29 decembris, 2012

Nedēļas Mūzikas Apskats (GADA SINGLI)


NEDĒĻAS MŪZIKAS APSKATS 21.12.2012.

2012.GADA 10 LABĀKIE ALBUMI

TRACKLIST:

M83 - "Midnight City" [Naive]
John Talabot feat. Pional - "Destiny" [Permanent Vacation]
Beach House - "Lazuli" [Sub Pop]
Bat For Lashes - "Laura" [EMI]
Purity Ring - "Obedear" [4AD]
Grizzly Bear - "Yet Again" [Warp]
DIIV - "Doused" [Captured Tracks]
Jessie Ware - "Wildest Moments" [Island]
Frank Ocean - "Pyramids" [Def Jam]
Grimes - "Genesis" [4AD]
Twin Shadow - "Run My Heart" [4AD]


2012: GADA SINGLI (10.-.1.vieta)



2012.GADA SINGLU TOP 100
4.DAĻA (10.-1.vieta)


10.John Talabot feat. Pional - "Destiny" [Permanent Vacation]
(2.vieta Februāra Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Tikai 2009.gadā ar debijas singlu „Sunshine” mūzikas pasaulē atzīmējies spāņu producents Džons Talabots pēdējā gada laikā kļuvis par vienu no interesantākajiem atklājumiem elektroniskās un house mūzikas lauciņā. „Destiny”, kas tāpat kā janvārī baudītais „So Will Be Now...” tapis kopā ar kompanjonu Pional, sablabājot balearic stilam piemītošos stiklainos piesitienus, piedāvā piecu minūšu garumā izlīdzinātu naksnīgu un emocijām bagātu ceļojumu deep/electro skaņās.”

9.Beach House - "Lazuli" [Sub Pop]
(4.vieta Aprīļa Top 20)

AMGmusic rakstīja: „„Myth” apskatā minēju, ka pagaidām Beach House albumi ir ar augšupejošu tendenci, proti, viens labāks par nākošo, kulmināciju sasniedzot 2010.gadā ar „Teen Dream”. Tagad, kad mūsu rokās nonācis „Lazuli”, tā vien šķiet, ka šī tendence turpinās saglabāties. Beach House ir radījuši kārtējo saulaini smeldzīgo dziesmu, kādas prot radīt tikai Viktorija Legrānda un Alekss Skallijs. Šīs dziesmas interesantākā iezīme ir tā, ka savu kulmināciju tā sasniedz dziesmas noslēgumā, kad Legrāna, dziesmai it kā jau ieejot beigu fāzē, atkārtoti izdzied rindiņas: „Like no other / You could be replaced”, dziesmai atkal uzsprāgstot no jauna un kļūstot par nedaudz himniskai. Beach House ir formā!”

8.Bat For Lashes - "Laura" [EMI]
(1.vieta Jūlija Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Pakistāniešu izcelsmes britu dziedātājai Natašai Hānai jeb Bat For Lashes AMGmusic ir bijis tas prieks sekot līdzi no viņas pirmajiem, 2006.gadā izlaistajiem singliem „Trophy” un „Prescilla”. Jau tolaik šo dziedātāju pielīdzināju tādai britu leģendai kā Keita Buša, un, kā rāda trešā albuma „The Haunted Man” pirmais singls, nebūšu kļūdījies – šī dāma ir liels britu popmūzikas sasniegums, kurai patlaban ekvivalentu nav. Jaunākais singls „Laura” ir pārsteidzoši smeldzīgs un stindzinošs stāsts par nodošanos bohēmai, atkarību no ballītēm un tam loģiski sekojošo vientulību un depresiju. „Oh, Laura, you’re more than a superstar,” gandrīz vai lūdzas piedziedājumā Bat For Lashes dziesmas galvenajai varonei. Tiesa, dažreiz nodošanās bohēmai arī ir bēgšana no vientulības. Šīs pārdomas dziesmu padara vēl jo dziļāku un skaistāku.”

7.Purity Ring - "Obedear" [4AD]
(1.vieta Aprīļa Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Dažreiz skaņdarbs ir tik mežonīgi skaists, ka, to pirmoreiz klausoties, acīs nez kāpēc sariešas asaras. Var jau norakstīt to uz manu emocionalitāti, bet var arī teikt, ka Purity Ring ir atraduši perfekto recepti, kā savienot trīs jau sen savienotus komponentus – dabstepu, r’n’b un popmūzikas melodiju, kas šoreiz ir Purity Ring galvenā veiksmes atslēga. Tik sasodīti lielisks piedziedājums ir jāmeklē ar uguni. Jūlijā iznāks jauniņo kanādiešu debijas albums „Shrines”, un atliek tikai minēt, kādā virzienā šis albums būs ievirzīts. Ja pirmie treki izklausījās kā savdabīga spēlēšanās ar elektroniku un dabstepa ritmiem, tad, kā jau minēju, „Obedear” ir izcila popmūzikas melodija, kas ieģērbta ārkārtīgi skumjā, bet vilinošā muzikālā ietērpā, saglabājot sev uzticamos klikšķus un pīkšķus. Kaut kas no Grimes, kaut kas no Burial, kaut kas no SALEM, kaut kas no Jessie Ware... Bet rezultāts ir absolūti fantastisks!”

6.Grizzly Bear - "Yet Again" [Warp]
(1.vieta Augusta Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Patīkami šokēt turpina Bruklinas indie kvartets Grizzly Bear. 2009.gadā radījuši vienu no tā gada kritiķu atzītākajiem albumiem „Veckatimest”, apvienība septembrī būs klāt ar ceturto studijas ierakstu „Shields”. Jau tā pirmais singls „Sleeping Ute” patīkami pārsteidza ar elegantajām ģitāras cilpām un Daniela Rosena maigo vokālu. Jaunākais grupas singls „Yet Again”, kas tika publiskots vakar, ir vēl viens solis uz priekšu. Pirms vairākiem gadiem Grizzly Bear bija ārkārtīgi lielā sajūsmā, iesildot Radiohead viņu ASV tūrē, un „Yet Again” rada tiešas asociācijas tieši ar šo leģendāro britu apvienību.”

5.DIIV - "Doused" [Captured Tracks]
(3.vieta Maija Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Nomainījis nosaukumu pret DIIV, lai neradītu juridiskas domstarpības ar kādu beļģu apvienību Dive, Zakarijs Kouls Smits un viņa kolektīvs nācis klajā ar jaunu singlu, kas ir pilnīgi jebkas, tikai ne Beach Fossils atgādinošs skaņdarbs. Post-punk ietekmes gan saglabājušās, taču šis ir izteikti enerģisks, tumšs treks, kas vairāk sasaucas ar latviešu leģendām Aurora un viņu singlu „Barjera”. Jūnijā iznāks DIIV debijas albums „Oshin”, kad varēsim pa īstam novērtēt šīs jaunās grupas spējas, taču pagaidām „Doused” ir labākais, ko jaunieši ir radījuši.”

4.Jessie Ware - "Wildest Moments" [Island]
(1.vieta Jūnija Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Jaunā, uzlecošā zvaigzne, britu dziedātāja Džesija Vēra mūzikas karjeru sāka kā viesvokāliste Joker un SBTRKT ierakstos. Tas nevarēja neradīt iespaidu, ka šī dziedātāja būs „nākamā Katy B”, kas savos ierakstos inkorporēs garage, dubstep un r’n’b skaņas. Šo iespaidu vēl vairāk cementēja mākslinieces pirmie singli „Strangest Feeling”, „Running” un – jo īpaši – 2step ritmos ieturētais „110%”. Tagad ekspektācijas ir uzlēkušas nebijušos augstumos. Jaunākajā singlā „Wildest Moments” Džesija ir radījusi satriecoši lielu, melodisku, sirsnīgu un skaistu popmūzikas balādi, eleganti izvairoties no šādos gadījumos bieži vien sastopamas sīrupainības, ar ko nereti sirgst, piemēram, Adele. Džesijai ir visas iespējas kļūt par šī gada britu popmūzikas lielāko atklājumu.”

3.Frank Ocean - "Pyramids" [Def Jam]
(2.vieta Jūnija Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Ar garām dziesmām parasti ir tā – vai nu tās ir īsti opusi un teju vai sava žanra ģenialitātes paraugi, vai arī nevajadzīgi izstiepti garlaicības kalngali. Šis bez jebkādām šaubām ir pirmais gadījums! „Pyramids” būtībā ir divdaļīgs skaņdarbs, kas ieturēts ļoti gaumīgā un atmosfēriskā stilā un parāda praktiski visas Frenka Oušena spēcīgākās puses – patīkamus, grūvīgus, taču neuzbāzīgus bītus, fantastisku vokālu, melodisku piedziedājumu un melanholisku noskaņu. Ja pirmā dziesmas puse ir domāta deju zālēm, tad otrā ir atkailināta, seksuāla r’n’b balāde ar fantastisku noslēdzošo „She’s working at the Pyramids / Tonight”.”

2.Grimes - "Genesis" [4AD]
(3.vieta Janvāra Top 20)

AMGmusic rakstīja: „Kā jau to paredzēju pērnā gada oktobrī, šogad vēl daudz dzirdēsim par kanādiešu jauno dziedātāju Klēru Bušēru jeb Grimes. Martā gaidāmā plate „Visions” gan nebūs dziedātājas debijas albums, jo veselus divus albumus talantīgā māksliniece jau pamanījās izdot 2010.gadā, taču ir pilnīgi skaidrs, ka 2012.gads būs Bušēras Lielais Gads. Jau šobrīd atsevišķi mūzikas mēdiji to sauc par vienu no potenciāli spēcīgākajiem debijas ierakstiem šajā gadā. Šos izteikumus spoži papildina arī jaunākais albuma singls „Genesis”, kas nav tik dobji elektronisks un lipīgs kā priekšgājējs „Oblivion”, taču turpina apliecināt Bušēras eleganto spēju spēlēties ar savu meitenīgo vokālu un debešķīgām melodijām.”

1.Twin Shadow - "Five Seconds" [4AD]
(1.vieta Maija Top 20)

AMGmusic rakstīja: „AMGmusic sirdi visvairāk sildošā ziņa šajā nedēļā bija tā, ka jūlijā gaidāms turpinājums lieliskajam Twin Shadow debijas ierakstam „Forget”. Vēl lielāku sajūsmu izraisīja fakts, ka pirmais singls no gaidāmās plates „Confess” ir vienkārši satriecošs, lai neteiktu, ka tas ir, iespējams, labākais singls Twin Shadow karjerā. Ja debijas platē par „meksikāņu izcelsmes Moriseju” iesauktais Džordžs Luiss demonstrēja melanholiski saldsērīgu noskaņu, daloties skumjās par mīlestību („I don’t wanna believe / Or be in love” dziesmā „Slow” vai „Everything I see looks like gold / Everything I touch turns to cold”), tad „Five Seconds” šīs skumjas nomainītas ar nelielu dusmu piedevu, sak, WTF!?, par ko es sēroju.”