22 oktobris, 2010

3 FOR THE WEEKEND (22.10.2010)

Šajā nedēļā pārsteidzošā kārtā nav bijis diez ko daudz jaunu deju mūzikas skaņdarbu, ko tā vien prasītos atskaņot kādā nakts lokālā, tādējādi saplosot tā jumtu un aizsūtot tā apmeklētājus cita realitātē, taču pārītis bija gan. Ar tiem tad arī padalīšos. Ievērojot tradīcijas, šeit pat piedāvāšu arī šīs nedēļas Saulrieta Dziesmu.




3 FOR THE WEEKEND

Gatekeeper – „Chains” [Merok]
(from f/c EP „Giza”, out in December)


Vēl nenoklausījies dziesmu, bet kādā interneta lapā atradis apzīmējumu Gatekeeper skaņdarbam „Chains” - slasher-disco, nodomāju, ka tam ir jābūt kaut kam spēcīgam. Tā arī ir! Šis ir viens no velnišķīgākajiem, šausminošākajiem (labā nozīmē!) un vienlaikus enerģiskākajiem deju zāļu jumtu rāvējiem, kādu pēdējā laikā nācies dzirdēt. Un termins „slasher-disco” šķiet vistrāpīgākais. Gatekeeper, Čikāgas dueta jaunākais EP „Giza” iznāks tikai decembrī, bet skaņdarbu „Chains” jau varam skandināt nedēļas nogalēs šobrīd:



Suckers – „A Mind I Knew” (Baryshnikov Remix) [self-released]
(available as a
free download)

Kļūdāties, ja domājat, ka šo remiksu veidojis pirms 62 gadiem Rīgā dzimušais krievu baletmeistars Nikolajs Barišņikovs. Slavenā dejotāja uzvārds šoreiz kalpojis par pseidonīmu kādam Bruklinas electro/new wave duetam, kurš parūpējies par tiešām gaumīgu un enerģisku remiksu Suckers – starp, citu, arī no Bruklinas – skaņdarbam „A Mind I Knew”. Mikss ir tik izdevies, ka paši Suckers tviterī vien spējuši izdvest „Oh, shit!”.



M.I.A. – „Bedroom to the Hallway to the Road to the World” [bootleg]
(available to stream here
)

Jaunāko M.I.A. albumu nevarētu nosaukt par izdevušos un viegli klausāmu, turklāt arī garastāvokļa uzlabošanai un trakulīgām dejām sestdienas rītos tur atrodamas tikai dažas dziesmas. Toties ieraksta procesā radušies daži atgriezumi, kurus slavenā šrilankiešu izcelsmes mūziķe tagad publicē visai interesantu nosaukumu interneta lapās. Viens no šādiem trekiem ir pagājušajā nedēļas nogalē atklātībā nonākušais „Bedroom to the Hallway to the Road to the World”. AMGmusic-prāt, šis ir gana jaudīgs, lai būtu pelnījis iekļūt starp trim labākajiem deju trekiem šonedēļ.



SUNSET ANTHEM

Kings of Leon – „Closer” (Presets Remix) [RCA]
(available on Deluxe Edition of „Come Around Sundown” LP)

Cik labi, ka ir internets un MP3! Nekad un nekādos apstākļos es nevienam neieteikšu pirkt Kings of Leon piekto studijas albumu „Come Around Sundown”, kurš iznāca pirmdien un – skaidrs kā diena – būs Lielbritānijas pirktākais albums šajā nedēļā. Pats gandrīz iemigu, klausoties šo garlaicīgo ierakstu. Tomēr ir arī kāds BET. Un šis „bet” šajā gadījumā atrodams „Come Around Sundown” Deluxe Edition versijā, kurai ir pievienoti trīs bonus treki. Viens no šiem bonus trekiem ir Presets remikss brāļu Folovilu iepriekšējā albuma „Only By The Night”, manuprāt, spēcīgākajai dziesmai, albumu ievadošajai „Closer”.

Starp citu, interesantā kārtā arī jaunajā albumā man vislabāk patīk ievadošais treks „The End”, nemaz nerunājot par 2007.gada albuma pirmo dziesmu „Knocked Up”, ko es vispār uzskatu par Kings of Leon visu laiku spēcīgāko skaņdarbu. Varbūt viņiem vajadzētu izdot EP albumu vietā? Klausoties „Come Around Sundown” tāds iespaids rodas, jo atsevišķi gabali ir tik līdzīgi viens otra, neizteiksmīgi un līdz ar to garlaicīgi, ka jābrīnās, kā brāļi un brālēns koncertos paši šīs dziesmas nejauc.

Labi, ne par to ir stāsts. Presetsdance-punk duets no Sidnejas – parūpējies par tiešām gaumīgu un naksnīgu miksu „Closer”, un atliek vien priecāties, ka mūsdienās jebkura albuma jebkuru dziesmu var nopirkt atsevišķi. No „Come Around Sundown” iesaku tieši šo!

NEDĒĻAS SINGLS (18.10.-24.10)

SINGLE OF THE WEEK

Forest Swords - "Rattling Cage"
Release date: 26/07/2010
Label: No Pain In Pop
AMG rating: 8/10


Vienmēr esmu centies būt vienlīdz lojāls pret dažnedažādākajiem mūzikas stiliem un novirzieniem, bet ja nu kāds konkrēts mūzikas veids pēdējās nedēļās tomēr ir pārņēmis mani savā varā mazliet vairāk, kā citi, tad tas noteikti ir t.s. witch house / hypnagogic pop / chillwave. Droši vien tam ir kāds sakars ar ilgi gaidīto amerikāņu apvienības SALEM debijas albumu (tā recenzija AMGmusic sekos tuvākajās dienās), bet nevar nepieminēt arī šo projektu no Liverpūles – Forest Swords.

Jā, zinu, ka pirmajā rindkopā minētie trīs mūzikas veidi ir diezgan atšķirīgi viens no otra, bet, manuprāt, visu triju ietekmes saklausāmas Forest Swords šīs vasaras aktuālajā singlā „Rattling Cage”, kas jau jūlijā ticis izdots uz neatkarīgā leibla No Pain In Pop. Ja nu tomēr Forest Swords ir jānovieto uz kāda noteikta plauktiņa, tad laikam jau tas būs hipnagodžiskais pops jeb hypnagogic pop. Ar dupstep piesitieniem, pelēcīgu chillwave nokrāsu un ala Deep Forest stilā ieturētiem vokāla sempliem.

Forest Swords ir viena cilvēka – Liverpūles producenta Metjū Bārnsa – projekts. Interesanti, ka savā MySpace lapā pats Bārnss Forest Swords mūziku raksturo kā dupstep un grime sajaukumu. Pērn nācis klajā ar diviem singliem, kas izdoti kasetes(!) formātā, šogad Forest Swords beidzot izdeva arī debijas EP „Dagger Paths” gan digitālā, gan vinila formātā, ko noteikti kādā brīvākā brīdī būs jāatrod un jānoklausās.

Spocīgo vokāla semplu, drūmās atmosfēras un, kā jau minēju, dubstep raksturīgo bītu piesātinātais „Rattling Cage” ilgi tika marinēts pa dažādiem AMGmusic folderiem, līdz to nejauši atkal uzgāju šīs nedēļas sākumā un atskārtu, ka ir pēdējais laiks palaist arī tautās. Starp SALEM un Darkstar albumiem, oOoOO un Džeimsa Bleika jaunākajiem EP, kas pēdējās nedēļās daudz tikuši skandināti AMGmusic, „Rattling Cage” ne tikai nepazūd, bet uz šī fona pat pamanās izcelties kā viens no spēcīgākajiem skaņdarbiem.

Nedēļas Singlu Apskats (18.10.-24.10)

ŠĪS NEDĒĻAS LABĀKIE SINGLI:

Gauntlet Hair - "Out Don't..." [Mexican Summer]
AMG rating: 8/10

(free download)


Neilgi pirms leģendārās došanās uz Grieķiju AMGmusic fonotēkā iepeldēja dziesma „I Was Thinking”, ko tolaik Jums stādīju priekšā kā „par brīvu pieejamu MP3 no pavisam jaunas grupas no Denveras – Gauntlet Hair”. Tolaik arī nekas daudz vairāk par šo grupu nebija zināms. Vien tas, ka amerikāņu portāls pitchfork grupai piešķīris „nedēļas stulbākā grupas nosaukuma” titulu, tiesa, atzīmējot, ka pati dziesma gan sanākusi veiksmīga.

Toties tagad zinām, ka Gauntlet Hair tiešām ir no Kolorādo štata (tiesa, citas pilsētas) un to veido divi draugi vārdos Endijs un Kregs. Plašākai publikai abi pirmoreiz atrādījās šī gada SXSW jauno talantu festivālā, tad caur dažādiem amerikāņu blogiem piedāvāja manis pieminēto „I Was Thinking”, bet nupat jau tikuši arī pie ierakstu līguma ar Mexican Summer un drīzumā izdos savu pirmo septiņu collu vinila singlu.

Mums, kā parasti, ir paveicies, un vēl pirms dziesma iznāks melnā ripuļa formātā, tā jau ir pieejama MP3 versijā, turklāt jau atkal par baltu velti. Stilistiski ļoti līdzīga debijas dziesmai, „Out, Don’t...” ir izteikti mākslinieciski skaļa (tiešā nozīmē) un melodiska, balansējot starp drone/noise rock un lirisku indie-rock. Un mēs varam savos blociņos ierakstīt vēl vienu daudzsološu 2010.gada debitantu vārdus.



Porcelain Raft - "Tip of Your Tongue" [Acephale]
AMG rating: 8/10
(free download)

Londonā dzīvojošais itāļu puisis Mauri Remidi jeb Porcelain Raft ļoti veiksmīgi debitēja AMGmusic augustā, kad viņa mīlīgais, Beach House stilā ieturētais skaņdarbs „Dragonfly” pat pamanījās izcīnīt 17.vietu mēneša topā. Jau tolaik teicu, ka uz leibla Acephale rudenī iznāks Remidi debijas vinila plate. Plate savu relīzes datumu vēl gaida, bet a-puses dziesma MP3 formātā ir jau mūsu rīcībā. Beach House ietekmes turpinās arī dziesmā „Tip Of Your Tongue”, kas ir ne mazāk mīlīga un romantiska dziesma par priekšgājēju „Dragonfly”. Atkal jau „2010.gada debitantu” blociņā atzīmējam jaunu nosaukumu.



Jamie Woon - "Night Air" [Polydor]
AMG rating: 7/10


„Night Air” pirmoreiz dzirdēju pirms aptuveni mēneša, kad šo dziesmu savā pārraidē piedāvāja pazīstamais un ietekmīgais britu Radio 1 dīdžejs Zeins Louvs. Ar mazu nokavēšanos beidzot esmu saņēmis 25 gadus vecā londonieša Džeimija Vūna singlu MP3 versijā, kura b-pusē atrodams teicams Ramadanman remikss. R’n’B mūzikai, kā dzirdam, IR nākotne. Dubstep savas pēdas sāk atstāt arī šajā mūzikas virzienā, un AMGmusic tas, protams, ļoti priecē.



VĒL ŠONEDĒĻ JĀDZIRD:

Freelance Whales - "Enzymes" [Green Label Sound]
AMG rating: 7/10

(free download)

Ņujorkas kvintets Freelance Whales AMGmusic uzmanības lokā nonāca februārī, kad arī ar Jums padalījos ar burvīgo, folk un indie rock krustoto dziesmiņu „Generator 2nd Floor”. Diemžēl sekojošais grupas debijas albums „Weathervanes” īpašu sajūsmu neizsauca, tāpat kā grupas nākošais singls „Hannah”, kas iznāca augustā. Toties grupas jaunākais skaņdarbs, kas ir pilnīgi jauna un attiecīgi albumā „Weathervanes” neatrodama dziesma, patīkami pārsteidz – saglabāts Freelance Whales raksturīgais melodiskums, taču klāt nākušas elektroniskas fīčas un tāda skumji atsvaidzinoša 80’to gadu melanholija, ko var saklausīt, piemēram, The Pains of Being Pure At Heart dziesmās. Manuprāt, pagaidām spožākais Freelance Whales veikums.



Little Comets - "Isles" [Dirty Hit Ltd]
AMG rating: 7/10


Kaut kas patīkams arī no tradicionālas britu ģitārmūzikas. Little Comets ir jauns kvartets no Ņūkāslas, kas jau pērn augustā atzīmējās arī AMGmusic ar debijas singlu „Adultery”, tiesa, īpašu sajūsmu neizsaucot un nopelnot vērtējumu 6/10. Debijas albumu apvienība tā arī nav vēl izdevusi, bet jaunākais singls „Isles” jau ir mazs solītis uz augšu. Katrā ziņā dziesma ir prātā paliekošāka.



The Thermals - "Never Listen To Me" [Kill Rock Stars]
AMG rating: 7/10


Portlendas indie-punk kolektīvs The Thermals ļoti patīkami pārsteidza mani 2009.gada sākumā ar singlu „Now We Can See”, kas pamanījās 2009.gada februāra topā izcīnīt augsto 11.vietu. Tiesa gan, sekojošais albums jau atkal bija stipri viduvējs un manai ausij ne īsti tīkams. Līdzīgs stāsts arī pusotru gadu vēlāk – The Thermals jaunāko albumu „Personal Life” nevaru Jums rekomendēt, bet tā aktuālais singls „Never Listen To Me” ir gana jautra, dinamiska un lipīga dziesmiņa.



The Ghost Of A Saber Tooth Tiger - "Jardin Du Luxembourg" [Chimera Music]
AMG rating: 7/10
(free download)

Dies’ vien zina, kā Joko Ono un Džonam Lenonam tas izdevās, bet viņu vienīgais dēls Šons Lenons piedzima tieši tēva Džona 35.dzimšanas dienā – tātad nupat nosvinējis SAVU 35.dzimšanas dienu. The Ghost Of A Saber Tooth Tiger ir viņa jaunākais projekts, kas tapis kopā ar draudzeni, amerikāņu modeli un par Šonu 12 gadus jaunāko Šarloti Kempu Mūlu. Dueta akustiskais albums „Acoustic Sessions” nāks klajā novembra vidū, bet aktuālajā singlā „Jardin Du Luxembourg” varam kārtējo reizi pārliecināties, cik neticami, pat spokaini līdzīgi Šona balss skan tēvam Džonam!



PĀRĒJIE ŠĪS NEDĒĻAS SINGLI:

Broken Records - "A Darkness Rises Up" [4AD]
AMG rating: 6/10

Liars - "Proud Evolution" [Mute]
AMG rating: 6/10

Panda Bear - "You Can Count on Me" [Paw Tracks]
AMG rating: 6/10

Gruff Rhys - "Shark Ridden Waters" [Rough Trade]
AMG rating: 6/10
(free download)

Archie Bronson Outfit - "Chunk" [Domino]
AMG rating: 6/10

Darwin Deez - "Constellations" [Lucky Number]
AMG rating: 6/10

Giggs - "Hustle On" [XL]
AMG rating: 6/10

Uffie - "Difficult" [Ed Banger Records]
AMG rating: 5/10

INTERVIJA: SALEM


SALEM: Hetera Marlote, Džons Holands, Džeks Donahjū

Šonedēļ beidzot saņēmu ilgi gaidīto SALEM debijas albumu „King Night”, par kuru tika runāts un kurš tika ar vēl lielāku nepacietību gaidīts kopš vasarā internetā parādījās albuma tituldziesma. Mazliet par albumu un to, kas vispār ir šis jaunais mūzikas stils, ko apzīmē ar witch house, pastāstīšu nākamnedēļ. Šobrīd manā rīcībā ir nejauši nonākusi intervija ar grupas līderi Džonu Holandu, ar kuru nevaru nepadalīties.

Intervija ir sniegta 2008.gadā homoseksuālai auditorijai tendētajam žurnālam Butt Magazine. Tamdēļ intervijas laikā daudz jautājumu un atbilžu arī par šo tēmu, tiesa, atsevišķas detaļas, kuras nekādi nav saistītas ar mūziku un man pašam likās mazliet jēlas un garlaicīgas, izlaidu, bet pārējo gan esmu iztulkojis un piedāvāju arī Jums iepazīties ar šo visai skandalozo jaunieti, kurš uz saviem koncertiem nereti ierodas ar „Pīta Dohertija attieksmi”.

Tāpat kā gadījumā ar Die Antwoord, arī šajā intervijā esmu centies saglabāt Džona izteiksmes līdzekļus un sevis pasniegšanas veidus, par kuriem dažreiz var pasmaidīt. Tiesa, pasmaidīt vienā vietā var arī par pašu intervētāju – Maiklu Buloku, kurš leģendāro 19.gadsimta komponistu Klodu Debisī notur par kādu nedzirdētu hip-hopa apvienību... :) Bet nu par visu pēc kārtas!


INTERVIJA AR DŽONU HOLANDU NO SALEM
/Butt Magazine, 2008.gada 1.decembris/


Līdz šim vēl neesmu saticis nevienu cilvēku, kurš lietotu vārdu „like” (latviski šim iespraudumam kontekstuāli pat nevaru atrast ekvivalentu. Krievu valodā tāds varētu būt „kjipa”. Tālākajā tulkojumā šo tik tiešām Holanda ĻOTI daudz lietoto vārdiņu vienkārši izlaidīšu) tik bieži, kā to dara Džons Holands. Man gan stāstīja, ka Mičiganā, kur Džons ir uzaudzis, tā esot pierasta lieta.

Džons ir no mūziķu ģimenes. Viņa māte māca spēlēt arfu, bet tēvs ir vijolnieks, savukārt pats Džons jau kopš piecu gadu vecuma apguvis klavierspēli. Pusaudžu vecumā Holands nopietni aizrāvās ar narkotiku lietošanu un pat nodarbojās ar prostitūciju. Tagadējie grupas biedri Džeks Donahjū un Hetera Marlote viņu pārliecināja labāk pievērsties mūzikai. Tā pirms diviem gadiem dzima projekts Salem, kuru spēlētajā mūzikā mijas gotu, elektroniskās un hip-hopa stilu ietekmes.




Maikls: Pastāsti, kāpēc tad tu tīņu gados nodarbojies ar prostitūciju? Lai uzsistu adrenalīnu?

Džons: Nē, man vienkārši vajadzēja naudu narkotiku iegādei.

Maikls: Nopietni? Kādām narkotikām?

Džons: Nu, es lietoju kokaīnu un heroīnu. Jaucu tos kopā.

Maikls: Vai tavi draugi zināja, ka tu lieto?

Džons: Hetera zināja, viņa arī ir grupā SALEM. Citi draugi... it kā zināja. Bet es lietoju, kad man bija kādi 16 vai 17 gadi. Kad es dzīvoju Mičiganā. Es vienkārši mēdzu aiziet līdz benzīntankam, kur es tusēju apkārt, un kāds vienkārši piebrauca klāt, vārds pa vārdam... Bet, kad es pārcēlos uz Čikāgu...

Maikls: Pag, pag, pag! Tu biji benzīntankā un cilvēki tā vienkārši nāca tev klāt? Kas tie bija par cilvēkiem?

Džons: Vienkārši kaut kādi čaļi. Daži no viņiem bija diezgan smuki un liela daļa bija arī precējušies. Bet bija arī tādi, kas bija ļoti atbaidoši un resni. Es tur nenopelnīju baigi daudz naudas. Mičiganā bija tā pa lēto. Bet tad, kad es pārcēlos uz Čikāgu, tur jau gan es nopelnīju labu naudu.

Maikls: Bet lielākoties tu strādāji „pa lēto”, ja?

Džons: Jā, viņi vienkārši gribēja izdrāzt džeku, bet nevarēja to atļauties, jo bija precējušies.

Maikls: Kā tas parasti notika? Viņi zināja, ka tu tur būsi? Kā jūs sakontaktējāties?

Džons: Jā, es vienkārši tur stāvēju, viņi piebrauca un vaicāja: „Hei, tu meklē sev puisi?”, un es atbildēju: „Jā!”. Čikāgā es mēdzu blēdīties ar taksistiem. Es apstādināju taksi, iekāpu iekšā un teicu: „Man nav naudas. Nevari izpalīdzēt?” Tad taksists mani aizveda uz kādu klusāku vietiņu un izdrāza vai lika pasūkāt, bet man nebija jāmaksā par ceļu vai arī viņi maksāja man. Pie taksistiem vienmēr varēja atrast darbiņu.

Maikls: Ko tu ar to gribi teikt? Čikāgā visi taksisti ir geji?

Džons: Nu, varbūt ne visi ir geji, bet uzbudināti gan. Tur varēja vienkārši noķert taksi, pateikt „Hei, man nav naudas”, un viņi jau saprata, par ko ir runa.

Maikls: Cik daudz naudas tev maksāja?

Džons: Es varēju nopelnīt kādus 2000 dolārus par to, ka mani izdrāž.

Maikls: Divus tūkstošus?! Par visu nedēļas nogali?

Džons: Nē, tikai par vienu vakaru.

Maikls: Vai tad tā jau nav „dārgā gala” prostitūtu cena?

Džons: Nu, īstenībā es mazliet mānos. Tā notika tikai kādas pāris reizes. Bet parasti sāk ar „2000 dolāriem”, un tad vai nu viņi piekrīt, vai nepiekrīt. Ja nepiekrīt, tad tu nolaid savu cenu.

Maikls: Un tiešām bija tādi, kas tev maksāja 2000 dolārus?

Džons: Jā. Un par to naudu es iegādājos narkotikas.


Maikls: Vai tu mācījies koledžā?

Džons: Jā, mācījos gan. Es apmeklēju Čikāgas Mākslas Institūtu. Mācījos glezniecību.

Maikls: Pabeidzi koledžu?

Džons: Nē. Es gribēju pabeigt, bet pēdējā gadā kļuvu pilnīgi nelietojams. Es jau biju kļuvis par totālu narkomānu. Negāju ne uz vienu nodarbību, ļoti daudz lietoju narkotikas un arī dzēru. Varēju izdzert pusotru litru viskiju dienā. Tā arī nepabeidzu skolu.

Maikls: Tad, kad tu lietoji narkotikas, pēc kāda tieši kaifa tu ilgojies?

Džons: Nu... Es esmu diezgan depresīvs cilvēks...

Maikls: Tad tā bija tāda kā bēgšana?

Džons: Jā. Es nemāku justies labi, ja neesmu iedzēris vai lietojis kādas narkotikas. Negribētu teikt, ka man ir bijusi smaga dzīve, man bija ļoti labi vecāki, bet bija visādi sūdi, kad biju jaunāks.



Maikls: Tad kā no norakstīta narkomāna tu nonāci līdz grupas dibinātājam?

Džons: Nu ar grupu bija tā. Mēs ar Džeku Čikāgā jau rakstījām mūziku, kad es vēl daudz lietoju, un viņš bija ļoti norūpējies par mani. Džekam nepatīk, kad es daru tādas lietas. Un tad uz pāris mēnešiem pie manis ievācās Hetera, tad arī mēs nodibinājām SALEM.

Maikls: Tad tas bija pirms diviem gadiem?

Džons: Jā.

Maikls: Kā tu pazīsti Heteru?

Džons: Ar Heteru es iepazinos, kad gāju vidusskolā Mičiganā. Viņa gāja vecākajā klasē, es jaunākajā, bet kaut kā iedraudzējāmies.

Maikls: Un kā tu iepazinies ar Džeku?

Džons: Ar Džeku iepazinos Čikāgā, kad mācījos koledžā. Viņš atnāca pie manis uz darbu vienu dienu, un, es atceros, pirmā lieta, ko viņš man pateica, bija: „Tu nedrīksti draudzēties ne ar vienu citu, kā tikai ar mani un manu draugu Džesiju.” Tajā laikā es satikos ar vienu puisi, bet Džeks teica, ka es nedrīkstot ar viņu vairs tikties. „Tev ir jādistancējas no visiem, ko tu pazīsti, un, ja tu ar kādu gribi runāt, pieraksti to, un mēs vēlāk pateiksim, vai tu vari ar viņu tikties, vai nē,” tā viņš man pavēstīja.

Maikls: Un tev tā likās laba doma?

Džons: Jā, jo viņš bija visseksīgākais džeks, kādu es biju saticis. Es, protams, tam negrasījos klausīt, bet tomēr pateicu: „Labi”.

Maikls: Viņš ir jaunāks par tevi?

Džons: Jā, tagad viņam ir 20, tas nozīmē, ka tad viņam bija 18.

Maikls: Kāpēc viņš tā darīja? Kaut kāda sadomazohistu padarīšana?

Džons: Nē, tas nav ar to saistīts. Viņa personību ir grūti izskaidrot. Bet es domāju, ka tas bija joks. Tas bija viņa veids kā pateikt „Gribu iepazīties ar tevi!

Maikls: Kāpēc viņš tev liekas seksīgākais džeks?

Džons: Tāpēc, ka viņš tāds ir. Viņam ir lielas lūpas un vīrieša ķermenis ar zēna seju. Saproti, ko es ar to domāju?

Maikls: Tad jūs pārgulējāt?

Džons: Satusējām pāris reizes...

Maikls: Bet nekļuvāt par pāri?

Džons: Nu... Mēs bijām diezgan tuvi.

Tālāk seko īsa saruna par geju lietām un deju stiliem, kas īsti nav interesantas un neattiecas uz AMGmusic.

Maikls: Vai tu pats arī dejo?

Džons: Es labprāt dejotu, bet es nemāku. Toties man ļoti patīk mūzika.

Maikls: Tu pirms tam nodarbojies ar mūziku?

Džons: Jā, es taisīju mūziku zem segvārda WHORE-CE.

Maikls: Kas tā bija par mūziku? Tāda pati kā SALEM?

Džons: Mazliet citādāka. Vairāk uz klubu mūziku tendēta.

Maikls: Nespēju iedomāties...

Džons: (smejas) Nu, es daudz lietoju amfetamīnu, tāpēc naktīs negulēju un radīju visādas trakas klubu mūzikas dziesmas. Tās bija dejiskākas, ritmiskākas. Tad arī sadraudzējāmies ar Džeku – viņš atbild par bītiem. Nu, patiesībā dažreiz viņš, dažreiz – es.

Maikls: Un kā Hetera iederas jūsu grupā? Tu viņu iepazīstināji ar Džeku un viņa teica: „Te nu es esmu, radam kopā mūziku”?

Džons: Aptuveni tā arī bija!

Maikls: Kāpēc grupu nosaucāt SALEM?

Džons: Par godu slavenajai raganu prāvai. Un kāpēc gan ne?

Maikls: Jūs esat raganas?

Džons: Es gribētu būt ragana, bet neesmu.

Maikls: Tu dusmojies, kad cilvēki jūsu mūziku raksturo kā „gotisku”?

Džons: Man vienalga.

Maikls: Kā tu pats to raksturotu?

Džons: Es nezinu. Mani kaitina, kad cilvēki saka: „elektro panks” utt.

Maikls: Bet kā man būtu tā mūzika jāraksturo, ja es gribētu to ieteikt kādam draugam?

Džons: Elektroniska.

Maikls: Vai „elektroniskā gotu mūziku ar Juke iezīmēm” neder?

Džons: Jā, tas būtu pieņemami. Bet es nesaprotu, kāpēc cilvēki saka, ka tā ir gotiska...

Maikls: Tāpēc, ka jūsu grupu sauc SALEM!

Džons: Nu, jā... (smejas) Negribi cigareti?

Maikls: Paldies. Vai tu biji tas, kurš izdomāja nosaukumu platei „Yes, I Smoke Crack” („Jā, es smēķēju kreku”)?

Džons: Es vairs neatceros. Bet tur bija kaut kāds iemesls. Man šķiet, es to nosaukumu kaut kur biju redzējis.

Maikls: Pats smēķē kreku?

Džons: Esmu smēķējis. Reiz, kad dzīvoju vēl Mičiganā, drāzu vienu džeku, kurš bija totāli uzkāpis uz kreka. Bet nu jau vairs nelietoju.

Maikls: Tā ir kā seksa narkotika?

Džons: Nē. Mēs mēdzām pīpēt kreku un drāzties visu nakti, bet tas tā bija tikai dažas reizes. Tas džeks man uzdāvināja akmentiņus un pīpi, es sāku pīpēt regulāri, bet tad atmetu, jo man no kreka ir nepanesamas paģiras. Es nezinu... „Yes, I Smoke Crack” vienkārši likās labs nosaukums, un tas arī viss.

Maikls: Izšķīries no tā kreka smēķētāja?

Džons: Viņš pārcēlās. Nav ne jausmas, kur viņš tagad ir. Mēs jau nebijām pāris vai tamlīdzīgi. Es viņu vienkārši drāzu un mēs uzpīpējām kreku, tas arī viss.

Maikls: Vai pēdējā laika lieto narkotikas?

Džons: Nē. Bet vispār kaut kā gribas amfetamīnu...

Maikls: Tagad?!

Džons: Jā. Man ir drusku. Negribi?

Maikls: Gribu. Es nekad neesmu lietojis amfetamīnu. Kā tas ir?

Džons: Nu, tas vienkārši dod tev enerģiju un liek justies labi.



Maikls: Ko vēl tu dari grupā bez tā, ka radi bītus?

Džons: Es dziedu, spēlēju taustiņus un ģitāru.

Maikls: Tu dziedi?! Kurās dziesmās tu dziedi?

Džons: Nu, visās dziesmās. Ja dzied Hetera, tad tā ir viņa, bet pārējās dziesmās vienmēr es dziedu. Tajās, kur tas vokāls ir palēlināts, tā ir mana balss.

Maikls: Ā, tas esi tu? Nu, lūk, tas jau atkal ir iemesls, kāpēc cilvēki jūsu mūziku dēvē par gotisku – tu izklausies pēc dēmona.

Džons: Jā, nu to nevar noliegt. Kad Hetera dzied, viņa izklausās pēc eņģeļa, savukārt, kad Džeks repo, viņš izklausās pēc slepkavas.

Maikls: Jā, kad viņš repo, viņam ir tāda zema balss, kas izklausās pēc vecāka melnādainā. Es nemaz nezināju, ka viņš ir baltais. Vai Džekam patīk hip-hops?

Džons: Jā, mums visiem patīk.

Maikls: Kas tieši jums patīk?

Džons: Man patīk Three 6 Mafia, Twista. Daudz lietas man patīk, arī Lil’ Wayne. Man ļoti patīk hip-hops un, piemēram, Debisī.

Maikls: Tādus es nezinu.

Džons: Nē, nē, tā nav grupa. Debisī ir klasiskās mūzikas komponists. Es tev nospēlēšu viņa dziesmas. Man patīk dažāda mūzika. Vienīgais, kas man nepatīk, ir kantrī mūzika. Kaut gan man ļoti patīk Temijas Vainetes dziesma „Stand By Your Man”.

Maikls: Kāpēc tieši tā?

Džons: Tāpēc, ka tā ir laba! (smejas) Ā, un vēl man patīk Meraija Kerija.

Maikls: Tu joko.

Džons: Es dievinu Meraiju Keriju! Viena no manām mīļākajām dziedātājām.

Maikls: Kāpēc?

Džons: Viņa vienkārši ir fantastiska! Viņas balss izklausās pēc eņģeļa. Zvēru pie Dieva!

Maikls: Tad bez nekādiem jokiem – tu esi Meraijas Kerijas fans?!

Džons: Jā!

Maikls: Bet pats nekad neradītu tādu mūziku, kādu izpilda viņa?

Džons: Nu, ja es mācētu tā dziedāt, kā viņa, tad radītu.

Maikls: Kāpēc jūs izveidojāt „Streets of Philadelphia” rīmeiku?

Džons: Mums ļoti patīk tā dziesma. Vienkārši tāpat. Brūsa Springstīna dziesma ir skaista, un mēs skatījāmies filmu „Filadelfija”, un tās sākumā tā dziesma tiek spēlēta. Sagribējām šo gabalu pārveidot.

Tālāk atkal seko geju žurnālu Butt Magazine interesējošas tēmas no sērijas „kādi tavuprāt ir seksīgākie vīrieši” un „kādu čali tu sev gribētu”.



Intervijas oriģinālu var atrast šeit.

20 oktobris, 2010

3 NEW TRACKS




Becoming Real – „South London Cargo” [Not Even]
(available as a free download)

AMGmusic uzmanības lokā atkal nonācis kāds jauns vārds mūzikā, kam vajadzēs pievērst uzmanību nākotnē. Becoming Real ir kāds dubstep scēnu pārstāvošs jaunietis no Londonas, kura īsto vārdu internetā tā arī neizdevās sazīmēt. Vasarā izdevis savu debijas singlu „Fast Motion”, nupat Becoming Real ir parakstījis līgumu ar Moshi Moshi subleiblu Not Even, gatavojas izdot savu debijas EP (tas iznāks novembrī) un galu galā iesildīs pašus witch house karaļus SALEM viņu gaidāmajā Lielbritānijas tūrē. Papildus tam visam Becoming Real šodien piedāvā lejupielādēt par velti pilnīgi jaunu skaņdarbu „South London Cargo”, kuram nudien vairāk atbilst termins „ghost-step” nekā „dubstep”.






James Blake – „I Never Learnt To Share” [R&S]
(bootleg demo)

Šodien AMGmusic rīcībā nonāca arī kāds jauns talantīgā britu producenta Džeimsa Bleika skaņdarbs. Bleikam šis ir bijis ļoti veiksmīgs gads, kurā izdoti divi visā pasaulē atzīti EP, vienu no tiem – „CMYK” – savulaik slavēja arī AMGmusic. Savukārt novembrī gaidāms jaunā minimal/dubstep mākslinieka debijas singls „Limit To Your Love”. „I Never Learnt To Share”, kura nosaukuma atslēga meklējama dziesmas atkārtojošajās rindiņās „My brother and my sister don’t speak to me / But I don’t blame them” (paskaidroju – dziesma saucas „Es tā arī neiemācījos dalīties ar kādu”, bet dziesmas teksts skan „Mans brālis un māsa ar mani nerunā / Bet es viņus par to nevainoju”), iespējams varēs atrast 2011.gadā gaidāmajā Bleika debijas albumā. Iespējams arī, ka ne – pagaidām oficiālas informācijas nav.



Royksopp – „I Wanna Know” [EMI]
(available as a free download)

Tikmēr par ļoti veiksmīgu šo gadu nevar dēvēt Norvēģijas slavenākais elektroniskās mūzikas duets Royksopp. Pērnā gada lieliskā albuma „Junior” turpinājums „Senior” nesanāca tik labs, kā cerēts, un kritiķi dažviet pat bija ļoti bargi. Toties tagad grupa savā mājaslapā ir publicējusi jaunu skaņdarbu, kas jau labu laiku kā tiekot spēlēts koncertos, bet nevienā no Royksopp albumiem nav atradis sev vietu. „Senior” plati esmu dzirdējis visai fragmentāri, bet no tā, ko esmu dzirdējis, šis pat patīk labāk.

CLASSIC HIT: Modjo – Lady (hear me tonight)

CLASSIC HIT FROM 2000:

Modjo – „Lady (hear me tonight) [MCA; 2000]

Vai dieniņ, kā man patīk šīs „Klasiskā Hīta” sadaļas, it īpaši tās, kurās runājam par desmit gadus vecām dziesmām! Ataust atmiņā dažādas jaukas ainiņas, notikumi, cilvēki... Arī ar šā apskata dziesmu saistās pat ļoti konkrētas atmiņas, kurās figurē konkrēti cilvēki, konkrēti dzīvokļi un konkrēti kasešu atskaņotāji. Diez tas (pozitīvi sentimentālas atmiņas) tā būs visu mūžu vai tikai, kamēr desmit gadu veca vēsture vēl sakritīs ar naivās jaunības posmu?

Lai nu kā tur arī nebūtu, atgriežamies pie dziesmas. Kā jau minēju pirms mēneša, 2000.gada rudenī joprojām AMGmusic visaktuālākā bija vieglā deju mūzika, kas robežojās ar popmūziku. Daudz jau esmu stāstījis jaunākai paaudzei, ka tai laikā internetā nevarēja atrast visu, kas vien ienāk prātā, un AMGmusic galvenais ietekmes avots bija Lielbritānijas Singlu Top 40. Jā, lai cik tas briesmīgi neizklausītos, ņemot vērā to, kāds britu tops izskatās un izklausās šobrīd, tā tik tiešām bija. Bet tie bija citi laiki un arī britu topā varēja atrast pa viena otrai pērlei.

Ar to gan es negribu apgalvot, ka Modjo milzu hīts „Lady (hear me tonight)” būtu kāda izcila mūzikas pērle. Toties tas bija singls, kas man iepatikās jau no pirmās noklausīšanās reizes, turklāt – man par lielu prieku toreiz – iepatikās arī daudziem citiem cilvēkiem, kā rezultātā dziesma Lielbritānijā veselas divas nedēļas pavadīja 1.vietā jeb bija pirktākais singls Apvienotajā Karalistē. Līdzīgus un pat vēl lielākus panākumus „Lady” guva arī pārējā Eiropā un pat Amerikas Savienotajās Valstīs.

Franču house, pop un nu-disco mūzikas dueta sastāvā darbojās Romāns Tranšārs un Jans Destanjols. Pirmais bija pārliecināts house mūzikas cienītājs, kura elku vidū tai laikā bija Īens Pūlijs, DJ Sneak un Daft Punk, kamēr Destanjols, jau kopš bērnības mācījies spēlēt vairākus mūzikas instrumentus, klarneti un flautu ieskaitot, vairāk aizrāvās ar popmūziku un r’n’b. Kā raksta vēstures grāmatas, abi iepazinās 1998.gadā, un Modjo projekts tai brīdi bija dzimis.

Jāpiebilst, ka „Lady (hear me tonight)” tā arī palika viņu vienīgais hīts, turklāt dziesma, kā zināms, ir balstīta uz Chic kompozīcijas „Soup For One” ģitāras sempliem. Līdz ar to var teikt, ka ar oriģināldarbiem abiem jaunajiem francūžiem nevedās – nedz sekojošais singls „Chillin”, ne arī debijas albums „Modjo” gadu vēlāk īpašu interesi vairs neizsauca kā no masām, tā arī no mūzikas preses.

Lai arī šobrīd man jau DAUDZ vairāk patīk pieminētais Chic 1982.gada skaņdarbs „Soup For One” (atrodams tāda paša nosaukuma filmas skaņu celiņā), Modjo „Lady (hear me tonight)”, protams, dēvējams par AMGmusic un vispār popmūzikas klasiku. Pirms precīzi desmit gadiem dziesma atradās AMGmusic Top 40 1.vietā veselas trīs nedēļas pēc kārtas, kas arī deva dziesmai 1.vietu mēneša topā.



Piedāvāju noklausīties arī pārējos pirms desmit gadiem AMGmusic lielākos hītus:

1) U2 – „Beautiful Day” [Island]

Tobrīd visreālākais konkurents Modjo singlam, kas beigu beigās arī nomainīja „Lady” 1.vietā AMGmusic tā laika iknedēļas Top 40. U2 albums „All That You Can’t Leave Behind”, kas bija pirmais kopš mūs fascinējošā 1997.gada "Pop", vēl nebija iznācis tolaik, bet šis bija gaidāmā albuma pirmais singls. Šobrīd jau kļuvusi par neatņemamu sastāvdaļu U2 koncertos. Arī pēc desmit gadiem.


2) Sonique – „Sky” [Phantom Sound]

Britu dīdžejienes otrais singls, kas sekoja 2000.gada vasaras MEGApopulārajam „It Feels So Good”. Visur citur par Sonique otro singlu jau smaidīja, bet AMGmusic tai laikā dziesma bija gana aktuāla. Mums Sonique apnika tikai ar trešo dziesmu.


3) Liquid feat Silvy – „Turn The Tide” [Byte Records]

Par to, ka šis bija viens no TOP hītiem AMGmusic pirms desmit gadiem, noteikti jāpateicas Lenča kungam. :) Tolaik, kad, kā jau teicu internetā visu atrast nevarēja, ĻOTI daudz ar mūzikas ierakstiem man palīdzēja Uldis, kas tad arī kaut kur bija izracis un ieteica arī man šo beļģu trance-pop projektu, kas tai laikā vēl saucās Liquid (vēlāk, pieņemot vokālisti Silviju kā pilntiesīgu grupas locekli, apvienība nomainīja nosaukumu pret Sylver). Ļoti patika dziesmas teksts tai laikā. Precīzāk izsakoties, ļoti patika, ka tieši meitene to dzied. :)

19 oktobris, 2010

COVER: Foals - One

Foals – "One" (Swedish House Mafia cover)
[live at BBC Radio1 Live Lounge]



Šīs dienas interesantākā kaverversija šoreiz no apvienības Foals, kas nesen paviesojās BBC Radio 1 Džo Vailijas pārraidē „Live Lounge”. Kā jau ierasts šajā raidījumā, grupa izpildīja dzīvajā vienu savu dziesmu („Spanish Sahara”), kā arī vienu kaverversiju pēc savas izvēles. Foals puiši izvēlējās nospēlēt... zviedru ne tā gaumīgākā gala house mūzikas apvienības Swedish House Mafia vasaras hītu „One” (oriģinālu varat paklausīties šeit, ja vien gribat tērēt piecas minūtes). Droši vien lieki piebilst, ka Foals versijā šī dziesma iegūst pavisam citu garšu un vērtību. Eh, es pat labprāt šo redzētu iznākam kāda oficiālā relīzē!

Cita starpā varu pateikt, ka Foals solists Janis Filipakis (un viņa vārds latviski jāraksta ar vienu „n”, kā man pastāstīja gadu Grieķijā nodzīvojusi meitene) iekļuvis šī gada NME Cool List sarakstā, kas oficiāli tiks publicēts rīt. Ja nebūs slinkums, par šo ikgadējo NME sarakstu pāris vārdos pastāstīšu rīt. Tagad lai skan Foals versija par Swedish House Mafia treku „One”:

3 NEW VIDEOS

3 NEW VIDEOS

Pārcilājot arhīvus un sakārtojot jaunākās un interesantākās mūzikas lietas pa plauktiņiem, atskārtu, ka AMGmusic rīcībā ir aizsēdējušies pāris teicami videoklipi, ar kuriem noteikti jāpadalās. Plus vakar ļoti interesantu un baudāmu klipu piedāvājis arī respektablais Losandželosas producents Flying Lotus. Tātad – trīs jauni video otrdienas pēcpusdienai!


Local Natives – „Wide Eyes” [Infectious Records]

Local Natives pagājušā gada nogalē izdotais debijas albums „Gorilla Manor” ir viens no tiem 2009.gada kritiķu ļoti augsti novērtētajiem albumiem, kas tā arī pērn netika noklausīts un izvērtēts no AMGmusic puses. Toties tagad mums ir jauns video dziesmai no minētā albuma. Klipu režisējis Cat Solen, kas iepriekš veidojis videoklipus CSS, Bright Eyes un Los Campesinos! dziesmām. Manuprāt, šis ir viņa ģeniālākais darbs par kādu uzmācīgu haizivi un beigu beigās arī veidu, kā ar uzmācīgām haizivīm ir pareizi jācīnās.



Holy Fuck – „Red Lights” [XL Recordings]

Kaķi ir pilntiesīgi saucami par 2010.gada indie mūzikas scēnas oficiālajiem dzīvniekiem. Atliek vien apskatīties Best Coast, Wavves un Klaxons jaunāko albumu vāciņus, lai par to šaubas nerastos. Atvainodamies, ka savā jaunākajā albumā „Latin” kanādiešu eksperimentālās elektroniskās mūzikas apvienība Holy Fuck tā kā piemirsa uz albuma vāciņa uzlikt kaķi, grupa to kompensē ar savu jaunāko videoklipu dziesmai „Red Lights”, kura galvenais varonis ir... Nē, neuzminējāt! Tas ir kaķis! Turklāt vēl vesela grupa ar kaķiem spēlē koncertu, kamēr galvenajam varonim pakaļ dzenas... suns.



Flying Lotus – „Kill Your Co-Worker” [Warp]

Lūk, arī jaunākais no videoklipiem, kas ievietojas gada labāko klipu kaudzītē. Ja par septembrī izdoto Flying Lotus EP „Pattern + Grid World” es neesmu stāvā sajūsmā (mazliet par vienmuļu un elektroniski samudrītu man tas šķiet), tad klips šī EP labākajam skaņdarbam „Kill Your Co-Worker” ir sanācis pat ļoti asprātīgs un interesants. Klipa autors ir kāds amerikāņu vizuālais mākslinieks Maiks Vinkelmans, kurš sevi dēvē par Beeple. Turklāt japāniski robotu stilā ieturētais zīmētais klips gana labi sasaucas ar pašu kompozīciju.