Lana Del Rey -
"Cola" [Polydor]
(from EP
"Paradise", out now)
Amerikāņu dziedātāja un
2012.gada mūzikas žurnālu un blogu sensācija Lana Del Reja ļoti strauji ievietojusies to mākslinieku sarakstā,
par kur skaitās stilīgi paņirgāties, ironizēt vai vienkārši noniecināt. U2 līdz šādam statusam bija
nepieciešami vairāk kā 20 gadi un Bono izmisīgie centieni sevi padarīt par
pasaules mesiju, Coldplay un Muse aptuveni 10 gadi un divi pēc
kārtas pavisam draņķīgi ieraksti, bet Lanai Del Rejai viss nācis ātrāk.
Jā, viņa nav spēcīgākā
dziedātāja pasaulē, jā, saceltā ažiotāža ož pēc lielas naudas ieguldījumiem un
viņas ietekmīgo radu pirkstu pielikšanas, taču atšķirībā no citām 21.gadsimta
sākuma popdziedātājām Del Rejai piemīt kičīgums. Nu, tāds kičīgums, kāds ir
Deivida Linča t.s. mūzām - ne velti Del Reja man kaut kur stipri atgādina to
slaveno meiteni fotogrāfijā filmā „Malholandas Ceļš” („THIS is the girl...”).
Tiesa, līdz šim viņai pietrūka viena – spēcīga ieraksta.
Tīri solīds bija gada sākumā
izdotais debijas albums „Born To Die”, taču atstāja pārāk sterila ieraksta
sajūtu, turklāt radiostacijas (un šoreiz arī mūzikas blogi!) ar nežēlastību
pārdrillēja albuma lielākos hītus. Cita lieta ir ar jauno, astoņu dziesmu
pildīto EP „Paradise”, kuru var iegādāties kopā ar pārizdoto albumu. Arī šī
mini-albuma galvenais skaņdarbs „Ride”, kas pārlieku atgādina Adeli, neuzrunā, toties šeit ir
vairākas pērles. Pirmkārt, Lanas Del Rejas karjeras sākumā sarakstītais „Yayo”
(meksikāņu apzīmējums kokaīnam), kas apliecina, ka meitenei tomēr ir bijis
acīmredzams talants, ne tikai bīdīšana no leibla puses. Otrkārt, „Cola”.
„Cola” tika pārrunāts un
apcilāts presē, vēl pirms kāds dziesmu vispār bija dzirdējis, jo – AK, DIEVS! –
tajā Lana dzied „My pussy tastes like
pepsi-cola”. Lai arī Del Reja intervijā presei pastāstīja, ka tas esot
viņas puiša citāts, tas, protams, izklausījās, maigi sakot, interesanti. Taču
visu ironiju aizskalo pati dziesma. Minētais ievads par „vāverītes garšu” ir
absolūts nieks salīdzinājumā ar dziesmas struktūru (kas par bridžu!!), kur gan
kompozīcija, gan instrumentācija darbojas pēc labākajiem gaumīgas popmūzikas
paraugiem, par ko laikam jau liels žetons producentam un līdzautoram Rikam
Novelsam, kas strādājis arī ar Liki Lī
(saklausāmas līdzības šeit), Nelliju
Furtado, Madonnu u.c.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru