10 augusts, 2010

Otrdiena, 10.augusts

Hei!

Kārtējais vakars un kārtējais mūzikas blāķis no AMGmusic ir klāt. Šodienas bagāžā jauni skaņdarbi no Animal Collective, Future Islands un Weezer, pilnīgi traks video no Grinderman un arī kāda sen piemirsta sadaļa – Klasiskais Hīts, tā ietvaros, šodien ielūkosimies desmit gadus vecā vēsturē.

First things first then...


HOTTEST NEW TRACK:

Future Islands - "Walking Through That Door" [Thrill Jockey]
(
free download)

Lai man piedod Animal Collective, Weezer un Entonija Hegartija cienītāji, bet no daudzajiem šīs nedēļas jaunumiem, visskanīgākais piedāvājums šoreiz ir Baltimoras post-wave trijotnei Future Islands. Maijā grupa laida klajā savu otro studijas ierakstu „In Evening Air”, un „Walking Through That Door” ir šīs plates ievadošā dziesma. Kopš šodienas pieejama arī par velti MP3 formātā. Savu digitālo kopiju varat iegūt šeit vai arī klikšķinot ar peles labo taustiņu un spiežot „save target as” uz augšējā linka.

Joprojām svaigā atmiņā ir ģeniālais singls „Tin Man”, par kuru sajūsminājāmies martā (šis singls mēneša beigās izcīnīja augsto 5.vietu singlu topā!). Lai arī „Walking Through That Door” neaizsniedzas līdz tādiem augstumiem, kādus piedāvāja „Tin Man” piedziedājums, šis ir lielisks turpinājums un iemesls man beidzot noklausīties maijā izdoto albumu, kurš dažādu iemeslu dēļ pavasarī palika nenoklausīts. Viens no pretendentiem uz nākošās nedēļas singla statusu:



ANIMAL COLLECTIVE IZDOD DVD

Šodien pavisam oficiāli beidzot izdots par eksperimentālās mūzikas kulta apvienību kļuvušās Animal Collective vairākus gadus tapusī filma „ODDSAC”. Grupas un režisora Denija Pereza kopīgais darbs piedāvā „blīvu un sirreālu audio un video elementu apkopojumu”, ko varētu nosaukt par sava veida vizuālu mūzikas albumu. Ne velti šim DVD līdz nāk arī filmiņas soundtreks ar pilnīgi jauniem Animal Collective skaņdarbiem. Savukārt filmas pirmizrāde notika Sandensas filmu festivālā janvārī. Šīs filmiņas treileri varat noskatīties šeit.

„ODDSAC” audio versiju vēl neesmu paguvis noklausīties, toties piedāvāšu Jums jau vakar internetā nopludināto skaņdarbu „Screens”, kas ir atturīgāks nekā pērnā gada sensacionāli veiksmīgās plates „Merriweather Post Pavillion” saturs. No elektroniskās mūzikas eksperimentiem brīvais „Screens” drīzāk būtu iekļaujams freak-folk lauciņā.



WEEZER ŠOKĒ AR ALBUMA VĀCIŅU

Pirms vēršamies pie sadaļas „Dienas Video Prieks”, piedāvāšu Jums savu Dienas Foto Prieku. Power pop veterāni Weezer varbūt pēdējā laikā brauc arvien lielākās un lielākās auzās muzikāli, toties vismaz ar albuma vāciņiem pamanās iepriecināt mūzikas apskatniekus un fanus.

Tiem, kam likās, ka pēc „Raditude” vāciņa (to var apskatīt šeit) neko stulbāku vairs nevar izdomāt, piedāvāju Jums jaunākā albuma „Hurley”, kas iznāks 13.septembrī, noformējumu:

What The Fuck?! Jā, tie ir trīs angļu vārdi, kas vakar vakarā bija visiecienītākie tvitera ziņojumos, kuros tika apspriests jaunākais Weezer albuma vāciņš. Tajā attēlots amerikāņu aktieris Horhe Garsija jeb, precīzāk, – viņa tēls televīzijas seriālā „Lost” – Hērlijs. Apzinoties, ka, lai kā grupa nosauktu albumu, to vienalga dēvēs par „Hērliju”, jaunās plates nosaukuma sakarā nav gudrots jauns divritenis – tas sauksies „Hurley”.

Kopā ar albuma vāciņa bildi grupa publicējusi arī pirmo singlu no tā – dziesmu „Memories”. Šeit gan nekādu pārsteigumu nav – Weezer turpina garlaikot. Par to piedāvāju Jums pārliecināties pašiem:



DIENAS VIDEO PRIEKS:

Uz singla „Heathen Child” vāciņa redzamā vampīriskā paskata meitene ar sarkanām acīm, vilkatis, kaila sieviete vannā, Niks Keivs un viņa grupas biedri, kuri ar lāzera stariem iznīcina dažādas civilizācijas – tie ir tikai daži fragmenti no jaunākā Grinderman videoklipa dziesmai „Heathen Child”. Ja esat darbā, atlieciet šī klipa baudīšanu uz vēlāku laiku.

Dienas Video Prieka autors ir austrāliešu režisors Džons Hilkouts, kurām šī nav ne tuvu pirmā sadarbība ar Niku Keivu. Abām viņa slavenākajām filmām – 2005.gada „The Proposition” un pērnā gada „The Road”, kuru šī gada sākumā demonstrēja arī uz Latvijas kinoteātru ekrāniem, mūzikas autors ir bijis tieši Niks Keivs. Tāpat Hilkouts uzņēmis videoklipus tādiem zināmiem māksliniekiem kā Depeche Mode („I Feel Loved” un „Freelove”), Placebo („You Don’t Care About Us”) un Muse („Time Is Running Out”). Šis tomēr laikam jau ir viņa labākais darbs. Spriediet paši:


P.S. Singla formātā „Heathen Child” tiks izdots 30.augustā, savukārt Grinderman otrais studijas albums iznāks divas nedēļas vēlāk – 13.septembrī.


DIENAS AKTUĀLAIS ALBUMS:

Skream – „Outside The Box”
Release date: 09/08/2010
Label: Tempa
AMG rating: 7/10


Šodien AMGmusic atskaņotājā uz „repeat” jaunākais Skream albums. Par dubstep pionieri uzskatītais britu producents vakar laida klajā savu otro studijas albumu „Outside The Box”.

Šobrīd 24 gadus vecais Olivers Džounss jeb Skream dubstep scēnā panākumus guva jau ļoti agrā vecumā. Viņa 2005.gada skaņdarbu „Midnight Request Line” joprojām uzskata par vienu no slavenākajiem dubstep gabaliem. Gadu vēlāk iznāca arī jaunieša debijas albums „Skream!”, kam labus vārdus veltīja teju vai visi par elektronisko mūziku rakstošie mēdiji. Savukārt par meinstrīma zvaigzni Skream padarīja pagājušā gada lieliskais remikss La Roux dziesmai „In For The Kill”, kas kļuva par daudzu iecienītāko 2009.gada miksu.

Atšķirībā no saviem Londonas kolēģiem, Skream piedāvātais dubstep ir melodiskāks, vairāk bagātināts ar house, dub un pat jazz niansēm nekā tradicionālo Londonas dubstep pamatu – garage un 2step. Varbūt arī tāpēc Skream pamanījies gūt daudz lielākus komerciālus panākumus nekā, piemēram, Burial vai Scuba. Kaut gan tas ir koks ar diviem galiem – pēdējais Skream projekts Magnetic Man jau, manuprāt, pārkāpj nevajadzīgu lētuma robežu.

Te arī nonākam pie galvenā. Kas mani visvairāk priecē jaunākajā Skream albumā „Outside The Box”, ir tā lieliskā balansēšana starp nopietnu un tradicionāli melnu dabstepu un šī žanra popsīgāko pusi, kas varētu šķist simpātiska popmūzikas cienītājiem. Albums iesākas visai viļņaini. Teicamajam ievadošajam instrumentālajam skaņdarbam „Perforated” seko, manuprāt, albuma vājākais punkts – platē galīgi neiederīgais hip-hop stilā ieturētais „8 Bit Baby”, kas tapis kopā ar reperi MURS.

Toties tālāk seko visnotaļ baudāms un patīkams ceļojums dubstep pasaulē ar niknākiem un muzikāli eksperimentālākiem skaņdarbiem, kā chiptune atgādinošo „CPU” vai masīvo, basu pārpildīto „Wibbler” un melodiskākajiem, uz popsīgu drum’n’base pusi velkošajiem „Where You Should Be” un „How Real”.

Par saviem plates favorītiem nosaukšu vēl vienu sadarbību ar La Roux solisti Eliju Džeksoni dziesmā „Finally”, kā arī īstenu šedevru „I Love The Way”, ko atļaušos nosaukt par vienu no spēcīgākajiem dubstep trekiem šogad. ĻOTI interesanti būvēts, kāpjošs darbs, kurā samplēta 90’to gadu house mūzikas vokālistes Džoselīnas Braunas balss. Jau tā būdams masīvs, pārliecinošs un spēcīgs skaņdarbs, „I Love The Way” savu kulmināciju sasniedz tieši pēdējā pusotrā minūtē, kad house mūzikas noskaņu nomaina eksplozīvs breakbeat bīts. Tiešām iespaidīgi.

"I Love The Way":


"Finally" (feat. La Roux):



AMGMUSIC CLASSIC HIT:

Sander Kleinenberg – „My Lexicon” [Essential Recordings]

Nobeigumā šodien kāds klasisks AMGmusic hīts, kuru gan par īpaši piemirstu nenosauksi – vēl pērn „My Lexicon” piedzīvoja otro jaunību, jo skaņdarbs tika pārizdots ar jauniem remiksiem. Protams, pārsteigumi izpalika un nekas labāks par oriģinālu radīts netika.

Jāsaka, ka, pārlūkojot AMGmusic 2000.gada topus, joprojām ir lietas, par kurām varu tikai nokaunēties (nu, piemēram, šo pašu „My Lexicon” augusta vidū 1.vietā nomainīja... York ar „On The Beach”), taču neviens par mūzikas ekspertu ar labu gaumi nav piedzimis. Tas viss notiek ļoti garā un dabiskā procesā.

Ja pareizi atminos, tad holandiešu dīdžeja Sandera Kleinenberga instrumentālo skaņdarbu „My Lexicon” pirmoreiz izdzirdēju... Radio SWH ēterā! Jā, agrāk tā bija visnotaļ klausāma radiostacija ar mūzikā zinošiem cilvēkiem, un konkrēto gabalu nospēlēja šobrīd Radio 101 pārstāvošais Eduards Švāns, kurš tajā laikā vadīja jaunās mūzikas programmu, kuras nosaukumu gan es vairs neatceros.

Skaņdarbs iepatikās tik ļoti, ka par tiem laikiem lielām naudiņām (ietaupītām no skolā nepaēstajām pusdienām – tolaik vispār badojos, lai tikai varētu diskus un plates nopirkt) iegādājos no Lielbritānijas pasūtinātu singlu, kas izdots uz leibla Essential Records. Kā tagad atceros, ka tajā bija „My Lexicon” radio versija, garā versija un vēl divi bonus skaņdarbi. Kopš 2006.gada AMGmusic digitalizācijas neesmu singlu klausījies...

Par pašu Kleinenbergu gan daudz ko nav stāstīt – viss tāpat jau ir zināms. Diemžēl pēc „My Lexicon” neko līdzīgu holandietis vairs neradīja, aizvien vairāk un vairāk grimstot kopā ar grimstošo kuģi, kura nosaukums ir „Trance”, vien ik pa laikam paspīdot ar veiksmīgiem remiksiem, no kuriem noteikti jāizceļ fantastiskais progressive house 2001.gada rīmeiks Royksopp dziesmai „Poor Leno”.

Tā, lūk. Pirms desmit gadiem AMGmusic hīts numur 1 bija šis:



Tiekamies rīt. Rīt piedāvāšu trīs burvīgus un saulainus remiksus brīvdienu ballītēm. See Ya!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru