21 septembris, 2012

Nedēļas Mūzikas Apskats (21.09.2012.)



NEDĒĻAS MŪZIKAS APSKATS 21.09.2012.

TRACKLIST:

INTRO:
2:54 - "Killer" (Seal cover) [Fat Possum]

FOUR TRACKS YOU HAVE TO HEAR:
CHVRCHES - "The Mother We Share" [National Anthem]
Stay+ - "Crashed" [Black Butter]
Roosevelt - "Sea" [Greco-Roman]
Dominic Lord - "Wrong for Right" [self-released]

SINGLE OF THE WEEK:
ELVI/DUNIAN - "Let's Take It Snow" [self-released]

REMIX OF THE WEEK:
Chairlift - "I Belong in Your Arms" (John Talabot & Pional 6.15 AMix) [Young Turks]

ALBUM OF THE WEEK:
Grizzly Bear - "Yet Again" [Warp]

DIIV – Live at Newtown Radio December 2011:
DIIV – Sometime
DIIV – Wat
DIIV – Doused

Nedēļas Albumu Apskats (17.09.2012.-23.09.2012.)

Grizzly Bear – „Shields”













Release date: 17/09/2012
Label: Warp
AMG rating: 8/10

AMGmusic komentārs: „Gluži kā Arcade Fire pirms vairākiem gadiem vai The xx nesenākā vēsturē, Grizzly Bear vairs nav tikai nelielās aprindās zināma indie apvienība, bet gan grupa, kuras katram solim tiks pievērsta īpaša uzmanība, kas attiecīgi pastiprina satraukumu un atbildības sajūtu. Iespējams, tāpēc pirmie jaunā albuma ieraksti, kas tapa pagājušā gada vasarā Teksasā, tikai izbrāķēti un gandrīz pilnībā dzēsti, bet „Shields” pamata materiāls sarakstīts, atgriežoties ierastajā Keipkodā – grupas vokālista Eda Drostes vecmāmiņas mājā, kur tapa arī minētais „Yellow House”.

Kamēr daudzas citas grupas šādos nospriegotos apstākļos būtu salūzušas, Grizzly Bear ir izdevies radīt teju perfektu popmūzikas ierakstu. Par to, ka grupas skanējums ir lielisks un brīžiem pat grandiozs, mēs varējām pārliecināties jau iepriekšējos divos albumos, jo īpaši 2009.gada „Veckatimest”. Taču „Shields” šīs skaņas grandiozitātes pašā centrā saglabāta arī viegli pamanāma intimitāte un skaistas melodijas. Būtībā ar savu ceturto albumu Grizzly Bear ir atraduši to ideālo formulu, kur nostrādā visas sastāvdaļas, un nekas nešķiet lieks vai – gluži pretēji – par daudz.

Plašāk par albumu lasi šeit.



How To Dress Well – „Total Loss”












Release date: 17/09/2012
Label: Weird World
AMG rating: 7/10

AMGmusic komentārs:Es nerakstu par seksu un narkotikām, jo man ar šī lietām nav problēmu – man patīk abas! Es vienkārši ļoti mīlu sentimentālas lietas un tās man ir fundamentāli svarīgas,” tā intervijā neilgi pirms sava otrā studijas albuma „Total Loss” iznākšanas izteicās Toms Krells jeb How To Dress Well, kā viņu pazīst mūzikas aprindās. „Sentimenta Karalis R’n’B pasaulē” – šāda iesauka Tomam nudien piestāvētu, jo arī viņa otrais albums ir pilns ēterisku, brīžiem knapi saklausāmu, trauslu motīvu, kuru centrālā ass ir neiztrūkstošais Krella skumjais falsets. Mūziķa talants gan slēpjas šo melanholiju un grūtsirdību padarīt ne tik daudz skumju un depresīvu, cik brīžiem pat pārsteidzoši romantisku. Diemžēl "Total Loss” pietrūkst pārsteiguma momentu, jo viss šķiet jau iepazīts viņa debijas albumā pirms diviem gadiem, toties šeit atrast dažus izcilus skaņdarbus, jo īpaši jau galveno singlu „Cold Nites”, kas liecina, ka Krells vēl tikai pilnveidojas kā dziesmu autors. Tas liek domāt, ka viņa karjeras labākais darbs ir vēl priekšā.



Menomena – „Moms”












Release date: 17/09/2012
Label: Barsuk
AMG rating: 7/10

AMGmusic komentārs: „Kad pagājušā gada sākumā Portlendas apvienību Menomena pameta Brents Knopfs, lai pilnībā nodotos savam solo projektam Ramona Falls, radās zināmas pārdomas par grupas tālāko eksistenci. Tiesa, lai cik labs mūziķis būtu Knopfs, nebūtu bijis par skādi atcerēties, ka Menomena viņš bija vien sastāvdaļa, bet grupas dibinātājs un galvenais virzītājs tomēr ir Denijs Seims. Menomena tagad kļuvusi par duetu, un ar jaunāko plati „Moms” pierāda, ka savu šarmu un dziļumu nav zaudējusi. „Moms”, kuras nosaukums ir veltījums abu dalībnieku mātēm (Seima māte nomira viņam vēl mazam esot, bet Džastinu Herisu mamma uzaudzināja viena), noteikti nav iespaidīgākais grupas darbs, bet ir gana vitāls, personisks un iedziļināšanās vērts ieraksts. Ko vien vērts ir episkais, astoņu minūšu noslēdzošais „One Horse”!”



Dinosaur Jr. – „I Bet On Sky”












Release date: 17/09/2012
Label: Jagjaguwar
AMG rating: 6/10

AMGmusic komentārs: „80’tajos gados izveidotā, un 90’tajos gados alternatīvo un neatkarīgo rokmūzikas platformu ietekmējusī apvienība Dinosaur Jr. ir atpakaļ ar apaļa jubilejas desmito studijas ierakstu „I Bet On Sky”. Kopš 2005.gada, kad pēc ilgāka pārtraukuma apvienojās tās oriģinālais sastāvs, – vokālists un ģitārists Džejs Maskis, basģitārists Lū Bārlovs un bundzinieks Mērfs – šis ir apvienības trešais, diemžēl neizteiksmīgākais ieraksts. Muzikāli šī ir atgriešanās pie 90’to gadu komerciālāko grupas ierakstu skanējuma (ironiski, ka tajos nepiedalījās ne Mērfs, ne Lū Bārlovs), taču albuma vidusdaļā akūti pietrūkst prātā paliekošu melodiju, kā rezultātā pēc zināma laika tas izsauc garlaicību, no kuras nespēj izraut pat tradicionāli enerģiskie un baudāmie Maskisa ģitāras rifi. Par izgāšanos šo plati gan nekādi nevar dēvēt, jo albumu paglābj spēcīgais ievads un noslēgums, kas noteikti ir albuma labākie mirkļi, un pierāda, ka „onkuļiem no 80’tajiem” vēl ir „iekšās” entuziasms un pa spēkam ierādīt vietu vienam otram jaunajam rokmūziķim.”



Woods – „Bend Beyond”












Release date: 17/09/2012
Label: Woodsist
AMG rating: 6/10

AMGmusic komentārs: „Ņujorkas folk-rock kolektīvs Woods ar tās līderi un arī leibla Woodsist vadītāju Džeremiju Ērlu priekšgalā ir izdevuši savu sesto studijas ierakstu tikpat gadu karjeras laikā, kas būtībā maz atšķiras no iepriekš dzirdētajiem grupas darbiem. Tās pašas vieglās folk dziesmiņas, ko dziedāt pie ugunskura skautu nometnēs, kas brīžiem apvītas ar psihodēlijas noskaņu – vairāk piemērotu ugunskuru vakariem hipiju saietos. Vienīgi šoreiz ir stipri mazāk prātā paliekošu dziesmu, tādējādi „Bend Beyond” atstāj nepabeigtības un arī noslinkošanas izpausmi no grupas puses. Varbūt katru gadu izdot pa albumam nav pats veiksmīgākais risinājums?”

20 septembris, 2012

ALBUMS: Grizzly Bear – Shields

Grizzly Bear – „Shields”

Release date: 17/09/2012
Label: Warp
AMG rating: 8/10

Droši vien, ka neesmu ne tuvu vienīgais, kam Grizzly Bear daiļrades iepazīšana sākās nevis ar 2006.gada t.s. „breakthru” albumu „Yellow House” (pirms kura vēl bija debijas ieraksts „Horn of Plenty” 2004.gadā), bet gan ar 2009.gada „Veckatimest”, kad par šiem četriem brukliniešiem jau runāja visa mūzikas prese. Kā nu ne – tolaik koncerta laikā Grizzly Bear par savu mīļāko grupu pasludināja pats Džonijs Grīnvuds no Radiohead, bet kvarteta koncertos pirmajās rindās sēdēja un sevi par lielu cienītāju dēvēja... Jay-Z.

Līdz ar to daudz kas ir mainījies grupas dzīvē pēdējos gados. Gluži kā Arcade Fire pirms vairākiem gadiem vai The xx nesenākā vēsturē, Grizzly Bear vairs nav tikai nelielās aprindās zināma indie apvienība, bet gan grupa, kuras katram solim tiks pievērsta īpaša uzmanība, kas attiecīgi pastiprina satraukumu un atbildības sajūtu. Iespējams, tāpēc pirmie jaunā albuma ieraksti, kas tapa pagājušā gada vasarā Teksasā, tikai izbrāķēti un gandrīz pilnībā dzēsti, bet „Shields” pamata materiāls sarakstīts, atgriežoties ierastajā Keipkodā – grupas vokālista Eda Drostes vecmāmiņas mājā, kur tapa arī minētais „Yellow House”.

Kamēr daudzas citas grupas šādos nospriegotos apstākļos būtu salūzušas, Grizzly Bear ir izdevies radīt teju perfektu popmūzikas ierakstu. Par to, ka grupas skanējums ir lielisks un brīžiem pat grandiozs, mēs varējām pārliecināties jau iepriekšējos divos albumos, jo īpaši 2009.gada „Veckatimest”. Taču „Shields” šīs skaņas grandiozitātes pašā centrā saglabāta arī viegli pamanāma intimitāte un skaistas melodijas. Būtībā ar savu ceturto albumu Grizzly Bear ir atraduši to ideālo formulu, kur nostrādā visas sastāvdaļas, un nekas nešķiet lieks vai – gluži pretēji – par daudz.

Albuma centrālā ass noteikti ir otrais singls „Yet Again”, ko gribētos dēvēt par grupas visu laiku labāko dziesmu. Tieši šeit visspilgtāk izpaužas minētais balanss starp orķestrisku skaņas virteni un trauslo sajūtu, kas ieskanas pie piedziedājuma „Take it all in stride / Speak, don’t confide / We barely have a case”. Turklāt šīs sajūtas tiek uzreiz papildinātas ar nākamo dziesmu, intīmi atkailināto „The Hunt”, kas kaut kur pat atgādina kādu 90’to gadu Radiohead balādi, tādējādi noslēdzot albuma pirmo pusi, kas noteikti ir pilnvērtīgākais grupas daiļrades posms viņu desmit gadu karjerā.

Lai arī otrā albuma puse vairs nav tik iespaidīga un episka kā pirmā, arī tajā Grizzly Bear nezaudē uzķerto ritmu, it kā klusi un neuzsvērti novedot ierakstu līdz galam un parādot, ka ir radījuši vienlaikus, iespējams, tumšāko, taču tajā pašā laikā visvieglāk uztveramo albumu savā karjerā.



Klausies visu albumu šeit:

Stay+ - Crashed



Stay+ - "Crashed" [Black Butter]
(to be released as a single on November 5th)

Nu jau pusotrs gads ir apkārt, kā AMGmusic ar lielu sajūsmu skandināja Mančestras rave/electro dueta Stay+ (pirms tam – Christian AIDS) vārdu. Šī pusotra gada laikā Stay+ pamanījušies izdot vismaz četrus singlus un divus EP, bet joprojām ne pušplēsta vārda par gaidāmo debijas albumu. Interesanti, ka šie daudzie singli un EP iznākuši uz dažādiem leibliem, un arī jaunākais dueta singls „Crashed” novembrī tiks izdots uz cita – mazināma britu leibla Black Butter. Atsakos vēlreiz zīlēt, kad tad varētu iznākt Stay+ pilns albums, bet varbūt tāds nemaz nav vajadzīgs? Jaunākais „Crashed” ir mazāk griezīgs un jumtu raujošs, kā iepriekšējie darbi, bet jau atkal ar izcilu kulmināciju treka beigās.