31 decembris, 2014

2015: HAPPY NEW YEAR!



Sveiciens nu jau bez 5 stundām jaunajā gadā!

Depresīvi un vientuļi cilvēki parasti svētkos jūtas skumji, bet šogad nedaudz omu uzlaboja kolēga Toms Grēviņš, kas sava bloga ievadu sāka ar vārdiem, ka „iekļauties termiņos vairs nav moderni”. Paldies Dievam (un modei!), ka tā, jo šobrīd ir skaidrs, ka AMGmusic vairs nekādos termiņos neiekļausies un Gada Albumu Top 50 un Gada Albumu Top 100 (kas abi būtībā jau ir gatavi, bet nav vēl gatavi publiskošanai) publiskosim nākamā gada sākumā. Kas principā nav slikti, jo šovakar tāpat visi aizņemti ar svētku galdu klāšanu un kurpju spodrināšanu, savukārt man kā reiz janvāra sākums būs sen nebijis brīvs un, cerams, spīdošām pārdomām bagāts. Par to, kas jau šobrīd ir skaidrs, turpmākajās rindkopās.

Gada pēdējā dienā tradicionāli ir atskatīties uz aizvadīto un tajā sastrādāto. Manā gadījumā 2014.gads ir bijis neviennozīmīgs. Pirmoreiz mūžā esmu piedzīvojis divu savu autorraidījumu likvidāciju. Vispirms martā „mira” raidījums Nedēļas Mūzikas Apskats, kura mūžs bija no 2012.gada jūnija līdz 2014.gada martam. Tā nāves iemesls bija FM frekvences 93,1 jauno saimnieku vēlēšanās tā vietā radīt ko līdzīgu, bet labāku. Tas vēlāk arī notika raidījuma Vakara Kvartāls izskatā. Savukārt šī gada 15.decembrī pēdējo elpas dvašu izdeva „Vakara Kvartāls”, kuru Latvijas Radio 5.kanāls likvidēja, jo... nezinu, kā pabeigt šo teikumu, jo man to lāga neviens no vadības nav uzskatījis par vajadzīgu paskaidrot.

Ja iepriekšējā rindkopā sajutāt nelielu aizvainojuma devu, tad neesat pilnīgi tālu no patiesības, bet vēlos paskaidrot, ka es nekādā gadījumā neapvainojos par „Vakara Kvartāls” „atslēgšanu”. Patiesībā es pat piekrītu, ka šāda formāta raidījumam nav īstā vieta Pieci.LV, taču skumdina tieši bezpersoniskā attieksme un nevēlēšanās komunicēt. Es tiešām ļoti labprāt uzklausītu gan kritiku, gan ieteikumus, gan plusus/mīnusus, gan, jo īpaši, padomus nākotnei. Es zinu, ka mēs ar kolēģiem tiešām atdevām lielu daļu savas pēdējā pusgada dzīves šim raidījumam, un būtu vismaz smuki dzirdēt kaut nelielu „paldies, veiksmi Jums turpmāk, iesaku nākotnē to un to”. Neskatoties uz daža vecumu, mēs jau arī daudz ko mācījāmies no jauna...

Taču visādi citādi saku PALDIES pieci.lv! Šis pēdējais pusgads ir tiešām devis man daudz. Ir bijušas daudz kļūdas, no kurām mācīties, tāpat ir bijušas daudzas atklāsmes, ka tas, kas šķiet sākotnēji neiespējams, patiesībā ir pat ļoti iespējams. Tāpat visus labākos vārdus varu teikt par pilnīgi visiem kolēģiem, ar kuriem sanāca sadarboties. Nekad neaizmirsīšu mūsu foršo komandu „CHANCERS” spēlē, interesantās sarunas par mūziku ar Tomu Grēviņu, pret kuru vērsto kritiku es nekad nesapratīšu, Aigaru Sukuru, kurš vienmēr bija gatavs palīdzēt ar padomu tehniskās niansēs, Mauriņu, ar kuru negaidīti lieliski sastrādājāmies tiešraidē no Laba Daba, tusiņus ar Kalvi Bormani Rīgas klubos un viņa dzīvoklī un daudzus, daudzus citus.

Kur nu vēl visas iespējas tikties un intervēt neskaitāmus Latvijas mūziķus. Paldies arī viņiem! Paldies HIPSTOKRĀTIJA, Paldies DJ KRANKENWAGEN, Paldies OYAARS, Paldies DOCTA GEE, Paldies Jānim Dubavam (un arī Ritvaram, kurš pēcāk nosūtīja atvainošanos par netikšanu) no AURORA, Paldies Gatim Ziemam un Imantam Auroram Daksim, Paldies Matīsam un Pēterim no PYRO TREES, Paldies festivālu SATTA un SKAŅU MEŽS pārstāvjiem par atnākšanu un sadarbošanos. Paldies arī Uldim Rudakam, Evitai Banderei un citiem, kas neliedza palīdzību šogad ar padomiem, informāciju un kontaktiem. Un, protams, vislielākais Paldies RADIO NABA un personīgi Madaram Štramdieram, kura uzticību sev es nevaru pārvērtēt. Lēmums pieņemt Pieci.lv piedāvājumu nebija viegls. Nevis tāpēc, ka negribētu, bet tāpēc, ka savā prātā izdomāju, ka mani uzskatīs par nodevēju (bija tur tāds kašķītis savstarpējais). Taču visi bija gana saprotoši manos iemeslos, un par to arī lielākais PALDIES.

Bet tagad par pašu galveno, kas saistīts ar AMGmusic! Kā jau sākumā rakstīju, 2015.gada pirmais mēnesis man piespiedu kārtā dots pārdomām, un es neizslēdzu, ka kāda ideja nāks klāt. Taču jau šobrīd ir zināms, un panākta arī vienošanās par sekojošo – AMGmusic no 2015.gada gandrīz PILNĪBĀ pārceļas uz NABA.LV. Es par šo biju domājis jau sen, un ilgi nevarēju saņemties lēmumam. Paskaidrošu Godmaņa stilā, kāpēc beigu beigās esmu pieņēmis šādu lēmumu.

Punkts viens – es visu laiku nebiju drošs par apmeklējumu (AMGmusic tas mazam blogam ir bijis pietiekami solīds), taču pēdējā sapulcē uzzināju, ka bijis salīdzinoši augsts. Punkts divi – esmu dzirdējis daudz komplimentu par šo blogu (PALDIES PAR TO!), bet arī daudz pamatotu kritiku par vizuālo noformējumu. Kad es drīzumā nokļūšu Google vadībā, kam pieder blogspot.com, es noteikti atlaidīšu atbildīgos cilvēkus, bet pagaidām NABA.LV būs ļoti labs atrisinājums. Punkts trīs – galvenais punkts – es vienmēr esmu teicis, ka tik mazā valstī, kāda ir Latvija, cilvēkiem, kas mīl mūziku no visas sirds, būtu jāsavienojas kopā, un Radio NABA ar savu 12 gadu pieredzi un vēstījumu, ka viņiem tiešām nauda nav galvenais, bet gan vēlme dot kvalitatīvāko savam klausītājam, ir lieliskākā platforma, kur man turpināt mēģināt īstenot savu utopisko sapni par to, ka cilvēki sāks ne tikai dzirdēt, bet arī KLAUSĪTIES mūziku. Un tur ir milzīga atšķirība.

Tas gan nenozīmē AMGmusic beigšanu pastāvēt! Patiesībā, ja kāds vēl atceras pirmsākumus 2006.gadā, šis bija mēneša apskatu blogs. Un tas šeit paliks! Mēneša beigās piedāvāšu izlases, savas personiskās pārdomas par lietām mūzikā, iespējams, arī kādus miksiņus un citas lietas, kas īsti neiekļausies Radio NABA portālā. Ak, jā, arī Radio NABA ēterā es vēl pagaidām palieku. Ar Top 25/LV Top 10 noteikti, bet, iespējams, atgriezīšos arī ar kādu autorraidījumu, bet par to gan šobrīd nevēlos runāt, kamēr vēl viss nav simtprocentīgi izlemts un atrunāts.

Nobeigumā vēl vēlos atvainoties. Atvainoties tiem, pret kuriem šogad esmu bijis pārāk ass. Tas droši vien visvairāk attiecas uz atsevišķiem tvitera ierakstiem. Tas nekad nav bijis personiski domāts, bet gan tāpēc, ka mana mīlestība pret mūziku brīžiem mani padara pārāk kategorisku un asu, kas robežojas ar nepieklājību. Patiesībā jau nekāda naida nav un nav bijis, un es cienu vai vismaz uzklausu visus viedokļus. Mīlestība dažkārt dara aklu, vai ne? Atvainojos arī Latvijas Radio par radītajiem materiālajiem zaudējumiem pēdējā Vakara Kvartāls raidījuma laikā. Nevēlos šeit publiski mazgāt netīro veļu, tāpēc sīkāk nerakstīšu, bet, ja kāds vēlas sazināties ar mani šajā sakarā, esmu gatavs atbildēt (tai skaitā materiāli) un izstāstīt visu, kā un kas notika. Jau atkal – tas viss bija netīšām, un tam nav nekāda sakara ar naidu, atriebību vai citām tamlīdzīgām lietām, ar kurām man nav pat mazākās vēlēšanās aizrauties.

Par savu personisko dzīvi un tās līkločiem šoreiz nerunāšu. Bet... PALDIES arī tai meitenei, kas mani pacieta pusgadu, jo viņa tiešām ir sirsnīgākais un gaišākais cilvēciņš, ar kuru liktenis man bija lēmis kaut nedaudz pabūt kopā. ;) Tas bija īsi, bet ļoti mīļi.


Lai JUMS GAIŠS, SASNIEGUMIEM BAGĀTS UN IZAUGSMES PILNS JAUNAIS GADS! UN – PATS GALVENAIS – KLAUSIETIES MŪZIKU! TURKLĀT KLAUSIETIES UN DOMĀJAT, KĀPĒC UN KO JŪS KLAUSĀTIES!


Atis Žagars
/RADIO NABA raidījumu vadītājs & jaunais Mūzikas Sadaļas galvenais redaktors/
/AMGmusic izveidotājs/


Nevarēju izvēlēties (un laiks arī spiež jau skriet prom no darba datora), ar kādu dziesmu atvadīties. Visspilgtākās atmiņas tomēr šogad saistās ar grupas AURORA apvienošanos, tāpēc šeit Jāņa Dubava veidotais videoklips no koncerta KROGĀ APTIEKA novembra vidū.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru