25 oktobris, 2013

The Flaming Lips - Assassin Beetle - The Dream Is Ending


The Flaming Lips - "Assassin Beetle - The Dream Is Ending" [Warner Bros]
(from f/c EP "Peace Sword", out October 29th)

Vakar ap pusnakti pēc Latvijas laika tviterī no The Flaming Lips konta parādījās satraucoša vēsts: „We have sad news... We’ve broken up”. Protams, zinot grupas un tās līdera Veina Koina savdabīgo humora izjūtu, par 95% bija skaidrs, ka tas ir melns joks. Taču tas sakrita ar dienu, kad The Flaming Lips izdeva episku un nolemtības sajūtu raisošu desmit minūšu skaņdarbu ar nosaukumu „Assassin Beetle – The Dream Is Ending”. Pēc piecām minūtēm gan parādījās jauns tvīts: „lol. Just kidding guys”.

Novembrī uz kino ekrāniem nonāks filma „Ender’s Game”, kas balstīta uz Orsona Skota Kārda noveles motīviem. Speciāli šai filmai The Flaming Lips radīja skaņdarbu „Peace Sword” un tā iedvesmojās, ka izlēma sarakstīt vēl piecas dziesmas, kas kopā ar titulskaņdarbu tiks izdotas atsevišķā EP jau nākamnedēļ. Iespaidīgākais no šiem gabaliem ir noslēdzošais, desmit minūšu garais „Assassin Beetle – The Dream Is Ending”, kas stilistiski labi iederētos arī pēdējā, lieliskajā grupas albumā „The Terror”. Iesācies kā tāds Radiohead „Kid A” un The Knife pēdējās plates hibrīds, otrajā pusē skaņdarbs kļūst tik emocionāli piesātināts, ka rodas sajūta – beigsies ne tikai sapnis, bet vispār viss.


24 oktobris, 2013

Darlia - Choke On Bones


Darlia - "Choke On Bones" [Ignition 45s]
(from f/c EP "Knock Knock", out October 28th)

Pēc ilgāka pārtraukuma Lielbritānijā parādījies jauns vērā ņemams rokmūzikas kolektīvs, kam vajadzēs pasekot līdzi. Darlia ir trīs cilvēku apvienība no Blekpūles, kas jau paspējuši izpelnīties slavenā BBC Radio 1 dīdžeja Zeina Lova labvēlību un iesildīt citu jauno, bet mazliet zināmāko grupu The 1975. Uzreiz piebildīšu, ka Darlia ir daudz raupjāks, vitālāks skanējums un šeit nav ne miņas no The 1975 šlāgerisma/bifij-klairo elementiem. Ne velti Darlia biežāk salīdzina ar amerikāņu grupām Queens of the Stone Age un Nirvana. Septembrī trijotne izdeva pirmo singlu „Queen of Hearts”, bet pirmdien iznāks viņu debijas EP „Knock Knock”. Zemāk varat noklausīties tā noslēdzošo skaņdarbu „Choke on Bones”.

A-LIST: Cut Copy - We Are Explorers


Cut Copy - "We Are Explorers" [Modular]
(from f/c LP "Free Your Mind", out November 4th)

Kad septembra sākumā Austrālijas slavenākais dance-pop kvartets Cut Copy nodeva atklātībā novembrī gaidāmā albuma tituldziesmu „Free Your Mind”, preses paziņojumā nāca līdzi informācija, ka jaunās plates galvenie ietekmes avoti ir divas „mīlestības vasaras”, proti, 1967.gada hipiju uznāciens un 1988.gada ekstazī vilnis. Respektīvi, kaut kas starp miera himnām un acid house, uz kura pusi bija tendēts arī pirmais singls „Let Me Show You”.

Nekas tamlīdzīgs nav saklausāms trešajā albuma singlā „We Are Explorers”. Patiesībā, gabals vispār iesākas kā kaut kas starp Pet Shop Boys un OMD 80’to gadu puses skanējumu, taču ļoti ātri pāriet tipiskā Cut Copy manierē ar, ja nemaldos, cowbell skaņu iestarpinājumiem. Starp citu, šī bija pirmā dziesma, ko vasaras pašā sākumā Cut Copy jau atrādīja koncertos. Jau tad es teicu, ka tas varētu būt liels hīts, bet šobrīd šķiet, ka „We Are Explorers” ir lipīgākais Cut Copy gabals kopš „Heart & Music” laikiem.

23 oktobris, 2013

James Vincent McMorrow - Cavalier


James Vincent McMorrow - "Cavalier" [Vagrant]
(from f/c LP "Post Tropical", out January 2014)

30 gadus vecais īru mūziķis Džeimss Vinsents Makmorovs ir folkmūziķis. It kā. Lai gan sācis savu muzikālo karjeru, spēlēdams bungas dažādās post-hardcore un rokmūzikas grupās, viņa 2011.gada debijas albums „Early In The Morning” noteikti ierindojams folkmūzikas kategorijā. Tiesa, ar piebildi – drīzāk amerikāniskā ala Bon Iver manierē nekā britu salām raksturīgā. Interesanti, ka savu otro albumu Džeimss ierakstījis Teksasā, un tā pirmais singls „Cavalier” ir vēl interesantāks auglis. Dziesma iesākas kā kāds The Antlers nedzirdēts gabals, līdz apaug ar ritmu un struktūru, kas, maigi izsakoties, nebūt nav tālu no r’n’b mūzikas Frenka Oušena gaumē. Otrais albums „Post Tropical” iznāks nākamā gada 14.janvārī, un varam tikai minēt, ko no tā sagaidīt.

Symmetry - The Hunt


Symmetry - "The Hunt" [Italians Do It Better]
(from LP "The Messenger", out now)

Līdzās tam, ka Džonijs Džūels ir grupas Chromatics dalībnieks (un līdz ar to pagājušā gada labākā albuma īpašnieks), viņš jau vairāk nekā desmit gadus vada leiblu Italians Do It Better. Viegli pārspīlējot, katrā otrajā leibla relīzē viņš pats tā vai citādi ir arī piedalījies, līdz ar ko, iznākot kādai jaunai platei no šīs ierakstu kompānijas, mēs jau varam nojaust, ko sagaidīt. Pārsteigums ir viņa jaunākais projekts Symmetry, kura 2011.gada ultra-limitētais un sen izpārdotais albums „The Messenger” nu atkal pieejams vinila platē. „The Hunt” gan iesākas ar samtainajām Chromatics skaņām un naksnīgo ainu, bet tālāk turpinās, it kā istabā pēkšņi būtu ielauzies AraabMuzik. Starp citu, arī jaunais vinila metiens ir limitēts, tāpēc pasteidzies to pasūtīt šeit. Singls „The Hunt” tikmēr pieejams arī lejupielādei bez maksas.

Ryan Hemsworth feat. Sinead Harnett - Small + Lost


Ryan Hemsworth feat. Sinead Harnett - "Small + Lost" [Last Gang]
(from LP "Guilt Trips", out now)

Kanādas jaunais producents Raiens Hemsvorts, kas AMGmusic šogad jau atzīmējies ar diviem remiksiem, pirmoreiz uzspīdēja pērnā gada vasarā, kad iznāca viņa debijas EP „Last Words”. Vakar beidzot tika izdots ilgi gaidītais debijas albums „Guilt Trips”. Lai nosvinētu šo notikumu, Raiens piedāvā par velti lejupielādēt albuma pirmo treku „Small + Lost”. Ar Londonas dziedātāju Šineidu Hārnetu tapušā skaņdarba vienīgais trūkums ir tā īsums (2:33), bet citādi tas ir ļoti salds māneklis, lai ausis pašas prasītos pēc visa albuma.

Omar Souleyman - Warni Warni


Omar Souleyman - "Warni Warni" [Ribbon Music]
(from LP "Wenu Wenu", out now)

Kurš teica, ka Sīrijā nevar tapt pilnīgi dulls tehno? Patiesībā, ja Sīrijā vispār var tapt tehno, tad tam principā arī vajadzētu būt visai dullam. Omārs Suleimans jau ilgāku laiku pazīstams starptautiskā mūzikas arēnā, turklāt sadarbojies ar tādiem māksliniekiem kā Caribou, Bjork un Deimonu Olbērnu. Leģendas vēsta, ka Suleimana kontā esot ap 500 miksteipu un dažādu kasešu formāta relīžu, bet šonedēļ izdots KīrenaHebdena jeb Four Tet producētais „Wenu Wenu”, kas ir oficiālais mūziķa debijas albums. Nupat publiskots albuma aktuālā singla „Warni Warni” videoklips, ko varat noskatīties zemāk.

22 oktobris, 2013

A-LIST: Arcade Fire - Afterlife


Arcade Fire - "Afterlife" [Merge]
(from f/c LP "Reflektor", out October 28th)

Šorīt no rīta uznāca maza deja vu sajūta, atgriežot mani 2010.gadā, kad iznāca līdz šim pēdējais Arcade Fire albums „Suburbs”. Pēc pirmajām pāris reizēm šis albums man... vienkārši patika. Sajūsma, ovācijas un vēlāk arī asaras acīs sariesās tad, kad iedziļinājos dziesmu tekstos. Līdzīgas sajūtas bija klausoties „Afterlife”. „When love is gone / Where does it go?” dziesmas otrajā pusē vaicā Vins Batlers. Droši vien, ka arī Jūs esat kādreiz aizdomājušies, kas notiek ar cilvēka dvēseli, kad tas nomirst. Bet tiešām – kas notiek ar mīlestību, kad tā nomirst? Vai varbūt tā nekad nenomirst...

Atmetot dziesmas filozofisko pusi, šis ir otrais pēc kārtas Arcade Fire singls, kas piepildīs gan stadionus, gan diskotēku zāles. Taču tikai Arcade Fire spēj šādam in-your-face hītam piešķirt dziļāku jēgu, par kuru senajā filmā „Limuzīns Jāņu Nakts Krāsā” Mirttante reiz teica: „Izrunāties vajadzēja! Vēl jau neesmu mirusi”. „Can we work it out? / Scream and shout till we work it out?” šis it kā jautājuma teikums „Afterlife” neizklausās pēc jautājuma, bet izkliegtas dogmas, kas tāda arī ir. Dažreiz tikai izkliedzoties, izstrīdoties, pat izlamājoties, var atrisināt daudz savstarpējas attiecības, kuru lielākais ļaunums mēdz būt klusums. Un šķiet, tikai Arcade Fire par skumjām un nostalģiskām tēmām spēj dziedāt tā, ka gribas nevis skumt, bet pasmaidīt un iet tālāk. Jo viss šķiet skaidrāks un saprotamāks.

Šoreiz nerunāšu par Džeimsa Mērfija ietekmi, kas arī šeit ir ausīm-dzirdama. Par to parunāsim detalizētāk, kad iznāks albums, un tas notiks jau pēc sešām dienām.

John Talabot - Without You


John Talabot - "Without You" [!K7]
(from f/c compilation "DJ-Kicks: John Talabot", out November 11th)

Vēl tikai pagājušajā nedēļā par AMGmusic un NMA „Nedēļas Singlu” kļuva jaunākais spāņu producenta Pional gabals „Invisible/Amenaza”, tiesa, dub versijā. Savukārt šonedēļ klāt viņa uzticamākais kolēģis un sadarbības partneris John Talabot. Novembrī Berlīnes elektroniskās mūzikas leibls !K7 Records izdos kārtējo DJ-Kicks izlasi, kur šoreiz savu miksu piedāvās tieši Talabots. „Without You”, ko spānis esot sarakstījis šovasar brīvbrīžos starp neskaitāmām uzstāšanām, būs šīs izlases ekskluzīvs. Lai arī ne starp pašiem spožākajiem Talabota darbiem, „Without You” ir kārtējais apliecinājums, cik šis producents ir talantīgs nostalģisku noskaņu kombinēšanā ar house mūzikas ritmiku.

Kurt Vile - Feel My Pain


Kurt Vile - "Feel My Pain" [Matador]
(from f/c EP "it's a big world out there (and i am scared)", out November 19th)

Aprīlī Filadelfijas dziesminieks Kurts Vails izlaida vienu no savas karjeras un 2013.gada labākajiem albumiem „Wakin on a Pretty Daze”. Novembrī Matador Records izdos šī ierakasta deluxe edition, kura otrajā diskā būs jaunas versijas jau zināmām albuma dziesmām, kā arī pāris jauni gabali. Starp tiem arī šis burvīgais, sešu minūšu garais skaņdarbs „Feel My Pain”. Lai neapvainotos tie cilvēki, kas jau iegādājās „Wakin on a Pretty Daze” pavasarī, Kurt Vails otro disku izdos arī atsevišķi kā EP ar nosaukumu „it’s a big world out there (and i am scared)”.

21 oktobris, 2013

ALBUMS: The Range – Nonfiction


The Range – "Nonfiction"
Release date: 14/10/2013
Label: Donky Pitch
AMG rating: 8/10

Kad pagājušā mēneša beigās atklātībā nonāca jaunākais The Range singls „Metal Swing”, informācijas trūkuma dēļ vairāk runāju par Anglijā, Braitonā bāzēto leiblu Donky Pitch, nekā par pašu mākslinieku – Rodailendas producentu Džeimsu Hintonu. Izrādās, ne velti, jo jaunā amerikāņu muzikālās ietekmes jūtami meklējamas urbānajā Lielbritānijas elektroniskajā mūzikā.

The Range pirmais oficiālais albums „Nonfiction” tikai 42 minūtēs pamanās iegriezties ļoti daudzās deju mūzikas stilu šķērsielās. Turklāt izdarīt to tik organiski un viegli, ka grūti pat pateikt, vai šis albums labāk piestāv naktij vai dienai, relaksācijai vai piektdienas vakara iesildīšanai pirms trakulīgām izklaidēm. Gan minētais „Metal Swing”, gan „Everything But” ir saules pildīti, pat nedaudz balēriski skaņdarbi, "Jamie” ir viscaur Londonas grime scēnas ietekmēts, „Seneca” iemesls, kāpēc atsevišķos veikalos šis disks meklējams „dubstep” sadaļā, „FM Myth” balstīts uz drum’n’base ritmiskās struktūras, savukārt „Hamiltonian” un „Postie” ir nostalģijas pilni uz liegām klavierēm un minimāliem bītiem radīti treki.

Pats Hintons nemaz neslēpj, ka viss albums balstīts uz sempliem, kurus viņš atrod, stundām rakādamies YouTube dažādajos kanālos. Taču viņa spēja visu šo muzikālo kokteili pagatavot tik eleganti ir patiesi apbrīnojama. Nebīšos teikt, ka šis ir viens no baudāmākajiem 2013.gada elektroniskās mūzikas ierakstiem.

Albuma trīs labākie skaņdarbi: "Everything Butt", "Seneca", "Metal Swing".