13 novembris, 2012

OKTOBRIS 2012: 5 Albumi

5 BEST ALBUMS OF THE MONTH:


5.Death Grips – „No Love Deep Web”












Release date: 01/10/2012
Label: self-released
AMG rating: 8/10

AMGmusic komentārs: „Nihilistiskā, agresīvā un brīžiem pat psihopātiskā attieksme jūtama viscaur „No Love Deep Web”. Šī Death Grips iezīme jeb vizītkarte jau bija labi nolasāma debijas ierakstā (un pirms tam izdotajā miksteipā), taču jaunajā albumā trijotne spridzina ar vēl lielāku jaudu. Tomēr galvenais Death Grips veiksmes faktors ir ne tik daudz agresīvā repošana un bļaustīšanās, bet muzikālais noformējums, kas ir masīvs vārda „masīvs” vispārākajā pakāpē. Brīžiem tehno, brīžiem industrial, brīžiem pilnīgs hardcore – tas viss liek veselajam prātam uz brīdi pazust un iztēloties sevi kā prātā sajukušas huligānu grupas dalībniekam nežēlīgu ainu pārmāktā filmā.”


4.Bat For Lashes – „The Haunted Man”












Release date: 15/10/2012
Label: Parlophone
AMG rating: 8/10

AMGmusic komentārs: „Vēl ilgi pirms Bat For Lashes trešā studijas albuma „The Haunted Man” nonākšanas veikalu plauktos, galvenā apspriešanas tēma bija tā vāciņa noformējums. Proti, kails vīrietis tikpat kailas, turklāt neuzkrāsotas (un – vai man’ dieniņ! – ar viegli redzamu kaunuma apmatojumu) Natašas Hānas plecos. Pati Nataša jau nogurusi atbildēt uz jautājumiem par šo tematu, liekot klausītājam pašam izvēlēties, kāds zemteksts tam visam domāts un vai vispār tāds ir.

Manuprāt gan, šoreiz viss ir kā uz delnas. Jau pēc paviršākas „The Haunted Man” noklausīšanās top skaidrs, ka šis ir mākslinieces visvieglākais, visgaišākais un... visatkailinātākais ieraksts. Tikusi pāri šķiršanās krīzei, atstumtības un sevis meklējumu periodam ASV, kas caurvija smagnējo 2009.gada plati „Two Suns”, Nataša beidzot atradusi spēku un mieru sevī, radot albumu, kas ir vienlīdz popsīgākais un harmoniskākais viņas daiļradē.”



3.Andy Stott – „Luxury Problems”












Release date: 29/10/2012
Label: Modern Love
AMG rating: 8/10

AMGmusic komentārs: „Neskatoties uz primāro ieroci, – masīvo, monotono un dārdošo basu līniju – pirmā lieta, kas iekrīt ausīs Mančestras techno/dub producenta Endija Stota albumā „Luxury Problems”, ir... ambientā noskaņa. Šeit liels nopelns ir albuma vokālistei, paša Stota bijušajai klavierskolotājai Elisonai Skidmorai, kas savulaik dziedājusi arī operā. Interesanti, ka sākotnēji bijis tieši vokāls, ko Elisona pēc Endija lūguma akapellas izskatā nosūtījusi producentam, kurš tad šīs partijas pēc tam ņēmies apdarināt ar savu skanējumu.

Gada sākumā par vienu no interesantākajiem elektroniskās (nedejojamās) deju mūzikas albumiem šogad parūpējās spāņu producents John Talabot. Endija Stota „Luxury Problems” ir tikpat ģeniāls, taču pilnīgi pretējs ieraksts. Kur pirmais bija melanholiski gaišs, tur šis ir enerģiski tumšs, vienlaikus radot tiešas asociācijas ar tik ēteriskiem darbiem, kādi ir Džūlijas Holteres vai Džuliannas Bārvikas ierakstos. Basi un vokāls ir atēstas sastāvdaļas. Bet labs mūzikas pavārs pārsteigs arī ar tām. Maģiski!”



2.Flying Lotus – „Until The Quiet Comes”












Release date: 01/10/2012
Label: Warp
AMG rating: 9/10

AMGmusic komentārs:Flying Lotus (īstajā vārdā Stīvens Elisons) jau pirms vairākiem gadiem sevi pieteica kā vienu no spožākajiem skaņu meistariem 21.gadsimtā, ko turpina apliecināt arī „Until The Quiet Comes” platē, spēlējoties ar dažādām skaņu cilpām, tikšķiem, plunkšķiem un ko tik vēl ne, ka brīžiem rodas sajūta – šeit ir ielikts viss, ko vien elektroniskajā mūzikā vispār iespējams ielikt. Taču visupirms šo albumu tomēr gribētos vērtēt no emocionālā viedokļa, proti, no tā, kādā pasaku un noskaņu pasaulē šī plate ieved.

„Until The Quiet Comes” noteikti ir daudz piezemētāks, mazāk ambiciozs par pirms diviem gadiem izlaisto „Cosmogramma”, ko mūzikas prese nodēvēja par „elektroniskās mūzikas simfoniju”. Taču tieši šis vieglums un neiespringtība ir palīdzējusi FlyLo radīt karjeras viengabalaināko, nosvērtāko un, iespējams, ietekmīgāko albumu. Piepalīdzot vokālistiem Thundercat, Tomam Jorkam, Nikijai Randai un Erikai Badū, „Until The Quiet Comes” ir gan gada skaistākais sapņu albums, gan arī muzikāli robežas noārdošākais darbs.”



1.Kendrick Lamar – „good kid, m.A.A.d city”












Release date: 22/10/2012
Label: Polydor
AMG rating: 9/10

AMGmusic komentārs: „Kalifornijas reperis Kendriks Lamārs izceļas uz savu pārējo kolēģu fona. Viņš nenāk no kādas vietējās bandas, bet gan audzis pietiekami solīdi situētā ģimenē, skolas gados lepojies ar labām sekmēm, turklāt neaizraujas ar hip-hop kultūras neatņemamo sastāvdaļu – zāles pīpēšanu. Vienā vārdā garlaicīgs tips, teiksiet? Kā izrādās, nebūt ne, un to Kendriks spoži apliecina savā debijas albumā „good city, m.A.A.d. kid”, kas ir viscaur autobiogrāfisks stāsts par jaunieša dzīvi, daudzviet papildināts arī ar padomiem no allaž gādīgajiem vecākiem.”

Tikmēr, pat neiedziļinoties tematikā, ir vienā mirklī sajūtams, ka turpmākā stunda paies izcili atmosfēriskā muzikālā pavadījumā, jo tie naksnīgie bīti un maigie sintezatoru pieskārieni ir perfekta hip-hop un soul mūzikas sintēze. Platē jūs sagaidīs gan intriģējoši piedzīvojumi, gan ar laiku nākošas atklāsmes par dzīvi, kas pieaugušajiem varbūt šķiet loģiskas, gan pieļautas kļūdas, gan izcīnītas veiksmes – viss pasniegts brīnišķīgā hip-hop/r’n’b’/soul mūzikas mērcē, kuras sastāvdaļas rotā arī interesanti sempli no Beach House, Twin Sister, Dženetas Džeksones u.c.”

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru