15 oktobris, 2014

A-LIST: Tei Shi - Bassically


Tei Shi - "Bassically" [Double Denim]
(released as a single on October 9th)

Šī rindkopa ir maza atzīšanās. Jaunās dziesmas, kuras katru dienu ienāk desmitiem (dažreiz pat simtiem), es parasti klausos, paralēli darot arī citus darbus. Vienkārši laika trūkuma dēļ. Nekāds izņēmums nebija arī šis gabals, kura laikā es rakstīju e-pasta atbildi kolēģei un pie sevis nodomāju: „Jā, diezgan neslikta popmūzikas dziesma, varētu pat nemest ārā, ja vien mana šīs nedēļas „kvota” jau nebūtu pilna, turklāt tā ir jauna un nezināma māksliniece – būs vēl jātērē laiks, lai rakstītu iepazīšanās rakstu par viņu.” Taču tad pienāca 2:33, un es pēkšņi aizmirsu ne tikai to, kam un kāpēc es rakstu, bet arī to, ka zem manis un blakus man dzīvo kaimiņi, un ka manas skandas nav gluži festivālam domātas.

Neko darīt, būs vien jāiepazīstina gan sevi, gan jūs ar jauno mūziķi Tei Shi. Protams, ja vien jūs jau neesat pazīstami ar viņu, jo šis nebūt nav pirmais mākslinieces singls. Kolumbijā dzimusī, bet šobrīd Bruklinā dzīvojošā Tei Shi (īstajā vārdā Valērija Teihere) mūzikas presē pirmoreiz tika atspoguļota jau pērnā gada vasarā, kad iznāca viņas debijas singls „M&Ms” un rudenī arī debijas EP „Saudade”. Šī EP materiāls ļāva mūzikas apskatniekiem runāt par viņu kā pr jaunu r’n’b/experimental-pop uzlecošo zvaigzni un pat salīdzināt ar FKA twigs un SZA. Ja minēto EP es būtu klausījies, kad tas tika izdots, mans šoks par jauno singlu „Bassically” noteikti būtu vēl lielāks, jo šis jau ir no pavisam citas operas. No reibinošo sintezatoru operas.

Jā, protams, ka es kā neviens cits tur saklausu tiešas līdzības ar vienu no visu laiku izcilākajām sintezatoru tēmām, proti, to, kas klasiskajā The KnifePass This On”, bet, vai tas jelkādā veidā var būt mīnuss dziesmai? Kur The Knife versijā tā bija izpildīta caur „steel-drums” (joprojām gaidu veiksmīgu latviskojumu šim vārdu savienojumam) sintezētu skanējumu, šeit tas izklausās daudz smagnējāk un vienlaikus dzidrāk, kam noteikti papildus košumu piešķir vokāls – skaļi klausoties, tas dārd ne mazāk par bungu mašīnu un abiem sintiem. Pa kuru ceļu tālāk savā skanējumā izvēlēsies doties Tei Shi, droši vien zina tikai viņa pati un uzticamais producents Luka Bučelati, bet mēs tikmēr viņas vārdu jau pierakstām „Artists To Watch in 2015” mapītē.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru