29 novembris, 2012

A-LIST: Lana Del Rey - Cola



Lana Del Rey - "Cola" [Polydor]
(from EP "Paradise", out now)

Amerikāņu dziedātāja un 2012.gada mūzikas žurnālu un blogu sensācija Lana Del Reja ļoti strauji ievietojusies to mākslinieku sarakstā, par kur skaitās stilīgi paņirgāties, ironizēt vai vienkārši noniecināt. U2 līdz šādam statusam bija nepieciešami vairāk kā 20 gadi un Bono izmisīgie centieni sevi padarīt par pasaules mesiju, Coldplay un Muse aptuveni 10 gadi un divi pēc kārtas pavisam draņķīgi ieraksti, bet Lanai Del Rejai viss nācis ātrāk.

Jā, viņa nav spēcīgākā dziedātāja pasaulē, jā, saceltā ažiotāža ož pēc lielas naudas ieguldījumiem un viņas ietekmīgo radu pirkstu pielikšanas, taču atšķirībā no citām 21.gadsimta sākuma popdziedātājām Del Rejai piemīt kičīgums. Nu, tāds kičīgums, kāds ir Deivida Linča t.s. mūzām - ne velti Del Reja man kaut kur stipri atgādina to slaveno meiteni fotogrāfijā filmā „Malholandas Ceļš” („THIS is the girl...”). Tiesa, līdz šim viņai pietrūka viena – spēcīga ieraksta.

Tīri solīds bija gada sākumā izdotais debijas albums „Born To Die”, taču atstāja pārāk sterila ieraksta sajūtu, turklāt radiostacijas (un šoreiz arī mūzikas blogi!) ar nežēlastību pārdrillēja albuma lielākos hītus. Cita lieta ir ar jauno, astoņu dziesmu pildīto EP „Paradise”, kuru var iegādāties kopā ar pārizdoto albumu. Arī šī mini-albuma galvenais skaņdarbs „Ride”, kas pārlieku atgādina Adeli, neuzrunā, toties šeit ir vairākas pērles. Pirmkārt, Lanas Del Rejas karjeras sākumā sarakstītais „Yayo” (meksikāņu apzīmējums kokaīnam), kas apliecina, ka meitenei tomēr ir bijis acīmredzams talants, ne tikai bīdīšana no leibla puses. Otrkārt, „Cola”.

„Cola” tika pārrunāts un apcilāts presē, vēl pirms kāds dziesmu vispār bija dzirdējis, jo – AK, DIEVS! – tajā Lana dzied „My pussy tastes like pepsi-cola”. Lai arī Del Reja intervijā presei pastāstīja, ka tas esot viņas puiša citāts, tas, protams, izklausījās, maigi sakot, interesanti. Taču visu ironiju aizskalo pati dziesma. Minētais ievads par „vāverītes garšu” ir absolūts nieks salīdzinājumā ar dziesmas struktūru (kas par bridžu!!), kur gan kompozīcija, gan instrumentācija darbojas pēc labākajiem gaumīgas popmūzikas paraugiem, par ko laikam jau liels žetons producentam un līdzautoram Rikam Novelsam, kas strādājis arī ar Liki Lī (saklausāmas līdzības šeit), Nelliju Furtado, Madonnu u.c.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru