26 septembris, 2013

ALBUMS: CHVRCHES – The Bones Of What You Believe


CHVRCHES – "The Bones Of What You Believe"
Release date: 23/09/2013
Label: Virgin
AMG rating: 8.5/10

Parasti ir tā – ja vienam veiksmīgam singlam seko otrs un trešais vēl veiksmīgāki, tad ekspektācijas par gaidāmo mākslinieka albumu aug ģeometriskā progresijā. Bija divi iemesli, kāpēc to nevarēja attiecināt uz CHVRCHES. Pirmkārt, grupas skanējums vietām ļoti sasaucās ar joprojām svaigā atmiņā esošo pērnā gada izcilo Purity Ring albumu. Otrkārt, dziesmas stilistiski bija ļoti līdzīgas, balstītas uz lipīgiem piedziedājumiem un strāvojošiem sintezatoriem, kas lika aizdomāties, vai ar to pietiks, lai izvilktu visu albumu. CHVRCHES tiešām neko nav centušies sarežģīt, bet dīvainā kārtā „The Bones of What You Believe” nostrādā perfekti.

Runājot par dīvainībām un neloģiskumu, jāsāk jau ar grupas sastāvu un īso biogrāfiju. CHVRCHES vecākais dalībnieks, gandrīz 40 gadus vecais ģitārists Īens Kuks savulaik darbojies Glāzgovas rokmūzikas grupā Aerogramme, savukārt par viņu desmit gadus jaunākais Mārtins Dohertijs bijis pavadošais mūziķis šūgeiza/postpanka apvienības The Twilight Sad koncertos. Ikvienam, kas dzirdējis kaut vienu no minēto divu grupu dziesmām, varētu būt bijis mazs šoks, izdzirdot CHVRCHES daiļradi, kur gan abi kungi atrodas vokālistes Lorenas Meiberijas fonā. Tieši Meiberijas eņģeliskais vokāls ir lielākā skotu trijotnes līdzība ar Kanādas kolēģiem Purity Ring. Savukārt muzikāli CHVRCHES drīzāk liekami t.s. Skandināvijas popmūzikas kategorijā, blakus Niki & The Dove, Robyn un Kate Boy.

CHVRCHES spēcīgākais trumpis, protams, ir spēja radīt izcili siltas, lipīgas popmūzikas melodijas. Taču tieši mazie sīkumi un nianses, kas atrodamas teju katrā no albuma dziesmām, plati padara par neapnicīgu, radošu un ausīm tīkamu arī pēc sestās klausīšanās reizes. Vai tas būtu reivīgais, pulsējošais sintezators „Gun” izskaņā, vai tā būtu Chromatics gaumē ieturētā elektriskā ģitāra „Tether” sākumā, vai Kate Boy nesen izmantotais nesošais ritms dziesmā „Lies”, tas viss albuma melodijām palīdz nesaplūst vienai otrā un izbaudīt šo plati kā kaut ko daudz vairāk par „tikai foršu” popmūzikas ierakstu.

Patīkamākais albuma pārsteigums noslēpts kompozīcijā „Science/Visions”, kas vienlaikus ir gan tumšākais, gan stilistiski atšķirīgākais albuma gabals. Iesākusies kā variācija par tēmu no filmas „Terminators” pakaļdzīšanās ainas, pēc ievada dziesma pārvēršas par dārdošu slasher-disco skaņdarbu, ko vēl draudīgāku padara abu vīru bekvokāls „I, I / feel, feel / You, you / Leaving”, kas man sākumā izklausījās kā „I, I / kill, kill / You, you”. Jā, starp citu, arī tekstuāli šis albums ir gana spēcīgs, gudrs un interesants, nebūt nelīdzinoties citiem sintezatoru pildītas popmūzikas ierakstiem.

„The Bones of What You Believe” ir pāris vājie punkti, kā piemēram, eksperiments ar Dohertiju vokālista lomā dziesmā „Under The Tide”, taču arī tajos brīžos situāciju glābj tehniskais izpildījums, kas pulsē visas albuma 48 minūtes. Popmūzika ir smalka lieta, kas vienmēr prasīs spēcīgas melodijas, bet, ja CHVRCHES arī turpmāk nebaidīsies spridzināt sintezatorus un rībināt bungu mašīnas visdažādākajos ritmos, viņiem ir lielas iespējas kļūt par ne tikai 2013.gada labākā popmūzikas albuma autoriem, bet vienu no šīs desmitgades synht-pop modes noteicējiem.
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru