14 decembris, 2012

2012: GADA ALBUMI (20.-11.vieta)



2012.GADA ALBUMU TOP 40
3.DAĻA (20.-11.VIETA)


20.Crystal Castles – „III” [Fiction]
AMG rating: 8/10 [7.3]

AMGmusic rakstīja: „Ja pasaule ir pieredzējusi daudzus politisku tēmu piesātinātus folkmūzikas un rokmūzikas albumus, tad šis varētu būt viens no spilgtākajiem acid/electro manifestiem. Šis noteikti ir tumšākais un lēnākais grupas albums, kas varētu sarūgtināt tos, kuri labprāt nodotos neprātīgām, narkotiskām dejām, kādas piedāvāja iepriekšējie grupas albumi, kā arī šīs plates reiviskie singli „Plague” un „Wrath of God”. Tā vietā „III” piedāvā plašāku emociju gammu, un tā ir šī ieraksta lielākā burvība.”

19.Death Grips – „The Money Store” [Epic Records]
AMG rating: 8/10 [8.4]

AMGmusic rakstīja: „Sakramento eksperimentālās hip-hop trijotnes otrais studijas ieraksts, kas beidzot talantīgos un skaļos jauniešus iecēlis zvaigžņu statusā. Ja kāds visprecīzāk ir raksturojis šo plati, tad tas ir britu žurnāls Q: „Ballīšu mūzika. Bet tādu ballīšu, kuras beidzas ar vairākiem arestiem”...”

18.Grimes – „Visions” [4AD]
AMG rating: 8/10 [7.6]

Šķiet, neatgriezeniski Kanādas neatkarīgās un eksperimentālās popmūzikas mūziķes Grimes dzīvi izmainīja pērnā gada nogalē izdotais fenomenālais superhīts „Oblivion”. Pēc tā viņai vairs nebija atkāpšanās ceļa – bija jārada albums, kas apliecinātu, ka Grimes nav „one-hit wonder”. Lai arī albums nav izcils un pavisam noteikti nav gada labākais debijas ieraksts, tam ir viens liels pluss, kas ir ļoti noteicošs mūziķim, - tā galvenais instruments ir viņas personība. Harizma, ja patīk. Deru, ka Grimes labākais albums vēl ir priekšā, bet „Visions” ar Bušēras eņģelisko balsi un samtainajiem sintezatoriem ir neizdzēšamas 2012.gada atmiņas.

17.Bat For Lashes – „The Haunted Man” [Parlophone]
AMG rating: 8/10 [7.6]

AMGmusic rakstīja: „Pat pēc paviršākas „The Haunted Man” noklausīšanās top skaidrs, ka šis ir mākslinieces visvieglākais, visgaišākais un visatkailinātākais ieraksts. Tikusi pāri šķiršanās krīzei, atstumtības un sevis meklējumu periodam ASV, kas caurvija smagnējo 2009.gada plati „Two Suns”, Nataša beidzot atradusi spēku un mieru sevī, radot albumu, kas ir vienlīdz popsīgākais un harmoniskākais viņas daiļradē.”

16.Niki & The Dove – „Instinct” [Mercury]
AMG rating: 8/10 [7.3]

AMGmusic rakstīja: „Ņemot vērā, ka grupa ir tikai nepilnus divus gadus jauna, var tikai apbrīnot ar kādu vieglumu un šķietamu nepiespiešanos no šīs trijotnes plūst ārā melodijas, kas kopā veido vairāk nekā piecdesmit minūšu garu albumu pārpildītu ar potenciāliem hīt-singliem. Gluži tāpat kā gadījumā ar zviedru dziedātāju Robinu, es NEKĀDI nesaprotu, kā Niki & The Dove nav kļuvuši par kaut ko līdzvērtīgu Madonnai vai vismaz Lady Gaga popularitātes ziņā. Šis ir t.s. komerciālās popmūzikas labākais paraugs.”

15.Andy Stott – „Luxury Problems” [Modern Love]
AMG rating: 8/10 [8.0]

AMGmusic rakstīja: „Neskatoties uz primāro ieroci, – masīvo, monotono un dārdošo basu līniju – pirmā lieta, kas iekrīt ausīs Mančestras techno/dub producenta Endija Stota albumā „Luxury Problems”, ir... ambientā noskaņa. Viscaur enerģiski tumšs ieraksts, radot tiešas asociācijas ne tikai ar elektroniskās un tehno mūzikas labākajiem paraugiem, bet arī ar tik ēteriskiem darbiem, kādi ir Džūlijas Holteres vai Džuliannas Bārvikas ierakstos. Basi un vokāls ir atēstas sastāvdaļas. Bet labs mūzikas pavārs pārsteigs arī ar tām.”

14.The xx – „Coexist” [Young Turks]
AMG rating: 8/10 [7.8]

AMGmusic rakstīja: „Lai arī „Coexist” ir stāsts par vientulību, šķiršanos un vilšanos attiecībās, dīvainā kārtā šis albums šķiet gaišāks par debijas ierakstu. Tomēr pati galvenā lieta, par ko priecāties „Coexist” sakarā, ir grupas skaņu vīra Džeimija Smita, kurš jau atkal vienpersoniski miksējis un producējis albumu, māka spēlēties ar skaņām, pludināt 4/4 ritmu ar 2step/garage, blēdīties ar klusuma pauzēm, kur prasās kreščendo un otrādi, un no minimālisma radīt ko tik piepildītu un siltu. Tas pilnā mērā izpaudās arī „xx” platē, taču šeit, kur dziesmas nav tik spēcīgas pašas par sevi, krīt ausīs vēl vairāk. Tieši viņa centrālā loma The xx sastāvā arī rada pārliecību, ka grupai ir, kur augt, mainīties un pilnveidoties.”

13.Jessie Ware – „Devotion” [Island]
AMG rating: 8/10 [7.9]

AMGmusic rakstīja: „Kopā ar producentiem Džulio Bešmoru un Deivu Okumu no The Invisible jaunā britu r’n’b/pop princese ir radījusi ļoti skaistu, vietām pat erotisku ierakstu, kas ļauj „Devotion” dēvēt par šobrīd spēcīgāko trumpi it kā jau piesātinātajā popmūzikas dziedātāju jūklī britu salās. Prasmīgi nostrādāts, gana lipīgs, bet ne uzbāzīgs ieraksts, kas atšķirībā no daudzajiem mūziķes kolēģu darbiem pamanās ieturēt perfektu balansu starp komerciālu produktu un gaumīgu saturu.”

12.John Talabot – „fIN” [Permanent Vacation]
AMG rating: 8/10 [8.1]

AMGmusic rakstīja: „Lai cik tas dīvaini neizklausītos, „fIN” ir vienlaikus drūms un pacilājošs ieraksts, kurā netrūkst dažādu muzikālo līkumu un maiņu, liekot šo plati nosaukt par 2012.gada interesantāko elektroniskās mūzikas ierakstu. Par pamatu visam Talabota daiļradē kalpo house mūzika, taču tā ir apdarināta un papildināta ar tik pasakainām skaņām, ritmiem un cilpām, ka grūti novilkt robežu, kur beidzas deep/prog house, un kur sākas indie-electro, nu-disco vai dark wave. Noteikti ne deju zālēm piemērots ieraksts, taču lielā skaļumā uz austiņām šis ir perfekts saundtreks vienam sasodīti skaistam domu ceļojumam.”

11.Grizzly Bear – „Shields” [Warp]
AMG rating: 8/10 [8.0]

AMGmusic rakstīja: „Par to, ka Grizzly Bear skanējums ir lielisks un brīžiem pat grandiozs, mēs varējām pārliecināties jau iepriekšējos divos albumos, jo īpaši 2009.gada „Veckatimest”. Taču „Shields” šīs skaņas grandiozitātes pašā centrā saglabāta arī viegli pamanāma intimitāte un skaistas melodijas. Būtībā ar savu ceturto albumu Grizzly Bear ir atraduši to ideālo formulu, kur nostrādā visas sastāvdaļas, un nekas nešķiet lieks vai – gluži pretēji – par daudz.”

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru