5 BEST
ALBUMS OF THE MONTH:
5.Death Grips – „No Love
Deep Web”
Release date: 01/10/2012
Label: self-released
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Nihilistiskā, agresīvā un brīžiem pat
psihopātiskā attieksme jūtama viscaur „No Love Deep Web”. Šī Death Grips iezīme jeb vizītkarte jau
bija labi nolasāma debijas ierakstā (un pirms tam izdotajā miksteipā), taču
jaunajā albumā trijotne spridzina ar vēl lielāku jaudu. Tomēr galvenais Death
Grips veiksmes faktors ir ne tik daudz agresīvā repošana un bļaustīšanās, bet
muzikālais noformējums, kas ir masīvs vārda „masīvs” vispārākajā pakāpē.
Brīžiem tehno, brīžiem industrial, brīžiem pilnīgs hardcore – tas viss liek veselajam
prātam uz brīdi pazust un iztēloties sevi kā prātā sajukušas huligānu grupas
dalībniekam nežēlīgu ainu pārmāktā filmā.”
4.Bat For Lashes – „The Haunted Man”
Release date: 15/10/2012
Label: Parlophone
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Vēl ilgi pirms Bat For Lashes trešā studijas
albuma „The Haunted Man” nonākšanas veikalu plauktos, galvenā apspriešanas tēma
bija tā vāciņa noformējums. Proti, kails vīrietis tikpat kailas, turklāt
neuzkrāsotas (un – vai man’ dieniņ! – ar viegli redzamu kaunuma apmatojumu)
Natašas Hānas plecos. Pati Nataša jau nogurusi atbildēt uz jautājumiem par šo
tematu, liekot klausītājam pašam izvēlēties, kāds zemteksts tam visam domāts un
vai vispār tāds ir.
Manuprāt gan, šoreiz viss ir
kā uz delnas. Jau pēc paviršākas „The Haunted Man” noklausīšanās top skaidrs,
ka šis ir mākslinieces visvieglākais, visgaišākais un... visatkailinātākais
ieraksts. Tikusi pāri šķiršanās krīzei, atstumtības un sevis meklējumu periodam
ASV, kas caurvija smagnējo 2009.gada plati „Two Suns”, Nataša beidzot atradusi
spēku un mieru sevī, radot albumu, kas ir vienlīdz popsīgākais un
harmoniskākais viņas daiļradē.”
3.Andy Stott – „Luxury Problems”
Release date: 29/10/2012
Label: Modern Love
AMG rating: 8/10
AMGmusic komentārs: „Neskatoties uz primāro ieroci, – masīvo,
monotono un dārdošo basu līniju – pirmā lieta, kas iekrīt ausīs Mančestras techno/dub producenta Endija Stota albumā „Luxury Problems”,
ir... ambientā noskaņa. Šeit liels nopelns ir albuma vokālistei, paša Stota
bijušajai klavierskolotājai Elisonai Skidmorai, kas savulaik dziedājusi arī
operā. Interesanti, ka sākotnēji bijis tieši vokāls, ko Elisona pēc Endija
lūguma akapellas izskatā nosūtījusi producentam, kurš tad šīs partijas pēc tam
ņēmies apdarināt ar savu skanējumu.
Gada sākumā par vienu no
interesantākajiem elektroniskās (nedejojamās) deju mūzikas albumiem šogad
parūpējās spāņu producents John Talabot.
Endija Stota „Luxury Problems” ir tikpat ģeniāls, taču pilnīgi pretējs
ieraksts. Kur pirmais bija melanholiski gaišs, tur šis ir enerģiski tumšs,
vienlaikus radot tiešas asociācijas ar tik ēteriskiem darbiem, kādi ir Džūlijas Holteres vai Džuliannas Bārvikas ierakstos. Basi un
vokāls ir atēstas sastāvdaļas. Bet labs mūzikas pavārs pārsteigs arī ar tām.
Maģiski!”
2.Flying Lotus – „Until The Quiet Comes”
Release date: 01/10/2012
Label: Warp
AMG rating: 9/10
AMGmusic komentārs: „Flying
Lotus (īstajā vārdā Stīvens Elisons) jau pirms vairākiem gadiem sevi
pieteica kā vienu no spožākajiem skaņu meistariem 21.gadsimtā, ko turpina
apliecināt arī „Until The Quiet Comes” platē, spēlējoties ar dažādām skaņu
cilpām, tikšķiem, plunkšķiem un ko tik vēl ne, ka brīžiem rodas sajūta – šeit
ir ielikts viss, ko vien elektroniskajā mūzikā vispār iespējams ielikt. Taču
visupirms šo albumu tomēr gribētos vērtēt no emocionālā viedokļa, proti, no tā,
kādā pasaku un noskaņu pasaulē šī plate ieved.
„Until The Quiet Comes”
noteikti ir daudz piezemētāks, mazāk ambiciozs par pirms diviem gadiem izlaisto
„Cosmogramma”, ko mūzikas prese nodēvēja par „elektroniskās mūzikas simfoniju”. Taču tieši šis vieglums un
neiespringtība ir palīdzējusi FlyLo radīt karjeras viengabalaināko, nosvērtāko
un, iespējams, ietekmīgāko albumu. Piepalīdzot vokālistiem Thundercat, Tomam Jorkam,
Nikijai Randai un Erikai Badū, „Until The Quiet Comes” ir
gan gada skaistākais sapņu albums, gan arī muzikāli robežas noārdošākais
darbs.”
1.Kendrick Lamar – „good kid, m.A.A.d city”
Release date: 22/10/2012
Label: Polydor
AMG rating: 9/10
AMGmusic komentārs: „Kalifornijas reperis Kendriks Lamārs izceļas uz savu pārējo kolēģu fona. Viņš nenāk no
kādas vietējās bandas, bet gan audzis pietiekami solīdi situētā ģimenē, skolas
gados lepojies ar labām sekmēm, turklāt neaizraujas ar hip-hop kultūras
neatņemamo sastāvdaļu – zāles pīpēšanu. Vienā vārdā garlaicīgs tips, teiksiet?
Kā izrādās, nebūt ne, un to Kendriks spoži apliecina savā debijas albumā „good
city, m.A.A.d. kid”, kas ir viscaur autobiogrāfisks stāsts par jaunieša dzīvi,
daudzviet papildināts arī ar padomiem no allaž gādīgajiem vecākiem.”
Tikmēr, pat neiedziļinoties
tematikā, ir vienā mirklī sajūtams, ka turpmākā stunda paies izcili
atmosfēriskā muzikālā pavadījumā, jo tie naksnīgie bīti un maigie sintezatoru
pieskārieni ir perfekta hip-hop un soul mūzikas sintēze. Platē jūs sagaidīs gan
intriģējoši piedzīvojumi, gan ar laiku nākošas atklāsmes par dzīvi, kas
pieaugušajiem varbūt šķiet loģiskas, gan pieļautas kļūdas, gan izcīnītas
veiksmes – viss pasniegts brīnišķīgā hip-hop/r’n’b’/soul
mūzikas mērcē, kuras sastāvdaļas rotā arī interesanti sempli no Beach House, Twin Sister, Dženetas
Džeksones u.c.”
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru