17 janvāris, 2014

Jerome LOL feat. Angelina Lucero - Fool


Jerome LOL feat. Angelina Lucero - "Fool" [Friends of Friends]
(from f/c EP "Deleted / Fool", out February 4th)

Kalifornijas producents Džeroms Poters savu karjeru sāka duetā LOL Boys kopā ar kolēģi Markusu Garsiju. Izlaiduši vairākas mazākas relīzes, abi izpelnījās plašāku uzmanību ar 2012.gada EP „Changes”, kura titulskaņdarbs atrādījās arī AMGmusic lapās. Pēc šī panākuma Džeroms un Markuss izvēlējās iet katrs savu ceļu, un jau februāra sākumā uz leibla Friends of Friends iznāks Džeroma, kurš tagad uzstājas kā Jerome LOL, debijas EP „Deleted / Fool”. Atšķirībā no LOL Boys ierakstiem, kā arī paša pērnā gada singla „Always”, kas bija ieturēti 2step/garage noskaņās, viņa jaunākais skaņdarbs „Fool” ir gana tumšs un naksnīgs singls, kura bīti atgādina Burial agrīno daiļradi.

Fat White Family - Touch The Leather


Fat White Family - "Touch The Leather" [Hate Hate Hate]
(to be released as a single on March 3rd)

Tā varētu šķist, bet patiesībā rokmūzika nav pavisam sastagnējusi Lielbritānijā. Pērn sagaidījām izcilo Savages debijas albumu, jau pēc pāris mēnešiem iznāks Līdsas kolektīva Eagulls pirmais ieraksts, bet pagājušā gada beigās pavisam klusi, bez lielas ažiotāžas savu debijas albumu „Champagne Holocaust” izdeva Londonas kvintets Fat White Family.

Pat nav jālasa publikācijas britu presē, pietiek vien paskatīties fotogrāfijas un videoklipu YouTube, lai saprastu, ka Fat White Family ir vieni no kolorītākajiem un dīvainākajiem frīkiem, kādi britu mūzikā pēdējos gados redzēti. Pieci biedri, kas savulaik dzīvojuši pamestās Londonas mājās (skvotos), nekautrējas atklāti lietot narkotikas, koncertos mētāt beigtu cūku galvas, iejāt pabos uz ēzeļa, un par vizuālo izskatu acīmredzami neiespringst, spēlē ļoti grūti raksturojamu mūziku, kas ir tāds kā krustojums starp psihodēliju, blūzu un panku, presē visbiežāk izpelnoties salīdzinājumus ar The Birthday Party, The Velvet Underground un Spacemen 3.

3.martā iznāks grupas jaunākais singls „Touch The Leather”, un, ja var ticēt britu mūzikas žurnālistiem par neprātīgo bohēmu viņu koncertos, Fat White Family iegulstas augstā vietā manā „must-see” grupu sarakstā.

16 janvāris, 2014

Childbirth - I Only Fucked You As A Joke


Childbirth - "I Only Fucked You As A Joke" [Help Yourself]
(from LP "It's a Girl!", out now)

Mums ir pirmais pretendents uz 2014.gada labākā dziesmu vārdu autoru titulu! Trīs Sietlas dāmu pankroka kolektīvs Childbirth pagājušajā nedēļā izdeva debijas kaseti „It’s a Girl!” (to digitāli var iegādāties grupas BandCamp vietnē), kuras centrālais hīts ir kompozīcija ar vienkārši burvīgo nosaukumu „I Only Fucked You as a Joke”. Taču uzmanību pelnījis arī pārējais dziesmas teksts:

I only fucked you as a joke
I only fucked you as a joke
Oh, I hope I’m not pregnant
Cause I don’t wanna have your kid!

I don’t wanna be your girlfriend
I don’t wanna be your friend!
I only fucked you as a joke
You’re not that cool and you look lika a troll

Ooh, baby, I can make good decisions every day
Ooh, baby, I’m never going to fuck you again

I only fucked you as a joke
I only fucked you as a joke
I thought that it would be funny but it wasn’t
I only fucked you as a joke

Dave.i.d - Soul Reprise


Dave.i.d - "Soul Reprise" [Federal Prism]
(from f/c EP "Exhibition", out February 1st)

Londonas mūziķis un viegli industriālas elektroniskās mūzikas producents Deivs Endrjū jeb Dave.i.d pērnā gada nogalē izziņoja jaunu EP, kas sekos 2011.gada debijas albumam „Response”. Mazā plate ar nosaukumu „Exhibition” iznāks jau 1.februārī uz TV On The Radio dalībnieka Deiva Siteka leibla Federal Prism. Tā centrālais skaņdarbs ir „Soul Reprise”, kas iesākas kā griezīgs remikss Depeche Mode hītam „Master and Servant”, turpinājumā kāpinot ritmu un skaņu sienas, kuras patīkami kontrastē ar Deiva mazliet nazālo vokālu, kas vietām atgādina kaut ko no 90’to gadu nogales nu-metal grupām.

A-LIST: Weeknight - Dark Light


Weeknight - "Dark Light" [Artificial Records]
(from f/c LP "Post-Everything", out March 4th)

Otrā nedēļa 2014.gadā un AMGmusic piedāvā iepazīties ar vēl vienu interesantu apvienību, šajā gadījumā duetu no Ņujorkas Weeknight, par kuru pagaidām informācijas praktiski nav. Tamdēļ jācitē vien skopi rakstītais Artificial Records mājaslapā: „Ņujorkā bāzētais duets Weeknight jeb vienkārši Holija un Endijs rada gurdenu, tumšu popmūziku. Apvienotais sievietes/vīrieša vokāls satur gan skaistumu, gan mīklainību. Sprakšķošās ģitāras un ārpasaulīgie teksti izceļ Weeknight uz citu synth-pop grupu fona.

Protams, tā ir preses relīze, kuras uzdevums ir reklamēt grupu, turklāt mūsu rīcībā ir tikai viena Weeknight dziesma, taču grūti nepiekrist. „Dark Light” pārsteidz jau ar pirmajām taktīm, kuras veido ļoti patīkamas, distortētas ģitāras skaņas, kam pievienojas masīvi basi un abu mūziķu vokāls ar zināmas nolemtības pieskaņu: „Take one breath / Then do it again / Painful death / (...) / It’s almost over / One more night”. Taču tālāk seko patīkamākais pārsteigums. Ieskanoties dzirkstošam sintezatoram, seko piedziedājums, un dziesma no tumšas kļūst par melanholiski skaistu, mīļu un pat svinīgu.

Grupas debijas albums „Post-Everything” iznāks 4.martā. Vēl pirms tam Weeknight uzstāsies šī gada SXSW festivālā, un lai jods mani sasper, ja es viņiem nepasekošu līdzi.

15 janvāris, 2014

Phantogram - Nothing But Trouble


Phantogram - "Nothing But Trouble" [Republic]
(from f/c LP "Voices", out February 18th)

Pagājušajā gadā, daļēji pateicoties arī sadarbībai ar The Flaming Lips lieliskā albuma „The Terror” (14.vieta AMGmusic 2013.gada albumu topā) centrālajā skaņdarbā „You Lust”, mazu renesansi piedzīvojis Ņujorkas synth-pop duets Phantogram. Septembrī viņi laida klajā jaunu singlu „Black Out Days”, par ko rakstīja arī AMGmusic, un tolaik minēju, ka nav informācijas par jaunu dueta albumu. Toties tagad tāda ir. Jaunais albums ar nosaukumu „Voices”, kas būs tikai otrais kopš 2009.gada solīdā debijas ieraksta „Eyelid Movies”, iznāks 18.februārī, un šonedēļ Phantogram nodeva vērtēšanai tā aktuālo singlu, gaisīgo un atmosfērisko „Nothing But Trouble”.

Tinashe feat. SchoolBoy Q - 2 On


Tinashe feat. SchoolBoy Q - "2 On" [RCA]
(released as a single on January 6th)

Tikai 20 gadus jaunā meitene Tinashe (pilnā vārdā Tinaše Kačingve) var jau šobrīd lepoties ar visai bagātu biogrāfiju. Savulaik spērusi soļus aktiermākslā, tai skaitā piedaloties arī vairākās epizodēs slavenajā seriālā Two and a Half Men, kur viņa atveidoja Džeika draudzeni Selesti (un kurai Džeiks pēc šķiršanās sarakstīja sirdi plosošu dziesmu), drīz vien jaunā dāma pievērsās mūzikas karjerai. Dalība meiteņu grupā The Stunners, līgums ar Columbia Records un koncertēšana kopā ar Džastinu Bīberu – tas neizklausās visai daudzsološi, vismaz lai nokļūtu AMGmusic lapās. Taču pēc solo karjeras uzsākšanas Tinashe ir manāmi mainījusi kursu, pievēršoties vairāk eksperimentālam r’n’b un ar debijas miksteipu „In Case We Die” radot zināmu rezonansi mūzikas blogosfērā pirms pusotra gada. Savukārt AMGmusic pirmoreiz Tinashe pamanīja pērn, kad viņa piedalījās Raiena Hemsvorta debijas albumā „Guilt Trips”. Šogad iznāks pašas Tinashe debijas albums, un to ieskandina pirmais singls „2 On”, kas ir mazliet komerciālāks par meitenes miksteipiem, bet joprojām patīkami atsvaidzina ar gaumīgu un dūmakainu muzikālo noformējumu. Ar piedauzīgu repa pantiņu dziesmas otrajā pusē pievienoja arī SchoolBoy Q.

A-LIST: Sun Kil Moon - Ben's My Friend


Sun Kil Moon - "Ben's My Friend" [Caldo Verde]
(from f/c LP "Benji", out February 10th)

Pagājušā gada oktobrī Sun Kil Moon iekļuva AMGmusic A-LISTē ar vienu no gada depresīvākajiem singliem – „Richard Ramirez Died Today Of Natural Causes". Tajā Marks Kozeleks, par pamatmotīvu ņemot bēdīgi slavenā 80’to gadu maniaka Ričarda Ramiresa nāvi, apspēlēja novecošanas un nāves tematiku. Jaunākajā singlā, kas arī būs iekļauts februārī gaidāmajā Sun Kil Moon albumā „Benji”, Marks būtībā turpina kavēties skumjās pārdomās par pagātni, taču šoreiz ar pilnīgi pretēju rezultātu.

Dziesmas nosaukumā pieminētais tēls Bens ne tikai nav izdomāts, bet ir ļoti labi pazīstams jebkuram mūzikas cienītājam, proti, tas ir slavenais Bens Gibards no Postal Service un Death Cab For Cuties. Dziesma iesākas ar ievadu, kurā Marks pavada laiku ar kādu nesen iepazītu meiteni, kas galu galā uzdod jautājumus, uz kuriem Marks var vien atbildēt: „What’s going on with me? / I can’t explain it, it’s a middle age thing”. Taču tālāk seko pārdomas, kas klausītājam atklāj, kas tad nomāc Kozeleka kungu.

Viņš nesen bijis Postal Service koncertā un atceras, kā reiz 2000.gadā Spānijā iepazinies ar savu tagadēju draugu Benu, kurš tolaik uzstājās uz mazas skatuves, taču nu sniedz koncertu astoņiem tūkstošiem cilvēku. Tikmēr Markam jāatgriežas studijā un „jāstrādā pa 12 stundām dienā”. Visu šo it kā banālo stāstu par diviem draugiem, no kuriem vienam viss sanāk, bet otram ne, Kozeleks padarījis tik suniski skumju, ka tas vienlaikus ir arī ļoti gaišs un smaidu raisošs, ko īpaši paspilgtina muzikālais noformējums ala Krisa Rī „Girl in a Sports Car” manierē.

Protomartyr - Scum, Rise!


Protomartyr - "Scum, Rise!" [Hardly Art]
(from f/c LP "Under Color of Official Right", out April 8th)

ASV autobūves industrijas centrālā pilsēta Detroita mūzikā pēdējās desmitgadēs vairāk pazīstama kā tehno un hip-hop mūzikas meka. Turklāt radot ne tos gaišākos iespaidus par pilsētu cilvēkam, kas Detroitā nekad nav bijis. Zināmā mērā to turpina arī jaunā pankroka apvienība Protomartyr savā aktuālajā singlā „Scum, Rise”. Jau pērnā gada vasarā grupa izdeva debijas albumu „No Passion All Technique”, tagad tikuši pie ierakstu līguma ar daudz zināmāko leiblu Hardly Art un aprīlī izdos jau otro plati „Under Color of Official Right”, kam garantēta lielāka uzmanība no mūzikas mēdijiem. Muzikāli līdzinoties dāņu Iceage un pērnā gada debitantēm Savages, Protomartyr singlā „Scum, Rise” nekautrējas no agresijas arī lirikā, dziedot par sprāgstošiem sporta bāriem, mirstošiem cilvēkiem un tēviem, kas pamet ģimenes.

Dum Dum Girls - Rimbaud Eyes


Dum Dum Girls - "Rimbaud Eyes" [Sub Pop]
(from f/c LP "Too True", out January 27th)

Joprojām ražīgi turpina strādāt Losandželosas šūgeiziskais četru dāmu dream-pop kolektīvs Dum Dum Girls. Pagājušā gada rudenī meitenes patīkami pārsteidza ar karjeras nosvērtāko, liriskāko un, manuprāt, arī saturiski spēcīgāko EP „End of Daze”, bet jau 27.janvārī laidīs klajā trešo studijas albumu „Too True”. Ja karjeru Dum Dum Girls sāka kā noizīgs Kalifornijas rokmūzikas kolektīvs, tālākos ierakstos kļūstot apcerīgākas un liriskākas, tad aktuālais singls „Rimbaud Eyes” atkal ir kas nedaudz citāds. Šis atgādina astoņdesmito gadu filmu skaņu celiņu un diskotēku hītu ala The Bangles vai Tahnee Cain & Tryanglez (vai cik ŠO DZIESMU sen neesmu disenē spēlējis!) manierē.

A-LIST: MEISHI SMILE - Pale


MEISHI SMILE - "Pale" [Zoom Lens]
(from f/c LP "Lust", out January 28th)

Milzīgs prieks gadu uzsākt ar vēl vienu patīkamu atradumu mūzikā. Kā jau šādos gadījumos ierasts, par MEISHI SMILE visai maz varēšu pagaidām pastāstīt. Zināms vien tas, ka šis Kalifornijā mītošais producents ir no Tokijas un viņa debijas albums „Lust” iznāks jau janvāra beigās. Pats interesantākais, ka pie šīs dziesmas savā SoundCloud vietnē MEISHI SMILE lieto haštegus „shoegaze” un „j-pop”. Nudien nebūtu ienācis prātā šāda stila elektronisko mūziku, kurā acīmredzami jūtamas arī Crystal Castles ietekmes, dēvēt par šūgeizisku džei-popu („j-pop” - saīsināti no „japāņu popmūzika”). Un jau atkal jālieto izteiciens – saule burtiski izlīst no šīs dziesmas skaņām.

14 janvāris, 2014

A-LIST: Wild Beasts - Wanderlust


Wild Beasts - "Wanderlust" [Domino]
(from f/c LP "Present Tense", out February 24th)

Kad 2012.gada vasarā intervēju Haidenu Torpu, cita starpā viņš minēja arī to, ka grupai esot jau gatavas vairākas jaunas dziesmas un tiklīdz beigsies tūre, viņi dosies ierakstu studijā. Vēlāk gan plāni mainījās, un Wild Beasts nolēma tomēr paņemt mazu pārtraukumu, lai saprastu, kādā virzienā doties tālāk. Šis jaunais virziens manāmi pārsteidz grupas jaunākajā singlā „Wanderlust”. Nupat publicētajā intervijā Pitchfork Toms Flemings norāda, ka šis noteikti būs vispopsīgākais grupas albums, kas radījis arī problēmas ierakstu studijā, jo, kā zināms, visgrūtāk ir radīt tieši pozitīvu ierakstu tā, lai tas neizklausās pārāk sīrupains. Kā grupai tas ir izdevies, mēs uzzināsim jau 24.februārī, kad iznāks albums „Present Tense”, bet tā pirmais singls „Wanderlust” ir patiesi brīnišķīgs ar lielisko noslēguma tekstu: „Don’t confuse me with someone who gives a fuck / In your mother tongue what’s the verb „to suck”?”.

A-LIST: Lockah - If Loving U Is Wrong, I Don't Want to Be Wrong


Lockah - "If Loving U Is Wrong, I Don't Want to Be Wrong (12" Edit)" [Donky Pitch]
(from f/c LP "Yahoo or the Highway", out April 14th)

Pagājušā gada septembrī AMGmusic rakstīja par jaunā amerikāņu producenta The Range skaņdarbu „Metal Swing”, vairāk gan stāstot nevis par pašu mākslinieku, bet gan ierakstu leiblu Donky Pitch. Toreiz tas gan bija tāpēc, ka par The Range vienkārši bija ļoti maz informācijas, bet rādās, ka tas būs bijis visai zīmīgi. Braitonas leibls Donky Pitch gada sākumā piedāvā vēl vienu ārkārtīgi burvīgu un saulainu house mūzikas skaņdarbu no skotu producenta Lockah. „If Loving U Is Wrong, I Don’t Want To Be Wrong” ieskandina aprīlī gaidāmo Toma Benksa jeb Lockah debijas albumu „Yahoo or the Highway”.

Junius - Forgiving the Cleansing Meteor


Junius - "Forgiving the Cleansing Meteor" [Prosthetic]
(from f/c EP "Days of the Fallen", out February 18th)

2003.gadā dibināto Bostonas apvienību Junius mūzikas apskatniekiem jau no sākta gala bijis visai grūti ierindot kādā vienā mūzikas plauktiņā. Pieskaitīti gan pie post-metal, gan post-rock pārstāvjiem, mūzikas recenzijās nereti pavīdējuši arī salīdzinājumi ar tādām grupām kā The Smiths, The Cure, My Bloody Valentine, kas ir visai patālu no minētajiem mūzikas stiliem. Vairāk nekā desmit gadu pastāvēšanas laikā Junius ir izdevuši vien divus albumus, vairāk aizraujoties ar mini-ierakstiem jeb EP. Arī viņu jaunākais izdevums „Days of the Fallen”, kas iznāks 18.februārī, būs tieši tāds, un to iesilda skaņdarbs „Forgiving the Cleansing Meteor” – emocionāli pasmags, taču ļoti melodisks un izjusts rokmūzikas darbs.

ceo - WONDERLAND


ceo - "WONDERLAND" [Modular]
(from f/c LP "WONDERLAND", out February 3rd)

Ērika Berglunda projekta ceo singls „WHOREHOUSE” kļuva par pēdējo 2013.gada AMGmusic A-LIST skaņdarbu un arī nedēļas labāko singlu pašā novembra izskaņā. Šonedēļ zviedru mūziķis nodeva atklātībā gaidāmās plates otro skaņdarbu, tā tituldziesmu „WONDERLAND”. Albums iznāks jau 3.februārī.

2013.GADA DECEMBRA SINGLI

Sveiciens 2014.gadā mūzikas mīļotājiem!

Ieturot tradīcijas, arī šogad AMGmusic iesāk jaunu gadu ar mazu atlūkošanos uz aizvadīto mēnesi, proti, vēl iepriekšējā gada decembri, kura aktuālie ieraksti palika fonā visiem n-tajiem gada topiem. Par to gan īpaši nepārdzīvoju, jo būdams afigenna pieredzējis džeks mūzikas lietās, droši paredzēju, ka iziet cauri decembra singliem man prasīs maksimums vienu dienu. Kļūdījies biju ne pa jokam, jo, izrādās, 2013.gada decembris ir bijis ārkārtīgi piesātināts mūzikā.

Lai kā man gribētos šeit atspoguļot vismaz 15 kompozīcijas, pieturēsimies pie iepriekšējā gada formulas – pieciem labākajiem decembra singliem, kam šoreiz vēl pievienošu vienu teicamas kaverversiju. Savukārt jau rīt AMGmusic lapās meklējiet pirmos lieliskos 2014.gada singlus, kuru arī desmit dienās ir neticami daudz. Lai tikpat skanīgs viss gads!


MĒNEŠA LABĀKAIS SINGLS:


Burial - "Come Down to Us" [Hyperdub]             
(from EP "Rival Dealer", released on December 16th)

Lai arī Burial pēdējais albums iznāca 2007.gadā un intervijas viņš sniedz retāk nekā Latvijā mainās valdības, Londonas elektroniskās mūzikas lielākais 21.gadsimta talants vismaz reizi gadā par sevi atgādina. Pēdējoreiz tas notika precīzi pirms gada, kad iznāca viņa iepriekšējais EP „Truant / Rough Sleeper”, kas nepelnīti palika fonā tā gada decembra trakumam ar nosaukumu „gada topu apkopošana”.

Tiesa gan, „Truant / Rough Sleeper”, lai cik lielisks arī nebūtu, stilistiski visai maz atšķīrās no Bevana iepriekšējiem EP – 2011.gada „Street Halo” un 2012.gada „Kindred”. Tamdēļ milzīgs pārsteigums ir 2013.gada „Rival Dealer”, kurā Burial ir drastiski mainījis kursu. Pazīstu vairākus mūzikas fanus, kas ciena Burial daiļradi, bet vienlaikus piebilst, ka mūzika ir pārlieku tumša, vietām pat depresīva. Gluži kā sadzirdējis viņus, Burial ir izdevis savas karjeras skaistāko, gaišāko ierakstu, kas iedarbojas kā leksotanīls depresīvā vakarā.

EP noslēdzošais, 13 minūšu garais skaņdarbs „Come Down To Us” ir sadalāms divās daļās – vienā par otru skaistākā. Ja pirmajā pusē mierpilnajam un sildošajam motīvam apakšā tomēr jūtama Burial tipiskā melanholija, tad otrā puse jau līdzinās skaņdarbam, ko droši var iekļaut kādā skaistā Ziemassvētku melodiju izlasē. Turklāt gabals vēl noslēdzas ar aizkustinošu vokāla semplu no filmu režisores Lanas Vačovskas (agrāk – Larija Vačovska) 2012.gada runas: „Years later I found the courage to admit that I am a transgender and that this doesn’t mean that I’m unloveable”.

Vēlāk pats Viljams Bevans bija nosūtījis ziņu BBC Radio 1 ētera personībai Mērijai Annai Hobsai, kura to nolasīja ēterā: „Es ieliku visu savu sirdi šajā EP un ceru, ka kādam patiks. Es gribēju, lai melodijas ir anti-huligāniskas, kas varbūt kādam palīdzētu noticēt sev, nebaidīties, nepadoties un zināt, ka kaut kur ir kāds, kam šis kāds rūp un ir vajadzīgs. Lai šis ieraksts ir kā tāda eņģeļa burvestība pret ļauniem cilvēkiem, drūmiem brīžiem un šaubām par sevi.

Tā kā AMGmusic decembra dziesmas iet nākamā gada ieskaitē, mums JAU ir viens līderis, kas 2014.gada labāko singlu latiņu pacēlis ĻOTI augstu.



CITI DECEMBRA LABĀKIE GABALI:

The War on Drugs - "Red Eyes" [Secretly Canadian]
(from f/c LP "Lost In The Dream", out in March 2014)

Atzīšos, ka Filadelfijas kvartets The War On Drugs mani nekad tā īsti nav uzrunājis, un tas nav tikai tāpēc, ka man nepatīk šīs grupas nosaukums (vai varbūt es neuztveru ironiju?). Tiesa gan, grupas kontā ir tikai divi albumi, kuriem martā pievienosies trešais – „Lost In The Dream”. Tā pirmais singls „Red Eyes” ir burvīgs pārsteigums, un diez vai kāds apstrīdēs, ja teikšu, ka šis ir pārliecinoši grupas labākais darbs. Adama Grandusiela (savulaik muzicējis kopā ar Kurtu Vailu) vadītais kolektīvs šeit apbur ar apskaujošu siltumu ne mazāk kā Phosphorescent vai Youth Lagoon pērnā gada sākumā, vienlaikus pamanoties dziesmu pacelt līdz stadionu plašumam.



Beyonce - "XO" [Columbia]
(from LP "Beyonce", released on December 16th)

Diemžēl aizņemtības dēļ joprojām tā arī neesmu noklausījies Jay-Z kundzes Bejonsī piekto studijas albumu „Beyonce”, taču man nav nekāda pamata neticēt mūzikas kritiķiem, kas šo atzinuši par labāko albumu decembrī. Albumam gan nav oficiālu singlu (toties katram(!) albuma gabalam ir videoklips), taču par tā vizītkarti kļuva skaņdarbs „XO”, kas patiešām var mazliet nošokēt mūzikas klausītājus, kas līdz šim ir visai vīpsnājoši attiekušies pret Bejonsī daiļradi, ieskaitot šo rindu autoru. Laikā, kad r’n’b piedzīvo jaunu vilni, šis ir ļoti pateicīgs brīdis karjeras reanimācijai, un, lai nu kam, bet Bejonsī par talanta un palīgbrigādes trūkumu nav jāsūdzas. „XO” ir kā radīta himna radiostaciju repertuāram, un tamdēļ to noteikti piemeklēs Daft Punk „Get Lucky” liktenis, bet tas nekādā gadījumā nedrīkst mazināt faktu, ka dziesma ir nostrādāta izcili, par ko, visticamāk, lielas uzslavas pelnījis Teriuss Nešs jeb The-Dream.



CYMBALS - "Winter '98" [Tough Love]
(from f/c LP "The Age Of Fracture", out January 27th)

Ilgais gaidīšanas laiks būs drīz beidzies – pērnā gada hīta „The Natural World”, kas AMGmusic 2013.gada singlu topā izcīnīja 6.vietu, autori CYMBALS jau pēc dažām nedēļām izdos ilgi gaidīto otro studijas albumu „The Age of Fracture”. Vēl tikai novembrī atklātībā parādījās stipri atšķirīgais singls „Erosion”, kā mēnesi vēlāk grupa piedāvāja vēl vienu plates dziesmu „Winter ‘98”. Šķiet, ka šīs dziesmas nosaukumam vēl labāk atbilstu „Winter ‘91”, jo dziesma mierīgi varētu atrasties Pet Shop Boys karjeras izcilākajā albumā „Behaviour”. Trīs stilistiski atšķirīgi skaņdarbi jeb sastāvdaļas. Atliek minēt, kāds būs gala produkts jeb albums.



Tensnake feat. Fiora - "No Relief" [Virgin EMI]
(from f/c LP "Glow", out March 10th)

Kopš vācu producents Marko Nīmerski jeb Tensnake izdeva izcilo 2010.gada hītu „Coma Cat”, kas ir viņa pietiekami garās karjeras pagaidām augstākais punkts, ir aiztecējuši daudzi ūdeņi. Šajā gadījumā tas nav tikai tāds teiciens, jo mūziķa pēdējie singli vairs neiepriecināja tā, kā minētais „Coma Cat” vai viņa lieliskie remiksi, kuru augšgalā, protams, rīmeiks Azari & III grāvējam „Reckless With Your Heart". Martā beidzot iznāks Tensnake debijas albums „Glow”, ko šobrīd ievada ārkārtīgi grūvīgais singls „No Relief”. Kopā ar vokālisti Fiora tapušais gabals gan diezgan stipri atšķiras no minētajiem Tensnake hītiem, kas bija pildīti ar sauli un vasaras izjūtām. Šis ir tumšāks un mazliet smagnējāks darbs (pat Fioras vokāls ir pazemināts līdz tādam tonim, ka viņa izklausās pēc vīrieša), bet vienlaikus ārkārtīgi pievelkošs un lipīgs, skanējuma ziņā atgādinot kaut ko no 2005./2006.gada house mūzikas scēnas.



Tears For Fears - "My Girls" (Animal Collective Cover) [self-released]
(no official release info)

Astoņdesmito gadu populārā new-wave/synth-pop apvienība Tears For Fears jau ilgāku laiku strādā pie pirmā oriģinālā materiāla kopš 2004.gada albuma „Everybody Loves A Happy Ending”. Lai atgādinātu cilvēkiem par sevi, grupa pērn ievietoja savā YouTube kanālā divas kaverversijas - Arcade Fire dziesmai „Ready To Start” un Hot Chip hītam „Boy From School”. Decembrī tām pievienojās trešā, manuprāt, visspožākā versija par 2009.gada un, iespējams, vispār pagājušās dekādes labāko singlu, Animal Collective radīto „My Girls” no tā gada albuma „Merriweather Post Pavillion”. Saglabājot oriģināla viļņainos sintezatorus, Tears For Fears šo Panda Bear sarakstīto, mīļuma pārpilno dziesmu ir ietērpuši dzirkstošā diskotēku hītā.