2012.GADA
EP TOP 10:
10.Azealia Banks - "1991" EP [Interscope
Records]
AMG rating: 8/10 [7.7]
AMG rating: 8/10 [7.7]
Kolorītajai jaunajai reperei/dziedātājai Azēlija Benksa, kas lielajā mūzikā ienāca jau 2011.gadā, šogad
vajadzēja iznākt debijas albumam. Tā izdošana pārlikta uz 2013.gada sākumu,
toties maijā mūziķe izdeva EP „1991”, kurā apkopoti zināmākie Benksas singli.
Lai arī nieka 16 minūtes garš, šis ieraksts kalpo kā daudzsološas karjeras
ievads, kurā perfekti sakombinēts 90’to gadu house ritmi ar hip-hopu.
9.Jacques Greene - "Ready" EP [3024]
AMG rating: 8/10 [7.8]
Šogad tā arī nesagaidījām Monreālas producenta Žaka Grīna debijas albumu, toties mūziķis savu diskogrāfiju
papildināja ar vēl diviem EP. Ja gada sākumā izdotais „Concealer” atstāja pārāk
aukstu sajūtu, tad jūlijā iznākušais „Ready” bija daudzslāņaināks un līdz ar to
arī interesantāks darbs. Tolaik īpaši izcēlām tumšo titulskaņdarbu, bet šobrīd
vēl teicamāks liekas sapņainais electro/house noskaņās ieturētais „Prism”.
8.Angel Haze – „Reservation” EP [Noizy Cricket!!]
AMG rating: 8/10 [8.0]
Dīvainā kārtā šogad AMGmusic
nav atradis laiku, lai uzrakstītu par jauno reperi un dziedātāju Angel Haze, kuru novērtējuši arī BBC
Sound Of... aptaujas veidotāji, iekļaujot potenciāli spožāko 2013.gada
debitantu sarakstā. Meitene izdevusi vairākus miksteipus, bet par pirmo
nopietno pieteikumu var uzskatīt šo EP „Reservation”, kura garums (55 minūtes!)
gan vairāk atbilstu albuma statusam. Ja spriež pēc aktuālajiem singliem
„Werkin’ Girls” un „New York”, Angel Haze liekama blakus augstāk minētajai
Azēlija Benksai un Nikijai Mināžai, taču ar to arī šis EP ir burvīgs – tas
atklāj Angel Haze trauslāko un romantiskāko pusi.
7.Dominic Lord – „Fashion Show” EP [self-released]
AMG rating: 8/10 [8.1]
Starp jaunajiem hip-hop
talantiem, kuru šogad nav trūcis, vietu sev atradis arī 19 gadus vecais reperis
Dominic Lord. Savulaik darbojies
kolektīvā A$AP un sadarbojies ar tādiem zināmiem producentiem kā Hudson Mohawke (viena puse no TNGHT), Stargate un Benny Blanco, savā debijas EP „Fashion Show” Dominiks uzskatāmi
parāda, kur izgājis labu skolu producēšanas jomā. Vietām elektrizējošs, vietām
sildošs un vietām pat uzskatāmi popsīgs, taču viscaur teicami nostrādāts
ieraksts.
6.Solange – „True” EP [Terrible]
AMG rating: 8/10 [8.2]
AMGmusic rakstīja: „Viena no veiksmes atslēgām „True” ir
producenta izvēle. Devons Hains (viņš arī Blood Orange, viņš arī Lightspeed
Champion) ir pratis Solanžas
samtaino balsi un viņas mīlestību pret retro-soul
lieliski savienot ar new-wave/80’s pop
stilistiku, kas brīžiem ierakstam liek skanēt teju kā anestezētam Twin Shadow. Atskaitot varbūt aktuālo
singlu „Losing You”, šajā EP nevienu dziesmu nevar nosaukt par hītu, taču katrs
gabals ir burvīgs tieši ar savu neuzbāzību un interesanto struktūru.”
5.Dum Dum Girls – „End Of Daze” EP [Sub Pop]
AMG rating: 8/10 [8.2]
AMGmusic rakstīja: „Atskaitot ievadošo „Mine Tonight”, kas
vairāk izklausās pēc Best Coast
b-puses dziesmas, šis nepilnu 20 minūšu garais ieraksts ir kā tāda Dum Dum Girls esence, kurā ir visas
grupas labākās sastāvdaļas: 1) lipīgas melodijas, 2) nenopulēts, mazliet
dūmakains skanējums, 3) romantisks liriskums. „End of Daze” norāda, ka no mazas
underground grupas Dum Dum Girls ir
visas iespējas pārtapt par vienu no baudāmākajām sieviešu rokenrola grupām šajā
desmitgadē.”
4.Dawn Richard – „Armor On” EP [Our Dawn]
AMG rating: 8/10 [8.3]
Viens no nenovērtētākajiem
2012.gada ierakstiem noteikti ir jaunās r’n’b mūziķes Donas Ričardas EP „Armor On”. Par gluži „jauno” gan dāmu vairs
nenosauksi, viņai šogad apritēja jau 29 gadi, turklāt savulaik darbojusies
dažādās hip-hop apvienībās un pat bijusi slavenā Šona Kombsa (P Diddy) protežē.
„Armor On”, kas ievada 2013.gadā gaidāmo Ričardas debijas solo albumu ir viens
no skaistākajiem šī gada r’n’b ierakstiem, kas sevī veiksmīgi apvieno The
Weeknd sāpīgo smeldzi un Riannas melodiskuma spožākos brīžus.
3.TNGHT - "TNGHT" EP [Warp Records]
AMG rating: 8/10 [8.3]
AMGmusic rakstīja: „Kad kopīgā projektā apvienojas divi sevi sen
jau pierādījuši mākslinieki (skotu producents un dīdžejs Hudson Mohawke un amerikāņu kolēģis Lunice), reti kad rezultāts ir satriecošs, bet šis nu ir tas retais
gadījums. Viens no spēcīgākajiem un daudzsološākajiem pieteikumiem deju mūzikā,
kurā apkopoti visi „jumtu raušanas” komponenti – kliedzošas un narkotiskas rave
mūzikas skaņas un sirēnas, perfekta semplu izvēle un – pats galvenais – tik
masīvi basi, kādus vārdos nav iespējams aprakstīt. Jā, tas viss jau ir
dzirdēts, piemēram, Major Lazer vai Diplo ierakstos, bet TNGHT šo jauno
deju mūzikas vilni pacēluši 2012.gada virsotnē.”
2.The Antlers - "Undersea" EP [Transgressive
Records]
AMG rating: 8/10 [8.5]
„Vai Pīters Silbermans būs beidzot radis mieru?” tā AMGmusic
jautāja, kad jūnija beigās saņēmām EP „Undersea” centrālo singlu „Drift Dive”.
Pēc diviem izciliem, taču sāpju pilniem, vietām pat traumatiskiem albumiem,
likās neticami, ka The Antlers kompozīciju var salīdzināt ar The Walkmen
daiļradi. Atbilde uz jautājumu laikam ir „jā”, jo viss EP ieturēts absolūti
mierīgās, meditatīvas noskaņās, kuru var raksturot tikai ar vienu vārdu –
skaisti. Ar iepriekšējiem The Antlers darbiem „Undersea” vieno strāvojošais
romantisms, taču šis darbs izklausās kā šķietami neizdziedināms maniakālas
depresijas slimnieks, kas veiksmīgi izgājis antidepresantu kursu un, lai arī
varbūt ne gluži vesels, ir atradis citus punktus dzīvē, uz kuriem palūkoties.
1.Burial – „Kindred” EP [Hyperdub]
AMG rating: 9/10 [9.4]
AMGmusic rakstīja: „Esmu jau vairākkārt stāstījis, kā londonietis
Viljamss Bevans pamanījās izdot divus ikoniskus dabstepa albumus, paliekot
pilnīgi anonīms un atklājot savu īsto personību vien tad, kad pēdējais no
albumiem tika nominēts prestižajai Mercury mūzikas balvai, tiesa to galu galā
gan nesaņemot. (...) Jaunākajā EP „Kindred” Burial nevis turpina iesākto ceļu,
bet gan ķeras klāt jauniem līdzekļiem. „Kindred” ir vien trīs skaņdarbi, taču
kopējais mini-albuma garums ir 30 minūtes. 30 minūtes, kuras, ja atļauj Burial
mūzikai pilnībā iesēsties apziņā un zemapziņā, paies transā, ko droši var
salīdzināt ar narkotiku lietošanu.
Jā, arī šeit, jo īpaši
ievadošajā skaņdarbā „Kindred” jūtami tie paši Burial piesitieni un
instrumenti, ar kuriem tika būvēti „Burial” un „Untrue” albumi, taču ieraksts
skan daudz smagnējāk, tumšāk un svinīgāk. Savukārt sekojošos divos trekos
Bevans atkal pārspēj pats sevi, radot dabstepu, kas balstīts uz... house
mūzikas cilpām! Jo īpaši jāizceļ 12 minūtes garais, EP noslēdzošais „Ashtray
Wasp”, ko pat grūti nosaukt par dabstepu. House mūzikas ritms, progressive
noskaņa un vienkārši izcili vokāla sempli „I want you / I need you”, kas
atkārtojas caur un cauri. Nenoliedzot abu Burial ilgspēlējošo ierakstu
svarīgumu, „Kindred” EP ir mākslinieka līdz šim jaudīgākais ieraksts.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru