Londonas apvienība These New Puritans, kuras kodolu veido
dvīņu brāļi Džeks un Džordžs Bārneti un Tomass Heins, bija vieni no
interesantākajiem 2008.gada debitantiem. Lai arī pirms tam jau tika izdotas
dažas singlu plates, viņu pirmais lielais singls bija 2008.gada februāra hīts „Elvis”,
kas tolaik AMGmusic izcīnīja 1.vietu mēneša topā, un es joprojām to uzskatu par
izcilāko grupas hītu. Ap to laiku iznāca arī debijas albums „Beat Pyramid” –
raupjš, dusmīgs un jauneklīgs post-punk ieraksts.
Turpinājums 2010.gadā bija pat
vēl interesantāks. Albumu „Hidden” grupa pieteica ar pirmo singlu, aicinājumu
uz karu („We Want War”), masīvām bungām un maršiem, turklāt grupas līderis
Džeks Bārnets koncertos uzstājās bruņu vestē, kādas viduslaikos valkāja bruņinieki.
Savukārt pats albums nedaudz atgādināja kaut ko no Bjorkas daiļrades – kori, dzīvais orķestris, dažādas klasiskās
mūzikas ievirzes un milzīgās taiko bungas starp daudziem citiem sitamajiem
instrumentiem, kas faktiski bija pamanāmākie albumā „Hidden”.
Arī jaunajā albumā netrūkšot
dažādu interesantu nianšu – daudz stīgu instrumentu, pat bērnu koris. Taču pirmā
un uzkrītošākā jaunākā singla „Fragment Two” izmaiņa, salīdzinot ar iepriekšējiem
These New Puritans singliem, ir noskaņa. Tā ir radikāli piezemētāka un gurdenāka, kā tādas pārdomas pēc notikuša kara.
Lust for Youth -
"Breaking Silence" [Sacred Bones]
(from f/c LP
"Perfect View", out June 10th)
Vēl tikai pagājušā gada
izskaņā zviedru lo-fi/synth-pop
mūziķis un producents Hannes Norvide jeb Lust
For Youth izdeva savu pēdējo albumu „Growing Seeds”. Tamdēļ ziņu par jaunu
singlu sākotnēji uztvēru kā kādu ierakstu sesijā tapušas, bet neizdotas
dziesmas parādīšanos atklātībā. Nē, Lust For Youth tik tiešām jau 10.jūnijā būs
klāt ar trešo plati „Perfect View”, ko šobrīd ievada „Breaking Silence” – silts
un pavasarīgi nomierinošs pirmais singls, kas spēcīgi kontrastē ar viņa
iepriekšējo darbu.
MS MR -
"Hurricane" (CHVRCHES Remix) [self-released]
(no official
release info)
Nākamnedēļ tiks izdots ņujorkiešu
MS MR debijas albums „Secondhand
Rapture”, kas sekos veiksmīgajam pērnā gada EP „Candy
Bar Creep Show”. Tajā bez A-LIST gabala „Bones” atradās arī viņu debijas singls
„Hurricane”, ko nupat remiksējis cits jauns electro-pop trio no Skotijas – CHVRCHES, kam arī nav sveša AMGmusic A-LIST sadaļa. Rezultāts sanācis tieši tik dejot aicinošs, cik to varētu
iedomāties.
(from f/c LP
"Modern Vampires Of The City", out May 13th)
Mazi un salīdzinoši šauram
klausītāju lokam zināmi žanri ir tāda riskanta padarīšana mūzikā. No vienas
puses, Tu noteikti tiksi pamanīts, no otras – pēc īsas papriecāšanās Tu vari
ļoti ātri sākt atkārtoties un apnikt, it īpaši, ja tā ir tāda jauneklīga
dauzīšanās. Vampire Weekend 2008.gada afro-pop motīviem pildītais debijas albums
pavisam noteikti atbilst apzīmējumam „jauneklīga dauzīšanās”, taču pārliecību
par viņu stabilu nākotni raisīja spēcīgu melodiju un hīt-singlu bagātība.
Jaunākais skaņdarbs no
nākamnedēļ gaidāmā albuma „Modern Vampires of the City” būtībā arī ir
dauzīšanās, tikai citāda. Tā ir pieaugusi dauzīšanās, kas tāpēc nav sliktāka.
Bet iemesls, kāpēc „Ya Hey” gribas saukt par vienu no TOP 3 Vampire Weekend
labākajiem singliem, ir spēja šai savai ironijai, asprātībai un jautrībai
pievienot pieaugušu un gudru melodiju, kas sasaucas ar Phosphorescent šī gada plati un pat U2 80’to gadu beigu posmu. Nekur nav zudušas arī Vampire Weekend
elegantās harmoniju maiņas dziesmā, un tas viss ar milzīgu gandarījumu rada
pārliecību, ka grupa joprojām aug, nepazaudējot sākotnējo šarmu.
Zīmīgi, ka pie albuma pirmā
singla „Step” apskata es minēju, ka Vampire Weekend noteikti daudz labāk
izklausīsies saulainā maijā. Aha! Jaunais albums ASV iznāca jau pirmdien, un atsauksmes
pagaidām ir biedējoši labas. Eiropiešiem jāpaciešas līdz 13.maijam.
Sibille Attar -
"Julian! I Want To Be A Dancer!" [Stranded]
(released as a
single on May 6th)
Par vienu no daudzajiem
patīkamajiem 2012.gada atklājumiem mūzikā kļuva arī 30 gadus vecā zviedru
dziedātāja Sibille Atāra,
galvenokārt, pateicoties savam bezbēdīgajam hītam par draugiem alkoholiķiem
AMGmusic A-LISTĒ iekļuvušajā dziesmā „Alcoholics”. Tas tika novērtēts arī mūziķes dzimtenē, kur viņa bija
nominēta šī gada zviedru Grammis balvai par gada labāko debiju, tiesa, pēc tam
piekāpjoties Icona Pop. Zviedrijā
jau sen kā izdots mūziķes debijas albums „Sleepyhead”, diemžēl tas nav atrodams
nevienā man zināmajā britu vai amerikāņu interneta mūzikas veikalā. Iespējams,
plašāku relīzi vēl sagaidīsim. Toties klāt ir jaunākais singls „Julian! I Want
To Be A Dancer!”, kas turpina Sibilles pieturēšanos pie saulaina indī-popa, vairāk atgādinot agrīnās Bjorkas krustojumu ar YACHT, nekā kādu no savām daudzajām electro-pop žanrā strādājošajām
tautietēm.
Mariah Carey feat.
Miguel - "#Beautiful" [Island Def Jam]
(released as a
single on May 6th)
Tieši pirms kādām pāris
nedēļām, pārslēdzot TV kanālus, nejauši uzdūros Meraijas Kerijas koncertam iConcert kanālā un sev par lielu
pārsteigumu pat ar zināmu nostalģiju noskatījos līdz galam. Nonācu pie divām pārdomām.
Pirmkārt, Kerijas balss diapazons ir viens no grandiozākajiem r’n’b un vispār
modernās mūzikas vēsturē. Piecas oktāvas nav nekāda joka lieta, vai zinies! Otrkārt,
mazliet jau par daudz kundze zākāta no mūzikas snobu puses. Jā, viņai ir bijuši
pat katastrofāli ieraksti (un izdarības), bet es iedomājos – ar nosacījumu, ka
dziedātāja sadarbojas ar pareizajiem cilvēkiem, izdara pareizos secinājumus,
būtu interesanti paklausīties viņu 2013.gada r’n’b mūzikas atmodas laikmetā.
Gluži kā uzķērusi manas pārdomas,
Meraija šonedēļ ir klāt ar jaunu singlu „#Beautiful” un tik tiešām
sadarbojusies ar pareizajiem cilvēkiem, pieaicinot jauno uzlecošo zvaigzni, amerikāņu
dziedātāju Miguelu. Kombinācija ir
nostrādājusi nevainojami. Muzikālais noformējums ir perfekti viegls, gaisīgs un mīļi
romantisks 60’to gadu Motown noskaņu veidojošs, savukārt Miguela iesaistīšana dziesmu
padara par „sooo 2013” un iederošos laikmetā, pat gadalaikā. Ja atmet to
absolūti dumjo un nevajadzīgi bērnišķīgo muļķošanos ar haštagu („#”) likšanu
dziesmas nosaukuma sākumā, „#Beautiful” ir lieliska atgriešanās. Vienkārša, neuzbāzīga,
nedaudz panaiva, bet mīļa un silta kompozīcija.
Ar otro singlu, kas seko martā
izlaistajam un AMGmusic A-LISTē iekļuvušajam „Childhood’s End”, no 27.maijā
gaidāmā debijas albuma „Impersonator” klāt jaunais Kanādas duets Majical Cloudz.
Gluži kā pirms pusotra mēneša,
jau atkal klausoties Majical Cloudz solista Devona Volša balsi, rodas
pārliecība, ka viņš ir no tiem cilvēkiem, kas bez mazākās piesardzības vai
kautrības var acīs pateikt visskarbāko patiesību. Pirmo singlu caurvija diezgan
drūmas atziņas par bērnību un nāvi, savukārt šeit – par mīlestību. „The cheesiest songs all end with a smile /
This won’t end with a smile, my love,” viņš mīļi (sk. uzrunu!) bet stingri
piekodina jau pašā dziesmas sākumā, lai tās beigās tiešām nonāktu pie skumja
secinājuma. Turklāt tas viss atkal pavadīts ar perfektu minimālismu un tiešumu
arī melodijā, kas ir vienlaikus silta, bet arī nebrīdinoši nesaudzīga. Kā pati
dzīve un tā sasodītā mīlestība.
Pirms pāris nedēļām, rakstot
par Ali Lovejaunāko singlu „Emperor”, pieminēju viņa darbošanos jaunajā Londonas deju mūzikas projektā Hot Natured un to, ka grupai drīz
iznāks jauns singls „Reverse Skydiving”. Singls beidzot ir klāt, tomēr par
lielu pārsteigumu oriģināla versiju izkonkurē dziesmas remikss, ko veidojis
šajās lapās arī ne vienu reizi vien pieminētais Vašingtonas house mūzikas duets
Benoit & Sergio. Viņu rokās jau
tā gaišais deju mūzikas skaņdarbs ieguvis vēl vasarīgākas un romantiskākas
nokrāsas, ļoti eleganti izmantojot arī Losandželosas dziedātājas Anabellas Englundas vokāla semplus.
Interesanti, ka singla remiksu paketē šī miksa nemaz nav, tas pieejams bez
maksas mp3 formātā.
Pērnā gada izskaņā pamatīgu
vētru AMGmusic sacēla Stokholmas jaunās apvienības Kate Boydebijas singls „Northern Lights”, vēlāk iekļūstot arī
2012.gada labāko singlu Top 20. Šī gada sākumā sekoja mazāk veiksmīgs skaņdarbs
„In Your Eyes”, bet tagad klāt jau trešais singls „The Way We Are”. Šķiet, Kate
Boy lielākā problēma ir tā, ka ļoti grūti ir izvairīties no uzkrītošiem
salīdzinājumiem tautiešiem The Knife
un Niki & The Dove. Pagaidām vēl
šī shēma strādā gana raiti, bet stiklainajiem sintezatoriem, interesantajiem
ritmu zīmējumiem un Keitas Akhurstas izteikti zviedriskajam vokālam derētu
pievienot vēl kādu interesantu sastāvdaļu. Piemēram, eksplozīvu piedziedājumu,
kā tas bija „Northern Lights” gadījumā.
Pagan Rituals ir jauns kvartets no Bruklinas, kuras kodolu veido
divi bijušie grupas FRIENDS
dalībnieki – Metjū Molnars un Olivers Dankans. Tam, vai jūs zināt vai nezināt
FRIENDS daiļradi, gan patiesībā nav nekādas nozīmes, jo Pagan Rituals skanējumā
nav ne miņas no tropiska electro-pop
vēsmām, kas caurvija FRIENDS ierakstus. Pirmais singls „Hallowed Ground” ir
diezgan daudzsološs, agresīvs un tumšs krustojums starp pankroku un grandžu.
AMGmusic komentārs: „Zinot The
Knife paradums – ļoti reti koncertēt, tikpat kā nerunāt ar presi, slēpt
savas sejas, atklāti ignorēt mūzikas balvu ceremonijas, kaut viņi iegūst teju
visas trofejas utt. – nebija grūti paredzēt, ka popmūzikas melodijas jaunajā
platē nesagaidīt. Tomēr The Knife vienalga pamanās pārsteigt, jo diezin vai
kāds gaidīja absolūti dullu 100 minūšu ierakstu, no kura gandrīz pusi aizpilda
eksperimentāli ambientas drone skaņas. Taču tam visam pa vidu laužas cauri arī
The Knife ģenialitāte. Tad ko darīt ar to albumu? Mans ieteikums – rīkoties kā
konstruktoram. Proti, izveidot pašam savu ~45 minūšu izlasi, un tā, ticiet man,
būs lieliska!”
4.Young Galaxy – „Ultramarine”
Release date: 08/04/2013
Label: Paper Bag
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Caurcaurēm šis ir skandināvisks popmūzikas
ieraksts. Atsevišķi gabalu iesākumi pat izteikti atgādina The Knife skaņu knifus. Viens no albuma spēcīgākajiem gabaliem „In
Fire” pat šķietami kopē The Knife raustīto sintezatoru rokrakstu, taču tas viss
ir pasniegts daudz maigākā, sildošākā un vienkāršākā manierē. Patīk popmūzika?
The Knife ir par skarbu, aukstu un sarežģītu, bet Niki and the Dove un Robina
par popsīgu? Šis būs ideāls risinājums!”
3.The Haxan Cloak – „Excavation”
Release date: 15/04/2013
Label: Tri Angle
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Vienmēr esmu teicis, ka mūzikas pārsvars pār
kino ir neapstrīdams – kino bez mūzikas grūti iedomāties, bet mūziku bez
vizuāliem komponentiem gan. The Haxan
Cloak tam ir spilgts apliecinājums. (...) No šīs klaustrofobiskās 50 minūšu
pasakas, kas turklāt ir konceptuāla (iepriekšējais albums beidzās ar tā galvenā
tēla nāvi, šis ar to sākas), ļoti grūti un principā arī diezgan bezjēdzīgi
izcelt atsevišķus skaņdarbus. Ir jāaizvelk aizkari, jāaizslēdz visas pārējās
ierīces, un burtiskā nozīmē tīri fiziski jāizjūt šis albums. Ar panikas lēkmju
un smagu depresiju sirgstošiem cilvēkiem gan es to neieteiktu, bet pārējiem tas
varētu būt labs ceļojums šausmu filmu pasaulē, kurā The Haxan Cloak muzikālā
pavadījumā režisors ir jūsu paša prāts.”
2.Kurt Vile – „Wakin On A Pretty Daze”
Release date: 08/04/2013
Label: Matador
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Līdz šim lielākoties tikai žanra cienītāju
apmīļotam māksliniekam izdot gandrīz 70 minūšu ierakstu ir visai ambiciozs
(lasi – riskants) solis. Taču Kurts Vails
savus dūžus izmet jau pirmajā dziesmā – deviņarpus minūšu garajā gandrīz-tituldziesmā „Wakin On A Pretty
Day”, kas mierīgi varētu beigties ap piekto minūti, bet spītīgi turpinoties
apliecina, ka Vailam uzturēt noskaņu un neapnikt ilgākā posmā padodas bez
jebkādas piepūles. Ja albumam izskanot tas piemirstas, mūziķis to atgādina
vēlreiz – pēdējā, desmit minūšu garajā, romantisma piepildītajā „Goldtone”.
Kādā pasenā intervijā Vails
stāstīja, ka viņam patīk spert mazus solīšus, vērot kļūdas, no tām mācīties un
pašam meklēt savu ceļu. Albums „Wakin On A Pretty Daze” atstāj tieši šādu
iespaidu – pilnīgu mieru, nesteigšanos, teju vai mazu nirvānu, kuru ik pa
laikam satricina kāds ritmiskāks skaņdarbs. No tādiem īpaši izceļams aktuālais
singls „Never Run Away” ar lipīgāko piedziedājumu, kādu Kurts pagaidāms
sacerējis, kā arī „Shame Chamber” ar spalgajiem kliedzieniem starp
piedziedājumu un pantiņu, kas sākotnēji liek pat iztrūkties. Iztrūkties no
patīkama pārsteiguma, nevis miega, jo albuma melodijas ir tik plūstošas, ka neļauj
pat iesnausties. Tās liek paklausīgi šūpoties 70 minūšu garumā.”
1.The Flaming Lips – „The Terror”
Release date: 01/04/2013
Label: Bella Union
AMG rating: 8.5/10
AMGmusic komentārs: „Oklahomas kolektīvs The Flaming Lips, kas, starp citu, šogad var atzīmēt 30 gadu
jubileju, pēc pagājušā gada pajokošanās (veiksmīgas pajokošanās!) ar
viesmāksliniekiem pildītu izlasi „The Flaming Lips and Heady Fwends”, ir atpakaļ ir
jaunu albumu „The Terror”. Nekādu robotu, nekādu konfeti, nekādas popmūzikas.
Šis ir tumšs hipnotiskas psihedēlijas piepildīts ieraksts, kas aizskar
visbiežāko depresijas cēloni – vientulību un cerību zaudēšanu. Šķiet, vislabāk
par albumu preses relīzē izteicās solists Veins Koins: „Mēs agrāk domājām,
ka bez mīlestības mēs pazustu. Ka, ja mēs sniedzam un saņemam mīlestību, TAD
mēs esam patiesi dzīvi. Ka bez mīlestības neeksistē dzīve. Tagad mēs zinām, ka
pat bez mīlestības... pasaule turpina dzīvot. Mēs turpinām dzīvot.””.
Ar nelielu novēlošanos un
veselībai par labu nenākoši lielam svētku daudzumam ir klāt AMGmusic 2013.gada aprīļa
TOP 20. Ieturot precizitāti, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, arī aprīlī mums
bijušas 16 A-LIST dziesmas. Tās un vēl četras dziesmas noklausāmas un
lejupielādējamas zemāk ievietotajā miksteipā. Patīkamu klausīšanos un muzikālu
bagātu maiju!
2013 APRĪĻA
SINGLU TOP 20
20.Ali Love feat. Kali - "Emperor" [Crosstown
Rebels]
19.Jamaican Queens - "Can't Say No to Annie"
[self-released]
18.Pictureplane - "Pure War" [WaterTower Music]
17.The National - "Don't Swallow the Cap" [4AD]
16.Hooded Fang - "Graves" [Full Time Hobby]
15.Cold Cave - "God Made the World" [Heartworm]
14.Pharmakon - "Crawling on Bruised Knees"
[Sacred Bones]