Twin Shadow – „Confess”
Release date: 09/07/2012
Label: 4AD
AMG rating: 9/10
AMGmusic komentārs: Rakstot par Twin Shadow 2010.gada debijas ierakstu „Forget”, vairāk pieskāros
salīdzinājumam par „tumšādaino Moriseju”, 80’to gadu tendencēm un citām lietām,
kas virspusēji ir pirmās, ko var pamanīt, klausoties Džordža Luisa ierakstus.
Tikai vēlāk, kad šis albums jau bija kļuvis par vienu no spēlētākajiem tā laika
ierakstiem AMGmusic, nācās atskārst, cik vienlaikus skumja un patiesa ir šī
albuma lirika.
Debijas ieraksts, kas tapa
kopā ar Grizzly Bear dalībnieku un producentu Krisu Teiloru, esot bijis tāds kā
mūziķa apkopojums par aizvadīto gadu piedzīvotajām lietām, turklāt, kā nesen
mūziķis atzinās kādā intervijā, tapis ļoti bieži neatrodoties skaidrā stāvoklī.
Tikmēr jaunākais albums „Forget” tapis, ik pa laikam nodarbojoties ar jogu,
atslēdzoties no ārpasaules un bez citu producentu klātbūtnes. Varētu šķist, ka
šis būs daudz vieglāks albums? NĒ.
Lai arī „Confess” platē ir
jūtamas arī Džordža Luisa pagātnes traumas, jo īpaši, skatoties pirmo divu
singlu videoklipus, kuros mūziķis redzams atkal motocikla mugurā, lai gan tam
nebija pieskāries vairākus gadus, kas saistīti ar teju traģisku avāriju pirms
astoņiem, kurā Luiss varēja zaudēt dzīvību. Tomēr galvenais uzsvars likts uz
tagadni – uz pēdējiem gadiem, uz bohēmisko koncertturnejas dzīvi, uz attiecībā
tās laikā, uz pārdomām par attiecībā. Ņemot vērā, ka šis nav stāsts par kādu
konkrētu cilvēku, ir vēl jo apbrīnojamāk, cik skaisti un pat biedējoši patiesi
Luiss spēj runāt par divu cilvēku attiecībām, par vilšanos, par meliem, par
cietsirdību un vienaldzību.
Līdzīgi kā „Forget”, arī jaunā
plates iesākas lēni ar ievadošo „Golden Light”, kas lēnām iesilda sirdi plosošo
ierakstu, un dara to jo īpaši emocionāli ar ģeniālu piedziedājumu par iedomību
un individuālu ego: „Some people say
there’s a golden light / You’re the golden light / But if I chase after you /
Doesn’t mean that it’s true”. Interesanti, ka gan šajā, gan arī vairākās
citās dziesmās Luiss neaprobežojas ar citu vainošanu un upura lomu, bet gan
atspoguļo savu ne to glaimojošāko pusi. Piemēram, dziesmā „You Can Call Me On”:
„I don’t give a damn about your dreams / A whole world that is falling at the
seams”.
Pēc pieminētā un varbūt mazāk
izteiksmīgā „You Can Call Me On” seko plates (un iespējams visa gada!)
spožākais singls „Five Seconds”. Tieši šis ir visenerģiskākais albuma
skaņdarbs, kas visvairāk sasaucas ar minēto motociklu tēmu un Džordža Luisa
sava veida atgriešanos. Par izcilu gribētu saukt dziesmas galveno ģitāras rifu
un kur nu vēl emocionālais pirms-piedziedājuma jautājums: „You don’t believe in
me / So how could you make me cry?”, kam seko „Five seconds to your heart / I
can’t get to your heart / There’s no way to get iron...”
Tekstuāli savu kulmināciju
albums sasniedz sekojošajā „Run My Heart”, kas vispārliecinošāk sasaucas arī ar
paša Džordža Lūisa stāstīto, ka pēdējos 2-3 gadus viņš vairs nav bijis
nopietnās attiecībās un lielākoties spēlējies gan ar dažādām vielām, gan ar
citiem cilvēkiem. „You don’t know my
heart / So don’t pretend you care”, kam seko bridža „I’ve been working on making it start / I’m not in love, not in love”.
Viena no skumjākajām atziņām par sajūtām pēc-šķiršanās procesā, kad atrodas
kāds, kas par Tevi mēģina rūpēties (vai tēlot, ka rūpējas), bet sirdi
iedarbināt vairs neizdodas.
Tā varētu turpināt vēl un vēl.
Šis ir pārsteidzoši patīkams apliecinājums, cik eleganti – vietām skarbi,
vietām sāpīgi, vietām sarkastiski – Luiss spēj runāt par lietām, kas tik viegli
nepadodas vārdiem. Par to, cik sasodīti sarežģītas ir jūtas un cik grūti tās
kontrolēt un definēt. Par to, cik dažreiz bezjēdzīgi mēs sāpinām otru. Par to,
cik bezjēdzīgi mēs ļaujam un pat spiežam sāpināt sevi. Par to, cik bieži mēs
apmaldāmies sevī. Galu galā arī par to, cik ļoti mēs paši šīs sarežģītās lietas
sarežģījam vēl vairāk.
„Confess” kopumā atgādina tādu
kā filmu. Filmu par dzīvē stipri sāpinātu cilvēku, kurš, noslaucījis asaras,
piegājis pie spoguļa, uzvilcis ādas jaku un ietērpies „sliktā puiša” lomā. Jo
tā vieglāk. Jo kāpēc gan ne? Un šīs filmas ārkārtīgs pluss ir tās skaņu celiņš,
kas ir vienlaikus enerģisks, vienlaikus sentimentāls, vienlaikus pat nedaudz
himnisks (pēdējais treks „Be Mine Tonight”!), kas tikai apliecina, ka Twin
Shadow ir auguši arī kā mūzikas autori. Viens no gada albumiem.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru