Neneh Cherry – "Blank Project"
Release date: 24/02/2014
Label: Smalltown Supersound
AMG rating: 8/10
„Ja kāds raksta recenziju jaunajam Nenas Šerī albumam un piemin manu
darbu, bet nepiemin RocketNumberNine, tas ir amatieris,” pirms dažām dienām
tviterī rakstīja Kīrens Hebdens jeb Four
Tet, kurš ir „Blank Project” producents. Es, protams, esmu pilnīgs
amatieris, bet, tā kā vēlos izlikties par sūru
profesionāli, šo informāciju iekļauju pirmajā rindkopā. Tā, tas ir
nodarīts, var ķerties pie paša albuma.
Deviņdesmito gadu sākumā tik
populārās zviedru dziedātājas pēdējais albums „Man” iznāca tālajā 1996.gadā.
Kopš tā laika par viņu bija stipri maz dzirdēts, līdz 2012.gadā Nena Šerī atgriezās ar ierakstu „The Cherry
Thing”, kas tapa kopā ar skandināvu džeza mūzikas trio The Thing. Platē lielākoties bija dažādas kaverversijas (tai skaitā
izcila versija klasiskajam Suicide
hītam „Dream Baby Dream”), turklāt idejas un izpildījuma autori pamatā tomēr
bija The Thing. Taču āķis lūpā Nenai Šerī tika iekabināts, un viņas jaunākais
ieraksts „Blank Project” stilistiski savā ziņā ir turpinājums „The Cherry Thing”.
Daudzas mūziķes (Grimes, Sky
Ferreira) pēdējo gadu laikā sūdzējušās, ka pēc veiksmīgiem ierakstiem mūzikas
apskatnieki vairāk uzsver producentus, nevis viņas. Piekrītu, ka mazliet netaisnīgi,
bet nepieminēt Four Tet šeit nav iespējams. Gan tituldziesmas „Blank Project”,
gan viena no albuma absolūtajiem hailaitiem „Naked” ritmiskā struktūra un
muzikālais zīmējums ir tipiski Four Tet roku darbi, un tas ir pirmais, kas krīt
ausīs. Taču noteikti neaizmirsīsim, ka arī Šerī nav svešas spēlēšanās ar
dažādiem mūzikas stiliem. Domāju, ka abu (un, protams, arī RocketNumberNine!) sinerģija
padara albumu tik baudāmu.
Albums piesaista uzmanību jau
ar ievadošo dziesmu, pilnīgā minimālismā, kur bez Nenas balss ir tikai periodiski
basi un four-tet-īgi klikšķi,
ieturēto „Across The Water”, kas ir veltīta nesen mirušajai Nenas mātei. Pēc
tituldziesmas un minētā izcilā gabala „Naked” seko otrs plates spēcīgākais
skaņdarbs „Spit Three Times”, kas atgādina ne tikai pašas mūziķes 90’to gadu
darbus, bet arī kaut ko no tā paša perioda Massive
Attack daiļrades. Pirmo albuma pusi noslēdz dauzonīgais „Weightless”, kurā krautroka
un pat industrial elementi eleganti
apvienoti ar Hebdena iemaņām tech/house
mūzikā.
Jāpiekrīt, ka mazāk krāšņa ir
albuma otra puse. Tajā ietverti jau iepriekš publiskotie singli „Everything” un
kopā ar Robinu izpildītais „Out of
The Black”, bet arī te neiztrūkst bez savas odziņas, un tā ir albuma vienīgā
balādē „422”. Arī šeit Four Tet klātbūtne uz brīdi pilnīgi aizmirstas, jo visu
uzmanību paņem izjustais Nenas Šerī vokāls un burvīgā noskaņa.
„Blank Project” atstāj iespaidu, ka Nena Šerī nav vis bijusi pagājusi pilnīgi malā no mūzikas vai pat aizmirsusi to. Drīzāk uzsūkusi visaktuālākās tendences un nepacietībā gaidījusi mirkli, kad „izšaut”. Lieliska atgriešanās!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru