2012.GADA
ALBUMU TOP 40
3.DAĻA
(20.-11.VIETA)
20.Crystal Castles – „III” [Fiction]
AMG rating: 8/10 [7.3]
AMGmusic rakstīja: „Ja pasaule ir pieredzējusi daudzus politisku
tēmu piesātinātus folkmūzikas un rokmūzikas albumus, tad šis varētu būt viens
no spilgtākajiem acid/electro
manifestiem. Šis noteikti ir tumšākais un lēnākais grupas albums, kas varētu
sarūgtināt tos, kuri labprāt nodotos neprātīgām, narkotiskām dejām, kādas
piedāvāja iepriekšējie grupas albumi, kā arī šīs plates reiviskie singli
„Plague” un „Wrath of God”. Tā vietā „III” piedāvā plašāku emociju gammu, un tā
ir šī ieraksta lielākā burvība.”
19.Death Grips – „The Money Store” [Epic Records]
AMG rating: 8/10 [8.4]
AMGmusic rakstīja: „Sakramento eksperimentālās hip-hop trijotnes otrais studijas ieraksts, kas beidzot talantīgos
un skaļos jauniešus iecēlis zvaigžņu statusā. Ja kāds visprecīzāk ir
raksturojis šo plati, tad tas ir britu žurnāls Q: „Ballīšu mūzika. Bet tādu ballīšu, kuras beidzas ar vairākiem arestiem”...”
18.Grimes – „Visions” [4AD]
AMG rating: 8/10 [7.6]
Šķiet, neatgriezeniski Kanādas
neatkarīgās un eksperimentālās popmūzikas mūziķes Grimes dzīvi izmainīja pērnā gada nogalē izdotais fenomenālais
superhīts „Oblivion”. Pēc tā viņai vairs nebija atkāpšanās ceļa – bija jārada
albums, kas apliecinātu, ka Grimes nav „one-hit wonder”. Lai arī albums nav
izcils un pavisam noteikti nav gada labākais debijas ieraksts, tam ir viens
liels pluss, kas ir ļoti noteicošs mūziķim, - tā galvenais instruments ir viņas
personība. Harizma, ja patīk. Deru, ka Grimes labākais albums vēl ir priekšā,
bet „Visions” ar Bušēras eņģelisko balsi un samtainajiem sintezatoriem ir
neizdzēšamas 2012.gada atmiņas.
17.Bat For Lashes – „The Haunted Man” [Parlophone]
AMG rating: 8/10 [7.6]
AMGmusic rakstīja: „Pat pēc paviršākas „The Haunted Man”
noklausīšanās top skaidrs, ka šis ir mākslinieces visvieglākais, visgaišākais
un visatkailinātākais ieraksts. Tikusi pāri šķiršanās krīzei, atstumtības un
sevis meklējumu periodam ASV, kas caurvija smagnējo 2009.gada plati „Two Suns”,
Nataša beidzot atradusi spēku un mieru sevī, radot albumu, kas ir vienlīdz
popsīgākais un harmoniskākais viņas daiļradē.”
16.Niki & The Dove – „Instinct” [Mercury]
AMG rating: 8/10 [7.3]
AMGmusic rakstīja: „Ņemot vērā, ka grupa ir tikai nepilnus divus
gadus jauna, var tikai apbrīnot ar kādu vieglumu un šķietamu nepiespiešanos no
šīs trijotnes plūst ārā melodijas, kas kopā veido vairāk nekā piecdesmit minūšu
garu albumu pārpildītu ar potenciāliem hīt-singliem. Gluži tāpat kā gadījumā ar
zviedru dziedātāju Robinu, es NEKĀDI
nesaprotu, kā Niki & The Dove nav kļuvuši par kaut ko līdzvērtīgu Madonnai vai vismaz Lady Gaga popularitātes ziņā. Šis ir t.s.
komerciālās popmūzikas labākais paraugs.”
15.Andy Stott – „Luxury Problems” [Modern Love]
AMG rating: 8/10 [8.0]
AMGmusic rakstīja: „Neskatoties uz primāro ieroci, – masīvo,
monotono un dārdošo basu līniju – pirmā lieta, kas iekrīt ausīs Mančestras techno/dub producenta Endija Stota albumā „Luxury Problems”,
ir... ambientā noskaņa. Viscaur enerģiski tumšs ieraksts, radot tiešas
asociācijas ne tikai ar elektroniskās un tehno mūzikas labākajiem paraugiem,
bet arī ar tik ēteriskiem darbiem, kādi ir Džūlijas
Holteres vai Džuliannas Bārvikas
ierakstos. Basi un vokāls ir atēstas sastāvdaļas. Bet labs mūzikas pavārs
pārsteigs arī ar tām.”
14.The xx – „Coexist” [Young Turks]
AMG rating: 8/10 [7.8]
AMGmusic rakstīja: „Lai arī „Coexist” ir stāsts par vientulību,
šķiršanos un vilšanos attiecībās, dīvainā kārtā šis albums šķiet gaišāks par
debijas ierakstu. Tomēr pati galvenā lieta, par ko priecāties „Coexist” sakarā,
ir grupas skaņu vīra Džeimija Smita, kurš jau atkal vienpersoniski miksējis un
producējis albumu, māka spēlēties ar skaņām, pludināt 4/4 ritmu ar
2step/garage, blēdīties ar klusuma pauzēm, kur prasās kreščendo un otrādi, un
no minimālisma radīt ko tik piepildītu un siltu. Tas pilnā mērā izpaudās arī
„xx” platē, taču šeit, kur dziesmas nav tik spēcīgas pašas par sevi, krīt ausīs
vēl vairāk. Tieši viņa centrālā loma The xx sastāvā arī rada pārliecību, ka
grupai ir, kur augt, mainīties un pilnveidoties.”
13.Jessie Ware – „Devotion” [Island]
AMG rating: 8/10 [7.9]
AMGmusic rakstīja: „Kopā ar producentiem Džulio Bešmoru un Deivu
Okumu no The Invisible jaunā britu r’n’b/pop princese ir radījusi ļoti skaistu,
vietām pat erotisku ierakstu, kas ļauj „Devotion” dēvēt par šobrīd spēcīgāko
trumpi it kā jau piesātinātajā popmūzikas dziedātāju jūklī britu salās.
Prasmīgi nostrādāts, gana lipīgs, bet ne uzbāzīgs ieraksts, kas atšķirībā no
daudzajiem mūziķes kolēģu darbiem pamanās ieturēt perfektu balansu starp
komerciālu produktu un gaumīgu saturu.”
12.John Talabot – „fIN” [Permanent Vacation]
AMG rating: 8/10 [8.1]
AMGmusic rakstīja: „Lai cik tas dīvaini neizklausītos, „fIN” ir
vienlaikus drūms un pacilājošs ieraksts, kurā netrūkst dažādu muzikālo līkumu
un maiņu, liekot šo plati nosaukt par 2012.gada interesantāko elektroniskās
mūzikas ierakstu. Par pamatu visam Talabota daiļradē kalpo house mūzika, taču tā ir apdarināta un papildināta ar tik
pasakainām skaņām, ritmiem un cilpām, ka grūti novilkt robežu, kur beidzas deep/prog house, un kur sākas indie-electro, nu-disco vai dark wave.
Noteikti ne deju zālēm piemērots ieraksts, taču lielā skaļumā uz austiņām šis ir
perfekts saundtreks vienam sasodīti skaistam domu ceļojumam.”
11.Grizzly Bear – „Shields” [Warp]
AMG rating: 8/10 [8.0]
AMGmusic rakstīja: „Par to, ka Grizzly Bear skanējums ir lielisks
un brīžiem pat grandiozs, mēs varējām pārliecināties jau iepriekšējos divos
albumos, jo īpaši 2009.gada „Veckatimest”. Taču „Shields” šīs skaņas
grandiozitātes pašā centrā saglabāta arī viegli pamanāma intimitāte un skaistas
melodijas. Būtībā ar savu ceturto albumu Grizzly Bear ir atraduši to ideālo
formulu, kur nostrādā visas sastāvdaļas, un nekas nešķiet lieks vai – gluži
pretēji – par daudz.”
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru