Release date: 24/12/2010
Label: free download
AMG rating: 8/10
Pat tajos drūmajos gados, kad likās, ka hip-hops patiešām neizbēgami iet uz grunti, manī dīvainu iemeslu dēļ (nekad neesmu bijis šī stila cienītājs) saglabājās ticība, ka „tur kaut kam ir jābūt”. Ticība, ka kādam ir tikai jāatrod pareizais veids, kā šo visu mūzikas virzienu ietīt jaunos papīrīšos un pievienot ausu garšas kārpiņas atmodinošus ingredientus. 2009.gadā mana pacietība sāka attaisnoties, kad ne tikai viena aiz otras parādījās jaunas, šķietami elektronisko mūziku pārstāvošas grupas, bet pat jauni stili, kas arī sākotnēji it kā nesaistījās ar hip-hopu.
Nenoliedzamā hip-hop invāzija neatkarīgajā jeb indie mūzikā apstiprina uzreiz divas manas prognozes. Pirmkārt, tā kā jaunie mūziķi ir dzimuši 80’to gadu beigās un 90’to gadu sākumā, to darbos neizbēgami atspoguļojas viņu bērnības, proti, 90’to gadu beigu un 00’to gadu sākumposma hitparāžu spilgtākie varoņi, kas, kā atceramies, lielākoties pārstāvēja tieši t.s. melno mūziku. Otrkārt, ir apstiprinājusies mana ticība, ka mūzikai nav robežu un tai nav sliktu paveidu – ir tikai slikti un nemākulīgi izpildītāji, kas ir vai nu par slinku vai nu par dumju, lai, tā teikt, raktu dziļāk.
Label: free download
AMG rating: 8/10
Pat tajos drūmajos gados, kad likās, ka hip-hops patiešām neizbēgami iet uz grunti, manī dīvainu iemeslu dēļ (nekad neesmu bijis šī stila cienītājs) saglabājās ticība, ka „tur kaut kam ir jābūt”. Ticība, ka kādam ir tikai jāatrod pareizais veids, kā šo visu mūzikas virzienu ietīt jaunos papīrīšos un pievienot ausu garšas kārpiņas atmodinošus ingredientus. 2009.gadā mana pacietība sāka attaisnoties, kad ne tikai viena aiz otras parādījās jaunas, šķietami elektronisko mūziku pārstāvošas grupas, bet pat jauni stili, kas arī sākotnēji it kā nesaistījās ar hip-hopu.
Nenoliedzamā hip-hop invāzija neatkarīgajā jeb indie mūzikā apstiprina uzreiz divas manas prognozes. Pirmkārt, tā kā jaunie mūziķi ir dzimuši 80’to gadu beigās un 90’to gadu sākumā, to darbos neizbēgami atspoguļojas viņu bērnības, proti, 90’to gadu beigu un 00’to gadu sākumposma hitparāžu spilgtākie varoņi, kas, kā atceramies, lielākoties pārstāvēja tieši t.s. melno mūziku. Otrkārt, ir apstiprinājusies mana ticība, ka mūzikai nav robežu un tai nav sliktu paveidu – ir tikai slikti un nemākulīgi izpildītāji, kas ir vai nu par slinku vai nu par dumju, lai, tā teikt, raktu dziļāk.
jj (Joakim Benon, Elin Kastlander)
Ja jauno mūzikas stilu, ko tagad pieņemts dēvēt par witch-house, vēl mūzikas pravieši ir pamanījušies ievietot citā plauktiņā (jā, drone un electro ietekmes, protams, ir dzirdamas, taču viennozīmīgi lielākā ietekme šim stilam ir no hip-hopa), tad – paldies Dievam – jj gadījumā nevienam šaubas vairs nerodas – šie īpatnie dīvaiņi no Zviedrijas ir viscaur hip-hopā, lai kā no viņu mūzikas nesprauktos ārā chillwave nianses, dream-pop melodijas un balēriski bīti. Jo uzskatāmāk to viņi apliecina savā ceturtajā ierakstā, kas seko 2008.gadā izdotajam singlam „jj no 1”, 2009.gadā izdotajam albumam „jj no 2” (Top 10 albums 2009.gadā AMGmusic vērtējumā!) un pērnā gada ierakstam „jj no 3”.
Tā kā šis miksteips ir praktiski viscaur sastāvošs no sempliem, „kills” jj piedāvāja kā Ziemassvētku dāvanu, ļaujot no 24.decembra šo lielisko, gandrīz 40 minūtes garo darbu lejupielādēt par baltu velti grupas leibla Yours Sincerely mājaslapā. Patiesībā grūti pat novilkt strīpu – vai šo albumu saukt par oriģināldarbu, kas, kā daudzi hip-hop ieraksti, sastāv no sempliem, vai arī dēvēt par kaverversiju albumu, jo katra dziesma būtībā par 80-90 procentiem balstās uz kādu konkrētu skaņdarbu.
Dr. Dre samplētais "STILL"
Tā, piemēram, albums iesākas ar līdz mielēm pazīstamā Dr. Dre 1999.gada hīta „Still D.R.E.” bītiem un skaņām, papildinātām ar Elinas Kastlanderes narkotiski maigo balsi (šeit skaņdarbs pārtapis par vienkārši „Still”), turpinās ar daudz nesenākajiem Taijo Kruza (2010.gada singls „Dynamite”, kurš jj versijā pārtapis par „Die Tonight”) un Eikona (2008.gada singls „Right Now (Na Na Na)”, kas šeit nosaukts par „Kill Them”) hītiem, bet noslēdzas ar diviem skaņdarbiem, kuru pamatā ir izrāvumi no trim nesenā Kanjē Vesta triumfālā albuma „My Beautiful Dark Twisted Fantasy” trekiem.
Diezin vai šo dāvināsit savai meitai/dēlam/brālim/māsai, ja viņš ir akūtākajā tīņu posmā, taču kā piemērs, ka hip-hopa elementus var ietērpt samtainos, veldzējošos un hipnotiski skaistos skaņdarbos, šis miksteips strādā teicami. Absolūti neizbrīna aizvien lielākā dažādu mūzikas mēdiju (turklāt, pat snobisku mēdiju!) pievēršanās hip-hopam – kā redzam, tieši no šejienes aug kājas veselai mūzikas stilu buķetei, kuru pēc desmit/piecdesmit/simts gadiem atcerēsies kā ~ 2009./ 2010./ 2011. gadu aktuālo skanējumu.
Tā, piemēram, albums iesākas ar līdz mielēm pazīstamā Dr. Dre 1999.gada hīta „Still D.R.E.” bītiem un skaņām, papildinātām ar Elinas Kastlanderes narkotiski maigo balsi (šeit skaņdarbs pārtapis par vienkārši „Still”), turpinās ar daudz nesenākajiem Taijo Kruza (2010.gada singls „Dynamite”, kurš jj versijā pārtapis par „Die Tonight”) un Eikona (2008.gada singls „Right Now (Na Na Na)”, kas šeit nosaukts par „Kill Them”) hītiem, bet noslēdzas ar diviem skaņdarbiem, kuru pamatā ir izrāvumi no trim nesenā Kanjē Vesta triumfālā albuma „My Beautiful Dark Twisted Fantasy” trekiem.
Diezin vai šo dāvināsit savai meitai/dēlam/brālim/māsai, ja viņš ir akūtākajā tīņu posmā, taču kā piemērs, ka hip-hopa elementus var ietērpt samtainos, veldzējošos un hipnotiski skaistos skaņdarbos, šis miksteips strādā teicami. Absolūti neizbrīna aizvien lielākā dažādu mūzikas mēdiju (turklāt, pat snobisku mēdiju!) pievēršanās hip-hopam – kā redzam, tieši no šejienes aug kājas veselai mūzikas stilu buķetei, kuru pēc desmit/piecdesmit/simts gadiem atcerēsies kā ~ 2009./ 2010./ 2011. gadu aktuālo skanējumu.
Miksteipa aktuālais singls "Let Them", kas ierakstā gan pārtapis par "Kill Them"
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru