerēt, ka šis varētu būt Autre Ne Veut gads!

Kāds populārs amerikāņu mūzikas portāls jaunāko Autre Ne Veut singlu „Play By Play” salīdzinājis ar Prinsa klasisko „Purple Rain”, un diezgan trāpīgi. Ašina apbrīnojamākais trumpis ir spēja klusinātā un intīmā r’n’b skaņdarbā iedvest saviļņojošu grandiozitāti, kas robežojas ar stadionisku electro-pop skanējumu. 80’to gadu popmūzikas ietekme ir uzkrītoša, taču vienlaikus tai pārlieku izvērsties neļauj teicamais aranžējums, kam (mans minējums) varētu būt tiešs sakars ar Artura Ašina labu draugu un iedvesmotāju Danielu Lopatinu (Oneohtrix Point Never), uz kura leibla Software Recordings arī tiks izdots albums „Anxiety”.

Chlöe Howl - Rumour


Chlöe Howl - "Rumour" [Columbia]
(no official release info)

Mēneša sākumā, apskatot decembra piecus svarīgākos singlus, vērsu Jūsu uzmanību arī kādai 17 gadus jaunai dāmai no Londonas, kam piesardzīgi prognozēju lielu izaugsmi 2013.gadā. Joprojām nav informācijas, kad varētu iznākt kāda oficiāla Hlojas Haulas relīze, taču klāt ir viņas otrais singls. Ja debijas singls „No Strings” bija jauneklīgs un rotaļīgi agresīvs, tad jaunākais „Rumour” jau ir daudz smagnējāks un tekstuāli personiskāks darbs. Ja rudmatainajai jaunkundzei tiešām viss izdosies, viņa varētu kļūt par patīkamu vēsmu komerciālās popmūzikas žanrā.

A-LIST: The Knife - Full Of Fire


The Knife - "Full Of Fire" [Brille]
(from f/c LP "Shaking The Habitual", out April 8th)

2006.gadā, kad iznāca līdz šim pēdējais The Knife albums „Silent Shout”, diez vai bija daudzi, kas spēja iedomāties, kādu ietekmi tas atstās uz elektronisko mūziku. Vēl jo vairāk, ņemot vērā, ka brāļa un māsas Olofa un Kārinas Dreijeru duets tolaik, kad vēl nepietika ar dažiem peles klikšķiem, lai iegūtu visu vajadzīgo mūziku, vairāk bija tāds underground kulta ansamblis stila cienītājiem. Tomēr dažus gadus vēlāk The Knife skanējums jau ir firmas zīme. Līdz ar to vecais, labais jautājums – ko darīt tālāk? Turpināt to ekspluatēt, radīt ko pilnīgi jaunu vai izvēlēties kompromisu?

Līdzīgi kā gadījumā ar Burial un citiem šādu likteni piedzīvojušiem mūziķiem, The Knife palikuši pie kompromisa varianta. Neviens klausītājs, kas dzirdējis kaut vienu The Knife dziesmu, nesajauks „Full of Fire” ar kādu citu grupu. Šeit ir visas tipiskākās dueta nianses, ieskaitot drūmo, robotizēto Kārinas vokālu, maršējošos bungu mašīnas ritmus un sasaldētās sintezatoru skaņas. Taču pirmais, kas krita ausīs jau pēc pagājušās nedēļas vidū dzirdētā dziesmas 30 sekunžu fragmenta, ir... TEHNO pamats. Industriāls, spocīgs un hipnotizējošs tehno, kas neatlaiž visas deviņas minūtes. Tāds, ko varētu izdot vācu slavenais leibls Kompakt.

Jaunais albums „Shaking The Habitual”, kas iznāks aprīļa sākumā, ir... gatavi?... vairāk nekā 90 minūšu garš! Garākais skaņdarbs albumā ir gandrīz 20 minūšu garumā. Protams, nespriedīsim par albumu pēc viena singla noklausīšanās, bet, ja šādi The Knife turpinās arī albumā, tad ir tikai divi varianti – vai nu tas būs smags pārbaudījums ne tikai parastiem klausītājiem, bet pat The Knife cienītājiem, vai nu mēs sagaidīsim revolūciju arī tehno žanrā.

29 janvāris, 2013

A-LIST: Dead Gaze - I Found The Ending


Dead Gaze - "I Found The Ending" [Palmist]
(from f/c LP "Dead Gaze", out March 25th)

Jo tālāk turpinās 2013.gada pirmais mēnesis, jo trakāk kļūst mūzikā. Es to domāju labā nozīmē – katru nedēļu dažādas slavenības un mega-slavenības atgriežas ar jauniem singliem, izziņo jaunus albumus vai dodas jaunās koncertturnejās. Tikmēr mēs atrodam jaunas dziesmas no ne tik zināmiem māksliniekiem, kam būs lemts iekļūt 2013.gada labāko singlu sarakstā. Pagājušās nedēļas CYMBALS singlam pievienojas Dead Gaze darbs „I Found The Ending”.

Ne velti pieminu CYMBALS. Lai arī stilistiski atšķirības dziesmas, tomēr šīs nedēļas labākajam singlam ir uzkrītošas līdzības ar pagājušās nedēļas labāko dziesmu. Proti, sentimentāli saulaina galvenā sintezatora melodija un teju himnisks piedziedājums. Atšķirīgais un interesantais ir lieliskā elektriskā ģitāra, kas iet viscaur dziesmai, nepazūdot arī minētā cukurotā un kristalizētā sintezatora vilnī. Līdz ar to noslēdzošais „I found the ending / I found the ending” izklausās tik emocionāli un skaisti, cik vien var cilvēks justies, atradis ilgi meklētu lietu/vietu.

Kas attiecas uz Dead Gaze, tas ir Misisipi iedzīvotāja Koula Fērlova radīts muzikāls projekts, kas koncertu vajadzībām pārtop par kvintetu. Mūziķis jau kopš 2009.gada pašrocīgi izdevis vairākas singlu plates un pat albumus, kas gan visi jau esot sen izpārdoti. Tamdēļ FatCat Records mazais brālītis Palmist martā gatavojas izdot tādu kā „best-of” kompilāciju, kurā atlasīti labākie Dead Gaze darbi, ieskaitot arī jaunas kompozīcijas kā šo. Pats Fērlovs „I Found The Ending” sauc par pagaidām labāko no saviem darbiem un droši vien būtu dīvaini, ja viņš tā nedarītu. Vismaz AMGmusic improvizētais ofiss atkal ir saules pārpildīts.

Feathers - Land Of The Innocent


Feathers - "Land Of The Innocent" [tba]
(from f/c LP "If All Now Here", out April 15th)

90’tajos gados un vēl drusku vēlāk bijām pieraduši pie meiteņu popmūzikas grupām. Pēdējos gados dāmas arvien biežāk ņem rokās ģitāras un sēžas pie bungām, lai „girl power” vilni ienestu rokmūzikā, bet uz sitienu tā īsti pat nenosaukšu nevienu grupu, kurā meiteņu kvartets ņemtos ap sintezatoriem, radot padrūmu, naksnīgu synht-pop mūziku 80’to tradīcijās ala Depeche Mode vai pat Fad Gadet manierē.

Tad nu iepazīstamies ar amerikāņu kvartetu Feathers, kurā apvienojušās četras jaunas dāmas ar grieķu izcelsmes vokālisti Anastasiju Dimū priekšgalā. Kamēr daudzi jaunie mūziķi rautin raujas uz Ņujorku, ņujorkiete Dimū izvēlējusies pretēju ceļu – doties uz karstajiem Teksasas tuksnešiem un radīt muzikālos piedzīvojumus tur. Feathers pirmie singli interneta vidē nonāca jau vairāk nekā pirms gada, taču nupat gatavībā ir grupas debijas albums (diemžēl tā arī neizdevās atrast informāciju, kas to izdos), līdz ar ko aktualizējies arī meiteņu lielākais hīts „Land of the Innocent”.

Albums, ko producēt palīdzējis Zola Jesus skaņu vīrs Braiens Fūts, bet miksējis Stīvs Depalo, kas strādājis arī pie Cold Cave skaņas, iznāks aprīlī. Tikmēr, ja sanāk būt SXSW festivālā šogad, ir vērts uzmest aci arī šīm dāmām!

Iceage - Ecstasy


Iceage - "Ecstasy" [Matador]
(from f/c LP "You're Nothing", out February 18th)

Kautrīgie un ārēji naivi miermīlīgie tīņi no Dānijas, kas 2011.gadā debitēja ar ļoti labu un enerģijas pārpilnu albumu „New Brigade”, februārī atgriezīsies ar otro plati „You’re Nothing”. Pagājuši divi gadi, puiši pārkāpuši 20 gadu slieksni, nospēlējuši vairākus desmitus koncertus Ņurjokā vien, nerunājot par citām mūzikas lielpilsētām, bet muzikālais raksturs mainījies nav – Iceage joprojām visas emocijas atstāj, izsūcot enerģiju no saviem instrumentiem un kopā ar solista Eliasa Bendera Ronnefelta monotono balsi hipnotizējot klausītājus. Izskatās, ka pēc nepilna mēneša saņemsim vēl vienu lielisku punk-rock ierakstu.